کد خبر 1130878
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
لاوروف از امکان توقف مذاکره با اروپا گفت

در میانه تنش‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی و تلاش مسکو برای حل بحران و موضع‌گیری ترکیه در حمایت از جمهوری آذربایجان، «سرگئی لاروف» گفت آنکارا هرگز متحد استراتژیک مسکو نبوده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت کشورش هرگز ترکیه را یک متحد استراتژیک در نظر نگرفته و تنها آن را شریک نزدیک خود می‌داند.

او در مصاحبه با ایستگاه‌های رادیویی روسیه که خبرگزاری ترکیه‌ای «بیر گون» آن را گزارش داد، افزود چنین مشارکتی در بسیاری از زمینه‌ها ماهیت استراتژیک دارد.

بیشتر بخوانید:

ابراز نگرانی پوتین از حضور جنگجویان خارجی در قره‌باغ

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، لاوروف تایید کرد ترکیه و روسیه مواضع متضادی را در نزاع‌های منطقه طی سال‌های گذشته اتخاذ کرده‌اند و در ادامه درگیری اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را نمونه آن عنوان کرد.

وزیر خارجه روسیه درباره بحران منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی افزود: ما با موضع ترکیه که چندین بار رئیس‌جمهور علی‌اف (رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان) هم آن را تکرار کرده موافق نیستیم. پوشیده نیست که نمی‌توانیم با بیانیه‌ای که راه‌حل نظامی را مجاز می‌داند، موافقت کنیم.  

کاخ کرملین روز چهارشنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نگرانی خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین و اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت آتش بسی که با میانجی‌گری مسکو حاصل شده تاکید کردند. دفتر رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به پوتین اعلام کرد که آنکارا مایل بر حل دائمی موضوع قره‌باغ است.

دور تازه درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه خونین‌ترین نبرد بعد از آتش‌بس در سال ۱۹۹۴ است که تاکنون منجر به کشته شدن شمار قابل توجهی نظامی وغیرنظامی از دو طرف شده است. درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از  روز ششم مهر ماه میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    15 41
    ترکیه نباید هم متحد روسیه باشه ترکیه پدر روسیه رو تو منطقه در آورده تو لیبی روسیه فرانسه عربستان امارات مصر اسرائیل و..باهم دیگه از پس ترکیه بر نیامدن تو سوریه هم با اتحاد روسیه سوریه ایران حزب‌الله فاطمیون زینبیون پ ک ک و.. باز نتونستند ادلب رو بگیرن تو قره باغ هم روسیه ضربه بدی خورد یک سامانه اس ۳۰۰ روسی به طور کامل منهدم شد یک سامانه اس ۳۰۰ هم رادارش منهدم شد ترکیه این بلاهارو به تنهایی سر روسیه آورد اگه یک کشور دیگه هم از ترکیه حمایت می کرد روسیه به مراتب شکست های سنگین تر می خورد
    • وطن IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      27 17
      نمیدونم چرا چند وقته بعضی هم وطنا با وجود علم به خیانت های ترکیه به جهان اسلام از پیشرفت هاش خوشحالن و بازتابش میدن این بزرگواران همونایین که تو سایت جنگاوران به حزب الله میگن تروریست
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      4 5
      ترکیه دوران لاییکها رو به خاطر داری ؟ حاکمان کنونی ترکیه تازه واردند ، وانگهی برابرشون هم الآن در همین ایران هم رسانه های مختلف پالس اهمیت قومیت می فرستند حالا وانکش طبیعی در برابر غلظت و غلبه صدای قومیت در ام القرای جهان اسلام ایران ، چه می تواند باشد ؟ ما و رسانه هامون از جمله صدا و سیمای کنونی چه درس عملی به آنها داده ایم ؟ از یادگیری آنها متعجبیم ؟ عمل رسانه ایمان را با اعتقاد برحقمان تطبیق دهیم جاهای دیگر هم کم کم ...
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      6 3
      اره تو سراقب همه چی مشخص شد
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      16 8
      مگر جنگ سوریه فقط ادلب بود؟؟؟ تروریستهای اردوغانی تا قلب دمشق و زینبیه رسیده بودن. این ایران و روسیه و مجاهدین بودن ک ترکیه رو روندن عقب تا ادلب. الانم نصف ادلب دست نیروهای مقاومته. اگر تو ۲۰۱۹ اسم ادلب و شنیدی ما از سال ۲۰۱۱ زمانی که تروریستها به جاده ی فرودگاه دمشق رسیده بودن پیگیر سوریه ایم
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      5 15
      تحلیلگر کهنه مخالفهای بشار اسد بدون نیروی هوایی و بمب شیمیایی و سایر تجهیزات تا اونجاها رسیده بودن. ترکیه تا قبل ادلب خودش وارد نشده بود وقتی وارد شد پوتین جونت هم ماستهارو کیسه کرد.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    18 12
    تو کی هستی که تعیین تکلیف میکنی؟؟ آزادسازی خاکش رو باید از تو اجازه بگیره؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      10 14
      وزیر خارجه روسیه ابر قدرت منطقه قفقاز جیک بزنین مثل هلو میخورتتون
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      16 6
      داداش اولا از دکل روسها بالا نرو. بعدشم اون مال قدیما بود. الان خود پوتین در شرف سرنگونی هست. اگر نبود مخالفش رو مسموم نمی کرد.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    20 10
    جناب لاورف قره باغ توسط ارمنستان اشغال شده و علی رغم قطعنامه های مختلف ، ارمنستان تا کنون تمکینی نشان نداده پس چه چاره ای غیر اعمال زور برای رفع اشغال زوری باقی مانده است ؟ دغدغه حضور تروریستها رو با فشار بر ارمنستان برای عقب نشینی از مناطق اشغالی دنبال کنید .
  • مهدی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    34 23
    رشد ترکیه یک گشور اسلامی افتخار است و برای روسها و هم پیمانان انان ارمنی ها ترس و تهدید
  • تبریزی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    15 17
    اینایی که میان ترکیه رو تبلیغ میکنن نیروهای سایبری ترکیه هستن
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      14 14
      شماها که بین قومیت ها تفرقه افکنی و کینه ایجاد میکنید نیروی سایبری کجا هستین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس