به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در خصوص مصوبه غلط  ساعت کار اتوبوس و مترو برای مقابله با کرونا در کانال تلگرامی خود نوشت: محدودیت‌های جدید کرونایی اصناف، از امروز در ۲۵ مرکز استان و شهرهای پرجمعیت آغاز شده است. طبق مصوبه ستاد کرونا، از امروز مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ فقط تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت دارند. همچنین اتمام ساعت کاری خطوط مترو و اتوبوس ساعت ۲۰:۳۰ و خط متروی کرج ساعت ۲۰ اعلام شده است.

کاستن از ساعات کار اصناف و پاساژها با همه حرف و حدیث هایی که دارد یک بحث است و کاستن از ساعات کار سیستم حمل و نقل عمومی، بحثی متفاوت. مترو و اتوبوس های شهری، معمولا ساعت هفت و هشت شب، با اوج ازدحام مسافران مواجه هستند و با تصمیم غیر کارشناسی اخیر، طبعا بر این ازدحام افزوده می شود.

کاش مدیران محترم شهری که قبلا سه شنبه بدون خودرو برگزار می کردند و در حرکتی نمادین مترو سوار می شدند، گاهی در این ساعات ازدحام، با مترو و اتوبوس تردد می کردند و می دیدند همین طوری (بدون کاهش ساعات فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی) چه ازدحامی هست. با مصوبه اخیر که دیگر جای خود را دارد.

قطعا این مصوبه، کمکی به مهار شیوع کرونا نمی کند، بلکه ممکن است نقض غرض هم باشد. برای "فاصله گذاری" مد نظر، باید ناوگان حمل و نقل عمومی و ساعات فعالیت آن را توسعه داد، نه این که کم کرد.

متاسفانه به اذعان محسن هاشمی رئیس شورای شهر و به دلیل اختلاف و حاشیه پردازی دولت و شهرداری، در سه سال اخیر حتی یک متر مترو و یک اتوبوس، به خط مترو و ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده نشده است. بدتر این که با تصمیم آقای روحانی، ماه هاست شهردار را به جلسات دولت دعوت نمی کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    11 0
    اصلاح طلبان حتی اگر واقعا هم قصد خدمت به مردم رو داشته باشند، بی تدبیری و بی سوادی شدید، بهره هوشی پایین و تنبلی شدیدشون مانع از خدمترسانی اونها میشه و جز ضرر و خسارت چیزی برای ملت ندارند /// به امید خلاصی از این جماعت پرادعای بی سواد و متوهم در خرداد 1400
    • علی IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      6 0
      کسی که در کارهاش خدارو در نظر نگیره، خدا هم به کارش برکت نمیده حتی اگه هزاربار بگه "علی برکت الله"!
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      دوست عزیز یعنی مثلا اصولگرایان همه انیشتن و سقراط و ابن سینا هستن؟؟؟؟؟ ضریب هوشی هم جناح بندی شده نکنه؟؟؟!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    11 0
    یعنی واقعا متوجه نمیشن اینکارشون بدتر باعث ازدحام و اذیت شدن مردم میشه؟ چی میزنید آخه که این تصمیمات مسخره رو میگیرید
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    بی جهت دلتون رو خوش نکنید
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    می دانی چراب خاطر اینکه اکثر این مسئولین مترو سوار نیستند نباید هم متوجه بشوند مترو سوار کسی است که اکثرا سوار بر متور است نه اینکه به شکل نمایدن سری به مترو بزنند ،همین طورش هم متور محل انتقال ویروس است وای از این ازدحام جدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس