خرید و فروش قانونی سلاح حق ایران است/ آمریکا نمی‌تواند مداخله کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به زودی تحریم‌های تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد و ما به صورت قانونی حق خرید و فروش سلاح داریم و کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی، با اشاره به اینکه ۲۷ مهر تحریم تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پذیرش برجام، مجموعه‌ای از تعهدات نقد و فوری را پذیرفت اما در مقابل امتیازاتی که قرار بود به ایران داده شود عمدتاً نسیه بود و قراردادی را منعقد کردیم به امید اینکه در آینده امتیازاتی از این طریق نصیب کشورمان شود که نشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش غریب‌آبادی به اصطلاحاتی که گروسی درباره ایران به کار برد

وی متذکر شد: در طول سال‌های گذشته پس از انعقاد برجام، جمهوری اسلامی ایران مطابق مقررات بین‌المللی عمل کرده اما بخش قابل توجهی از امتیازات و حقوق ایران از سوی کشورهای عضو برجام محقق نشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به مفاد برجام، به زودی تحریم‌های تسلیحاتی ایران خاتمه پیدا می‌کند و جمهوری اسلامی ایران کاملاً قانونی می‌تواند به کشورهایی که علاقه‌مند و متقاضی هستند، سلاح بفروشد و در مقابل می‌تواند سلاح و تجهیزاتی را که در داخل کشور امکان ساخت آن وجود ندارد، خریداری کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا از برجام خارج شده است و آنان تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند درباره موضوعات مربوط به ایران از جمله پایان تحریم‌های تسلیحاتی اظهارنظر کنند.

مقتدایی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است و همواره به تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده و اینک با دستِ باز می‌تواند اقداماتی را که بر اساس حقوق بین‌الملل برای ایران مجاز شمرده شده است، عملیاتی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    1 1
    بگذارید رفع شه بعد گفتگو کنید دشمن تمام حواسش را گذاشته روی بیانات مسئولین خواهشم این است همه مسائل را باز گو نکنید به خاطر امنیت کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس