انتخابات آمریکا نمایه

کمتر از سه هفته مانده به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده و رای گیری حضوری در برخی از ایالت های این کشور در جریان است.

به گزارش مشرق، کمتر از سه هفته به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا فرصت باقی است و رای گیری زودهنگام در چند ایالت آغاز شده است.

«دونالد ترامپ» و «جو بایدن»، نامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات این کشور برای حضور در انتخابات مذکور نیز بر سرعت و شدت برنامه‌های تبلیغاتی خود افزوده اند.

به گزارش «ریل کلیر پالتیک، فاکس نیوز و سی ان ان»، نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟ براساس نظرسنجی «ترافالگار گروپ»، «رویترز و ایپسوس»، «مانموث»، «دبلیو آر اِی ال و سروِی یو اس اِی»، «فلوریدا آتلانتیک یونیورسیتی»، «لاس وگاس ریویو ژورنال» و «یو ان اچ»، جو بایدن در ایالت‌های «پنسیلوانیا»، «میشیگان»، «کارولینای شمالی»، «فلوریدا»، «نوادا» و «نیوهمشایر» از رقیب جمهوریخواه خود پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

وقتی فاشیسم نهفته درون آمریکا بیدار می‌شود +فیلم

براساس نظرسنجی «اس ال یو و یو گاو» و «مترو نیوز»، دونالد ترامپ توانسته در ۲ ایالت «میسوری» و «ویرجینای غربی» فاصله قابل توجهی با بایدن گرفته است.

اما نکته جالب توجه کاهش نارضایتی از عملکرد کابینه ترامپ است که در روزهای اخیر به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

براساس نظرسنجی «راسموسن ریپورتز»، میزان نارضایتی از عملکرد کابینه ترامپ به حدود ۵۱ درصد و میزان رضایت به ۴۸ درصد افزایش یافته است.

ضمن اینکه براساس جدیدترین به روز رسانی نظرسنجی‌ها در مورد وضعیت دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ۶ ایالت کلیدی «فلوریدا»، «پنسیلوانیا»، «میشیگان»، «ویسکانسین»، «کارولینای شمالی» و «آریزونا»، بایدن فاصله خود را با ترامپ افزایش داده است.

- کارزار انتخاباتی بایدن در فلوریدا: جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود در ایالت «فلوریدا»، از مردم خواست با دقت بیشتری سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی همچنین به سالمندان فلوریدایی گفت که ترامپ به شما به عنوان هزینه‌های مازاد می‌نگرد.

- نیوجرسی افزایش نرخ ابتلا پس از کارزار ترامپ را رد کرد: فرماندار «نیوجرسی» گفت «شواهدی دال بر افزایش شمار ابتلا به کرونا در این ایالت پس از برگزاری کارزار انتخاباتی ترامپ وجود ندارد.»

دونالد ترامپ، اول اکتبر (۱۰ مهر) در باشگاه گلف خود در «بدمینستر» ایالت نیوجرسی تجمعی انتخاباتی داشت و پس از بازگشت از این سفر آزمایش کرونای وی مثبت شد.

- زمان رای گیری در برخی از شهرهای تگزاس تمدید شد: مقام‌های شهر «بدفورد» ایالت «تگزاس» گفتند به دلیل بروز «خطاهای انسانی» گسترده در روند رای گیری در این شهر، مهلت رای گیری تمدید خواهد شد.

- سفر اوباما به ایالت‌هایی که رای گیری زودهنگام را آغاز کرده اند: «باراک اوباما»، رییس جمهور پیشین آمریکا هفته آینده با هدف جلب رای سیاه پوستان، لاتین تبارها و رای دهندگان جوان، به ایالت‌هایی که رای گیری زودهنگام در آن‌ها انجام می‌شود، سفر خواهد کرد.

مقصدهای احتمالی اوباما، «فلوریدا»، «کارولینای شمالی» و «ویسکانسین» خواهند بود.

این برنامه در چارچوب برنامه‌های انتخاباتی بایدن و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و همسر اوباما وی را همراهی نخواهد کرد.

- ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار رای تاکنون به صندوق ریخته شده اند: براساس بررسی‌های انجام شده توسط «سی ان ان، ادیسون ریسرچ و کاتالیست»، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار رای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۴۱ ایالت به صندوق ریخته شد.

بیش از ۶ میلیون رای از مجموع آرا اخذ شده در ۱۶ ایالت به صندوق انداخته شدند.

- نظرسنجی‌ها در مورد رویه رای گیری چه می‌گویند؟ نظرسنجی‌های سراسری نشان می‌دهند دموکرات‌ها ترجیح می‌دهند زودتر یا از طریق پست رای دهند، در حالی که جمهوریخواهان ترجیح می‌دهند در روز اصلی انتخابات رای بدهند.

- جورجیا رکورد مشارکت حضوری را زد: براساس بررسی ها، میزان مشارکت در رای گیری در ایالت جورجیا رکورد زد.

- افزایش تعداد تجمع‌های انتخاباتی کارزار ترامپ: کارزار انتخاباتی ترامپ می‌گوید قصد دارد تجمع‌های انتخاباتی خود را به چند مورد در روز برساند.

- اعلام آمادگی ارتش برای تامین امنیت انتخابات: رییس ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد برنامه‌ای برای کنترل امنیت انتخابات توسط ارتش وجود ندارد و درخواستی برای اعزام گارد ملی به واشنگتن یا ایالت‌های دیگر برای مقابله با ناآرامی‌های احتمالی نداشته ایم؛ با این وجود ارتش برای ارائه خدمات آمادگی کامل دارد.

- پزشک سابق کاخ سفید سلامت مغزی بایدن را زیر سوال برد: «رونی جکسون»، پزشک سابق کاخ سفید در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ گفت «به عنوان یک شهروند با مشاهده رفتارهای بایدن، به این نتیجه می‌رسم که وی سلامت مغزی برای اداره کشور را ندارد.»

- طرح پرونده جدید تجاوز جنسی علیه بایدن: زنی که جو بایدن را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، اعلام کرد قصد دارد خاطرات روزهای پس از اعلام شکایت خود علیه بایدن را که با «تهدید و شرارت‌های اینترنتی» علیه خود و خانواده اش همراه بوده، منتشر کند.

- حضور همسر بایدن در تگزاس: «جیل بایدن»، همسر بایدن در نخستین روز رای گیری زودهنگام، برای تشویق رای دهندگان به رای گیری در ایالت تگزاس، تور برگزار کرد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدي IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 2
    نظرم من روپيروزي بايدن مردم آمريكا فك كنم تو اين چهار سال فهميدن ترامپ هم دروغگوست وهم بدجنس براش فقط پول مهم نه انسانيت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس