کد خبر 1121515
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
واکسن نمایه

پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش مراجعه عمومی برای دریافت و تزریق واکسن آنفولانزا در هفته های اخیر، گفت: نیازی به واکسیناسیون عمومی آنفلوآنزا نیست.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محسن مقدمی با بیان اینکه شرایط اپیدمی کروناویروس در ماه‌های اخیر و آغاز فصل سرما در کشور، موجب افزایش تقاضا و مراجعه عمومی برای دریافت واکسن آنفولانزا شده است، اظهار داشت: هر ساله در فصل سرما با شیوع موجی از بیماری آنفلوآنزا مواجه هستیم، اما تزریق واکسن تنها به گروه‌های پرخطر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید:

آیا همه افراد باید واکسن «آنفلوآنزا» تزریق کنند؟

معاون آموزشی دانشگاه و پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی افزود: اپیدمی کروناویروس در ماه‌های اخیر، با افزایش نگرانی‌ها نسبت به سلامت عمومی مواجه بوده و تقاضا برای دریافت واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته، اما لازم است به یاد داشته باشیم تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچگونه مصونیتی در برابر کروناویروس برای افراد ایجاد نمی‌کند و لازم است با افزایش آگاهی در این زمینه، تقاضای عمومی به سطح منطقی برسد.

مقدمی با معرفی گروه‌های پرخطر که نیاز به دریافت واکسن آنفولانزا دارند، توضیح داد: افراد بالای ۶۵ سال، مادران بارداری که سه ماهه دوم و سوم بارداری آنان مصادف با فصول سرد سال است، بیماران قلبی عروقی به استثنای کسانی که تنها مبتلا به فشارخون بالا هستند، بیماران متابولیک مانند مبتلایان به دیابت، بیماران مزمن ریوی و افرادی که به علت بیماری و یا دریافت دارو دچار ضعف ایمنی هستند در گروه های پرخطر و نیازمند دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

ابهام در قیمت واکسن آنفلوآنزا

رئیس کارگروه علمی ستاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مدیریت کروناویروس مبتلایان به بیماری های کلیوی، افرادی که به طور مزمن داروی آسپرین مصرف می کنند، کارکنان درمانی و افرادی که در سرای سالمندان مشغول به کار هستند را دیگر گروه هایی تعریف کرد که باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

مقدمی افزود: توصیه به تزریق واکسن آنفولانزا در گروه‌های پرخطر به این دلیل است که در صورت ابتلای این افراد به کروناویروس و آنفولانزا به صورت همزمان، این شرایط تهدیدی برای سلامت فرد ایجاد نکند.

وی با برشمردن علایم ابتلا به آنفلوآنزا شامل تب و بدن درد شدید، ضعف و بی‌حالی، گلودرد و سرفه، تاکید کرد: گروه های یاد شده باید واکسن آنفلوآنزا را تنها از داروخانه‌های معتبر دریافت کنند.

پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در شرایط کنونی، رعایت تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران است، می تواند مهم ترین راهکار محافظت از ما در برابر دو بیماری آنفلوآنزا و کووید ۱۹ باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    برای این واکسن چندین سال است که دارد تبلیغ می شود . من و خانواده ام تاکنون استفاده نکرده ایم مشکلی هم پیش نیامده است ظاهراً واردکننده خاصی وجود دارد تا با واردات آن سود هنگفتی به جیب بزند
    • هادی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      قابل اعتماد نیست به هیچ وجه
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    اخه کدام واکسن کو کجاست هیچ اثری از واکسن آنفولانزا نیست آنوقت شما از عمومی شدن و...‌‌صحبت میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس