انتخابات آمریکا - نمایه

آخرین نظرسنجی‌ها نشان از برتری بایدن در شماری از ایالت‌های تعیین‌کننده و همچنین در سطح ملی دارد، اما آخرین باری که نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها برتر بود، ترامپ با اختلاف فاحشی پیروز انتخابات شد.

سرویس جهان مشرق - مردم آمریکا روز سه‌شنبه، ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) پای دستگاه‌های الکترونیکی رأی‌گیری می‌روند تا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را انتخاب کنند؛ البته در فرآیندی غیرمستقیم (جزئیات بیش‌تر). طبق روال انتخابات‌های ریاست‌جمهوری آمریکا، امسال هم نظرسنجی‌های متعددی توسط کمپانی‌های تحقیقاتی-رسانه‌ای آمریکایی و بین‌المللی برگزار می‌شود تا نبض افکار عمومی درباره نامزدهای انتخابات به دست بیاید و نتیجه انتخابات نیز تا اندازه‌ای قابل‌پیش‌بینی بشود.

«دونالد ترامپ» (راست)  رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه کنونی، و «جو بایدن» معاون اول دموکرات سابق آمریکا در انتخابات امسال رودرروی هم قرار گرفته‌اند (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› آن‌چه درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باید بدانید

 

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین به صورت روزانه اقدام به جمع‌آوری نتایج نظرسنجی‌های مختلف طی دو هفته‌ی قبل در هشت ایالتِ تعیین‌کننده می‌کند و برآیند آن‌ها را در قالب نمودار منتشر می‌کند [۱] . البته یک نمودار نیز به نظرسنجی‌های ملی اختصاص یافته است. آن‌چه در ادامه می‌آید گزارش روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهر ۹۹، در روزنامه گاردین است.

بایدن پیشتاز است، اما شاید رئیس‌جمهور نشود

جو بایدن در نظرسنجی‌های ملی از دونالد ترامپ پیش است، اما این پیشتازی، پیروزی نامزد دموکرات‌ها را تضمین نمی‌کند. «هیلاری کلینتون» تقریباً در تمام طول مدت تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ در نظرسنجی‌ها برتری آشکاری نسبت به ترامپ داشت [۲] ، اما نهایتاً در مجمع «انتخاب‌کنندگان [۳] » (جزئیات بیش‌تر) شکست خورد [۴] .

توضیحاتی درباره «مجمع انتخاب‌کنندگان» و فرآیند غیرمستقیم انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا [دانلود]

از آن‌جایی که نظام انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به هر ایالت تعدادی «رأی الکترال» اختصاص داده که همگی، بدون در نظر گرفتن اختلاف آرای عمومی، به پیروز انتخابات در آن ایالت می‌رسند، احتمالاً تعداد کمی ایالتِ تعیین‌کننده که برنده انتخابات در آن‌ها قابل‌پیش‌بینی نیست، نتیجه نهایی انتخابات را تعیین خواهند کرد؛ و بنابراین تمرکز نامزدها روی آن‌ها بیش‌تر است. بایدن برای موفقیت در انتخابات پیش رو باید دست‌کم آرای چند عدد از این ایالت‌ها را به نفع دموکرات‌ها برگرداند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند افزایش آمار مشارکت اقلیت‌های نژادی-مذهبی می‌تواند به نفع «جو بایدن» و دموکرات‌ها باشد (+)

گاردین برای درک بهتر روند رقابت در ایالت‌هایی که می‌توانند نتیجه انتخابات را تعیین کنند، هر روز متوسط نظرسنجی‌های ۱۴ روز گذشته را در هشت ایالت تعیین‌کننده پیگیری می‌کند. شش ایالت از این هشت ایالت، ایالت‌هایی هستند که به‌رغم رأی به «باراک اوباما» ی دموکرات در سال ۲۰۱۲، سال ۲۰۱۶ به ترامپ رأی دادند: فلوریدا، پنسیلوانیا، اوهایو، میشیگان، ویسکانسین، و آیووا. دو ایالت دیگر، یعنی آریزونا و کارولینای شمالی، به این دلیل اضافه شده‌اند که نتایج انتخابات در آن‌ها می‌تواند نشان‌دهنده‌ی جهتِ تحولات در فضای انتخابات باشد. به عبارت دیگر، این ایالت‌ها ممکن است امسال در نقش ایالت‌های تعیین‌کننده‌ی جدید ظاهر شوند.

یادآوری این نکته لازم است که نظرسنجی‌ها (به ویژه برخی از نظرسنجی‌ها در ایالت‌های تعیین‌کننده) در سال ۲۰۱۶ میزان آرای دونالد ترامپ را به شدت پایین‌تر از میزان واقعی نشان دادند. با این‌که مسئولان این نظرسنجی‌ها امسال وعده‌ی اصلاح این اشتباه را داده‌اند، اما هنوز هم مطمئن نیستیم نتایج نظرسنجی‌ها دقیق باشند. به علاوه، همین نظرسنجی‌ها ممکن است حمایتِ دموکرات‌ها را هم بیش‌تر از میزان واقعی نشان بدهند. (تعداد افرادی که می‌گویند به بایدن رأی می‌دهند، ممکن است بیش‌تر از تعداد افرادی باشد که واقعاً به او رأی می‌دهند.)

ترامپ می‌گوید فقط در صورتی بازنده‌ی انتخابات خواهد بود که دموکرات‌ها انتخابات را دستکاری کرده باشند [دانلود]

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها در این هشت ایالت در قالب نمودار در زیر آمده است. توجه داشته باشید که در نمودارهای زیر رنگ آبی نشان‌دهنده‌ی آرای دموکرات‌ها و رنگ قرمز نشان‌دهنده آرای جمهوری‌خواهان است. دایره‌های کوچک درون نمودارها درصد آرای متعلق به هر یک از نامزدها در نظرسنجی‌های جداگانه را نشان می‌دهد. همچنین، کادر پایین هر نمودار سابقه‌ی پیروزی هر یک از این دو حزب در چهار انتخابات قبلی آن ایالت را نشان می‌دهد. توضیحات تکمیلی درباره هر ایالت زیر نمودار ارائه شده است.

 

فلوریدا در انتخابات‌های اخیر شاخص معتبری برای تشخیص نتیجه‌ی انتخابات بوده است. این ایالتِ جنوبی آمریکا جمعیت متنوعی دارد، اما عموماً به سمت محافظه‌کارها متمایل است و درصد بالایی از رأی‌دهندگانش مسن هستند. هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواه‌ها پیروزی در این ایالت را برای خود حیاتی می‌دانند (+)

پنسیلوانیا سال ۲۰۱۶ پیشتازی ترامپ را تثبیت کرد؛ ترامپ آن سال با اختلاف ۰/۷ درصد در این ایالت پیروز شد. بایدن امیدوار است امسال میزان مشارکت را در دو شهر بزرگ این ایالت که طرفدار دموکرات‌ها هستند، افزایش دهد تا حمایت مردم روستایی این ایالت از ترامپ را خنثی کند (+)

اوهایو از سال ۱۹۶۴ تا کنون همیشه به برنده‌ی انتخابات‌های ریاست‌جمهوری رأی داده است. ترامپ، سال ۲۰۱۶، با اختلاف ۸/۱ درصد در اوهایو پیروز شد و چالش دشواری را پیش روی دموکرات‌ها گذاشت. دموکرات‌ها امیدوارند رأی‌دهندگان سیاه‌پوست در انتخابات امسال مشارکت بالایی داشته باشند (+)

میشیگان یکی از سنگرهای سابق دموکرات‌هاست که ترامپ، سال ۲۰۱۶، موفق شد در آن پیروز شود. بایدن امیدوار است بتواند این ایالت را دوباره به قلمروی دموکرات‌ها برگرداند و برتری شکننده ترامپ در سال ۲۰۱۶ با فاصله تنها ۰/۳ درصدی را معکوس کند (+)

ویسکانسین هم ایالت دیگری است که بایدن امیدوار است مشارکت مردم در شهرهای لیبرالِ آن افزایش پیدا کند تا حاشیه اندک برتری سال ۲۰۱۶ ترامپ در این ایالت خنثی شود. دموکرات‌ها از سال ۱۹۸۸ تا سال ۲۰۱۶ در تک‌تک انتخابات‌های ریاست‌جمهوری در این ایالت پیروز شده بودند (+)

آیووا در انتخابات‌های اخیر به لطف آرای سفیدپوستان طبقه کارگر، رفته‌رفته به سمت جمهوری‌خواه‌ها متمایل شده است. ترامپ، سال ۲۰۱۶، توانست با ایجاد تغییر ۱۵ درصدی در آرای این ایالت روستایی‌نشین به پیروزی در آن دست پیدا کند (+)

آریزونا یکی از سنگرهای سابق جمهوری‌خواه‌هاست، اما این حزب دیگر نمی‌تواند روی این ایالت، که افکار عمومی‌اش به‌سرعت در حال تغییر است، حساب باز کند. بایدن امیدوار است روز انتخابات، اقبال با او یار باشد و با اتکا به مشارکتِ گسترده‌ی اسپانیایی‌تبارها بتواند پیروزی را در این ایالت به چنگ بیاورد (+)

کارولینای شمالی در سه انتخابات از چهار انتخابات گذشته به نامزدهای جمهوری‌خواه رأی داده است. امسال همه چیز بستگی به این دارد که کدام گروه‌ها مشارکت بیش‌تری در انتخابات خواهند داشت: رأی‌دهندگان روستایی و سفیدپوست که متمایل به جمهوری‌خواه‌ها هستند، یا رأی‌دهندگان شهری که عمدتاً سیاه‌پوست و فرهیخته هستند و می‌توانند کفه ترازو را به سوی بایدن سنگین کنند (+)

نظرسنجی‌های ملی

طبق میانگین آخرین نظرسنجی‌های ملی، بایدن از ترامپ پیش است. اگرچه نظرسنجی‌های ملی، نتیجه انتخابات در ایالت‌های تعیین‌کننده را به خوبی نشان نمی‌دهند، اما پیشتازی یک نامزد در سطح ملی با حاشیه‌ی زیاد تا اندازه‌ای می‌تواند جهت‌گیری رقابت‌های انتخاباتی را نشان بدهد. نمودار زیر، متوسط نظرسنجی‌های ملی طی ۱۴ روز گذشته را نشان می‌دهد.

بایدن در نظرسنجی‌های ملی پیش است، اما این پیشتازی به هیچ عنوان تضمین‌کننده پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ماه آینده میلادی نیست (+)

نکاتی درباره روش‌شناسی آماری گاردین

گاردین هر روز اقدام به مقایسه و راستی‌آزماییِ نظرسنجی‌های ۱۴ روز گذشته در هر یک از هشت ایالتِ بالا و همچنین نظرسنجی‌های ملی در آمریکا می‌کند. نظرسنجی‌هایی که نامعتبر تشخیص داده شوند (مثلاً به علت استفاده از جامعه آماری کوچک) از فهرست حذف می‌شوند. در صورتی که یکی از منابع نظرسنجی طی ۱۴ روز گذشته بیش از یک بار اقدام به نظرسنجی کرده باشد، متوسطِ این نظرسنجی‌ها محاسبه و به عنوان یک نظرسنجیِ واحد در نظر گرفته می‌شود.


[۱] US election polls tracker: who is leading in the swing states? Link

[۲] General Election: Trump vs. Clinton vs. Johnson vs. Stein Link

[۳] Electoral college explained: how Biden faces an uphill battle in the US election Link

[۴] election ۲۰۱۶ results Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مسعود IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    35 6
    سرنوشت کشور را باید خودمان تعیین کنیم نباید سرنوشت کشور را به انتخابات امریکا و برجام نافرجام گره بزنیم.
  • محمدالبصیر IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    8 25
    بایدن بشود بهتر است
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      15 6
      جهالت یعنی خوشحالی برای انتخاب بایدن که نقش مؤثری در وضع قوانین تحریم های حداکثری بر علیه ایران زمان دولت اوباما داشته
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    9 2
    چهره واقعی دموکراسی غربی
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    14 1
    تمام کسانی که در نظر سنجی های آمریکا می گویند هنوز مطمئن نیستند همان طرفداران ترامپ هستند که دلیل جو حاکم بر رسانه های آمریکا از ابراز عقیده صریح خودداری می کنند. این مساله مخصوصات در ایالات کلیدی مثل فلوریدا و پنسیلوانیا که بشدت زیر بمباران تبلیغاتی دموکراتها است بیشتر است.
  • محسن IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    9 5
    دولت هنوز بعد ۷سال مذاکره باز هم درس عبرت نگرفته و منتظر است تا بایدن پیروز شود وتحریمها رابردارد.از در مجلس گفتند ارز ۴۲۰۰تومانی برای مایحتاج عمومی در نظر گرفته شده معلوم نیست چی شده ؟احتمالا به ستاد انتخاباتی بایدن دا ن تا پیروز بشه ا،گه بعدا گندش در اومد تعجب نکنید از این اصلاح طلبها امثال تاچزاده وحجاریان هر چی بگی برمیاد
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      3 2
      جیگرم مذاکره که نشده که وضع صدبرابر بدتر میشه ما چطوری میخوایم منابع خودرا بفروشیم مثل مغازه ای میماند که مشتری ندارد واجناس رو دست فروشنده میمونه کشور ما الان دقیقه این حالت را دارد اندکی تامل ترا به خدا
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    2 2
    برای زمانی که انتقال رای سخت بوده سیستم خوبی برای رای گیری بوده ولی توی زمان الان واقعا بدرد نمیخوره
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    11 4
    چرا از ایران کاندیدا نداشتیم. وقتی که این انتخابات اینقدر در سرنوشت ما تاثیر دارد
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    11 4
    فقط و فقط و فقط ترامپ باید بشود رییس جمهور
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    2 3
    امیدوارم بایدن رای بیاره و ترامپ و طرفداران دیوانه ش آمریکا رو ویران کنن
  • NO ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    3 4
    انشاالله نابودی استکبار
  • کارشناس IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 0
    ترامپ مردی اهل معامله است ولی بایدن یک کلاه بردار است . اگر بایدن موفق شود حتما وضع ایران بدتر خواهد شد. البته همه اینها بازی سیاسی است ترامپ رئیس جوهور میشود. دارن ملت رو پای صندوق میکشند از ایران یاد گرفته اند
  • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    فرقی نداره چه ترامپ چه بایدن ....امریکا امریکاهه نمیشه به این کشور قدرت طلب زورگو اعتماد کرد ....مشکل ما فقط خودمونیم با این وضع مدیریت ضعیف و بی عرضه و بی مسئولیت که فقط به دنبال خالی کردن جیب مردمن ....چون واقعا بعضی اجناس ربطی به دلار و تحریم و این چیزا نداره ...خدا لعنت کنه اون مسئولی رو که با این اوضاع از مردم دزدی میکنه ...
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 0
    به امید نابودی مفسدین آمریکا
  • محمد بداقی نویسنده و کهنه سرباز ایرانی IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    عرض ادب بولتون چرچیل آمریکاست ترامپ دوباره از او کمک خواهد گرفت ا
  • سربدار IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 1
    حضرت امام خمینی (ره): آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس