کد خبر 1138555
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
تقلب در انتخابات آمریکا؛ مردگانی که رای می‌دهند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و برخی گزارش‌ها از تقلب در روز انتخابات حکایت دارد؛ برخی برگه های رای به نام افرادی است که اسم آنها از سال‌های پیش در فهرست فوت شدگان ثبت شده است!

 به گزارش مشرق، به نقل از نشریه نیویورک پست، برگه های رای با نام رای دهندگان فوت شده برای هیات انتخابات شهر نیویورک ارسال شده است.

یکی از این موارد به رای غیابی از طرف فردی به نام «فرانسیس رکهاو» تعلق دارد، اما بررسی ها نشان می دهد که این فرد در سال ۲۰۱۲ فوت کرده است.

یک رای غیابی دیگر از طرف «گرترود نیزر» داده شده که متولد سال ۱۹۱۹ بوده و از دنیا رفته است.

بیشتر بخوانید:

استیضاح ترامپ در صورت انتخاب

پس از کشف این ماجرا، همه داده ها برای بررسی به اداره پلیس و دفتر دادستان منطقه استتن آیلند در شهر نیویورک فرستاده شده است.

شبکه خبری سی ان ان نیز با استناد به کمیسیون انتخابات بخش برووارد گزارش داد که مقام های انتخاباتی و مجری قانون فلوریدا تلاش برای ثبت نام حدود ۵۰ رای دهنده متوفی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری را فاش کرده اند.

براساس اعلام پروژه انتخابات آمریکا، بیش از ۹۶ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند، رقمی که تقریبا ۷۰ درصد از مجموع آرا سال ۲۰۱۶ را تشکیل می دهد.

تقریبا ۶۰ میلیون رای اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دو برابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد.

براساس این گزارش، بسیاری از دولت های محلی برای پردازش و بررسی به موقع آرا پستی از تجهیزات کافی برخوردار نیستند و این موارد دستکم یک ایالت را که می تواند در نتیجه انتخابات سرنوشت ساز باشد، دربرمی گیرد.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی ها کاهش داده است.

 پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت رسمی از صبح روز سه شنبه به وقت محلی (حدود ساعت ۱۴ به وقت تهران) آغاز شد و نخستین شعب در ایالت ورمونت فرآیند اخذ رأی را آغاز کردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌طور سنتی از دهکده دیکسویل ناچ در ایالت نیوهمپشایر آغاز می‌شود. در این دوره نیز اهالی این دهکده در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه به وقت محلی پای صندوق رأی حاضر شدند و تمامی آرای به صندوق ریخته شده در این دهکده، به نفع جو بایدن نامزد دموکرات‌ها بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    امریکایی ها مثل اولادشان اصلاح‌طلبان متقلبند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس