به گزارش مشرق، خودروساز لوکس جنسیس Fledgling ثابت کرده است که کاملاً توانایی به چالش کشیدن مارکهای لوکس اروپایی و ژاپنی را دارد و اکنون با ۲۰۲۱ GV۸۰ وارد بازی شاسی بلندهای ممتاز میشود. اولین شاسی بلند جنسیس توسط یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ یا یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶ توربوشارژ تامین میشود.
GV۸۰ تازه واردی به بازار شاسی بلند لوکس سایز متوسط است. فروش آن از تابستان ۲۰۲۰ به عنوان مدل ۲۰۲۱ آغاز شد. از آنجا که تمام GV۸۰ها از ویژگیهای فراوانی از جمله صفحه نمایش لمسی ۱۴.۵ اینچی، صندلیهای گرم شونده در جلو و درب برقی برخوردار هستند، حتی مدلهای سطح ابتدایی آن نیز بسیار لوکس هستند.
این خودرو شاسی بلند به طور استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک ارائه میشود. دارای چرخهای ۲۲ اینچی، یک دما سنج بزرگ دیجیتال، روکش چرمی Nappa و صندلیهای عقب قابل تنظیم با بالشتکهای گرم و خنک است.
موتور، انتقال قدرت و عملکرد
این کراس اوور لوکس سایز متوسط دارای همان زیر بنای کاملاً جدید نسل بعدی سدان G۸۰ است و با پیشرانه عقب یا چهار چرخ در دسترس خواهد بود. انتخاب موتور با یک توربوشارژ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر آغاز میشود و به یک توربو توئین ۳.۵ لیتری V-۶ تبدیل میشود. تاکنون جنسیس هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه منتشر نکرده است. میتوان گفت که این خودرو شاسی بلند جدید در پیچها پر قدرت است و سواری آرام را ارائه میدهد.
سازمان حفاظت محیط زیست برآورد صرفه جویی در مصرف سوخت GV۸۰ را برای سیستم انتقال قدرت چهار سیلندر یا V-۶ منتشر نکرده است.
فضای داخلی GV۸۰ فضای جدید و مجلل تری را برای ترکیب جنسیس آغاز میکند. در کابین این خودرو شاسی بلند از چوب استفاده شده است. نورپردازی محیطی یکپارچه و یک صفحه نمایش بزرگ باعث میشود همه چیز مجلل، اما بدون سر و صدا باشد.
با وجود مواد فانتزی، طراحی داخلی یک حس مینیمالیسم را ایجاد میکند که واقعاً زیبا احساس میشود. صندلیهای جلو با عملکرد ماساژ راحت قابل استفاده هستند که به طور قانونی احساس آرامش میکند. یک صندلی نیمکت استاندارد سه ضلعی در ردیف دوم امکان سوار کردن پنج مسافر را فراهم میکند.
یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی ۱۴.۵ اینچی باریک در وسط داشبورد طراحی شده GV۸۰ امتداد یافته است. حساس بودن صفحه به مسافر صندلی جلو این فرصت را می دهد که به راحتی از آن استفاده کند و دارای حساسیت بالایی است. خوشبختانه یک کنترل کننده چرخ بر روی کنسول مرکزی نصب شده است تا راننده بتواند با سیستم تعامل داشته باشد و عملکرد آن بسیار خوب است.
ویژگیهای ایمنی و کمک راننده
نه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) و نه موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) نتایج آزمایش تصادف را برای GV۸۰ منتشر نکرده اند. مجموعه کاملی از ویژگیهای کمک راننده استاندارد خواهد بود. حالت رانندگی نیمه مستقل نیز استاندارد خواهد بود. این میتواند یاد بگیرد که چگونه مالک رانندگی میکند و سبک رانندگی آن شخص را هنگام استفاده تقلید میکند.