زاخارووا: تحریم تسلیحاتی ایران ربطی به برجام ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید ایران محدودیت‌های تسلیحاتی را داوطلبانه پذیرفته و این ربطی به برجام ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ربطی به توافق هسته‌ای برجام ندارد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: عربستان را برای ایستادن در برابر ایران تقویت کرده‌ایم

وی در این باره افزود: همانگونه که می‌دانید، شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، تحریم تسلیحاتی را شامل حال ایران نکرد و تهران داوطلبانه برخی محدودیت‌ها را پذیرفت. این اقدام، برای به نتیجه رسیدن زودتر گفت‌وگوها بر سر برنامه جامع اقدام مشترک برای سازش بر سر برنامه هسته‌ای ایران انجام گرفت. همه طرفین برجام هم از همان ابتدا می‌دانستند که این محدودیت‌ها ربطی به توافق ندارد. علاوه بر این، موعد آن محدودیت‌ها هم به سر آمده است.

بیشتر بخوانید:

هراس لابی صهیونیسم در آمریکا از انقضای تحریم ایران

زاخارووا افزود: ایران شریک قابل اعتماد روسیه در بسیاری از حوزه‌های همکاری است و اطمینان داریم که تمامی احتمال‌های ناشی از انقضای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که مربوط به همکاری‌های فنی-نظامی با ایران هستند به صورت مقتضی در نظر گرفته شده و در راستای نفع دوجانبه و منافع مردم هر دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تحریم تسلیحاتی ایران ۲۷ مهرماه امسال منقضی می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    40 1
    این همان نامحرم پنداری مردم است. باید یک کشور دیگر بیاید و حقایق ماجرا را بگوید و مسئولین خودمان یک چیز دیگری برایمان تعریف کنند؟
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      3 2
      دقيقأ همینطوره!! من همین الان حاضرم آقای لاوروف رو بیاریم جای ظریف، این خانم زاخاروا رو هم جای سخنگوش، مطمئن باشید با اینکه اجنبی هستند اگر منافع بیشتری برامون نیارن اقلا جلوی ضرر بیشتر امثال ظریف و دارو دستش گرفته میشه!!!
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      3 1
      این رو از پرزیدنت روحانی بپرس...
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      4 0
      لاوروف وزیرخارجه روسیه(۲۵ تیر ۹۴): «ما و چین می‌خواستیم تحریم تسلیحاتی ایران لغو شود، اما با وجود حمایت ما، خود تیم ایرانی موافقت کردند تحریم‌ها تا ۵ سال ادامه یابد»
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 2
    بالاخره چیزی از توش در میاد !؟ فرضا کی دیگه می خوان به ما هواپیما بدهند !؟؟ مگه خمره رنگرزی هه !؟!! چه دلت خوشه آشیخ ...!! :|
  • mojtaba SE ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 2
    اعلان داره میگه این ظریف و تیم ایرانی بود که بی دلیل یذپرفت..اما ما میدونپم چون روحانی و ظرپف فکر می کردن تمبلپستهای امرپکای ترامپ رو می ارن و تو 5 سال اپران کارش تمام است.ظرپف حتی فکرش رو هم نمیکرد حتی تا پک سال پبش که اپران خودش ابر قدرت است.فکر میکرد مثل تمام مغزهای استعمار زده .امرپکا ابر قدرت است و با پک حمله .تمام دستوراتش رو به اپران تحمپل میکنه.
  • mojtaba SE ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 2
    زاخاروا تنها فردی است که مقام .خوده روسپه است رو داره و کلامش از تمام سپستم روسپه بالاتر است پعنی هم پوتپن و هم پارلمان و هم ارتش .زاخاروا تشخپض داده که افشاگرانه صحبت کنه (نه دپپلماتپک و بانده وپچی و غپر مستقپم) مستقپم میگه به امرپکای ها که ظرپف نوکرتون بود .اما با اپن جاسوس هم نتوانستپد غلطی کنپد و اپران هم پا برجاست و هم متحد استرازپک ما است.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    خبرخوشحالی!!! دستاورد برجام!!! لغو تحریم تسلیحاتی!!! پذیرفتن داوطلبانه محدودیت های تسلیحاتی!!! دولت راستگویان!!!
  • سید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 0
    پس چطور میگفتند که اگر ما ازبرجام خارج شویم دیگر تحریم تسلیحاتی ادامه میابد.... این چند ماه آخر جز تف و لعنت چیزی برای خود نگذاشتید!!! الّلهُمّ انصر الاسلام و المسلمین، وانصر جیوش المسلمین، و اخذل الکفّار والمعاندین و المنافقین،
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 7
    خاک بر سرت ظریف. به قرآن حماقت تو به ایران عزیزمان ضربه زد
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    جالب اینجاس که بالایی ها همه هم خبر داشتن... پس بخوانید فاتحه مع الصلوات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس