کد خبر 725416
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سال گذشته، تهرانی‌ها حدود یکصد و ۱۱ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده‌اند، گفت: بیشترین کمکهای مردمی در قالب صدقات بوده است.

به گزارش مشرق، محسن ولیئی گفت: در تهران حدود یکصد و 11 میلیارد تومان به نیازمندان کمک شده که بیشترین کمکهای مردمی در قالب صدقات وسایر کمکها از محل طرح اکرام، زکات ، شبکه های نیکوکاری و سایر طرح های مناسبتی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت نیکوکاران استان تهران نسبت به سال 94 با 11 درصد رشد مواجه بوده افزود: رشد کمک‌های مردمی به نیازمندان از طریق این نهاد نشانه اعتماد آنان به کمیته امداد است که باید با شفاف‌سازی عملکرد و اعلام گزارش در زمینه نحوه هزینه کرد به مردم اعتماد عمومی را افزایش دهیم و بسترهای لازم برای حضور و مشارکت بیش از پیش خیران جهت توانمندسازی هرچه بیشتر جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

ولیئی با بیان اینکه بیش از 50 درصد منابع این نهاد در استان از مشارکت های مردمی و کمک های خیران تامین می شود،گفت: نیکوکاران از طریق صندوق صدقات، مشارکت در طرح زکات و اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می کنند و حوزه مشارکتهای مردمی علاوه بر ساماندهی کمکهای مردمی، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق ، نیکوکاری و احسان بین آحاد جامعه را به عهده دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به محل هزینه کرد کمک های جمع آوری شده،بیان کرد: 100 درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده برای رفع نیازهای خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک طرح اکرام، اشتغال، جهیزیه، مسکن، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند ، ابن السبیل و غیره هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر تهرانی در سال گذشته به طور متوسط دو هزار و 951 تومان صدقه پرداخت کرده است، افزود: بر اساس تحلیل انجام شده هر یک از خیران روزانه هشت تومان و ماهیانه 243 تومان صدقه پرداخت کرده اند .

ولیئی با اشاره به اینکه بیش از 90 هزار حامی با این نهاد همکاری می کنند، اظهار کرد: حامیان طرح اکرام و محسنین در سال گذشته بیش از 50 میلیارد تومان به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند کمک کرده اند که از این مبلغ حدود 29 میلیار تومان برای ایتام و مابقی برای فرزندان مشمول طرح محسنین واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به شناسایی اطلاعات و آمار موسسات خیریه شناسایی شده توسط کمیته امداد استان تهران پرداخت و تصریح کرد: حدود سه هزار موسسه خیریه در سراسر استان فعالیت می کنند که همکاری و بهره مندی از ظرفیت بالقوه این خیریه ها نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان از اولویت های این نهاد است،خاطرنشان کرد: در کنار نیازسنجی از جامعه هدف، توان سنجی و طبقه بندی شغلی خیران نیز اجرایی شود تا کمک های خیران طبق نیاز جامعه هدف در سرفصل های حمایتی هزینه شود.

ولیئی تصریح کرد: تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و سایر سازمان ها جهت رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای توانمندسازی آنان امری ضروری است و درآمد حاصل مشارکت خیران زمینه خدمت اثربخش به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم می کند.

ولیئی به جمع آوری کمک های مردمی از طریق روش های نوین اشاره و تصریح کرد: سامانه پیامکی با شماره # 021 * 8877 * به عنوان یکی از روش های نوین در پرداخت کمک های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل فعال است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به سامانه تلفن گویای 7355 گفت: نیکوکاران گرامی از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی، صدقه و ثبت نام در طرح اکرام می توانند نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات خود به این نهاد اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس