مسکو: آمریکا می‌خواهد انتقام شکست‌هایش در شورای امنیت را از دیگر کشورها بگیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا قصد دارد با تهدید و ارعاب کشورهایی که اجازه ندادند تلاش‌هایش در شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به نتیجه برسد، انتقام شکست‌های اخیرش را از آنها بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کسانی که با ایران همکاری می‌کنند را «انتقام‌جویی» از کشورهایی خواند که اجازه ندادند تلاش‌های این کشور برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید:

روسیه از توسعه روابط با ایران علی‌رغم تهدیدهای آمریکا خبر داد

ماریا زاخارووا در خصوص تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی مبنی بر تحریم هر شخص یا نهادی که با ایران همکاری کند، گفت: «اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند دور خودشان حصار بکشند و خودشان را با پرده‌ای از تحریم‌ها -که پشت آن پنهان شده‌اند تا شاید ناتوانی‌ها، تعصبات و عقده‌هایشان دیده نشود- از بقیه دنیا جدا کنند، این مربوط به خودشان است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «کشورهای دیگر از حمله روسیه همچنان سیاست‌های مستقل خود را در عرصه سیاست خارجی دنبال می‌کنند، شرکای خود را به‌طور مستقل انتخاب می‌کنند و در حوزه‌هایی که منافع مشترک وجود داشته باشد، با یکدیگر تعامل می‌کنند. این مسئله شامل ایران نیز می‌شود. طی بیش از یک دهه اخیر شراکت ما با ایران به‌خوبی توسعه پیدا کرده است.»

زاخارووا خاطرنشان کرد: «ارزیابی ما این است که آمریکا می‌خواهد با ارعاب کشورها از آنها انتقام بگیرد. واشنگتن تصمیم گرفته به شیوه معمول خود متوسل شود؛ تحریم‌های یکجانبه علیه کسانی که با ایران همکاری می‌کنند. بحث نظامی و فنی فقط یک بخش از آن است. از اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری ۲۱ اکتبر [۳۰ مهر] می‌توان نتیجه گرفت که هدف آمریکا این است که همکاری‌های بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران را به کلی مسدود کند.»

وی افزود: «دو شکست پیاپی در شورای امنیت سازمان ملل متحد باعث شده که آمریکا برای ادامه سیاست‌های ضد ایرانی خود مصمم‌تر شود و اعلام کند که هر کشوری را که با سیاست مردود فشار حداکثری علیه ایران همراه نشود، تحریم خواهد کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن US ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    خیلی عالیه این کار آمریکا خودزنی هست و به نفع جمهوری اسلامی .منزوی خواهد شد و نابود و سربه نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس