کد خبر 1138552
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
ترامپ و کلینتون، دو رئیس جمهور استیضاح شده آمریکا دریک قاب

بعضی دموکرات‌ها در صددند تا در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات امروز، بار دیگر وی را استیضاح کنند.

به گزارش مشرق، وبگاه بیزینس اینسایدر امروز سه شنبه به نقل از یک منبع آگاه دموکرات در آمریکا اعلام کرد: بعضی دموکرات‌ها در صورت پیروزی دوباره ترامپ وی را استیضاح خواهند کرد؛ به همین دلیل تلاش می‌کنند تا کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در انتخابات امروز به دست آورند.

بیشتر بخوانید:

اوباما: ترامپ دیکتاتور ذلیل است

به گزارش وبگاه مذکور، این در حالی است که از سوی دیگر جمهوریخواهان در صددند تا با حفظ برتری خود در مجلس سنای آمریکا، بتوانند با استیضاح دوم ترامپ مقابله کنند.

پرونده اوکراین گیت

گفتنی است، پیشتر و در جریان پرونده اوکراین گیت، ترامپ متهم بود که با اعمال فشار به ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی، از وی خواسته بود در راستای اعمال نفوذ در روند انتخاباتی ۲۰۲۰، درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی از حزب دموکرات تحقیق کند.

دونالد ترامپ، ۴۵ امین رئیس‌جمهور آمریکا، سومین رئیس‌جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان مورد استیضاح قرار گرفت؛ در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس‌جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده‌اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچیک از آنها را از کار برکنار نکرده است.

اتهام‌های ذکرشده علیه دونالد ترامپ در لایحه استیضاح عبارت بودند از «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره»؛ این لایحه در مجلس نمایندگان که اکثریت در آن با دموکرات‌هاست تصویب شد.

برای برکناری رئیس‌جمهور آمریکا به دو سوم آرای سناتورها نیاز بود و از آن جایی که جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را در دست داشتند، انتظار هم می رفت که ترامپ تبرئه شود.

به گزارش روزنامه تلگراف، در این دُور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علاوه بر تعیین تکلیف ۴۳۵ کُرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا، رئیس‌جمهور در ۴ سال آینده آمریکا مشخص خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    ترامپ بزودی با رای دادگاه رئیس جمهور خواهد شد ولی او را توسط مجلس سنا و کنگره برکنار خواهند کرد چون ترامپ واقعا پیروز رای گیری ها است و با ثغلب بایدن را پیروز اعلام کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس