ابراز نگرانی پوتین از حضور جنگجویان خارجی در قره‌باغ

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، کاخ کرملین روسیه روز چهارشنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نگرانی خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین و اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت آتش بسی که با میانجی‌گری مسکو حاصل شده تاکید کردند.

دفتر رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به پوتین اعلام کرد که آنکارا مایل بر حل دائمی موضوع قره‌باغ است.

دور تازه درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه خونین ترین نبرد بعد از آتش بس در سال ۱۹۹۴ است که تاکنون منجر به کشته شدن شمار قابل توجهی نظامی وغیرنظامی از دو طرف شده است. درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از  روز ششم مهر ماه میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده است. منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود اما در حال حاضر در این منطقه یک جمهوری‌ خودخوانده قدرت را در دست دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 4
    بایدم نگران باشید حضور تروریستهای وحشی داعش نگرانی هم داره همه دنیا می دونند اونا چه جنایتکاران بی رحمی هستن که حتی به مردم کشور خودشان هم رحم نمی کنند خدا به داد مردم ایران و کشورهای هم مرز جمهوری اذربایجان برسد خدا اردوغان را هم لعنت کنه که تروریستها را اورده
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 4
    چقد اردوغان احمقه که فک کرده میتونه با فرستادن تروریستها کنار ایران و روسیه امتیاز بگیره. ایران و روسیه نبودن توی بیچاره الان با کودتا برکنار شده بودی
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      4 4
      تا دیروز که میگفتید کودتا ساختگیه خود اردوغان بود
  • علی خدایی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 1
    من شخصا در تعجب هستم که چرا مسولان وزارت خارجه و مسولان امنیتی چرا بیان نمیکنند که ترکیه تروریستها را آورده به منطقه ما اونم در چند ده کیلو متری ما با وجود اینکه اثبات هم شده تروریستها را برده اند به باکو ولی هیچ چیزی بیاناتی نمیگیم واقعا تاسف این رافت و چشم پوشی را باعث ضعف و ناتوانی در ایران عردوغان و باکو خواهند دید از من گفتن ترکیه در کل یه کشور سو استفتده گری است طرف مقابلش را میسنجد بعد ش میبیند که چه واکنشی میدهد اگر چیزی بهش نگیم گستاخ تر و پر رو تر خواهد شد
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 2
    وای بابا پوتین تون ناراحت شده گناه داره اذیتش نکنین
  • DE ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 1
    پوتین تو باعث مرگ چند میلیون مسلمان در داغستان ،کریمه،سوریه شدی !!! من در تعجب توهم بعضی از دوستان هستم!! این داستان ها چیه سر میکنید ما چنان کردیم چنان نجات دادیم ما نبودیم افتاده بود !!؟؟؟ قرن ۲۱ هست همه از همه جا خبر دارن والله بهتون میخندن این حرفارو نگید
  • حمید IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    دوستان عزیز محترم بیایید واقع گرا باشیم لطفا برید در مورد پیشرفتهای اقتصادی سیاسی نظامی، تجاری، واردات صادرات،،علمی و هنری و .....دو کشور آذربایجان و ترکیه رو در این چند سال اخیر مطالعه کنید بعد قضاوت کنید.با تشکر از عوامل مشرق نیوز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس