کد خبر 1130555
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
پرچم  آمریکا

ترامپ اساس کمپین خود را بر تحریک نژاد پرستی استوار کرده. جامعه امریکا کاملا دوقطبی شده و کسی از طرفین قصد ندارد زیر بار دیگری برود.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر سیاسی درباره افراط گرایی در آمریکا در کانال تلگرامی خود نوشت: چند سال قبل یک سند دولتی در امریکا با عنوان استراتژی ملی ضد تروریسم تاکید کرده بود مهم ترین تهدید برای امنیت ملی امریکا ‘افراط گرایی داخلی’ است.آن روز، محتوای آن سند بیشتر به عنوان یک ‘برآورد اطلاعاتی’ در نظر گرفته شد اما اکنون در آستانه انتخابات ۱۳ آبان، این تهدید کاملا برجسته و تحت تاثیر کمپین دونالد ترامپ به ویژگی اصلی جامعه و سیاست در امریکا تبدیل شده است.

ترامپ اساس کمپین خود را بر تحریک نژاد پرستی استوار کرده. جامعه امریکا کاملا دوقطبی شده و کسی از طرفین قصد ندارد زیر بار دیگری برود. نه دموکرات ها و نه ترامپ، دیگر حاضر نیستند حتی یک دقیقه حضور دیگری را در کاخ سفید تحمل کنند.

ترامپ آشکارا گفته هر نتیجه ای جز پیروزی خود را تقلب فرض کرده و نخواهد پذیرفت. در حالی که او تهدید کرده بود اعلام پیروزی بایدن کل امریکا را تبدیل به میناپولیس خواهد کرد، موافقانش خود را برای درگیری مسلحانه با مخالفان تمرین می دهند.

دهه ها دولت امریکا برای کشورهای دیگر توطیٔه هایی از این دست تدارک دیده و بی رحمانه اجرا کرده است. حداقل ما در ایران به خوبی می دانیم که امریکا چطور سعی می کند هر انتخاباتی را به یک بحران امنیت ملی تبدیل کند. حالا امریکایی ها در چاهی افتاده اند که سال ها برای دیگران می کنده اند. باید صبر کرد و دید چه خواهد شد. مسیٔله فقط ترامپ نیست، فاشیسم نهفته درون جامعه امریکا بیدار شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    8 3
    مشکل رو حاکمیت ساخته حالا مردم باید تاوان بدن . یک مشت نژادپرست حقوق بیشتری میخوان چون حاکمیت سالهاست حقوق نژادی براشون در نظر گرفته ، و یک تعدادی هم برای حقوق تضییع شده توسط حاکیمت محکوم به این هستن که یا شخصا اقدام کنن یا خفه شن و ادامه ماجرا .
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      7 6
      هر دو طرف احمقند و همه چیزشون نابود خواهد شد
  • KiAŊ IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    7 2
    #سگ‌های#وحشۍ حیف الاغ حیف فیل
  • مهرناز IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    نژادپرستی در امریکا نهادینه شده " جنگ شمالی وجنوبی های امریکا در اواخر قرن 19 " که با پیروزی شمالی هائی که مخالف نژادپرستی و بره داری وبرده کشی از سیاهپوستان بودند " پایان یافت " فقط سرپوشی بود " که یک قرن اتش زیر خاکستر ماند " تا در قرن 21جلوه گر شود " که درون امریکای مدعی دموکراسی وحقوق بشر " در این مدت چه گذشته است .
  • مهدی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    اللهم اشغال الظالمین بالظالمین خدایا این سگ های وحشی رو به جون هم بنداز تا سرشون از سر مردم دنیا کوتاه بشه
  • پ GB ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    شرایط امروز آمریکا یک قسمت و یا بهتر بگم جناح اون مثل تفکرات کوین اسپیسی سریال خانه پوشالی که با اسباب بازی سربازان توی اتاقش سرگرم بود هست لب کلام بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس