کد خبر 1139168
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
هدیه خیرین به دانش آموزان مناطق روستایی مازندران

در شرایط کرونایی و اقتصادی سخت امروز جامعه، محمد معین‌الدین به تاسی از فرهنگ ایثار اجتماعی با اهدا کردن گوشی‌های موبایل، شادی را به یکصد دانش‌آموز نیازمند الموتی بخشید.

به گزارش مشرق، با آغاز سال تحصیلی جدید اوضاع بر وفق مراد والدین و دانش‌آموزان نیست، همه چیز به هم ریخته، کرونا امسال قوز بالای قوز شد و هزینه جدید خرید تبلت یا گوشی هوشمند برای استفاده دانش‌آموزان از اپلیکشین شاد بر دوش والدین سنگینی کرد.

با گذشت چندین هفته از سال تحصیلی، والدینی که توانستند با استفاده از هر راهکاری، تبلت یا گوشی برای فرزندانشان خریدند، ولی هستند والدینی که توانایی خرید ساده‌ترین ملزومات تحصیلی را ندارند چه برسد خرید این تکنولوژی که تهیه آن با چندین برابر هزینه‌های تحصیلی فرزندانشان در طول سال است.

جدا از انقولت‌های مسئولان بر سر عدم بستر مطلوب دسترسی به اینترنت در تمام نقاط کشور بویژه در مناطق دوردست روستایی و کوهستانی، در تأمین خرید تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند دچار مشکل هستند و برای تهیه آن، دست به دامن خیران شد.

خیران مثل همیشه جلوتر از مسئولان با روحیه ایثار اجتماعی در اجرای طرح رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه وارد میدان شدند و تلاش کردند که دانش‌آموزان نیازمند از تحصیل عقب نمانند، یکی از این خیران علی‌اصغر معین‌الدین است که یکصد گوشی موبایل را خریداری کرده و در اختیار دانش‌آموزان الموت شرقی قرار داده است.

خودش می‌گوید: از کودکی با توکل به خدا، همت و تلاش کرده تا بتواند نه تنها خودش بلکه نیازهای دیگران را تأمین کند و همین تفکرش باعث شده خداوند متعال برکتی به اموالش دهد که همچنان گره از مشکلات مردم را باز و دل آنها را شاد کند.

وی قدم گذاشتن در مسیر احیای فرهنگ ایثار اجتماعی و انفاق کردن را از مرام پدر آموخته و همواره تلاش کرده که نصیحت‌ها و توصیه‌های ایشان را ملکه ذهن خود کند تا مورد عنایت و توجه حق باشد.

معین‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد شهید ع به شرایط سخت اقتصادی امروز جامعه اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به این شرایط می‌طلبد که امروز افراد غنی و کسانی که از توان مالی خوبی برخوردارند، به تاسی از فرهنگ ایثار اجتماعی و درس‌گیری از روحیه ایثار، فداکاری، گذشت و مهربانی شهدا و بازماندگان آنها به فکر نیازمندان باشند و دست آنها را بگیرند.

وی با بیان اینکه عظمت ایثار شهدا با کار خیران که بخشی از اموال خود را جهت کمک به نیازمندان می‌بخشند، به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، ابراز می‌کند: شهدا از اموال و هر آنچه متعلق به دنیا بود، گذشتند تا امروز مردم ایران در امنیت و آرامش زندگی کنند، امروز نیز که ملت ما گریبان‌گیر مشکلات اقتصادی است جا دارد که افراد غنی به تاسی از شهیدان در تأمین آسایش زندگی فقرا، خودشان را سهیم کنند.

کمک به نیازمندان به تاسی از شهدا

این خیر بزرگوار با بیان اینکه شهدا رفتند تا دانش‌آموزان براحتی تحصیل کنند و در اعتلای انقلاب و پیشرفت کشور تأثیرگذار باشند، می‌گوید: این قشر آینده‌سازان کشور هستند لذا تعلیم و تربیت آنها نباید به هر دلیلی از جمله عدم توان مالی در تهیه این تکنولوژی تعطیل شود.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اهمیت این موضوع و دیدن یکصد دانش‌آموزان نیازمند الموت شرقی به موبایل که تحت پوشش کمیته امداد هستند، تصمیم گرفتم نیاز آنها را تأمین کنم تا با این کارم دغدغه آنها را برطرف کرده و دل‌شان شاد شود.

این خیر بزرگوار با بیان اینکه اهل الموت است، اظهار می‌کند: همین باعث شده که انگیزه‌اش به کمک کردن دانش‌آموزان در تهیه گوشی موبایل این دیار دوچندان باشد.

وی معتقد است با هدیه کردن موبایل به دانش‌آموزان نیازمند کار مهمی انجام نداده بلکه مالی که خداوند به او داده در راه خودش هزینه کرده است.

معین‌الدین با اشاره به ویروس کرونا می‌گوید: پیشگیری از شیوع این ویروس باعث شده که مردم در دورهمی‌ها و گردهمایی‌ها حضور نداشته باشند و همین در بی‌خبری آنها از یکدیگر تأثیر گذاشته، به همین دلیل جا دارد که در طرح‌های کمک مومنانه حضور چشمگیری داشته باشند تا با گرفتن دست نیازمند، خداوند دست آنها را بگیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار اجتماعی و کمک کردن به دیگران نشأت گرفته از آموزه‌های دینی و سیره اهل‌بیت (ع) و شهداست، اظهار می‌کند: باید این فرهنگ با بازگویی اهمیت انجام این مهم از نگاه بزرگان به قشرهای مختلف مردم در جامعه نهادینه شود.

این خیر بزرگوار با اشاره به احساس خود در کمک کردن به دیگران می‌گوید: وقتی انسان مالی را می‌بخشد روح او جلا پیدا می‌کند و بیشتر به آرامش فکری و روحی می‌رسد، همین بزرگترین لذت بخشیدن است که من آن را با گوشت و پوست خود لمس کردم و به دیگران نیز توصیه می‌کنم آن را حداقل یک بار تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقشار جامعه به سختی اموال خودشان را بذل می‌کنند، بیان می‌کند: اگر آنها بدانند مالی که دارند برای خودشان نیست و فقط یک واسطه هستند تا مالی که خدا داده به دست نیازمندان برسانند، راحت‌تر می‌توانند از آن بگذرند.

معین‌الدین می‌گوید: متأسفانه ترس از فردا نیز موجب شده که بعضی‌ها از انفاق کردن و بخشیدن خودداری کنند در حالی که آنها از برکات این امر خداپسندانه غافل هستند زیرا هر کسی که می‌بخشد خداوند متعال مالی که در راهش بذل کرده دو چندان می‌کند و به او مجدد بازمی‌گرداند.

این خیر بزرگوار خاطرنشان می‌کند: همچنین برخی افراد جامعه فکر می‌کنند که خودشان گرفتار هستند لذا از انفاق کردن خودداری می‌کنند در حالی که اگر طی چنین شرایطی در راه خدا ببخشند، خداوند گره‌های زندگی آنها را باز خواهند کرد.

برطرف شدن مشکلات جامعه با فرهنگ ایثار اجتماعی

وی یادآور می‌شود: در گذشته ورزشکاران زورخانه با هدف کمک کردن به دیگران گلریزان می‌کردند تا گره‌ای از گرفتاری یک نیازمند را برطرف کنند که امروز این مهم با دخالت دولتمردان و مسئولان کمی رنگ باخته که می‌طلبد در احیای آن اقدامات فرهنگی مناسب صورت گیرد.

معین‌الدین ابراز می‌کند: هر فردی در حد توان و وسع مالی خود می‌تواند به نیازمندان کمک کند، اگر چنین رفتارهایی که نشأت گرفته از فرهنگ ایثار اجتماعی است در بین مردم نهادینه شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و خداوند نیز برکت خود را شامل حال همه مردم آن جامعه خواهد کرد.

گفتنی است این مصاحبه، به اصرار خبرنگار نوید شاهد قزوین و با پذیرفتن عدم بازگویی شغل و بیوگرافی زندگی محمد معین‌الدین انجام شده، تا همچنان این خیر بزرگوار به اقدامات خداپسندانه خود در خفا ادامه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    خداوند به مال و فرزندانش برکت و سلامتی بده انشاا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس