مجید انصاری

یک فعال اصلاح طلب با کتمان نقش ناکارآمدی دولت و عدم نظارت بر قیمت ها در مشکلات اقتصادی کشور مدعی شد که علت مشکلات امروز عدم تصویب لوایح پالرمو است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تصمیم گماشتگان موسوی خوئینی‌ها برای انتخابات ۱۴۰۰

جواد امام، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا بازنشر داد، پیرامون انتخابات سال ۱۴۰۰ گفته است:  اصل بر مشارکت در انتخابات است و به هیچ وجه تردیدی در آن نداریم و همه اتفاق نظر داریم، اما نکته اساسی تهیه برنامه و انتخاب کاندیدای اصلاح‌طلب متناسب با این برنامه‌ای است که تدوین می‌شود.

او در عین حال اظهار می کند: این طور نیست که ما با هر نوع محدودیتی مواجه شویم و باز هم تصمیم بر مشارکت ۱۰۰ درصدی بگیریم، حتی بدون کاندیدا، اصلاً این طور نیست اما اصل مشارکت بر ما فرض است و شرکت در انتخابات را برای خود فرصت می‌دانیم! [۱]

*این از مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که حتی یک عنصر دسته چندم اصلاحات نیز به خود اجازه می دهد اینطور علنی از "تحریم خاموش انتخابات" سخن بگوید و عملا کسی معترض او نشود!

و این نیست مگر به دلیل عدم روشنگری لازم از سوی خواص که اگر وجود می داشت؛ امثال آقای امام به دلیل این اظهارات در جایگاه ملامت و سرزنش قرار می گرفتند و به خود جرأت این تهدیدات علنی را نمی دانند.

دقت شود که حاقّ اظهارات امام را بایستی در آنجا جست که در کنار تأکید بر اصل مشارکت اما از این می گوید که "این طور نیست که ما با هر نوع محدودیتی مواجه شویم و باز هم تصمیم بر مشارکت ۱۰۰ درصدی بگیریم"!

این رفتار که در راستای منویات موسوی خوئینی ها مبنی بر تحریم انتخابات ۱۴۰۰ صورت گرفته [۲]به معنی تکرار اقدام شریرانه چپ ها در انتخابات مجلس یازدهم مبنی بر تحریم خاموش انتخابات است.

به این قرار که چپها همانطور که امام گفته است ژست تأکید بر حضور می گیرند اما کاندیداهایی که بی صلاحیتی آنها محرز است را به شورای نگهبان معرفی می کنند و پس از رد صلاحیت بدیهی این افراد؛ از سوی ستاد اصلاحات اعلام خواهد شد که چپ ها دیگر در انتخابات شرکت نمی کنند و لیست هم نخواهند داد!

این اقدام که ما از آن با عنوان تحریم خاموش انتخابات یاد می کنیم با هدف کاهش مشارکت صورت می گیرد تا بدین وسیله القا شود که نظام جمهوری اسلامی فاقد مشروعیت است.

این در حالی است که اگرچه میزان مشارکت بالا در انتخابات یک امتیاز مثبت است اما مشروعیت نظام به رعایت مُرّ قانون در انتخابات است نه به میزان مشارکت.

برخی معتقدند تصمیم چپ ها برای تحریم انتخابات از آنجا نشأت می گیرد که ستاد اصلاحات بوی فتنه اقتصادی را استشمام کرده و قصد دارد بوسیله تحریم خاموش، بر آتش این فتنه بدمد.

***

با حمله به قالیباف و دفاع از برجام صورت گرفت

جشن اصلاح‌طلب شدن یک فعال اصولگرا

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده سابق ورامین در مجلس دهم، به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتماد آنلاین منتشر کرد در اشاره به نظارت میدانی رئیس مجلس یازدهم و اقدامات جهادی او گفته است:

نظارت موضوع خوبی است ولی نظارت به لشکرکشی، دسته کشی و سفر استانی نیاز ندارد. کمیسیون ها و فراکسیون ها باید در این زمینه، مقداری فعالیت داشته باشند.  با سفر استانی توقعات مردم  بالا می رود در این سفرهایی که قالیباف به چند استان داشته، مردم بیان می کنند که پس از سفر او، کدام مشکل حل شد؟ چه تصمیمی برای مشکلات گرفته شد؟ کدام یک از مشکلات به نتیجه رسید؟ وعده داد و رفت!

او درباره قالیباف تصریح می کند: اگر قالیباف رییس جمهور بود، می توانست یک بشکه نفت بفروشد!؟ می توانست یک دلار جا به جا کند؟  در تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی آیا سراغ داشتیم که رئیس بانک مرکزی کشور به عراق برود که یک کشور جنگ زده است، کشوری که ایران برایش مصالح مواد غذایی می فرستاد و بگوید از طلب هایمان مقداری برای ما دارو و غذا، بفرستید. آقایان اگر راهکار دارند ارائه کنند. در انتخابات ۱۴۰۰ مردم به رئیس جمهوری رای می دهند که برنامه دارد؛ با شعار نمی توان مملکت را اداره کرد. با حرف نمی شود مملکت را اداره کرد.  

نقوی حسینی همچنین با بیان اینکه "در تماس و ارتباط هایی که با گروه ها و آحاد جامعه دارم،  از مجلس یازدهم ناامید هستند و معتقد هستند که مجلس کارایی ندارد و نمی تواند، کاری انجام بدهد"؛ پیرامون رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم نیز گفته است: شورای نگهبان من را ردصلاحیت کرد اما در بیانیه ای که صادر کردم، گفتم شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد؛  ما مطیع قانون هستیم. شاید با مکانیزم تصمیم گیری شورای نگهبان موافق نباشم ولی تصمیم نهایی شورای نگهبان را نظارت استصوابی می دانم، چهل سال است که به آن اعتقاد داریم.

او که از چهره های منتقد برجام بوده است؛ در بخش دیگری از این اظهارات درباره برجام نیز می گوید: منتقد شدید برجام بودم اما حال شرایط برجام بسیار متفاوت‌تر از گذشته است. در آن زمان با انعقاد برجام مشکل داشتیم اما حال می‌گوییم، برجام نه تنها باید حفظ بشود بلکه باید آن را محکم نگه داشت. سنگری جز برجام وجود ندارد. ایران حتی باید پای جنازه برجام بایستد و نباید از خروج برجام صحبت کند چه برسد به خروج از ان پی تی.  [۳]

مصاحبه نقوی حسینی در رسانه های اصلاح طلب با استقبال مواجه شده است.

*سرنوشت و تغییر مسیر آقای نقوی حسینی می تواند برای مردم، برای همه فعالان سیاسی و خاصه برای جوانان کشور یک درس باشد.

درسی که بر مبنای آن بدانند علت برخی از ناکارآمدی های بزرگ مثلا در مجلس دهم چه بود و "رجال ابن الوقت" چگونه وقت مردم و کشور را در مجلس دهم تلف می کردند و در نهایت از مخالفت یا موافقتشان هیچ سودی عاید مردم و نظام نمی شد.

اظهارات نقوی حسینی پیرامون نظارت میدانی قالیباف نیز اظهارات کسی است که به نظر می رسد نه از مدیریت جهادی و نه از نیاز مردم به رویت از نزدیک یک مدیر ارشد پس از ۷ سال رفتارهای بعضا اشرافی یک دولت ناکارآمد چیزی نمی داند...

چه اینکه نقوی حسینی گویا به این نکته هم آگاه نیست که یکی از ثمرات این سفرهای استانی توسط قالیبافی که کارنامه درخشانی در اجرائیات کشور دارد؛ گوشزد کردن این نکته به مردم و خواص کشور است که مشکلات کشور راه حل دارد؛ اگر دولت بخواهد یا اگر گفتمان کارآمدی در کشور حاکم شود.

ساواکی شدن آقای حسینی در صبح روز ۲۲ بهمن پیرامون برجام نیز در حالی است که اکنون حتی خودِ جماعت برجامیان و کسانی که برجام را فتح الفتوح می دانستند نیز حاضر به دفاع از آن نیستند، در تاریکخانه ها پنهان شده اند و از این می گویند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است!

***

مشکلات کشور به دلیل عدم تصویب CFT است نه به دلیل ناکارآمدی دولت!

مجید انصاری، فعال اصلاح طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از یک مصاحبه که خبرآنلاین آنرا منتشر کرد گفته است:

"در حقیقت ایران با عدم تصویب CFT و پالرمو متحمل ضرر و زیان سنگینی شده و خواهد شد. اتفاقا علت موافقت‌های پیشین ما –اصلاح طلبان- با این لوایح نیز همین بود چراکه ما پیش‌بینی ایراد چنین ضرر و زیان‌های سنگینی به کشور را می‌کردیم. "[۴]

*قبل از آنکه آقای انصاری و دوستانشان چیزی را درباره لوایح پالرمو پیش بینی کنند؛ این تحلیلگران اصولگرا بودند که قبل از انتخابات سال ۹۲ به مردم هشدار می دادند که به دولت ناکارآمد و چهره های فاقد کارنامه رأی ندهند.

و همین تحلیلگران پیش بینی می کردند که کشور در دولت ائتلافی اعتدالیون و اصلاح طلبان با مشکل ناکارآمدی آقایان که اول از همه در اقتصاد سرریز خواهد بود،  مواجه باشد.

جالب است که حتی علاقه دولت به چیزی تحت عنوان "توافق نهایی" که بعدها برجام لقب گرفت، شکست برجام، کشف جاسوس در فرایند برجام و شریک کردن رهبری در برجام شکست خورده نیز از سالها قبول مورد پیش بینی تحلیلگران اصولگرا قرار گرفته بود و ما آقای انصاری را به خوانش این تحلیلها دعوت می کنیم.

در واقع شریک کردن زمین و زمان در طرح های شکست خورده آقایان که مصداق رفتار شورشیان سپاه امام علی در جنگ صفین و "تکرار تاریخ" است؛ از مدتها قبل در تحلیلهای اصولگرایان مورد اشاره بوده و اکنون نیز هرگز عجیب نیست که یکی از حامیان برجام برخیزد و بگوید شرایط امروز کشور و گرانی ها به عدم تصویر لوایح پالرمو ربط دارد!  و حاضر نباشد از نقش ناکارآمدی دولت و عدم نظارت بر قیمتها بعنوان علت العلل مشکلات اقتصادی فعلی سخن بگوید.

گفتنیست، در نظرسنجی های انجام شده در کشور نیز عمده مردم معتقدند که مشکلات روز کشور به دلیل ناکارآمدی دولت است نه به دلیل تحریمها.

ما قضاوت درباره اظهارات انصاری را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

۱_https://etemadonline.com/content/۴۴۰۹۲۰

۲_ mshrgh.ir/۱۱۲۱۸۸۲

۳_ https://etemadonline.com/content/۴۴۰۶۱۳

۴_ khabaronline.ir/news/۱۴۴۷۵۴۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • همیشه در صحنه DE ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    33 13
    درود بر نظرسنجی ای که میگوید مشکلات را دولت به وجود آورده...
    • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      52 12
      مشکلات را اصلاح طلبان همه با هم درست کردند ومملکت را به فلاکت بردند. فریب بس است
    • ناشناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      13 11
      فعلا تا 1400 صبر باید کرد
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    65 8
    اصلاح طلب ها ی وطن فروش
    • حمید IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      47 10
      بزودی ایران اسلامی را از شر این وطن فروش ها نجات میدهیم.
    • معتدل IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      66 7
      ننگ بر افسادطلبها
    • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      30 4
      و غربگدا
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      9 56
      تا زمانیکه اصولگرا تو این کشور نفس میکشه وضع همینه برای پیشرفت ایران باید همشونو فرستاد بهشت که به امید خدا این برنامه رو داریم و به زودی قراره همشون شهد شهادت بنوشن.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      39 2
      به 17:52 زر نزن بابا بدبخت فراری. اسراییل و امریکا از سپاه مثل سگ میترسن . تو که عملشونی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • معتدل IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 3
      تویی که گفتی زر نزن ادب خانواده ات را نشان دادی توهین نکن و مثل هتاکان بی تربیت نظر نده مودب باش و جاهل نباش.
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    39 6
    فکر میکنم جاهلتر از امثال انصاری در فهم صحیح از علت دشمنیهای امریکا و اروپا با انقلاب اسلامی وجود ندارد کشور با نادانی محض اینگونه افراد معمم و غیر معمم به اینجا رسید
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      41 7
      دمت گرو . درست امدی.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      19 0
      چرا وجود دارد و کم هم نیستند . آشنا و حجاریان و آخوندی و ...
  • LB ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    50 7
    غلط کردن آدرس غلط میدن. مملکتو فروختن، پولشو گرفتن، بازم رو دارن! نکبت ها. اتفاقا مشکلات امروز ما برای لو دادن روشهای دور زدن تحریم بود
  • مهدي IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    18 2
    پس بگو! منم رد صلاحيت بشم، ميشم نقوي حسيني(خنده)
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      6 2
      هر کی حرف زر بزنه میشه اصلاح طلب؟
  • ڪیان IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    19 6
    آقای نقوی حسینی ، لااقل صبرمیڪردی سر فرصت مناسب تغییر موضع میدادی! برجاامممم!!!! الله اڪبر! از دست این جماعت ، این خواص به اصطلاح منورالفڪر.
    • معتدل IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      9 17
      جناب نقوی حسینی یک نماینده ارزشی و باشرف است . خداوند نگاهدار نقوی حسینی خادم اعظم ملت است.
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      21 2
      جدیدا متوجه شدیم آفتاب پرستها هم شرافت دارن
    • معتدل IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      تویی که گفتی آفتاب پرست بدان که جناب نقوی حسینی یک نماینده بافضیلت است و مثال تو اینست کافر همه را به کیش خویش پندارد.
  • بهلول IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    49 6
    خدا اخر عاقبت ما ختم به خیر کن تا در ای فتنه های اخرالزمانی غربال نشویم هر کس از کشتی انقلاب پیاده شود انگار از کشتی نوح جا مانده است پس خیلی مواظب باشیم و تنها راه نجات خدمت به مردم و تابع امر ولایت فقیه بودن است
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      15 4
      دوازده وبیست.خدا کند توهم.زدگی و توهم توطعه از کشور رخت بربندد.انگاه همه چی درست خواهد شد
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      1 0
      توهم توطئه!!! امان از لجاجت امثال شما، سرتم قطع کنن بازم میگی توهم توطئه، یه همچنین موجودات وفاداری هستید شما! حالا وفاداری برای خدا یه چیزی ولی آخه...
  • DE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    14 7
    اصلاح طلب دروغ گو هستند و ...
  • مجید IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    12 3
    سلام برادر این مطالب را که خواندم تنها چیزی که برداشت کردم این رسم کشور داری نیست که هرکسی ا ز خود تعریف کند دیگری را متهم مملکت به اتحاد. مدیر شجاع و آزاده .نیاز دارد نه چنین حرافی ها به جای متهم کردن بیایید مشکلات را خارج از سیاستزدگی آسیب شناسی کنید و را حل بدهید حرافان جای خود را به عقلا و مدیران متعهد و دلسوز ازاده بدهند جای ریاح و چاپلوسی را تنگ نمایید نقد منصفانه کنید پیشنهاد مقبول اجرایی و کارشناسی بدهید مردم را درک کنید به جای دشمنی که خواست دشمننانمان است حداقل با هم درخت دوستی را بنشانیم انرژی درون کشور را سینرژی کنیم از ایده های نو بهره ببرییم این روش ها راه به جایی نخواهد برد
  • مرصاد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    16 10
    طبق معمول ؛ استفاده اصلاح طلبان ؛ از کثیف ترین شیوه ها در انتخابات ، برای مظلوم نمایی !!
  • NL ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 8
    افرادی که اصلاح طلب شدن مثل ایشون و علی مطهری در واقع اونارو گیر آوردن بحث لاریجانی که جداست
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    25 5
    انگار رد صلاحیت آقای نقوی حسینی بیخود نبوده
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    22 7
    معلوم میشه شورای نگهبان خوب تشخیص داده که ایشون باید رد صلاحیت بشن آفرین بر شورای نگهبان
  • کامران GB ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    15 7
    نقوی حسینی! فتنه های آخرالزمان کور کنندس رو باید در تغییر مزاج امثالهم جستجو کرد بنابر سوابق پیشین ایشون اظهارات فعلیش نمایی از یک توهم رو نشون می ده هرچند به انتقادش در شناخت شخصیتش باید توجه منصفانه داشت
    • DE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      12 4
      سندروم كروناي مغزي
    • دامغانی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      10 6
      این اقا می دانسته که در مجلس یازدهم اصلاحطلبها جایی ندارند. پس خود را اصول گرا و مخالف برجام نشان می داده . حالا که شورای نگهبان اورا پس زده . خود واقعی اش را نشان می دهد. اقای نقوی حسینی مردم بصیرت پیدا کرده اند. دیگه حنای شما رنگی ندارد.
  • سعید IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 0
    دنیا دار مکافات،همچنین بازتاب اعمال خودتان است.وقتی بدون داشتن لیاقت وشرایط لازم و توصل به دروغ فقط به تصاحب مناسب فکر کنید اوضاعتان همین است.جماعت عام البلوی!!! با «هشتگ نه به دیوار »و «نه به دلار ۵۰۰۰ تومانی» سر کار آمدید با هشتگ «نه به دلار ۵۰۰۰۰ تومانی» و« نه به کوآلا ها »میروید.ببخشید نه به کوآلاها مربوط به آتشسوزی استرالیا بود.
  • امیرحسین IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    15 6
    تجربه کره شمالی نشان میدهد که این کشور با وجود پذیرش و اجرای پالرمو و CFT از لیست سیاه FATF خارج نشده است.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    11 3
    آقای نقوی حسینی! شما خودت را حفظ کن نمی خواهد برجام را حفظ کنی! شما را دوست داریم، خود سابق تو را ، گذشته ها هم گذشته است، بی خیال!
    • عامل IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      9 11
      درود بر جناب نقوی حسینی
  • مسعود IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    12 6
    همه مردم میدانند که عمده مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت اصلاح طلبان در بدنه دولته و به عوامل خارجی مربوط نیست.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    14 8
    افسادطلبان بی کفایت مملکت را ته دره بردند و اقتصاد را دچار فروپاشی کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
  • برجامچای IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    12 8
    وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که از NPT خارج شویم و سلاح اتمی بسازیم حداقل امنیت ملی مون 100 درصد تامین خواهد شد.
    • برزو IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      15 11
      رهبرمون فتوا داده که سلاح اتمی حرامه، کسی که با فتوای رهبر و نائب امام عصر مخالفت کنه، ملحد و از دین خارج شده است
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    12 6
    الحمدلله امثال اقای خوئینی خواه نه سواد درست حسابی دارند نه ابروی درست و درمانی . اگر کسی از این ادم یک صفحه نوشته یا استادی یک درس درست درمانی داره بیاوره اینها درس نخوانده اند و مشغول دنیا شده اند همان چیزی که دقیقا دین و سیره اهل بیت نفی کرده یعنی دنیا طلبی .
    • DE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      10 0
      لعنت الله علي القوم الفاسدين
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 7
    جملات جواد امام را بدقت بخوانید . نفاق از لابلای هر واژه آن می بارد . گاهی می گویند بدون کاندیدا شرکت نمی کنیم و گاهی می گویند اصل بر شرکت است . به نظر می رسد منافقن خلق جدیدی در ایران بوجود آمده است که لازم است قبل از سنگربندی آنها در خانه های تیمی ، گوش و دمشان رابرید و آنها را نشان دار کرد . فریب خوردگانی که در زمین این نئومنافق ها بازی کرده و با رایشان ملت ایران را به بدبختی امروز گرفتار نمودند هم تا وقت هست بهتر است توبه کنند و خرجشان را از این نمک به حرام ها جدا سازند.
  • خسارت محض IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    13 10
    دلار 32000 تومانی و سکه 16 میلیونی و پراید 160 میلیونی و تورم 600 درصدی همه از برکات برجام است !
    • رضا IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 0
      ازقیمت گوجه فرنگی هم که از 2000تومان به18000 هزارتومان پرواز کرد بگو تا یه کم همسان سازی بشه با آن گوجه فرنگی معروف که آنقدربوق وکرنا کردند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    14 5
    چهار تا بی سواد دنیا طلب مثل خوئینی ها و انصاری دارن جون میکنند برای دنیای دیگران خاک بر سرتان . چرا با این لباس این قدر خودتان را خوار وذلیل می کنید. اخه رییس جمهور که نمی توانید باشید ولی فقیه که نمی توانید باشید این همه خرابکاری می کنید برای چه
  • DE ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 1
    یک فعال اصلاح طلب با کتمان نقش ناکارآمدی دولت و عدم نظارت بر قیمت ها در مشکلات اقتصادی کشور مدعی شد که علت مشکلات امروز عدم تصویب لوایح پالرمو است.// اینو راس میگه وا لا . دیروز رفتم کفاشی کفشهام رو که قرار بود تعمیر کنه بگیرم مزد تعمیرش از کفش نو بیشتر شد اعتراض کردم گفت به ماربطی نداره برو اعتراض کن به اونهاییکه نگذاشتند لوایح پالرمو تصویب بشه!!
  • گمنام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 7
    تا این اصلاح طلبها تو مملکت ما حزب بازی می کنند مشکل مملکت حل نخواهد شد
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 10
    جواد امام، از فعالان اصلاح طلب// ... شرکت در انتخابات را برای خود فرصت می‌دانیم! زیرا بدون شرکت در انتخابات نمیتونیم باز ادعا کنیم تقلب شده پس فرصت خو ۲۰.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 4
    خیلی ناراحت شدم از حرف های اقای نقوی حسینی> چرا؟ جرااااااااااااااااااااااااااااااااا؟ خدایا حالم خیلی بده.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 9
    اگر مجلس نتواند کار مفیدی انجام دهد، یقین داشته باشید مردم مایوس خواهند شد. اینکه طرحهای خوبی داریم تا زمانی که اجرا نشود و نتیجه آن توسط مردم مشاهده نشود هیچ فایده‌ای ندارد. سفرهای استانی بدون کار کارشناسی و پشتوانه لازم بی‌فایده و حتی مضر است.
    • عبدالله مومن IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 0
      قوه مجریه است که باید بازدید درست. دست درجیب کند و برای ملت هزینه کند. نه قوه قضاییه !!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 8
    آقای نقوی حسینی براتون متاسفم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    11 4
    وای بر موسوی خویینی ها
  • عبدالله IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    17 1
    خدا ریشه هرچه آدم فاسد و منافق است را بخشکاند انشاء الله.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 6
    مجید انصاری ببند! 39 بند FATF اجرا شد نتیجش لورفتن راه های دورزدن تحریم ها و گرانی دلار بود. و اینکه طبقبند هایی از FATF بانک مرکزی ایران نباید به افرادی که در لیست SDN یا همون لیست تحریمی قرار میگیرن خدمات بده . تازه افرادی که دادگاه های اروپا و آمریکا محکوم می کنند باید تحویل داده شوند.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    10 7
    موسوی خوئینی ها که عنصر دسته چندم نیست! او پدرخوانده اصلاحاته . رهبر جریان چپ بوده. کسیه که بیانیه آشوب داد برای فتنه 88 و شنبه یعنی روز بعد از خطبه نماز جمعه رهبری مردمو ریخت تو خیابون. موسوی خوئینی ها جانشین هاشمیه
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      8 8
      اصلاح طلبها بازوی امپریالیسم جهانی در ایران هستند تا اهداف شوم آنها را در این مملکت اجرا کنند.اصلاح طلب مزدور شیطان بزرگ در این مملکت است.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 7
    مشرق ممنون از روشنگراییهایت
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 6
    اصولگرا=پسرفت
    • آرش IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      5 5
      میشه پیشرفت های دولت اصلاح طلبان رو برامون بشماری که می فرمایید با اصول گرایان پسرفت می کنیم؟ مگه پیشرفتی داشتیم که بخواهیم پسرفت کنیم؟؟؟ خدا کنه کمی پسرفت کنیم برگردیم به چند سال پیش و دلار سه هزار تومانی... بخدا اگر نظر سیاسی ندید کسی نمیگه بی سوادید. وقتی در مورد موضوعی اطلاعات ندارید چرا در آن موضوع دخالت می کنید نظر می دهید و با طلبکاری نظرتون رو می خواهید تحمیل کنید. بخدا هر مشکلی که داریم از نا آگاهی امثال شماست که با رای دادن غلطشون گند زدن تو کشور و حالا طلبکار هم شدند...
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      3 4
      اصلاح طلب = افساد طلب
  • مهدی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 9
    جهت معالجه قطعی اختلال کمرویی و فقدان اعتماد به نفس باید ژن امثال انصاری و کلا حامیان اصلاح طلبها بهشون تزریق بشه. تضمینی جواب میده!!!!!!
  • بصیر IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 3
    تاقبل از سال ۹۲ باوجود تحریمها نفت صادر میکردیم وپولشو برای کشور میرسید این هم از طریق صرافا وشرکتهای که با ایران معامله میکردن وبعضی از بانکهای خصوصی دنیا وبا آمدن دولت اعتدال واصلاحات وعلم کردن برجام وتحمیل آن به کشور وبدون اجازه نظام وتصویب مجلس رفتن ٣٧ بند از٤١ بند از معاهده بدنام ftif امضا کرده وتمام اطلاعات دور زدن تحریمها که توسط انها معاملات مالی ورد وبدل پول صادرات به اورپائیا دادن وعملن اهارابستن وخود تحریمی را انجام دادن. جال به ابن عمل چه گفت ؟
  • شریف زاده IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 10
    مجید انصاری :مشکلات کشور به دلیل عدم تصویب CFT است نه به دلیل ناکارآمدی دولت! حرف مفت و تحویل دادن به خلق الله مالیات ندارد. تا می توانید از اینابار مردم کنید.
  • عبا دالله 20 AE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    7 0
    مرگ بر منافق مرگ بر امریکا
  • بصير IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    وقتی که ادم چهت خدمت به ملت وکشور کاندید شود اگر نیت خدای باشد برایش مهم نیست که رای بیاوره ویا نیاوره خواص زمان صدر اسلام مانند زبیر که در جنگهای اول اسلام در نصرت اسلام شمشیر زده واز اسلام ومسلمین نوپا که در مقابل کفا راندک بودن دفاع کرده ومورد تحسین پیامبر اکرم ص قرار گرفته اما بهدها در امتحان خدا دنیارا درمقابل آرت را ترجیح داده و رفوضه شده وعاقت به سوء شده این حکایت عبرت آموز از تاریخ جهت اطلاع جناب تقوی حسینی گفتم تا بدونه دنیا ارزش هزینه از خرت دادن نداره
  • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 6
    اقای انصار وموسوی خودتان در 40 سال به اسم افسا طلب چه سر مردم اوردید
  • محمود IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 3
    باد اورده را باد برد
  • DE ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    9 4
    نقوی حسینی واقعا درست گفته و شما چرا دارین اینهمه بهش حمله می کنید
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 3
    رو نگو،بگو سنگ پای قزوین.لااقل دیگه افاضات نفرمایید. وشماآقای نقوی حسینی،یه ذره برای تحلیلهای خودت که چندسال براخودنمایی میکردی ارزش قائل باش.کسسیکه خودشو باور نداره میخواهی مردم باورش کنن.
  • mohsen FR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 3
    من بعنوان یک شهروند ایرانی از اقدامات جماعت اصلاح طلب متنفر هستم و خدا این قلم به مزدها را هر چه زودتر به درک واصل نماید.
    • قاسم IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      7 3
      در هر دو جناح بزرگ مردانی پاکدست وجود دارند
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 5
      من به عنوان شهروند از تفکر اصلاح طلب ها متنفر هستم وان را.مضر برای کشور میدانم
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      2 2
      اصلاحات همان وطنفروشی و غربگدایی هستند...
    • ناشناس IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 0
      احیانا شما فرانسه زندگی نمیکنید؟
  • تراببان IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    بر مجید انصاری و جدو آبادش و هرچه افساد طلب وطن فروشه مشکل مملکت همینا هستند خدا ریشه شان را از سر ملت بکند می خواستند یک برجام کذایی دیگر بنام CFT و FATF را به کشور تحمیل کنند تا وطن فروشی شان کامل شود
  • CA ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    چون برجام وپالرمو و غیره برای اینها حسابی حسابی نون داشته شما نگاه کنید بخاطر برجام و FATF ایران نتوانست معامله تسلیحاتی کند و بخاطر FATF هیچ کشوری جرات تجارت با ایران را نکرد. چه اتفاقی افتاد با دلار ۴۲۰۰ تومانی به اسم خرید مایحتاج عمومی پول خارج شد ولی هیچ موقع چیزی بازنگشت چون از کانال های مالی غیر موثق پول عبور کرد و کلا آدرس پول قانونی گم شد و اینجاست که اینها به نون و نوا رسیدند برای همین هیچ موقع نمیخواهند ایران از برجام خارج شود و حتما FATF را قبول کند چون عملا ایران دارد FATF را اجرا میکند. بخاطر برجام بصورت همزمان با این FATF آن دسته کشورها بخاطر اینکه به چماق بر سر ایران تبدیل شده نمیخواهند وارد تجارت با ایران بشوند چون معامله تسلیحاتی را می‌توانست برچسب زده شود که نقض کرده! برای همین این وضعیت بغرنج و پیچیده حاصل برجام و FATF هست. خیانت اشکار به مردم ایران بیش از در تاریخ وجود نداشته و عوامل این خیانت بایستی محاکمه بشوند و به سزای عمل خود برسند.
  • ناشناس IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 5
    آقای تقویی سماوهمفکرانت بایدبه زباله دان تاریخ ریخته شویدافسادطلبای خاین
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 2
    اقای اصول گرایی که میخای ازاب گل الودماهی بگیری حافظه ملت ضعیف نشده..مملکت داری شما دیدیم..همتون سروته یه کرباسین...دنبال ماهی نباشین چون تهش خودتون به لجن کشیده میشین
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 6
    در نظر سنجی خبر فوری که چند روز قبل منتشر شد با جامعه آماری بیش از 55 هزار نفری 92 درصد مردم معتقد بودند ناکارآمدی و سوء مدیریت دولت باعث مشکلات دولت است و فقط 8 درصد گفتند تحریم ها عامل مشکلات هستند
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    8 0
    اقای پدر معنوی اشغال سفارت امریکا با عاملیت اصغرزاده، عبدی، خاتمی،نظریه پردازتان حجاریان بدون اجازه شورای انقلاب که یکی از تحریک صدام برای حمله به ایران شد و افرادی چون ایت الله مهدوی کنی، شهید چمران و... مخالف ان بودند. ان موقع شماها به مخالفانتان میگفتید اسلام امریکایی، الان برای امریکا و لوایح صهیونیستی پالرمو، اف ای تی اف فرش قرمز پهن میکنید. ایا شماها نبودید که در حمله صدام به کویت میگفتید (محتشمی): صدام خلد بن ولید است باید کنارش با امریکا بجنگیم. تندرویهایتان را به ثابت قدمان امروز نسبت میدهید و شده اید اصلاح طلب. بس است.
  • محسن IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 2
    مشکلات فعلی کشور ریشه در سیاست غلط روابط خارجی نپیوستن به پالرمو و شعارهای تو خالی افراطی و به دور از عقل ومنطق دارد این را بدانید البته این رو واقفم که شما نطر مخالف را نمایش نمیدهید ولی حداقل بدانید همه با آنچه می‌گویید موافق نیستند
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 7
    دولت بی تدبیر است که کشور را به این روز انداخته،هیچ چیز برای کشور به اندازه مدیریت قوی وکارآمد دارای اهمیت نیست.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    بر آدم هزار چهره ، کسی حرف نقوی حسینی را گوش نمی دهد با چه حرارتی از برجام بی خاصیت انتقاد می کرد حالا که رد صلاحیت شده ، موافق جنازه برجام است .
  • FR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    عجب ! یک زمانی از طرفداران نقوی حسینیبوده ووی را انقلابی سالم وشجاع میدانستم و البته بعد از رد صلاحیت ایشان فهمیدم قضیه چیست ولی نه تا این حد !
  • علی حیدری IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    اصلاح طلبان یا تسلیم طلبان ؟!! .اینان باید خودرا اصلاح کنند ، دین مقدس اسلام قابل اصلاح نیست ، اینان صدای در گلو مانده استکبار را در ایران فریاد می کنند؟!!. چرا
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    آقای حسینی حرفهای شما بیانگر سلامت شورای نگهبان است که امثال شما رد صلاحیت شدید
  • ارشک GB ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    این آقا از توقع مردم گفته معلومه از حق طلبی مردم می ترسد توقع مردم باید بالا باشد حق خود را می خواهند دیگر به بی عرضه ها و عافیت اندیشه‌ای مثل شما رای نخواهند داشت که توقع ای داشته باشند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    اصلاح طلب و اصولگرا دو رو یه سکه هستند
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    فعال اصلاح طلب یا مامور ام آی سیکس ؟
  • داوود IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    وای از این همه بی تدبیری
  • علی IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    یکی این پیر مرد و از برق بکشه بیچاره سوخت
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    ابی واستکبر وکان من الاصلاح طلب. اون اقا نفوذی اصلاح طلبان =کدخداگرایان بوده دربین اسلامگرایان =اصولگرایان
    • عامل IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      پرت و پلا نگو برای خوشایند یک جناح به کلیت توهین نکن تا خودت را جاهل نشان ندهی.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    لعنت خداوند بر هر چی اصلاح طلب وطن فروش خیانت کار خودفروخته غربگداست خداوند فتنه انان را دفعه کند نابود باد دشمنان ایران
  • DE ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    وای به همه تون
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    جالب است اگر اصلاح طلبان اساسا جایگاهی در نظام ندارند چرا برای تحریم احتمالی آنان راجع به انتخابات اینقدر نگرانند و اگر ارزش واعتبار و جایگاه دارند خوب صراحتا اینرابگویید شاید آثار مثبتی داشته باشد
  • محمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    اقای امام غلط زیادی کرده .اقای انصاری هم به جای غلط کردم حواله به اف ای تی اف داده.خیلی ....
  • محسن IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    جالبه هر کس منافعش در خطر می افتد . اصلاح طلب میشه
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    ما مردم بابصیرت ایران فعلا خار در چشم و استخوان در گلو مانده ایم و تحمل میکنیم تا این 7 ماه هم بگذرد و آن وقت انتخاب اصلح و شایسته کنیم و رئیس جمهوری مطیع ولایت فقیه و پرکار و پرشور و انقلابی و جهادی و مدیر و مدبر و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم و بابصیرت و شجاع و دلسوز مردم انتخاب کنیم اللهم عجل لولیک الفرج
    • ناشناس IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 2
      با سلام ، اگر مصلحت نظام و انقلاب را میخواهیم باید به این نکته توجه کنیم که باید هر دو جناح عهده دار مسئولیت های کشور باشند . با یکدست کردن کشور درست نمی‌شود . باید همه سلیقه ها باشند .
  • رضا NL ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    خدا رحمت کند شهید دیلمه را میگفت انقلاب اسلامی مانند موج دریا مدت به مدت امواج یکسری آشغال را بیرون میریزد اقای نقوی مشکلات اخلاقی پیدا کرد و...رد صلاحیت شد ولی در مورد اصلاح طلبان جواد امام نوچه وسخنگوی خاتمی است دست وپا زدن خاتمی را در حرفهای ایشون میشه دید خوینیی هایک منحرف است کسی که ولایت فقیه در زمان امام قبول داشت بعد از فوت امام گفت من ولایت فقیه را قبول نداشتم ولی با حضور امام نمیتوانستم مخالفت خود را بگویم این منحرف خوینیی هاست لذا برای دوروی وانحراف او تعجب نکنید
    • قاسم IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      اونی که تو بهش استناد کردی و از او نقل قول کردی هم ایرادات و اشکالات و کج روی هایی داشت پس باید با اخلاق و به دور از هتاکی مسائل را بررسی کرد. مردم ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند.
  • یک نفر IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 0
    بهتره علت رد صلاحیتش رو توضیح میداد مرتیکه
  • رضا کیانی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 3
    زنده باداصلاحات ودرود بر موسوی خوئینی ها
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    عجب حرفی میزنه توقع مردم بالا میره بله شما افساد طلبان اصلا دلتان می‌خواهد مردم توقعی نداشته باشند
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    اصلاح طلبها چه گلی تا حالا به سرمون ریختید چقدر انتظار بی جا دارید
  • مجید محاوی IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    اصلاح طلب ، اصولگرا دیگر تمام ماجرا.....
  • اسفندیار رفیعی کشتلی IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    والا سنگ پای قزوین جلوشون باید لنگ بندازه
  • ندا IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 1
    اشتباه از جایی شروع میشود که وارد جنگ تشخیص اصلح بین اصلاح طلب و اصولگرا میشویم. در هر دو جبهه انسانهای شریف و دلسوز وجود دارند و بطبع انسانهای بدرد نخور نون به نرخ روز خور.پس نباید کلی یک جناح را کوبید.
  • DE ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    بیچاره مردم که همیشه فریب این اصلاح طلب ها رو می خورند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    با سلام. صرفنظر از خط و ربط سیاسی افراد ، این نکته که مردم دیگر به شعار و حرف رای نخواهند داد وبه برنامه رای میدهند کاملا صحیح است. البته چاشنی انقلابی و جهادی بودن لازمه اجرای برنامه است. یا علی
  • حامد IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    درایت مسئولان پایینترازمردم است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس