کد خبر 1134951
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
بیماران سرپایی کرونا نباید به منزل بازگردند

استاد رشته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزان تلفات کرونا در ایران را نسبت به تلفات دنیا در دو هفته اخیر، بیشتر دانست.

به گزارش مشرق، مسعود یونسیان، گفت: از نظر تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور، ۱۲ درصد تلفات مربوط به دو هفته اخیر است اما در دنیا ۶.۵ درصد آمار مرگ و میر در این مدت اتفاق افتاده و نسبت تلفات ما به دنیا بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر واکسن کرونا همان ماسک است

وی افزود: در تعداد موارد بیماری رتبه ۱۳، مرگ و میر رتبه ۱۰ و در تست ابتلاء به کرونا رتبه ۱۸ دنیا را داریم اما از نظر نسبت تست به جمعیت رتبه ۱۱۸ دنیا را به خود اختصاص داده ایم که بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است.

یونسیان گفت: نگران بیمارانی هستیم که سرپایی درمان و مرخص می‌شوند زیرا بیشترین انتشار ویروس در روزهای نخست ابتلاء اتفاق می‌افتد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: از دلایل بستری کردن بیماران، قطع زنجیره بیماری است و بر این اساس بیماران سرپایی را به جای فرستادن به منزل باید به نقاهتگاه‌ها بفرستیم.

یونسیان گفت: شیوع ویروس به رفتار جامعه بستگی دارد و اعمال قرنطینه‌ها باید همراه با حمایت مناسب از کسانی باشد که کسب و کار آنان تعطیل می‌شود.

وی افزود: اگر از این افراد حمایت نکنیم نباید انتظار رعایت صد درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی را داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    نظارت درستی برای تعداد کرونایی ها نیست ؟ طرف تصادف کرده آوردنش بهشت زهراء سلام الله علیها رو کفنش نوشتن مشکوک به کرونا ! دیابت حاد رو به موت داشته بردنش بیمارستان جزو کرونایی ثبتش کردن و ... !!!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    وزارت بهداشت به صورت شفاف فوتیهای ریه ، قلب ، کلیه و رو برای سالهای گذشته و هم اکنون منتشر کنه . ریویهای کرونایی و غیر کرونایی از هم تفکیف می شوند ؟
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    چرا مشکوک رو کرونایی می نویسند ؟ یک دروغ واضح است . آمار رو غیر واقعی می کنه . توی دنیا هم ایران رو کشوری ضعیف در مقابله نشون می ده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس