ویژه ها

همان طیفی که سلبریتی ها را قورباغه و ستاره حلبی نامیده بود، با فرصت طلبی در پی آن است تا خانواده شجریان را به ابزاری برای مطامع سیاسی و قبیله ای خود تبدیل کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نقشه حجاریان برای تبدیل «همایون شجریان» به «سپر بلای اصلاح طلبان»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «نامه حجاریان به شجریان» نوشت: «استاد شجریان در زندگی خود همواره جانب مردم را گرفتند و به این خاطر صدمه‌ها دیدند تا ‌حدی که ممنوع‌الصدا شدند و حتی ربنای‌شان را خاموش کردند. ایشان می‌گفتند «من صدای خس‌وخاشاکم». به‌ گمانم شما نیز به‌ مرور با این مصائب روبه‌رو خواهید شد! ».

حجاریان در ادامه نوشت: «با این وصف، اگر همچون پدر عنصر سیاست را نیز به نگاه موسیقیایی‌تان بیفزایید، مسئله دوچندان بغرنج می‌شود! بنابراین باید راه را آهسته و پیوسته طی کرد. چنان‌که می‌دانیم مرحوم استاد در آغاز راه و به دلیل نگاه‌های سنتی حاکم، از نام خود گذشتند! البته زمانه متفاوت شده است و نمی‌گویم به قول شاملو عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد... که خود نسبت به ظرایف امر آگاه هستید! ».

«سعید حجاریان» که از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ است و در سال ۹۶ نیز علیرغم کارنامه ضعیف دولت اول روحانی، از وی حمایت کرده و توصیه کرده بود که «روحانی این بار با "دسته کلید" آمده و باید به وی رأی بدهیم» پیش از این تاکید کرده بود که «اصلاح طلبان باید حرف خود را از زبان سلبریتی ها بگویند».

حجاریان در همین رابطه در مصاحبه با روزنامه اعتماد- تیر ۹۷- گفته بود: «ممکن است، مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس بزنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نگذارند؛ اصلاح‌طلبان در صورت قرار گرفتن در چنین وضعیتی باید سیاست‌های خود را به تعبیر مولانا از دهان غیر! مطرح کنند. به این معنا که سیاست‌های‌شان را نخست با گروه‌های مرجع جدید شامل هنرمندان، مشاهیر و... در میان بگذارند و پس از دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات احتمالی، سیاست‌ها توسط همان گروه‌های مرجع جدید در جامعه منعکس شود. یعنی عملاً اصلاح‌طلبان در این فاز در پشت صحنه قرار بگیرند».

بر همین اساس در سالهای گذشته اصلاح طلبان از وجهه عامه‌پسند و پوپولیستی برخی سلبریتی‌ها برای جمع‌آوری رأی استفاده کردند.

حجاریان صراحتا اعلام کرده بود که سلبریتی ها باید «سپر بلای اصلاح طلبان» باشند. استفاده ابزاری اصلاح طلبان از هنرمندان تا جایی پیش رفت که «رضا صالحی امیری» وزیر ارشاد دولت یازدهم، پای صندوق رأی انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، در گفت‌وگویی در لحنی کنایه‌آمیز به جناح رقیب گفت: «من به کاندیدای عزیز رقیب پیام می‌دهم اگر نیاز به هنرمندان داشتی به من پیغام می‌دادی من برایت می‌فرستادم!». اظهارات توهین آمیز صالحی امیری موجی از انتقاد را میان هنرمندان برانگیخت.

چند ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، کمپین «من پشیمانم» توسط برخی سلبریتی های حامی روحانی تشکیل شد. جالب اینجاست که اصلاح طلبان، در واکنش به این کمپین، سلبریتی ها را با القاب و عبارات توهین آمیز از جمله «ستاره های حلبی»، «قورباغه»، «فاقد شعور سیاسی» و...خطاب قرار دادند.

حالا همان طیفی که سلبریتی ها را قورباغه و ستاره حلبی نامیده بود، با فرصت طلبی در پی آن است تا خانواده شجریان را به ابزاری برای مطامع سیاسی و قبیله ای خود تبدیل کند.

این در حالی است که «همایون شجریان» پس از درگذشت پدرش صراحتا اعلام کرد که «سوگ پدرم را کارزار کشمکش‌های سیاسی نکنید».

نفاق جریان اصلاحات و عملکرد برخی افراد از جمله «سعید حجاریان»، «محمد خاتمی»، «مصطفی تاجزاده»، «عباس عبدی»، «فیض الله عرب سرخی»، «محسن آرمین»، «مجید انصاری»، «محمدعلی ابطحی» در دهه ۶۰، حکایت مفصلی دارد که از حوصله این نوشتار خارج است.

برای نمونه، «عبدالله علیخانی» تهیه‌کننده سینما- آذر ۹۳- گفته بود: «تا چند سال پس از انقلاب، هنوز فیلم‌های خارجی در سینماهای ایران پخش می‌شد و برخی از آن فیلم‌ها نیز در اختیار بنده و دیگر تهیه‌کنندگان بود... در سال ۶۳ ‌ضرب‌الاجلی تعیین کردند که مطابق با آن، باید مدارک فیلم‌های خارجی را به وزارت ارشاد ارائه می‌کردیم؛ اما زمان لازم برای این کار بسیار اندک در نظر گرفته شده بود و امکان چنین اقدامی در این زمان کوتاه نبود».

علیخانی در ادامه گفت: « ما ۲۰، ۳۰ نفر بودیم که به وزارت ارشاد رفتیم و درباره این مهلت اندک اعتراض کردیم. بعد از این بود که ‌یکباره از دفتر مدیرکل وقت حراست وزارت فرهنگ و ارشاد، در دفتر من ریختند و من را به حراست وزارت فرهنگ و ارشاد ـ که یک طبقه پایین دفتر وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود ـ بردند و برای مدت یک هفته حبس کردند. البته تنها من نبودم و اشخاص دیگری را هم گرفتند...در این مدت، بنده را جوجه کبابی (یک روش خاص که فرد را مانند جوجه می‌بندند تا مضروب نتواند از ضربه بگریزد) کردند. علاوه بر این، کف پایم شلاق می‌زدند و می‌گفتند، روی موزاییک راه برو تا خونمردگی به وجود نیاید. باورم نمی‌شد که در وزارت فرهنگ و ارشاد چنین اتفاقی برای من می‌افتد».

نکته قابل توجه اینجاست که وزارت ارشاد در آن سال تحت سیطره مطلق طیف چپ و امثال سیدمحمد خاتمی، مصطفی تاجزاده، امین زاده، عباس عبدی و فیض‌الله عرب‌سرخی بود. مسوول وقت حراست ارشاد هم که شخصا این تهیه‌کننده را شلاق زد، کسی جز فیض‌الله عرب‌سرخی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب و از طیف رادیکال اصلاحات نبود. قوه قضاییه وقت هم از قضا تحت قدرت شیوخ جریان چپ چون موسوی اردبیلی، موسوی خوئینی‌ها و حسین موسوی تبریزی بود.

ماجرای مخالفت های محمد خاتمی و تاجزاده با ویدئو نیز داستان مفصلی است.

طیف اصلاحات با همان شیوه ای که شجریان را به سپری بلای خود تبدیل کرد، حالا در پی آن است تا همان شیوه را درباره پسر وی اجرا کند.

** قدرت دفاعی ایران در مقابل آمریکا، هیچ است!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «یوسف مولایی» که پیش از این مشاور «عباس آخوندی»  وزیر سابق راه و شهرسازی بود، نوشت: «با توجه به نظام ساختار سیاسی و اقتصادی جهان، آمریکا در موقعیتی قرار دارد که کشورهای دیگر، اشخاص و شرکت‌ها را ناگزیر می‌کند میان ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند که بسیاری از کشورها براساس منافع خود آمریکا را انتخاب می‌کنند. لذا نظام سیاسی و اقتصادی جهان نمی‌تواند در این مورد کار خاصی انجام دهد، چراکه به قدرت ایالات‌متحده و منافعی که این کشور در روابط بین‌الملل برای خودش تعریف می‌کند، متصل هستند. حال اگر ایران بخواهد با کشوری تجارت خارجی برقرار کنند و آمریکا به بهانه اینکه این کشتی‌ها سلاح حمل می‌کند از عبور و مرور این کشتی‌ها جلوگیری کند، مرتکب نقض قوانین بین‌المللی شده است ولی عملا کاری از دست جامعه جهانی نیز برنمی‌آید».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «وقتی آمریکا قدرت اقتصادی خود را برای تحریم‌های ثانویه کشورهایی که با ایران تجارت می‌کند، پایه قرار می‌دهد دست ایران خیلی به جایی بند نیست. از این جهت تا زمانی که قدرت واقعی خود و دشمن را درست ارزیابی نکنیم، نمی‌توانیم هیچ تصمیم و رفتار سازنده‌ای برای حفظ منافع ملی در سطح جهانی اتخاذ کنیم. لذا باید ارزیابی مشخصی از قدرت دفاعی خودمان داشته باشیم و از طرفی هم از قدرت تخریبی طرف مقابل نیز تحلیل درستی داشته باشیم تا بتوانیم موضع دقیقی اتخاذ کنیم».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرده است که «باید ارزیابی مشخصی از قدرت دفاعی خودمان داشته باشیم و از طرفی هم از قدرت تخریبی طرف مقابل نیز تحلیل درستی داشته باشیم تا بتوانیم موضع دقیقی اتخاذ کنیم».

این اظهارنظر شبیه اظهارت ظریف در سال ۹۲ است که گفته بود «آیا شما فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟».

متاسفانه طیف اصلاح طلب همچنان مشغول تحقیر توان ایران و بزرگنمایی توان آمریکاست. در ماههای اخیر نفتکش های ایرانی به دفعات به سمت ونزوئلا حرکت کرده و محموله خود را در بنادر این کشور تخلیه کرده اند.

آمریکا هر بار به لاف زنی اقدام کرد اما در نهایت نفتکش های ایرانی بدون هیچ مزاحمتی، محموله خود را به مقصد رسانده و به کشور بازگشتند.

پیش از آن نیز ایران پایگاه «عین الاسد» - یکی از پایگاه های بسیار مهم آمریکا در عراق- را موشک باران کرد. این در حالی بود که پس از جگ جهانی دوم تاکنون هیچ کشوری در جهان نتوانسته بود چنین اقدامی را در مقابل آمریکا انجام دهد.

همچنین پیش از آن، ایران پهپاد پیشرفته و گران قیمت «ترایتون» را که به حریم هوایی کشورمان تجاوز کرده بود به قعر دریا فرستاد. ترامپ در آن مقطع ابتدا لاف زنی کرد و سپس از ایران تشکر کرد.

پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران به فضا- با قابلیت های متعدد و فرصت های بی نظیر اقتصادی برای کشورمان- نیز آمریکا را به شدت عصبی کرد اما مقامات واشنگتن جز فحاشی، هیچ اقدام دیگری نمی توانستند انجام دهند.

رسانه های غربی بارها اذعان کرده اند که قدرت آمریکا روز به روز در حال افول است. اما در این سو طیفی که خسارت محض برجام را به مردم کشورمان تحمیل کرد، همچنان مشغول بزک آمریکاست.

** ریاست جمهوری هم برای اصولگراها، تا دیگر بهانه نداشته باشند

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «کشور امروز نیاز به اعتماد سازی ملی، آشتی عمومی، شفاف‫سازی و راستی آزمایی دارد؛ انتظار نمی‫رود عده‫ای در بالاترین نهاد قانون گذاری کشور، به جای طرح و راهکارهای علمی و عملی، صحبت از اعدام یک مسئول دیگر، اختلاف پراکنی و یا حواله کردن تمام مشکلات بر گردن یک شخص کنند! هر آدم با دانش مدیریتی، واقف است آنچه که به آن گرفتاریم، نتیجه بی‫خردی تنها یک شخص نیست و حاصل سالها پافشاری، تعمیم سازی باورهای شخصی و تکرار سیاستگذاری‫های خرد و کلان اشتباه است».

همچنین «پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم- که همسرش نیز از مدیران ارشد یکی از وزارتخانه های مهم اقتصادی در دولت روحانی بوده است- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «قیمت تمامی اجناس از زمان روی کار آمدن مجلس یازدهم به مراتب بالاتر رفته است. باید پذیرفت که مجلس متاسفانه در بعضی مواقع نمی‌تواند برای حل مشکلات اقتصادی کاری انجام دهد که البته این موضوع در مورد قوه مجریه هم صدق می‌کند…دلیل اینکه قوا نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و این به ساختارهای کلی باز می‌گردد که وجود دارد. کنترل کردن تعاملاتی که در حوزه سیاست بین‌الملل و اقتصاد داخلی رخ می‌دهد، از اختیارات مجلس و دولت فراتر است. اگر در این راستا اقدامات جدی صورت نگیرد، شرایط سخت‌تر می‌شود».

سلحشوری در ادامه گفت: «به‌نظر بنده، ریاست جمهوری هم به اصولگرایان می‌رسد تا دیگر بهانه‌ای برای مشکلات کشور نداشته باشند. جریان اصولگرا باید متوجه باشد که مشکلات کشور فقط تقصیر دولت آقای روحانی نیست. همه ارکان کشور باید با یکدیگر همکاری و وحدت داشته باشند. اگر ارکان مختلف با هم مقابله و روبه‌رو شوند آن وقت کشور دچار چالش و حواشی می‌شود».

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در ادامه گفت: «اگر در شرایط اقتصادی مردم گشایشی ایجاد نشود، مردم در انتخابات سال آینده حضورشان مانند انتخابات مجلس خواهد بود. اصلاح‌طلبان هم در این شرایط شانس پیروزی در انتخابات با مشارکت کم مردم نخواهد داشت. اصولگرایان هم همیشه پایگاه رای ثابتی را دارند که با همان میزان مشارکت می‌توانند در انتخابات پیروز شوند».

پروانه سلحشوری مدعی است که از زمان روی کارآمدن مجلس یازدهم، قیمت ها افزایش یافته است. اما وی تعمدا این مسئله را سانسور می کند که اکنون بیش از هفت سال از دولت روحانی- و به عبارتی دولت اصلاح طلبان- سپری شده است و وضع فعلی نتیجه عملکرد این دولت است.

روحانی که از ابتدای انقلاب در مناصب ارشد حضور داشته و کاملا به حوزه اختیارات دولت و وضع موجود  آگاهی داشته، در سال ۹۲ قسم جلاله خورد که اگر مشکلات کشور راه حل نداشت، اصلا کاندیدا نمی شد.

حامیان دولت در پاسخ به کارنام ضعیف و غیرقابل دفاع دولت اول روحانی مدعی شدند که وی اطلاع نداشته که چه چیزی تحویل گرفته است. در پاسخ به این ادعا، این سوال پیش آمد که اگر روحانی اطلاع نداشت که چه چیزی تحویل گرفته، پس چرا مجددا در سال ۹۶ کاندید شد و وعده های سال ۹۲ از جمله وعده «گشایش ۱۰۰ روزه» را مجددا مطرح کرد!؟

اصلاح طلبان به هیچ عنوان حاضر نیستند که درباره عملکرد دولتِ هفت ساله پاسخگو باشند و از سوی دیگر، قصور و تقصیرهای دولت را به گردن مجلسِ ۴ ماهه می اندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    88 12
    چقد قد قد می کنی حجاریان.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      44 7
      اگر عوام الناس در انتخابات سال آینده به جای آن که از کم آگاهی و کم دانش خود گوش به دهان اصلاح طلبان تهوع آور باشند و فریب وعده های این خدانشناسان را بخورند، مقداری آگاهی و علم خود را بالاتر ببرند و از روی خرد و اندیشه توصیه و نصیحت رهبری و انقلابیون کشور را آویزه گوششان کند و انتخاب صحیحی داشته باشند؛ انشاءاللّه با گور به گور شدن اصلاح طلبان تهوع آور مملکت رو به ترقی و آبادانی خواهد رفت و از این دره ای که این جماعت بی دین کشور را در آن انداخته اند بیرون خواهیم آمد!
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      38 4
      بر اصلاح طلبا که از اول انقلاب تا به امروز در حال افراط هستن. دیروز پونز کاری و بالا رفتن از دیوار سفارت امروز هم 2030 و رابطه با کدخدا
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      25 7
      مشکلات کشور و تورم 600 درصدی بدلیل سوء مدیریت دولت بنفش و مجلس دهم اصلاح طلب است به مجلسی که تازه بر سرکار آمده نباید خُرده گرفت.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      24 5
      اگر روزی صد بار ماجرای طبس تکرار شود این بیخدایان بیایمان متنبه نمی‌شوند اینقدر نمیفهمند روزی که امام تک وتنها سلطنت به اون کلانی را کنار زد با دست خالی تا امروز این انقلاب چطور جلو امده
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      14 5
      بالارفتن از دیوار لانه جاسوسی انقلاب دوم و نجات ایران بود نه افراط گری. اگر سفارت مذکور شش ماه دیگر به کارش ادامه داده بود ایران تجزیه شده و الان روی نقشه ها وجود نداشت.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      4 0
      اقای همایون شجریان اگر میخواهید عاقبت بخیر شوید و مردم همین طور شما را دوست بدارند فریب نیرنگ وتزویر این جماعت فتنه گر اصلاح طلب را نخورید واجازه ندهید از شما سواستفاده شود انها با کسانی که از مرحوم شجریان بزرگ سواستفاده کردند و توانستند با ترویر فریب ونیرنگ از استاد برای خود کلاهی درست کنند لطفا شما مردمی باقی بمانید
  • هادی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    71 15
    اینایی که میگن قدرت دفاعی ما در مقابل امریکا هیچ است . کران و کوران اشاره شده در قران هستند. نه قران خوانده اند و نه تاریخ و ذره ای ایمان به خدا و رسول و کتاب خدا ندارند . مومن حساب وکتاب دنیوی نمیکند حساب مومن جنگ بدر است مثل جنگ تحمیلی بر ما با کل دنیاست. ذره ای خاک از ما نتونستن بگیرن
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      36 8
      نمونه اش ظریف که گفت: آمریکایی ها با فشار دادن یک دکمه می توانند تمام سیستم های دفاعی ما را از کار بیندازند
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      23 2
      یکیش همین افسادطلبها. از قضا همونجام درس خونده و بزرگ شده احتمالا فیلمای هالیوودی زیاد دیده
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      19 3
      هنوز جای واردات گندمت با آقازاده درد میکنه هااااا! مدرسه های ''سلام'' خونوادگی شون هم اضافه کنین.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      11 3
      به مدد الهی ان شا الله
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      9 5
      احسنت
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      12 10
      قدرت دفاعی ما در برابر امریکا در عین الاسد مشخص شد آن نتیجه برجام نافرجام بود که دقیقا"هیچ بود.
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    26 3
    این جماعت فاسد اصلاح طلب اگر لازم باشد گلوی برادر خود راهم بادندان پاره می کنند تا درقدرت بمانند چه رسد به جناب همایون شجریان. انشالله فریب این فتنه گران را نخورند.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      13 10
      شجریان، صدای ایران بود
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    24 4
    به امید هلاکت کرم های اسلاحتلب
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      1 0
      خداوکیلی وارد سیاست نشو بجاش یکم دیکته کار کن !
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    20 2
    خانم سلحشور!شما که خودت نتیجه نظارت استصوابی بودی ، تو مجلس یادته به نظارت استصوابی ش نگهبان ایراد میگرفتی؟!اصلا آیا حافظه تاریخی ملت آخرین عذرخواهی اصلاح طلبا رو به یاد داره؟ شما جز ادعا و طلبکاری کار دیگه ای بلد نیستید
    • محمو IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      2 1
      احسنت
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      2 1
      دمت گرممممم
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    22 16
    اگر هیچ است پس چرا امریکا با اینکه به پایگاه موشک زدیم و اون رو خوار و ذلیل کردیم جرعت حمله نظامی نکرد ؟ باید بعضی اصلاح طلبان رو هم اصلاح کرد !
    • GB ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      7 3
      درود بر شرفت
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 17
    جز سال ۸۸ ؛ آیا کسی سراغ داره که مرحوم شجریان اظهار نظر سیاسی کرده باشه؟! ایشون یه شخصیت غیر سیاسی بود.مرحوم تا زمانی استاد بود برای طیف لیبرال که مطابق با میلشون حرف میزد! وقتی که با روزنامه ایران در سال۹۵ مصاحبه کرد شبکه های منوتو و ... آبروی مرحوم استاد رو بردند. حلقه مفقوده طیف لیبرال شرفه!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      2 3
      خخخخ ماله نکش. استاد رو همه شناختن. بی فایدست عزیز.
    • دکتر سلام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      6 1
      حواستون باشه اصلاحاتچیا شجریان رو مصادره نکنن. وگرنه همانطور که الآن ریگی و کومله دموکرات کردستان رو اپوزوسیون معرفی میکنن و نه تروریست، فردا باید بدوییم ماله بکشیم که شجریان فلان حرفا رو زد مثلا علیه اسلام حرف زد که نظام هم باهاش برخورد کرد.مثلا الآن خیلی از مردم نمیدونن شجریان خودش نخواست ربناش از صداسیما پخش شه ، خیلیا فیلم حرفاشو ندیدن!. ازون روزی میترسم که شجریان و ربناشو در کنار خیلی چیزای دیگه مثل حجاب و... سرِ نیزه کنن و مردمو بریزن تو خیابون.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      14 4
      مرحوم شجریان عاقبت بخیر نشد.
    • ایرانی NL ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      11 6
      چرا باید تو مقبره فردوسی بزرگ مرد ادبیات ایران خاک بشه این؟
    • سعید GB ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 5
      استاد عاقبت به خیر شد؟!
    • متبن IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      2 0
      خدا روح استاد رو قرین رحمت کنه که صداش عرفان خالص داشت
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    15 5
    خانم پروانه سلحشور! به جز نطق طوفانی تان و نیز نماز زیارت نیابتی خواندن تان ، آیا حضور شما در مجلس دستاورد دیگری برای ملت داشته است؟
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      1 4
      این برا اشیا بکار میبرند حرمت نگه دار استاد مایه و فخر و مبادات ایران وایرانی هست و خواهد بود
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      وات د فاز؟!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    13 4
    سلبریتیا! نتیجه رفتن تو چاه با طناب پوسیده اصلاحطلبا رو برای آقای شجریان تعریف کنین تا این جماعت لب و دهن رو بشناسه.
  • DE ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    19 3
    خانم پروانه سلحشوری بهتر نیست با کارنامه ای که داری سکوت کنی! فتنه گری یعنی این!
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    14 7
    حجاریان یه کمی وجدان وشرف داشته باش به خونهای شهدا بخاطر خود فروختگی به بیگانگان خیانت مکن واز هر ابزاری برای تامین اهدافت سو استفاده مکن لااقل از اربابتان ترامپ که بخاطر آسایش مردمش به دنیا ظلم میکند ولی تو آسایش هموطنت را بخاطر رضایت ترامپ میفروشی هر چند که این حرفها در تو اثر نمکند قلب شما مهر شده است
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    11 17
    الان تجهیزات مدرن ما اکثرا یا روسیه یا با الگوبرواری از اونها ساخته شده.جنگ قره باغ ضعف شدید تسلیحات روسی رو نشون داد
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      11 2
      جک نگو. از قضا جایی که شما لیبرالهای مغز استعماری نتونستن ورود کنین همین حیطه ی نظامی هست که خدا رو شکر درش خودکفا هستیم.
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      3 2
      تجهیزات صادراتی مثل نمونه اصل نیستند. برای همین باید خودکفا بود. حتی اف ۳۵ هایی که عربستان داره از هر جهت عقب مونده هستند و اپشن های لازم رو ندارن.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    11 3
    مگه قرار نشد افسادطلبان ترسو و سخنگوهای جوانمرگ شده و روزنامه های زنجیره ای سر در آخور کرده های اجنبی پرست خفه شده و بمیرند و .....
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 1
    واقعا ادم وقتي كينه داشته باشد عقلش تميز نميدهد،قدرت دفاعي ايران اگر از امريكا ضعيف تَر باشد تشخيصش با يك كارشناس نظامي است نه يك ادم بي اطلاع و ترسو شما برو به پايگاه عين الأسد انجا قدرت دفاعي و تهاجمي معلوم ميشه خوبه شما تئوريسين نظامي نبودي الان هم كه گند زديد به كشور داري براي اين است كه خودتان را كارشناس سياسي ميدانيد شما اگر توي خونه تون باشيد مملكت روي ارامش ميبيند
  • مرصاد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    18 3
    امید دشمنان در داخل ؛ به سست عنصرهایی چون ؛ لیبرالها و اصلاح طلبان است !
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    10 1
    این که مشارکت کم مردم را مترادف با شکست خودشان در انتخابات تحلیل میکنند نیز از توهمات عجیب اصطلاحا اصلاح طلبان است که برای خود در میان مردم جایگاهی تصور کرده اند!
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 1
    *چشمان اصلاح طلب ها ناتوان از دیدن توان دفاعی کشور* به امید پیروزی کامل جبهه حق علیه باطل
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    9 1
    قدرت دفاعی ایران در مقابل آمریکا هیچ است! و قدرت اصلاح طلبان در مقابل مردم پوچ است .به همین خاطر امریکا چون ابر قدرت است از ایران میترسد و اصلاحطلبان را برای خراب کردن فرهنگ و دین و ایمان و انقلاب ...مردم بسیج کرده است و اصلاح طلبکاران فقط توانستند خودشان و رفقایشان را از نظر مردم بیندازند و منفور مردم شدند حالا ببین اصلاح طلبچی ها چغذر! قدرت دارند .
  • امیدی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    10 1
    خانم سلحشوری به نظر می رسد تا ایران را به ویرانستان تبدیل ننمایید دست از قدرت نمی کشید.4 سال در مجلس بودی دغدغه ی اصلی امثال شما دوچرخه سواری زنان و حضور زنان در ورزشگاه ها بود .ولی باز از رو نمی روید
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    7 6
    صدای خس و خاشاک یعنی صدای فته گران ۸۸
  • GB ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 7
    شما اصلاح طلب ها هیچید!
  • کامران IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 0
    تنها سلاحی که قدرت این کار رو داره قطعا کلاهک های الکترومغناطیسی است که در ارتفاع بالا منفجر بشه، بر اساس وسعت خاک ایران غیرممکنه بتونه همه ایران رو پوشش بده دوما چندین ساله که تمام سلاح های ما مقاوم شدن و نهایتا آی سی مدارات غیر نظامی ایران آسیب ببینه نه نظامی!! سوما همه میدونن ما هم این سلاح رو داریم و از ترس مقابله به مثل جرات انجام این کار رو ندارن! چهارما همه میدانند که ایران در منطقه خودش ابر قدرته همانطور که آمریکا در خلیج خوک ها و اقیانوس آرام و اطلس بی رقیبه، ولی چون ما سالهاست که نقاط قوت و ضعف آنها در منطقه خاورمیانه و اروپای شرقی رو تحلیل کردیم و مولفه قدرت خود را بر اساس آن پایه ریزی کردیم کثرت سلاح و قدرت سلاح های آنها زیاد تاثیر گذار نیست بعنوان مثال ما با چند صد موشک میتونیم پایگاه ها و ناوهای آنها رو از سرویس خارج کنیم و دیگه قدرت هوایی برتر آنها کاملا زمین گیر شده و هرچه قوی هم باشن بی مصرف میشن. و این ساده ترین و قدیمی ترین استراتژی ما بوده و برنامه های محرمانه بسیار قویتری هم آماده داریم برای سورپرایز طرف مقابل
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 0
    آمریکاییها هم چنین نظری ندارند، چرا بعضی اینقدر برای آمریکا دستمال پهن میکنند و کاسه داغتر از آش هستند، شاید هم نفوذی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 0
    آدم های خودباخته خودفروخته و ناامید همه چیز خودی را هیچ می بینند دوست دارند تصور کنند ما داریم نفس های آخرمان را می کشیم مال الان هم نیست از اوایل قاجار همین طور فکر می کردند هنر امام خمینی این بود که به ما خودباوری را یاد داد
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    6 0
    اگر توان دفاعی ایران در برابر امریکا هیچ بود حقوق بگیرای امریکا انقدر تلاش برای مذاکره مجدد نمیکردن و انقدر از توان موشکیمون انتقاد نمیکردن
  • SE ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 2
    حجاریان دیگه با چه زبانی باید اقرار کند که 40 ساله به ایران خیانت میکرده؟
  • SE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    8 1
    قدرت دفاعی ایران در مقابل آمریکا، هیچ است؟! برای همینه 41 ساله کدحداتون درمقابل ایران جرائت اقدام نظامی نداشته
  • سعید IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    آقا اصلا معلومه چه خبره؟ حامیان دولت میگن خبر نداشته اند چی تحویل گرفتن! کواکبیان میگه ما هر چه میکشیم ازین دولت میکشیم؟ یوقت سنتی ،صنعتی نباشه؟
  • سعید IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    اف بر ما ،هر دو جناح را میگم ،بجای انتقاد های سازنده از هم ،در دریای خون شهیدان داریم ریشه وحدت رو که عامل اصلی قدرت کشور هست رو تخریب میکنیم،خدا ما را بخاطر این غفلت ببخشد
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    فاسدانی همچون حجاریان این بار با نیرنگ و فریب قصد شومی در سر برای خانواده مرحوم شجریان میپروراند. ترسوها حق اظهار نظر ندارند.بی کفایتی شما افساد طلبان بر همه ثابت شده و داد حیوانات را هم درآورده است تا چه رسد به ما انسانها.مشکلات موجود از وجود نحس شماهاست.شما سربازان و رعایای امپریالیسم خونخوار جهانی هستید و به این خوش خدمتی و پاچه خواری افتخار میکنید.
  • ارکان IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    مرغ کیلویی چنده؟؟
  • CA ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    خب اینها فقط از سوی لیبرالیسم بین المللی حمایت می‌شوند و سالها در پست های مختلف به اسم جمهوری اسلامی به مردم لطمات فراوانی .آرد کرده اند چون هدفشان سیاه نمایی رژیم بود تا رژیم لیبرالی را سرکار آورند. منتهی دانش سیاسی مردم امروز بسیار عمیق گشته و دقیقا میدانند اینها متعلق به کجا هستند و چه خوابی برای مردم دیده اند که البته تعبیر نخواهد شد.
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 1
    هرچه بعدازانقلاب ضربه خورده ایم از این غربزده ها و لیبرال ها خورده ایم.
  • علی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    خوشم می آید که باپررویی تمام دراینکه مردم راهرچه بیشتربه خاک سیاه بنشانید هیچ تردیدی به خودراه نمیدهید،آقای حجاریان نه تو ونه بزرگ تو فهم اینکه مردم ازشمابیشترمیفهمندراندارید دراینکه ازصحبتهای شما مواردی راکشف میکنیم که شما حدس هم نمیتوانید بزنید شک نکن،اگرمیتوانی برو حدس بزن،دستت روی رو شده پشمی به کلاهتان نیست ،به وجهه خرابت نگاه کن میفهمی مردم چه میگویند.
  • علی ابراهیمی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    نقدینگی را به سوی تولید. تولید اگر صنعتی نمی توانید یا علمش را ندارید به سو ی دامداری . کشاورزی .نساجی ای بابا مردیم که بابا حالا اگه اتم یا نفت یا ماشین نشد برید دنبال تولید گاو . گوسفند .مرغ بابا زمینشا داریم گاوشا داریم گوسفندشا داریم مرغشم داریم والله به خدا آمریکایها اولش گاوچران بودن بعد به اینجا رسیدن ای بابا این همه آب خاک گاو وگوسفند . مرغ داریم زمین کشاورزی داریم بعد ۴۰ سال انقلاب هنوز مواد غذایمون ودامی را وارد میکنیم به والله برای ما باین اقلیم آب وهوایی واین زمین پهناور ننگ است .ننگ است حالا هی برید دنبال کلاه برداری .دزدی وسکه ودلار این همه خاک زمین پهناور ثروت است بابا آب بکشید زراعت کنید دامداری کنید اینا که دیگه تحریم نیستیم آدم دردشا به کی بگه بابا آمریکایی. ژاپنی و دیگر کشور های پیش رفته کار.کار.کار.... کردن تا به اینجا رسیدن کشور کار میخواهد. حیف و صد افسوس که ..... چی بگم.......
  • ماریه IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 1
    دست از سر این بیچاره بردار حجاریان باباش رو بدبخت کردین بس نبود
  • FR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 2
    شجریان متعلق به ملته وهیچکس نمی تواند ان رابه نفع خود تصاحب کند
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 1
    اصلاح طلبان این رو خطاب به همتون میگم هر وقت گفتند خاک انداز خودتو وسط بینداز آخه شما رو چه به کشور داری وقتی زبان دنیا (که رفتار متقابل هست و....) را بلدنیستید صحبت نکنید که حالت تهوع به ایرانیان دست میدهد
  • فرهنگی IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 1
    سلام نمیدونم این اصلاح طلبها کی از خودباختگی فرهنگی وغرب زدگی رها میشن .بس نیست این همه گرفتاری و..عجب اسمی برا خودشون گذاشتن اصلاح طلب ! اینا ویرانی طلب ' قدرت طلب یا غرب طلب و ..هستن.
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 1
    غرب گدایان اصلاح طلب راباید مثل سگ هار کشت
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    خیانت به اساس مملکت خیانت به دین وشرف ایران است میزان عملکرد در راه خدا ست چشم ها را باید شست وخود را قضاوت کنید
  • علی ابراهیمی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    به نام خدا اگر مسلمانید وبه خدا وباور های دینی اعتقاد دارید از کثرت دشمن نهراسید که خدا با ماست به قول آقای رئیس جمهور روحانی اگر کوتاه بیاید و دست از مقاومت بردارید کشور را نابود و غارت میکنند که دشمن جز این رضایت نمیدهد و اگر فکر می کنید با قبول شروتشان دشمن مصالحه می کند سخت در اشتباه هستید او آنقدر وقتی شروطش بپذری و تسلیم شوید شروط دیگری را بهانه قرار داده و عرصه را تنگتر می کند تا جایی که شما را از پا در آورد
  • وطن پرست IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    درود بر شما از اینکه قدرت نظامی ما در منطقه حرف اول میزنه شکی نیست واینکه آمریکا هم قدرت اول نظامی دنیاهست هم شکی نیست اما بایداینو بفهمیم که اونا نیازی به حمله نظامی ندارند همین که دلار پول رایج دنیاست راحت میتونم ایران فلج کنند مثل الان چه چپ و چه راست بجای جنگ نظامی که غیر ممکنه بفکر اقتصاد باشن دست از رجزخونی بردارند باهوشا؟؟!!!!!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    به این حرفا نیست ایران اسلامی قدرتمندترازآن است که وصف شودچیزی که اعیان هست چه حاجت به بیان هست.ایران اسلامی همیشه ثابت کرده تهدیداتش شعارنیست ودرعمل نیزثابت کرده....
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    4 0
    حجاریان سوء استفاده از هنرمندان ملت نکنید
  • علی KR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    نصیحتهای به اصطلاح دلسوزانه وپدرانه جناب حجاریان را قبل از این نقد ملاحظه کردم یکی نیست به این اقایان بگه مردم از این قبیل نصیحتها خیلی وقته عبور کردن تا دهانتان باز شود غالب پنیر از دهانت افتاده شما در مورد مردم چه فکر کردید شعور مردم بالاتر از این به اصطلاح نصایح تحریک امیز است شما اول نگاه کنید در بین مردم چه جایگاهی دارید امثال حجاریان ها اول باید فاصاه خود با مردم را ارزیابی وسپس به بازخورد این قبیل نصایح فکر کنند
  • مزانیان IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 1
    والامن که گشایش خاصی ندیدم همش گرانی وبدبختی واختلاس و........
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    دنبال چی هستی آقای حجاریان فکرمی کنیدزانوزدن در مقابل آمریکامشکلماراحل میکنداشنباه محض است چون همین اصلاح طلبان دم از مذاکره لاغری راچاره حل مشکلات میدانستندولی دیدی نمونه بارز آن برجام که آمریکادرهمان دوران اوباما با شروع برجام زیرش زدپس شماخواب هستیدیاخدای نکرده خودرابه خواب زده ایدپس بیدار شوید
  • حسینی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 1
    افساد طلبان هر دو انسان های بدبختی هستند
  • علی 110 IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    درست است که زدن پایگاه امریکا در عراق مهم است،، اما مهمتر از آن همزمان به کنترل گرفتن سیستم هواپیمای های جنگی دشمن در آن زمان است
  • زارع IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 1
    سرطان اصلاحات همه جا ریشه دوانده، اما بزودی ریشه هایش خشکانده خواهد شد ان شاء الله
  • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    قسم میخورم این افساد طلبان همان منافقین هستند درلباس متفاوت وخیانت شان از منافقین بدتره چرایه عده نمی‌خوان باورکنند تازمانیکه دیگر فرصت جبرانی نیست
  • US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 2
    من نه طرفدار اصلاح طلبم ونه اصولگرا و فقط دستورات رهبری برای من ملاکه
  • امیر IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    خراب کاری افسادطلبان اونقد عمیقه که لااقل هفت ماه که سهله هفت سال طول می کشه که به تهش رسید تازه باید بعد از اون شروع باصلاح کرد !!!!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    آقای حجاریان سعی نکن همایون شجریان رو گول بزنی، اتفاقآ همایون تا اینجا نشون داده که از خیلی از امثال شما باهوش تره. صدتا مثل شما رو درس میده. دایه دلسوزتراز مادر همایون تا حالا ثابت کرده که حتی از مرحوم پدرش پخته تر عمل میکنه. مرحوم شجریان با آثار بی نظیرش در موسیقی سنتی برای همیشه در قلب و جان ایرانیان جای داره. بعضی از موضع گیری های سیاسی ایشان شاید بازتاب برخی بی مهری هایی بود که در حق ایشان روا داشته شد.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    بر هرچی اصلاح طلب وطن فروش غرب زده است و بر تمام امریکا پرستان خود فروخته
  • حسین IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    ........ اصلاح طلبان .......
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    اصلاح طلبان به جای قندچای راباشکرمیخورند حیف بودجه مملکت که خرج امثال شمامیشه
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    محمد رضا شجریان عشقه همایون هم همینطور بهتره تو رفتار خودت رو اصلاح کنی در حدی نیستی که بخوای همایون شجریان رو نصیحت کنی
  • رضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    اصلاح طلب ها از فقر و بی مطالعه بودن مردم به نفع خودشان سو استفاده میکنند
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    ای بر پدر افساد طلب ......
  • اردل نرود مرد هنر تا عمری IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    استاد شجریان در دل مردم جای داشته و خواهند داشت
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • مهدی بهشتی اصفهانی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    آن طیف اصلاح‌طلبان که مشغول تحقیر توان ایران اسلامی وبزرگنمائی توان یانکیهای تروریست پرور کثیف هستند غلط زیادی کردهاند اینها همان طیفی هستند که بجز دزدی ورانت خواری وکاسه لیسی کدخدا وخیانت باسلام ومیهن اسلام هیچ هنر دیگری ندارند همین ترسوها بودند که توان هستای بعنوان مذاکره تحویل دشمن دادند که الهی خداوند متعال ازسر تقصیراتشان نگذرد باین طیف مزدور اجنبی بگوئید که همان اوائل جنگ که تمام قدرتهای اروپا وآمریکای تروریستپرور باپول آل سعود خائن بصدام کمک گردند هیچ غلطی نتوانستند بکنند آقای مولائی
  • حسین IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    حقیقتا که بی شرمی را از حد گذرانده اید تنها که پیش قاضی بروی حاکم بر میگردی
  • علیزاده IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    افساد طلبان؟ همیشه خائن بوده وهستند
  • احمد US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    بی شرف کسانی هستند که خرابی و ویرانی که به وجود اودر دن با پر رویی به پای دیگران میگذارن خانم سلحشور تو این ۸ سال شما با دولت ومجلس هم اهنگ بودین چه غلطی کردین مملکت را نا بود کردین حالا روی زمین سوخته میگین شما با رییس جمهور جدید چکار میکنید هر دولتی بیاید سالها کار باید کرد تا جبران این همه ویرانیرا نمود
  • كريم IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 3
    نمي دانم در طويله مغزهاي افساد طلبان چه حيواناتي بسته شده اند اما مي شود دانست كه اين افراد در بست نوكر آمريكا هستند و در هر صورت مي خواهند كشور ما را دو دستي تقديم كساني كنند كه اگر قدرت به دست آنها بيافتد، اولين كساني را كه نابود خواهند كرد، خود همينها هستند. آمريكا اگر مي توانست در مقابل ايران بايستد، به بهانه حمله ايران به عين الاسد تا حالا اين كار را كرده بود بدبخت افساد طلب.
  • سعید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    تا زمانی که با امثال خائنینی چون حجاریان وعبدیها وخوینی ها مماشات بشه وضع کشور بهتر از این نمیشه
  • وطن پرست DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    آفرین به ایت نظریه عقلانی:باید ارزیابی مشخصی از قدرت دفاعی خودمان داشته باشیم و از طرفی هم از قدرت تخریبی طرف مقابل نیز تحلیل درستی داشته باشیم تا بتوانیم موضع دقیقی اتخاذ کنیم
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    ماجرای طبس یک گردباد طبیعی بود که همیشه آنجا اتفاق میافتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس