کد خبر 1135053
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
اجباری شدن ماسک به روایت تصویر تهران کرونا

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیمارانی که آسم، برونشیت، تنگی نفس و... دارند ترجیحاً در منزل بمانند و کارهای خود را از راه دور انجام دهند و در سطح شهر، به خصوص در مناطق مرکزی شهر تردد نداشته باشند.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: با سرد شدن هوا بیماری هایی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی بیشتر می شود که علاوه بر آنها امسال کرونا نیز مهمان ناخوانده ما است. بسیاری گمان کردند که با تلفیق این سه بیماری وضعیت بسیار بحرانی شود ولی خوشبختانه به دلیل راهکارهای موجود برای درمان آنفلوآنزا و واکسن برای این بیماری با مشکل زیادی مواجه نشدیم.

بیشتر بخوانید:

بیماران سرپایی کرونا نباید به منزل بازگردند

وی با اشاره به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مانند تهران توصیه کرد:  بیمارانی که آسم، برونشیت، تنگی نفس و... دارند ترجیحاً در منزل بمانند و کارهای خود را از راه دور انجام دهند و در سطح شهر، به خصوص در مناطق مرکزی شهر تردد نداشته باشند و از سفر رفتن خود داری کنند .

فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره کسانیکه دارای علائمی همچون گلودرد، بدن درد، بیرون روی وخستگی هستند گفت: اگر یکی از همکاران یا یکی از اعضای خانواده ی این افراد مبتلا به کرونا باشد به احتمال قوی آن فرد هم به کرونا مبتلا شده است.

مردانی در پایان اظهار داشت: تشدید سرفه های مداوم در برخی فصول سال برای افراد سیگاری صرفا مشکلی ریوی است و این مورد به کرونا مربوط نمی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس