کد خبر 1089684
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

کیا موهاوی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی به جهان معرفی شد و در همان ابتدایی‌ترین ماه‌های ورودش به بازار جهانی، به عنوان یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای جهان مورد توجه فراوان قرار گرفت. این نسل از موهاوی که به ایران هم وارد شد، تداعی کننده ذهنیت جهانی از شاسی‌بلندهای عضلانی و بزرگ آمریکایی مانند شورلت، فورد و کادیلاک بود. کیا، موهاوی را در عین سادگی با کیفیت عرضه کرد ولی با قیمتی بسیار مناسب در برابر شاسی‌بلندهای معروف تویوتا و لکسوس. عرضه آن با موتورها و قدرت‌های متفاوت، سلیقهٔ مخاطب را ارضا می‌کرد و داشتن ۵ ستاره ایمنی از NHTSA (تست ایمنی جاده‌ای آمریکا) و امکانات رفاهی و تجهیزات کامل ایمنی در زمان خود، فروش بالای جهانی آن را تضمین کرد. اما کیا نام این شاسی‌بلند پرطرفدارش را در سال ۲۰۱۴ از لیست فروش خود خارج کرد، تا ناامیدی از عرضه نسل جدیدش را در دل طرفدارانش کامل کند. اما نمایشگاه خودروی ۲۰۱۹ سئول پایان این ناامیدی بود. کیا از نسخه مفهومی MASTERPIECE در این نمایشگاه رونمایی کرد که نویدبخش احتمال عرضه نسل دوم موهاوی بود.

مشخصات ظاهری موهاوی ۲۰۲۰

چند ماه بعد، کیا از نسل جدید موهاوی که کاملاً شبیه نسخه مفهومی MASTERPIECE طراحی شده بود، رونمایی کرد. موهاوی رونمایی شده تغییرات چندانی نسبت به این نسخه مفهومی نداشت. تنها تفاوت‌هایی در فرم جلوپنجره، آینه‌ها، رکاب‌ها و چراغ‌های عقب دیده می‌شد. در قسمت جلو، شاهد چراغ‌های ال‌ای‌دی چهارگانه و جلوپنجره مشبک متفاوت و کاملاً جدید هستیم. کیا ابتدا تنها عکس‌هایی از موهاوی نسل دوم را درفیس‌بوکش به نمایش گذاشت. در این عکس‌ها از اگزوزهای چهارگانه ورینگ‌های شش‌پره ۲۰ اینچی و قطور موهاوی نسل دوم، مناسب بودنش برای آفرود برداشت می‌شد. همچنین دیدن عبارات ‌V۶ و ۴WD حک شده روی بدنه ماشین خبر از پیشرانه V۶ و سیستم چهارچرخ متحرک خودرو می‌داد. اما اطلاعات تکمیلی ارائه شده از کیا عنوان کرد که این نسل از موهاوی به موتوری شش سیلندر و V شکل مجهز است که ۲۶۵ اسب بخار دارد و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور. این اطلاعات درباره گیربکس نسل جدید موهاوی مطلبی عنوان نکرده است، اما گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک محتمل‌ترین جعبه دنده در کنار این موتور است. نکته جالب درباره این خودرو، نقش بستن لوگوی موهاوی به جای لوگوی کیا در میانه جلوپنجره است. در عقب خودر نیز شاهد نوشته اسم موهاوی روی سپر هستیم و در هیچ‌جای بدنه علامتی از کیا مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد کیا این سبک طراحی لوگو را نیز از شاسی‌بلندهای آمریکایی الهام گرفته است.

شگفتی هایی در انتظار علاقه‌مندان کیا

داخل کابین موهاوی ۲۰۲۰، بر اساس تصاویر منتشر شده از آن در سایت کیا، لوکس‌تر و شکیل‌تر از آنچه که از کلاس قیمتی این خودرو انتظار داریم به نظر می‌رسد. در این بخش صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتال در همین ابعاد در درجه اول جلب توجه می‌کنند. سیستم صوتی در این خودرو از نوع LEXICON با ۱۵ بلندگوست. نوارهای چوبی مات به رنگ گردویی روشن و تیره در جلو داشبورد و کنسول میانی و تودری‌ها به کار رفته است که جلوه خاصی به کابین داده است. تریم داخلی بژ و مشکی با این نوارهای چوبی هماهنگی خوبی دارند. روکش صندلی‌ها و غربیلک فرمان در موهاوی نسل دوم چرم مشبک آلکانتراست. صندلی‌ها در ردیف‌ها عقبی هم مانند ردیف جلو به سیستم HVAC یعنی گرم‌کن مجهز و از سیستم تهویه مطبوع جداگانه برخوردارند. همچنین صندلی‌های ردیف دوم و سوم تنها با فشار یک دکمه جمع می‌شوند و فضای بزرگی در اختیار راننده در عقب خودرو می‌گذارند. یک اهرم کنترلی روی کنسول میانی مشاهده می‌شود که قابلیت رانندگی در شش حالت اسپرت، اقتصادی، شن و ماسه، گل و لای، برف و راحت را نشان می‌دهد. بنابراین خصوصیات آفرودی چالش‌برانگیزی در انتظار طرفدارای موهاوی است. بر اساس اعلام کیا موتور، قیمت موهاوی کیا از ۴۵۵۰۰ دلار برای مدل پایهٔ ۵ نفره آغاز می‌شود.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس