کد خبر 722502
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
صندوق صدقه

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: هر تهرانی به طور متوسط ماهانه ۲۴۳ تومان صدقه پرداخت می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کمیته امداد یک‌ نهاد مردمی است و فعالیت‌های آن بر پایه و اساس مردم شکل می‌گیرد، اظهار کرد: افزایش مشارکت و حضور مردم در فعالیت‌های مشارکتی کمیته امداد موجب کارآمدی و اثربخشی بیشتر خدمات این نهاد می‌شود.

وی افزود: بسترهای لازم برای مشارکت خیران در برنامه‌های این نهاد فراهم است و یکی از طرح‌هایی که در این زمینه اجرا می‌شود طرح جمع‌آوری صدقات است.

ولیئی با اشاره به اینکه طرح صدقات باهدف ترویج سنت‌های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در کمک به نیازمندان اجرا می‌شود، بیان کرد: طرح صدقات یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی به شمار می‌رود که در طول سال اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با  اشاره به اینکه هم اکنون بیش از  ۷۳۰ هزار صندوق صدقات در استان تعبیه شده است، اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۶۸۰ هزار صندوق صدقه کوچک در منازل خانوارهای نیکوکار استان، ۱۱ هزار صندوق متوسط در ادارت و مراکز علمی و مابقی صندوق بزرگ در سطح استان در میادین و معابر نصب شده است؛ مردم خیرخواه استان در سال ۹۵ ، بیش از ۳۹میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه هر تهرانی در سال گذشته به طور متوسط دو هزار و ۹۵۱ تومان  صدقه پرداخت کرده است، افزود: بر اساس تحلیل انجام شده هر یک از خیران روزانه هشت تومان و ماهیانه  ۲۴۳ تومان صدقه پرداخت کرده اند .

,ولیئی یادآور شد: حدود ۴۳ هزار صندوق در معابر و میادین شهر تهران نصب شده است که طی سال ۹۵ ،از این تعداد ۲۳ هزار صندوق بازسازی و ایمن سازی شده است  و تا پایان مردادماه سال جاری نیز ۲۰ هزار صندوق دیگر در سطح معابر و میادین استان ایمن سازی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به محل هزینه کرد صدقات جمع آوری شده ، گفت: ۱۰۰ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده در این طرح برای رفع نیازهای خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند ، ابن سبیل و غیره در همان شهر و محل جمع‌آوری هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از اجرای طرح صدقات موجب می‌شود زمینه خدمت اثربخش به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌ها فراهم شود.

ولیئی به سامانه پیامکی با شماره # ۰۲۱ * ۸۸۷۷ * به عنوان یکی از روش های نوین در پرداخت کمک های مردمی برای  تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل فعال اشاره کرد و گفت: پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره گیری از فناوری های جدید برای تسهیل پرداخت کمک های مردمی، شفاف سازی هزینه کردها و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین به سامانه تلفن گویای ۷۳۵۵ اشاره کرد و گفت: نیکوکاران گرامی از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی و صدقه نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات و ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.

وی در مورد استفاده از روش های نوین جمع آوری کمک های مردمی، گفت: ضرورت بهره گیری از فناوری های جدید برای تسهیل پرداخت کمک های مردمی در جهت مسئولیت های اجتماعی این نهاد برای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس