کد خبر 1130998
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

به گزارش مشرق، پوریا آسترکی، کارشناس ارتباطات در واکنش به رفع تحریم‌ تسلیحاتی ایران در توییتر نوشت: سال‌ها تحریم اسلحه به معنای ممنوعیت خرید و فروش، بودیم. وجه خارجی این تحریم به پایان رسید اما وجه داخلی تحریم از دو روز پیش آغاز شد، جایی که با خلق دوگانه دارو اسلحه یا تمسخر نیاز به سلاح، تحریم را در ذهن ایرانی نهادینه می‌کنند هدف ادامه تحریم است؛ حق دفاع از خود را ندارید.

 ماهیت تحریم تسلیحاتی با تحریم غیرمستقیم دارو یا تحریم تبادل مالی متفاوت است، در تحریم غیرمستقیم مثل دارو، خرید و فروش دارو ممنوع نیست، راه‌های خرید دارو محدود و مسدود است. حتی باوجود لغو تحریم اسلحه، دو مانع عمده وجود دارد:

تحریم‌های بانکی

 توان محدود مالی ناشی از تحریم نفت

ایران کشور میلیتاریستی نبوده، پایین‌ترین سرانه بودجه دفاعی را در این منطقه خطرناک دارد، ج.ا. حتی در اوج جنگ با خساست دست به خرید اسلحه می‌زد، بخش بزرگی از نیاز ما تولید داخل است، بخش بزرگی از تجهیزات نظامی ما نیاز مبرم به نوسازی دارد. ضعف دفاعی به ذلت دیپلماتیک می‌انجامد.

با این‌همه دو روز است نمک ریختن، آه کشیدن، دوگانه‌سازی و مضر جلوه دادن خرید اسلحه، را آغاز کرده‌اند. خریدی که بعداز سال‌ها از نان شب برای کشور واجب‌تر است.

زین پس خوراک لاشخورهای لایک‌خور این‌ست تصاویر محرومیت و فقر را در کنار اسلحه پخش می‌کنند و هشتگ خون باید گریست می‌زنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مردم IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    23 3
    از کجا معلوم که سیاستمداران کشورمان و آمریکا دستشان در یک کاسه نباشد. از کجا معلوم که علاوه بر تاراج منابع کشور با هماهنگی با سیگنالهایی تحت عنوان تحریم فلان و فلان نباشد. تا از این طریق بازارها گل الود . دلار ۳۲۰۰ تومانی ۳۲۰۰۰ تومان و طلای ۱۰۰ هزار تومانی ۱۵۰۰ هزار تومان سکه یک میلیونی ۱۶۵۰۰،هزار تومان نشود‌ امروز هم قرار بر این باشد‌ . که با تحریم دارو و واردات پشت پرده داروها را به چنده برابر قیمت به مردم ایران بفروشند‌ آری آب گل الود شده باعث شده سرمایه های کلانی کسب گردد. ان هم از جیب ملت رنج کشیده ایران. آری دنیای کثیفی است. انسانیت مرده و پول کثیف جایگزین ان شده
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 2
      هان؟!!
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 1
    خب آخرش چى بينوا ؟! اصلاً خودت هم فهميدى چى ميگى ؟! شيخ شياد هم كه داره حرف تو رو ميزنه !
  • رزمنده علیرضاصفرعلیپور IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    10 0
    غلط میکنن خاینان وطن فروش
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    13 0
    ترامپ سربازای خوبی داخل کشور داره کاری که پمپئو نتونست براش بکنه سربازای داخلیش دارن انجام میدن
  • Ss IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    10 0
    وتلا اقتصاد قوی محصول ارتش قوی هست صلح پایدار حاصل ارتش قوی هس .هروقت ایران شمشیر تیز داشته بیگانه ازش دوری میکرده و هروقت شمشیر نداشته تبدیل ب برده میشدیم .تاریخ میگه من نمیگم .مصلا اگه ما یکم قوی تر بودیم اصلا کسی جرعت تحریم نداشت چون تنگه هرمز رو میبستیم و یه دونه هیدروژنی با کیلو تن بالا امتحان میکردیم .ببینیم کی جرعت میکرد حرف بزنه .اگه همین چنتا موشک هم.نداشتیم همین عربستان کم قوا بهمون زور و گاهی هم بهمون یورش میاورد .میگن کسی ک تارخ خودشو ندونه محکوم ب تکرار اونه
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    8 0
    تحریم تسلیحاتی اصلا نباید پذیرفته میشد و الان هم که نفت ما تحریم نیست مگر ما قادر به صادرات هستیم؟؟
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    7 0
    آفرین عالی نوشتی
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    14 0
    کلا یه درصدی از ملت این حرفها رو نمیفهمن و شبکه های خارجی هرچی بگن اینها قرقره می‌کنند.بر اساس آمار خود آمریکایی‌ها تو خود آمریکا نزدیک 65 میلیون نفر بصورت مستقیم در صنایع نظامی مشغول بکار هستند اعم از متخصص، منشی، راننده و... حالا با خونواده هاشون و مشاغل غیر مستقیم شاید بشن 1/3 جمعیت آمریکا!! بعد برای ما روضه میخونن که دور و بر تولید سلاح و خرید و فروش و صادرات وارداتش نرین!!! اصلا دفاع رو بی خیال، تولید اسلحه دارای یکی از بالا ترین ارزش‌های افزوده هست و کشورهای بظاهر صلح طلب مثل اطریش، سوئد، آلمان و سوئیس اینها در زمینه طراحی و تولید سلاحهای سبک جزو بهترینها هستند!! مردین برین به اینها بگین اسلحه تولید نکنین!!!
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    9 0
    این لاشخور ها که میگید داخلی هاشون هرکدام به نوعی متصل به دولت بنفش هستند اول قانون تکلیف اینها را باید روشن کند
  • فراجناحی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    10 1
    با لغو تحریم تسلیحاتی ایران فقط از روسیه و چین می تواند سلاح بخرد ، عمده نیاز ایران جنگنده سوخو ۳۰ و تانک تی ۹۰ ( هرچند خود ایران کرار را که در حد تی ۹۰ است تولید کرده) بالاخره از ته مانده برجام باید استفاده کرد هر چند تا الآن هیچ سودی از آن نبرده ایم
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 0
    جناب اینها رنگی ندارد ، این چند ماه چندش آور زود تمام شود واین کلید سراسر بی خاصیت از کمر دو نیم شود
  • DE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 1
    فقط تسلیحات اتمی !
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    9 0
    بدون سلاح، امنیت شکننده و شکست تحقیرآمیز است؛ شک نکنید.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    9 1
    ما اگر قرار بود به لایک و هشتک این لاشخورا تو تصمیم گیری هامون توجه کنیم که الان مثل لیبی و اتیوپی بودیم! بزا هشتک بزنن تا جونشون در بیاد. هرچند متاسفانه مردم سال 92 و 96 گول این لایک و هشتکای تلگرامی اینستاگرامی رو خوردن و شد آنچه نباید میشد.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    10 0
    تحریم ها را تیم حسن روحانی در برجام طلب کرد، نه اینکه تحریمها را برداشتند. این را طرف روسی می گوید که هیچ امکانی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران وجود نداشت تا اینکه تیم مذاکره کننده که قریب به نیمی از آنها بخاطر جاسوسی محکوم شده اند، این تحریمها را برای 5 سال از تحریم کنندگان طلب کردند. تیم حسن، جوابی برای خون شهدا و جانبازان ما ندارد مگر آنکه به آتش می رسند.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 2
      میشه مدرک دقیق حرفتون را بفرمایید ؟ گرچه برجام خیلی عیب داره ولی تهمت زدن هم گناه داره. البته اگر تهمت باشد وگرنه که هیچی
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 0
    من اومدم بگم آواکس اوجب واجباته و برم آخی راحت شدم اینو گفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس