ویژه ها

محمدرضا خباز، استاندار سابق سمنان در دولت روحانی گفته است:اصلاح‌طلبان وظیفه دارند که در جریان مسائل سیاسی کشور تماشاچی نباشند و وارد صحنه شوند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عباس عبدی: جمهوری اسلامی، مثل یک «شوره زارِ بی حاصل» است!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این «تز خروج از حاکمیت» را مطرح کرده بود و چندی پیش ادعا کرده بود که «الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «زمینه ای برای توافق» نوشت: «آقای مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است:"با دست‌فرمانی که کشور طی این سی و چند سال بعد از دفاع مقدس اداره شده است، نمی‌شود از این به بعد هم کشور را اداره کرد"...نکته ای که به درستی نیز بیان شده، عدم تمایز گذاشتن میان دوره‌های گوناگون ۴ رییس‌جمهور اخیر است».

عبدی در ادامه نوشت: «هر چند هر کدام از روسای جمهور با نگاه‌های گوناگون و حتی متضادی در مصدر کار قرار گرفتند و عملکردهای متفاوتی هم داشتند. ولی گزاره ایشان مساله را فراتر از سیاست‌ها و عملکردهای این دولت‌ها ارزیابی کرده‌اند. اگر بخواهیم مثال بزنیم، گویی که روسای جمهور هر کدام خواسته‌اند درخت و گیاه متفاوتی را در زمین معینی به‌کارند. ولی مشکل این است که این زمین پاسخ مناسب را نمی‌دهد، و نباید بر سر این دعوا کنیم که چه بذری را در این زمین به‌کاریم. چه بذر رشد اقتصادی یا بذر دموکراسی یا بذر عدالت یا هر بذر دیگری باشد. چون مشکل از زمین شور و سترونی است که در برابر هر بذری به نسبت مقاوم است و اجازه رشد به هیچ گیاهی را نمی‌دهد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «پیش از هر چیز باید برنامه‌ای را برای نوعی زه‌کشی طراحی و اجرا کرد...نظام انتخاباتی و رد صلاحیت‌ها، ...نظام پاسخگویی در برابر مردم، ...سیاست بین‌المللی و منطقه‌ای ایران، ...نظام استخدامی و جذب کارکنان حکومتی بر اساس شایستگی، ... متغیرهای مخرب فرآیند توسعه، ...نظام حقوقی، اعم از محتوای آن یا ساختار تضمین اجرای آن از سوی دستگاه قضایی، ...نظام رسانه‌ای و کیفیت پایین کارآیی نظارت‌های غیر رسمی از سوی نهاد رسانه، ...اینها همه مواردی مهم و البته فراتر از مساله دولت‌ها و جناح‌های سیاسی هستند و باید نوعی توافق ضمنی و کلی درباره آنها وجود داشته باشد، تا بتوان در دل چنین ساختاری به رقابت سیاسی پرداخت و الا همین خواهد شد که پس از چهل سال حضور مدیریتی در بالاترین سطوح، تازه به یادمان می‌آید که با این دست‌فرمان نمی‌توان ادامه داد».

عباس عبدی در یادداشت مذکور مدعی شده است که فارغ از اینکه چه شخصی و با چه گرایش سیاسی، رئیس جمهور است، با دست فرمان چهل ساله حاکمیت فعلی در ایران دیگر نمی توان ادامه داد.

وی عملکرد روسای جمهور در ساختار حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران را به فردی تشبیه کرده که در تلاش برای کاشتن نهالی در شوره زار است. به عبارت دیگر، عبدی در این یادداشت با اشاره به عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، اقدامات روسای جمهور را همانند کاشتن نهال در شوره زار تعبیر کرده و در ادامه به مصادیق آن نیز اشاره کرده است.

وی تاکید کرده که نظام پاسخگویی از سوی مقامات عالی نظام، نظارت شورای نگهبان، سیاست منطقه ای و بین المللی ایران، نوع جذب کارکنان حکومتی، نوع عملکرد قوه قضاییه و نظام رسانه ای و...باید به صورت ویژه تغییر کند.

پیش از این «محمدجواد حجتی کرمانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در اظهارنظری مشابه گفته بود: «من همانطور که در کلیپی که بدون اطلاع من از من پخش شد گفته‌ام، معتقدم که نظام مبتلا به بیماری شدید سرطان است و سرطان سراپای انقلاب را گرفته است، از سقوط فرهنگی و اخلاقی و شیوع ریاکاری و شرک و ظاهرسازی و نفاق و دروغ و مفاسد اقتصادی تا اختلافات و دشمنی‌های داخلی تا مسائل خارجی. انقلاب احتیاج به یک شیمی‌درمانی همه‌جانبه دارد...ما نیازمند یک آشتی ملی فوری هستیم...اصل این است که ما اعلام کنیم کلیه کسانی را که از اول انقلاب تا به حال از قطار انقلاب پیاده شده‌اند باید سوار کنیم».

«سعید حجاریان» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز پیش از این گفته بود: «هر پروژه اصلاح‌جویانه‌ای باید توأمان از سیاست داخلی و خارجی سخن بگوید... از تقاطع دو متغیر «خارج» و «مذاکره»...مقرر است میان دولت‌های خارجی و نظام مذاکراتی صورت بگیرد که اولا در رفتار نظام تغییراتی ایجاد شود و ثانیا بر سر مسائلی از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای،  موشکی و اتمی توافقاتی حاصل شود...باید پذیرفت بر نفس مذاکره ایرادی مترتب نیست چه با جمهوری‌خواهان چه با دموکرات‌ها، چه بی‌واسطه و چه باواسطه...در داخل نیز باید جمعی از اصلاح‌طلبان متشکل از کارشناسان اجرائی، سیاست‌مداران حرفه‌ای و نخبگان آکادمیک مذاکره را در دستور کار قرار دهند...جنس این فعالیت از سنخ نامه‌های سرگشاده نخواهد بود اما ضرورت دارد با دقت و صراحت به قلب ماجرا وارد شد».

عباس عبدی در هفته های گذشته پیشنهاد مغرضانه «استعفای رئیس جمهور» را مطرح کرده بود. حالا وی با این ادعا که دولت ها تقصیری ندارند و مشکل اصلی در ساختار حاکمیت است، در پی آن است تا با بکارگیری یک ترفند جدید بر قصور و تقصیرهای دولت روحانی سرپوش بگذارد.

برخلاف این ادعا، دولت روحانی در بیش از هفت سال اخیر کاملا با دست فرمان جریان اصلاحات حرکت کرد؛ از مذاکره و توافق با آمریکا تا نوع مدیریت بازار ارز و خودرو و مسکن و...؛ نتیجه این شد که با دست فرمان جریان اصلاحات از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۳۱ هزارتومانی و...

**اعدام را لغو کنید، به اراذل و اوباش هم احترام بگذارید

«عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه حمایت از گروهک های تروریستی در داخل کشور را در کارنامه خود دارد و بارها علیه حکم قرآنی قصاص موضع گرفته، در مصاحبه با روزنامه شرق در واکنش به برخورد نیروی انتظامی با اراذل و اوباش گفت: «اگر مسئولان مربوطه از آگاهی تاریخی بهره‌مند بودند حتما می‌دانستند که این شیوه‌ها و راه‌ها قبلا تجربه شده است. ‌ حداقل همین کتاب معروف «مراقبت و تنبیه» میشل فوکو را که به فارسی ترجمه شده و مکرر تجدید چاپ شده، می‌خواندند می‌فهمیدند که این کار را در اروپا از سده ۱۸ به بعد کنار گذاشتند، به دلیل اینکه غیر از تضاد این شیوه‌ها با حقوق بشر از نظر جرم‌شناسی و جامعه‌شناسی تمام مطالعات و تجربیات نشان می‌داد که این شیوه مجازات در ملأعام و خشونت و تحقیر و تنبیه مجرم نتایج معکوس دارد و بیشتر باعث همدلی و هم‌نوایی بینندگان با آنها می‌شود؛ درواقع به نوعی می‌شود گفت که مجرم را مظلوم جلوه می‌دهد. نتایج معکوس بر جای می‌گذارد، فضای عمومی را هم خشن‌تر می‌کند».

باقی در ادامه گفت: «همیشه در همه مقاطع و همه کشورها عده‌ای هستند که مدافع این اعمال هستند. آنها هم برای خودشان منطقی دارند. آنها می‌گویند نباید حکومت را تضعیف کرد، باید حکومت بتواند اعمال قدرت کند و سست‌شدن نهاد حاکمیت و قدرت باعث ناامنی و هرج‌ومرج می‌شودکسانی که از دست این افراد آسیب دیده‌اند، از شکستن و تحقیرکردن آنها خشنود می‌شوند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اما بخش بزرگی از جامعه که از منظر علمی، کارشناسی و از جنبه انسانی و حقوقی نگاه می‌کنند یا از منظر پیشگیرانه و اینکه به جای این برخوردها باید زمینه‌های ارتکاب جرم را از بین برد، با این کارها موافق نیستند اما نسبت به گذشته این تفاوت به وجود آمده که در آن زمان اینها صدایشان کوتاه‌تر بود به این معنا که رسانه‌های محدودتری در اختیار داشتند.مطبوعات داخلی گرچه انتقادات را منعکس می‌کردند، اما محدود بودند. رسانه‌های برون‌مرزی هم گستردگی و شمولیت امروز را نداشتند».

در روزهای گذشته ویدئو و تصاویری از برخی اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم  و سارقان سابقه دار در رسانه ها منتشر شد. مأموران نیروی انتظامی، این اراذل سابقه دار را ایستاده بر خودرو در محله هایی که این افراد در آن شرارت انجام داده بودند، چرخانده و از مردم می‌خواهد با شناسایی چهره‌شان، اگر از آن‌ها شکایتی دارد، مراجعه نمایند.

این اقدام نیروی انتظامی در کنار اجرای طرح سراسری «رعد» با استقبال گسترده مردم مواجه شده است. در طرح سراسری رعد، کلانتری ها در اقدامی هماهنگ و مستمر، حوزه استحفاظی خود را از وجود مجرمان پاکسازی می‌کنند-(تاکنون طرح رعد در ۳۸ نوبت اجرا شده و در بخشی از این طرح، تعداد زیادی سارق شناسایی شده و مقادیر زیادی از اموال سرقتی نیز کشف شده است).

همزمان با اقدامات اقتدارآفرین نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش و سارقان سابقه دار، قوه قضاییه نیز به صورت قاطع و بدون در نظر گرفتن هیچ خط قرمزی با دانه درشت ها مقابله کرده است. اما هم افزایی «اقتدار نیروی انتظامی» و «اقتدار دستگاه قضایی» و بازخورد مثبت این دو در افکارعمومی، رسانه های معاند و فعالین ضدانقلاب را آشفته و عصبی کرده است.

در همین رابطه پس از انتشار تصاویر و فیلم های برخورد مقتدرانه نیروی انتظامی با اراذل و اوباش، رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، من و تو، ایران اینترنشنال، رادیو فردا و...در کنار فعالین ضدانقلاب از جمله مسیح علینژاد همزمان نیروی انتظامی و قوه قضاییه را آماج حمله قرار دادند.

در داخل کشور نیز کانال تلگرامی امتداد- متعلق به حزب اتحاد ملت(اعضای حزب منحله مشارکت) - کانال تلگرامی فردای بهتر- متعلق به مصطفی تاجزاده- و اشخاصی همچون محمدرضا جلایی پور، مهدی محمودیان و محمود صادقی- کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم- به اقدام مقتدرانه نیروی انتظامی حمله کردند.

طیف تندرو اصلاح طلب بارها ثابت کرده که حامی اصلی مفسدان دانه درشت اقتصادی، قاتلِ یک زن، قاتلِ پدر یک خانواده، مدیران نجومی بگیر و اراذل و اوباش هستند.

مسئله اصلی طیف تندرو اصلاح طلب، اقتدار نیروی انتظامی و قوه قضاییه است. نگرانی مشترک این طیف با بی بی سی فارسی، به خوبی از نیات پشت پرده این جریان سیاسی حکایت دارد.

عماد باقی در این مصاحبه، رسانه های معاند را که از هر فرصتی برای تحقیر، تحریم، توهین و مایوس کردن مردم ایران استفاده می کنند، رسانه های برون مرزی نامیده! و اروپا را الگوی حقوق بشر قرار داده، همان اروپایی که در گذشته برای تفریح، دست و پای کودکان آفریقایی را قطع می کرد و در زمان حال نیز چشمان مردم خود را با گلوله کور می کند.

** مردم می‌دانند که اصلاح طلبان «کم کاری» نکرده اند

«محمدرضا خباز» استاندار سابق سمنان-که برگزاری مراسم ویژه  «رونمایی از پلاک منزل پدری روحانی»  از سوی وی با واکنش بسیار منفی مردم و کارشناسان مواجه شد- در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «امروز در شرف انتخابات ۱۴۰۰ هستیم و برخی اصلاح‌طلبان نگران این هستند که اگر کاندیدا شوند تایید صلاحیت نخواهند شد. البته که این دست نگرانی‌ها هم بیشتر مختص به اصلاح‌طلبان است و اصولگرایان از این بابت نگرانی عمیقی ندارند. اصلاح‌طلبان باید توجه داشته باشند که نباید از ترس صحنه را ترک کرد. در همان انتخابات اسفندماه هم با اینکه اصلاح‌طلبان زیادی تاییدصلاحیت نشدند اتفاق خاصی رخ نداد و مردم هم می‌دانند که کم‌کاری از سوی جریان اصلاحات صورت نگرفته است».

خباز در ادامه نوشت: «اصلاح‌طلبان وظیفه دارند که در جریان مسائل سیاسی کشور تماشاچی نباشند و وارد صحنه شوند البته با شرایط و عدم رغبت مردم برای حضور پای صندوق‌های رای باید اصلاح‌طلبان با برنامه و مانیفست به میدان بیایند و منتظر تاییدیه زودهنگام نمانند. بعد از اعلام برنامه اگر کاندیدای اصلاح‌طلبان تایید شدند بر طبق همان برنامه برای سربلندی در پیشگاه مردم پیش می‌روند اما اگر تایید صلاحیت نشدند در زمان خود و به اقتضای زمان تصمیم‌گیری می‌کنند؛ برهمین اساس هم نباید از امروز میدان انتخابات را ترک کنیم».

خباز در این یادداشت مدعی شده است که اصلاح طلبان نباید در مسائل سیاسی کشور تماشاچی باشند و باید وارد صحنه شوند.

این ادعای مضحک در حالی است که اکنون حداقل هفت سال است که اصلاح طلبان وارد صحنه شده و دولت را دربست در اختیار گرفتند. وضع فعلی دلار و پراید و مسکن و مرغ و تخم مرغ و برجام و شهرداری تهران و ...همگی نتایج در صحنه بودن اصلاح طلبان است.

برخلاف ادعای خباز، مردم به درستی کارنامه روحانی را به پای جریان اصلاحات نوشته اند و این طیف بجای فرافکنی باید درباره وضع موجود به افکارعمومی پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    79 33
    باز هم این لات های غربی شروع کردند به اراجیف بافی
    • SE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      63 20
      علفهای هرز اصحالات و چاپندگی نیاز به هرس و سمپاشی دارند
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      54 16
      چقدر جمهوری اسلامی راحت از این مسائل میگذره بزنید تو دهنشون فکشون خرد کنید از این غلطا نکنند
    • عربی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      39 11
      خدا لعنتشون کنه این غربگداهای اسلام و ایران ستیز رو
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      46 4
      سرطان اصلاحات سراپای انقلاب را گرفته است تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      14 0
      اولا اگه بزنیم تو دهنشون،قطعا خوارجی بین مردم هستند که مثل سال ۸۸ فریب بخورند و به خیابان بیایند و اوضاع از همینی که هست بدتر شود؛پس فعلا نظام باید به این منافقین باج دهد.دوما یک سئوال ذهنمو مشغول کرده.این که این اصلاحطلبا که در راه باطل قدم برمیدارند چطور اینقدر اتحاد دارن تو سخنانشون و این مصاحبه هاشون رو چجور با هم هماهنگ میکنن؟سوما حجاریان و خباز و عبدی! خسته نشدید از این همه بیشرفی؟!
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      13 0
      اگر حاصل نظام امثال شما باشید بله حق با شماست شوره زار بی حاصل
    • حجت IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      7 0
      از عبدی و امثال او بدبختتر طرفداران این منافقان هستند
    • حجت IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      3 0
      کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    57 11
    دولت اصلاحاتی شما اراذل افسادطلب با گره زدن همه چیز حتی آب خوردن مردم با مذاکره با آمریکا شیطان بزرگ این کشور را به شوره زار تبدیل کرد شَر شما از سر مردم و کشور کم شود جمهوری اسلامی از آبادترین و حاصلخیز ترین کشورهای دنیا خواهد شد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    63 25
    شوره زار بی حاصل در واقع مغز امثال عباس عبدی ست
    • SE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      49 10
      اینها ارازل و اوباشی هستند که با هو هو کردن سگ زرد و برادرش شغال در آنسو، شروع به هو هو کردن میکنند
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      33 11
      مغز عبدی فاضلاب است
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      5 0
      دقیقا همینطوره
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    50 22
    خفه شو عباس عبدی نکبت زر نزن. جمهوری اسلامی رویش ها و جوانه هایی دارد که رشد و پیشرفت بی نظیری برای ایران عزیز و سایر کشورهای ازادیخواه جهان ایجاد کردند. منتها به زودی میخوان امثال توی عوضی را به زباله دان تاریخ پرت کنن.اینه که سوختی و هی زر میزنی. حالا خفه شو برو گم شو نکبت عوضی بی شخصیت
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    54 14
    این عبدی بی وجدان داره رسما تشویش اذهان عمومی میکنه . تو که طرفدار روحانی بودی و از روحانی و برجام حمایت میکردی.حالا که برجام شما و رئیس بنفش شما گند زده به همه چی و فقط یه مرد به نام خامنه ای با غیرت خودش و یاران باغیرتش جلوی شما منافق ها و حراملقمه ها رو گرفتن و ایستادن و دارن از موجودیت مردم دفاع میکنن وگرنه شما نجسها ضروری ترین مایحتاج مردم رو نایاب میکردید و از هیچ کسی هم حساب نمیبردید و جواب احدی رو نمیدادید حرام لقمه های بی وجدان منافق شما درد مردم رو نمیفهمید کثافت های منافق. به جای اینکه زر بزنی برو پاسخگوی گندی که در این 7 سال به مملکت زدید باش پدرسوخته
  • سعید IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    41 13
    اصلا چرا این ادم بیسواد را اینقدر میدان میدید حرفهای این ادم فقط باب طبع ترامپ است لطفا بزرگش نکنید
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      5 1
      مشرق درباره نفاق این افراد روشنگری میکنه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    40 14
    اصلاح طلبان 32 سال در راس قوه مجریه بوده اند و در هفت سال اخیر دولت در اختیارشون بوده و فاجعه به بار آورده اند، اما یه چیز که همه دیگر بهش پی بردنه اصلاح طلبان چه مسئول باشند چه نباشند بلکه در هر شرایطی طلبکارند، و این نشون میده به معنای واقعی کلمه وقیحند.
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    36 10
    این عبدی گرگ پدرسوخته رو باهاش برخورد قانونی کنید
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    26 10
    نماد ارازل اوباش در زمان شاه معزول شعبون بی مخ بود که مرحوم سید محمد فاطمی را در ملا عام که دسبند بوسیله شهربانی وقت در دست او بود اورا سلاخی کردند - ارازل اوباش برای حاکمیت رزلی مثل رضاخان و.. بکار گرفته می شوند.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    27 7
    دشت سرسبز است که افت و علف هرز دارد که باید حذف شود
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    26 7
    به افساد طلبان زیادی احترام گذاشتیم. چاره اعدام است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • پرودیز.م.کاظم IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      اعدام،فعلا،جای طرح ندارد...بگذاریدبیشتر خودشان رامعرفی کنند.ارزش مطبوعات درهمین فرصت دادن هاست ..ولی کاش اقای عبدی پس ازشرفیابی حضورآقای لینگن که خوش شانس بود و دریونان نظرکرده شدبه ماهم یاد میدادرمز تغییررا..... .وقتی دریونان بودم دانستم که این آموزه هاشامل همه کس نمی شود.....اگرچه باورش سخت است......ولی قهرمان سازی هارا می بینیم..شب درازاست...
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      اعدام برای آخر نه الان. که گفتید فعلا وقت اعدام نیست.!!!!
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      3 0
      1:36اعدام را برای الان نگفتیم برای مرحله آخر که خوب افشا شدند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      3 0
      افساد طلبان میگند ارازل و اوباش اعدام نشوند گفتم اعدام حق خودشان است هروقت به صلاح بود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1:36
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    28 9
    عبدی آن مغز پوک توو افساد طلبان است که شوره زار بی حاصل است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      13 4
      من هم میخواستم همینه بگم
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    27 8
    یک نظام توتالیتر به هیچ وجه قابل اصلاح و تغییر نیست چون تمامیت خواه است و عملامنتخیبین بین بدتر و بدترین توسط مردم هم عملا قد رت اجرایی در قبال خیل منتصبین ندارند.
    • سلام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      10 1
      اراجیف میگی چرا؟ نظام توتالیتر و این چرند و پرند ها چیه داری میگی؟ ایران باید همیشه ایران باشه ولی قوم اصلاح طلب دنبال تفرقه و تجزیه کشور هستند. اگر این جماعت خائن وطن فروش اجنبی پرست از صحنه روزگار حذف شوند، خواهی دید که ایران دشت سترون نیست، محصول فراوانی هم دارد. هم در زمینه تفکر و هم مادی. شعار های روشن فکرانه بس است. بس.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    23 3
    درود بر نیروی با صلابت انتظلامی...
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      3 0
      درود بر مدافعان امنیت و حافظان نظم در کشور
  • احمد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    26 8
    اگر جمهوری اسلامی شوره زار بی حاصل بود، تو و رفقای غربگدات فنوسنتز کردید این همه دمبه بالا آوردید و مال و اموال به نام خودتون زدید؟ یا شم اقتصادی داشتید مثل زن اون شیخ محصور؟ چرا ول نمی کنید برید این شوره زار بی حاصل رو؟
  • ali IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    16 9
    بابا این عبدی را اگه میشه کنترلش کنید داره هم ابروی اصلاح طلب را می بره هم اصولگرا را.تحقیق کنید ببینید رفیق ناباب پیدا نکرده خدایی نکرده.انگار دیگه داره یک چیزایی میزنه .داره حیف میشه.شما که بهش نزدیک هستید ببینید اگر آره، توی یک کمپی مپی چند روزی بستریش کنید بخدا.
    • سعید IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      9 1
      اصلاح طلب مگه آبرو هم داره؟
  • علی مشهدی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    31 5
    اصلاح طلبان یا همان ترسویان از رییس گرفته تا ……… ! بفرمایش امام خامنه ای دیگر از عقلانیت سخن نگویند بهتر است...
  • حسين DE ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    15 0
    آقاى عبدى بارها از همين تريبون خطاب بتو و ساير همپالگيهاى كم سواد تو گفتم و باز هم تكرار ميكنم ،ببين جوجه منورالفكر بجاى تئورى بافى و چرت و پرت نوشتن و اداى روشنفكرانه در آوردن و بازى با كلمات و واژه ها بپرداز به علل پيدايش و ريشه يابى مسائل و مشكلات در زمينه هاى مختلف اقتصادى،اجتماعى،سياسى و فرهنگى و لطفاً فهرست ارائه نده ،اگر سواد دارى بگو چند درصد جمعيت شاغل ايران در عرصه خدمات مشغول هستند و چند درصد در بخش توليد كار ميكنند و اساسا" نقش و جايگاه توليد در ايران در كجا قرار دارد؟و بحران هاى اقتصادى كه ايجاد ميشود بعنوان مثال گرانى،كمبود كالاهاى مورد نياز،كمبود و گرانى مسكن ناشى از اتخاذ كداميك از تدابير اقتصادى است؟ ويا چه نوع مناسبات اقصادى با چه قوانين بر اقتصاد ايران مسلط است و دولت روحانى كه شما اصلاح طلبان از ابتدا آنرا حمايت كرده ايد نماينده كدام قشر و يا طبقه اجتماعى است؟ و دولت روحانى در عرصه ارتقاء توليد بويژه توليد كالاهاى استراتژيك چه در عرصه كشاورزى و يا چه در عرصه صنعتى چه نوع عملكرد و يا اقداماتى داشته است؟و اگر ذره اى فهم و يا شعور سياسى و يا داراى وجدان سياسى هستى كارنامه دولتهاى اصلاح طلب و ليبرال را بررسى كن و بگو كداميك از آنها در جهت تحقق آرمانها و اهداف انقلاب بوده است؟جهت اطلاع تو و ساير رفقات تنها ميتوان با فرمان انقلاب و با تكيه به توان و پتانسيل داخلى از بحرانها براحتى عبور كرد،اين يك شعار و توهم نيست يك واقعيت بارز و مسلم است،جهت آگاهى تو و رفقاى كم سوادت ،با برنامه ريزى علمى ميتوان كوير شوره زار را تبديل به جنگل سر سبز نمود ولى نه با شماها كه جنگل سر سبز را تبديل به كوير شوره زار نموديد،بچه جان برو يه كم مطالعه كن،تا ديروز زير عباى روحانى سينه ميزدى و حالا خواستار استعفاء روحانى هستى ،چه خبره؟چرا نگرانى؟راستى دست فرمون خودت چطوره؟
  • حسين DE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    21 4
    آقاى خباز كى و كجا مردم گفته اند شما اصلاح طلبان كم كارى كرده ايد؟بلكه بر عكس همه مردم معتقدند شماها تماماً كپسول كار كن ميل فرموده ايد و شب و روز در حال كار كردن هستيد،حتماً و صد در صد كه خيلى كار كرديد كه جيب هايتان پر پول شده مگه نه ؟ شما ها واقعاً خيلى آكتيو و فعال هستيد،بزنم به تخته.
  • دیده بان IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    17 4
    عبدی جان بازم نطق کردی .به نظرم این نظریاتت بدرد نون خشک فروشی ها میخوره شاید از غبلش دو سه تا کیسه نمک بهت بدن اونهم از روی دلسوزی . واقعا تعجم از شما .
  • سید IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    16 4
    اصلاح طلب ـــ اراذل؛ پیوند نامبارک!! به یاد کودتاچیان آمریکایی علیه نهضت ملی شدن صنعت نفت و پیوندشان با شعبان بی مخ ! شعبان بی مخ ها در هر زمان از سوی آمریکاپرستان مورد حمایت و احترام بوده و هستند!!!
  • mahdi IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    22 3
    خطاب به عباس عبدی ببند در تالار اندیشه رو این گندی هست که تو هم مسلک های بی صفتت سر این مملکت در اوردید پس بیخود زر زیادی نزنید
  • ح ت IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    17 4
    منظور عبدی، از اراذل و اوباش خودشه.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    22 3
    لعنت خدا بر شما آقای عبدی ، البته شما و همقطارانتان در جبهه اصلاح طلبی حسابی از این مزرعه آباد چریده اید ، حالا که تبدیل به شوره زارش کردید دنبال قاتل بروسلی هستید ،
  • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    19 3
    غلط کردی خودت شوره زار بی حاصلی بی شعور
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      2 0
      دقیقا
  • SE ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    16 3
    این دست‌فرمان چاپندگی و اصحالات بوده اسنت که دولتها داشته اند و با آن کشو ررا طی این سی و چند سال اداره کرده اند که با اثبات ناکارمدی و فساد زایی آن موجب هوشیاری و سلب اعتماد مردم از چاپندگی و اصحالات را موجب شده و مردم قطعا خرداد 1400 این دست‌فرمان را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد
  • سید IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    18 4
    اگه شوره زاره چرا موندی و خون مردم را میمکی بی غیرت؟
  • SE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    18 3
    علفهای هرز اصحالات و چاپندگی نیاز به هرس و سمپاشی دارند
  • علی IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 2
    واقعا' درست گفته، زمین شوره زار است. اما اصلاح طلبان فعلی 7 سال قبل زمینی حاصلخیز تحویل گرفتند و حالا به اینجا رساندند.
  • حسين DE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 0
    آقاى عمادالدين من كتاب مراقبت و تنبيه اون پيامبر شما را نخوانده ام و متاسفانه نميتوانم در اين مورد اظهار نظر كنم ،اما يك نكته بارز و مشخص اينكه هم پيامران شما يعنى تمامى فلاسفه و روشنفكران غربى و هم مردمان عادى براى بقاء نياز بيك جامعه امن دارند و براى ايجاد جامعه امن در هر نقطه از دنيا با هر ميزان از رشد شعور و آگاهى و فرهنگى بتناسب سطح رشد آگاهى توده ها ميزانى از مجازات در جهت كنترل و نظم جامعه در نظر گرفته شده،چون امنيت اجتماعى تنها يك ضرورت نيست بلكه يك اصل بديهى و اوليه است كه در صورت كوچكترين اغماضى تبديل بيك معضل اجتماعى بزرگى ميشود كه غير قابل كنترل خواهد شد، امنيت اجتماعى از نان شب واجبتر است و با ياغيان و گردنكشان بايد با قاطعيت و اقتدار هر چه تمامتر برخوردكرد وگرنه سنگ روى سنگ بر قرار نخواهد شد،شما كه براى اين اراذل و اوباش خيابانى بخاطر مجازاتى كه شدند دل ميسوزانيد و از پيامبر خودتان آيه مياوريد لطفاً در مورد مجازات اراذل و اوباش اقتصادى كه بمراتب خطرناكتر هستند يك اظهار نظر كوچك هم داشته باشيد و اشاره كنيد كه پيامبر شما در اين مورد چه گفته؟در ضمن يك پرسش ديگر،اگر در پاريس،واشنگتون،لندن،شخص و يا اشخاصى نظير اراذل و اوباش وطنى نظم و امنيت عمومى را بخطر انداختند و با انواع سلاح هاى سرد به مردم بى گناه حمله كردند و اماكن عمومى را تخريب و يا به آتش كشاندند پليس اين كشورها با آنها چگونه برخورد خواهد كرد و پيامبر شما آيا نسخه اى براى پليس آمريكا و فرانسه و انگليس در جهت مجازات آنها تجويز ميكند و يا كرده؟
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    15 2
    یکباروبرای همیشه بایدپرونده اصلاحات یعنی همان منافقین وخائنین ومزدوران داخلی بسته شود وکشورازلوث وجودشان پاکسازی شود،خواسته اکثرمردم محاکمه اینهاست
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    16 4
    آقای عبدی بعد چهل سال خوردن و نق زدن بهتر نیست ساکت شی؟؟!!
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    14 5
    اف بر عبدی
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    8 0
    بنازم از رویی که تو داری ! ، پررو ! ، پُرروووو ! ؛ تو که رشته تحصیلیت مهندسی پلیمر بود ، چرا در آستانه انقلاب انواع مسؤولیتهای غیر مرتبط با رشته ی تحصیلی خودت رو تصاحب کردی ؟!، حتی اومدی بازجوی هم مرامت امیر انتظام هم شدی ! ،آخرسرهم به جرم جاسوسی زندان رفتی !. این زمین پاک شوره زار نیست !،بلکه امثال تو اومدید تو آب زلال و خاک پاک نمک پاشیدید و این شماها بودید که نه تنها شورش رو در آوردید ، بلکه گندش رو هم بالا آوردید!. حالا هم داد و فریاد کی بود کی بود من نبودم در می کنید!. دیگه نمک ریختن و اظهار فضل کردن بسه !، اگه زمین شوره زاره و تو ناراحت و نگرانی ، پس چرا بجای غصه خوردن و ناراحتی پُف کردی و وزنت چند برابر سایر آدمهاست ؟. حناتون دیگه رنگ نداره !، روزی نامه هاتون رو جمع کنید و برید جایی که نمک آلوده و سم مهلک به دستتون می دن تا تو زمین افکار جوانها بریزید!. انشاالله مردم و جوانان ما این زمین را از لوث آشپزنماهایی که آش رو شور کردند پاک می کنند !.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    19 3
    اگه دولت بنفش رو استیضاح میکردن الان زبونشون دراز نبود
    • پرودیز.م.کاظم IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      بنفش ،رنگ خیرخواهانه وگاه تلاش برای جبران خطاهای خویش است توام باعاشقانه های اجتماعی بی تزویر...ترکیب طبیعی رنگ های ارغوان ی ،آبی سرمه ای ،کرم پررنگ ،باکمی سفیدی به صورتی دوست داشتنی،..واگرکمی تیره ترباشد همان بنفش دیده می شود!۰۰۰چون رنگ فن وساختن است گاهی سرقت می شودوتوسط فریبکاران درجامعه به شکلی دیگرنمود می یابد...دررفتار شان دقت کنید ،پیداست.بنفش واقعی ،مردوزن ندارد.وجودی متعالی است! ....زمان وطبیعتی سرشارازآرزوی زندگی برای همگان(جانداران) می باشد!!...
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    13 2
    با بودن فضولات بجا مانده اصلاحات که از لاشه تکه تکه شده فرهنگ غربی در کشور بجا مانده، قطعا شوره زاریم
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 6
    ماله کشی یکی از دهها رذیلت ترسوهای اختلاس طلب است.
  • ایرانی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    13 6
    شوره زار اون غربی هست که تو توش پرورش یافتی
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    17 16
    خاک بر سرت عبدی خجالت بکش. قدرتمند ترین کشور خاورمیانه هستیم میگی شوره زار . شما اصلاح طلبان اگر ...داشتین وضع کشور اینجوری نمی شد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 4
    فقط احمدی نژاد. او بیاید بهتر از هر کدوم از شماهاست. اون خس و خاشاکی که گفت بنظرم یه تکه اش همین عبدی هست. دقیقا افکار ایشون در همونه که بهش بگیم خس و خاشاک.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 2
    اقاى عبدى مشكلً اصلى تان جاى ديگر است گغتار رفتار بوى تن حتى قيافه شما به دشمن شبيه شده ومردم هراسان دارند از اطراف تان دور ودورترميشوند واز يك جريان به افراد تنها تبديل شده ايد حاصل ان اين هذيان گويى ها است
  • مرصاد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    13 2
    چرا با امثال عبدی و... که این اراجیف از دهان کثیفشان می بارد ، هیچ برخوردی نمی شود ؟؟!!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    13 4
    اگر زن و بچه عبدی را هم مثل آن سلبریتی بیشرف دست اوباش و رذایل بیفتد بعد هم مثل او این حرفها را می زند ....
  • علیرضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    11 4
    راست میگه اراذل و اوباش را آزاد کنید ودختر این بیشرف هم به دستشان بیفتد... خاک بر سر بیغرتت کنند
    • پرودیزم.کاظم IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      1 0
      امیدوارم،عصبانیت خودرا کنترل کنید.معمولاخانواده هاومخصوصا فرزندان ازچنین والدینی دررنج هستند،ونان به نرخ خوردن راپای آنان ننویسید...اما ای کاش او متحول شده وتغییراندیشه داده بود...باتاسف چنین نیست....نمیدانم چرا پس ازملاقات (سفیر) کج وراست ...می شود..وعجبا،چه شدکه درکسوت مطبوعات آبرو ریزی می کند؟بیچاره روزنامه نویسان....
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    13 4
    شوره زار تویی نفهم
  • احمد IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 4
    این آقای عباس عبدی چه سمتی دارد ؟ که اینقدر عو عو میکند
  • !! IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 3
    باید به عبدی گفت : ببند اون دهن ...؛
  • US ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 5
    عباس عبدی ای سلطان گندم
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 0
    اقای عبدی انشالله اراذل واوباش یک روزی ناموست راببرندتا درست نظربدهی اگرغیرت داری چندتاراببرخونه ت آدم کن کمکشان کن فقط حرف بی حساب میزنی
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 1
    آره دیگه بردید و خوردید دیگه چیزی نمونده حالا براتون تبدیل شده به شوره زار بی حاصل!!!؟؟؟ از ماست که که گذاشتیم امثال شما خون ما رو تو شیشه کنند حالا بهمون اخ و پیف هم کنید....
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 1
    عبدی کودخورد!
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      2 0
      ازنوع انسانیش!!!دو لپی!!!
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 1
    نیروی انتظامی باید ارازل و اوباش اصلی یعنی امثال عبدی و حجاریان رو آفتابه به گردن تو خیابون ها بچرخونه .
  • DE ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    10 1
    اصلاح طلبان لطف نمایند فقط بنشینند و دست به هیچ کاری نزنند . هر موقع دست به کاری زدند اوضاع بدتر شد .
  • پارسا IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 1
    با سلام قطعا نیروی انتظامی خدوم .صبورو غیور برای جرمی که برای بار اول توسط فردی رخ داده اوباش گردانی نمی کند..صد البته این کار با حکم یک قاضی زبده و جسور انجام شده است. ای کاش قاضی جسور و حق طلبی هم پیدا شود مفسدان اقتصادی نظیر غارتگران بانک سرمایه و صندوق ذخیره را صرف نظر از اینکه داماد وزیر باشد یا پسر وکیل ویا......سر بتراشد و وارونه بر الاغ در شهر بچرخاند و ثروت برباد رفته بستاند تا کام غارت شدگان شیرین شود
  • DE ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    10 1
    عباس عبدی: جمهوری اسلامی مثل یک «شوره‌زارِ بی‌حاصل» است! که کلیه معادن الماس و طلا و فلزات گرانبهای آن زیر این «شوره‌زارِ بی‌حاصل» قراردارد و اصلا طلبکاران و یا همون کارگریزانی های سابق رنگ عوض کرده 40 سال است مشغول استخراج آن و آباد کردن جیب خود هستند
  • US ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 1
    برفرض که شوره زاره حالا تو داخل این شوره زار ازکجا امرار معاش میکنی نگو که داری نمک میخوری
  • علی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    27 1
    چه عجب آقای عبدی با آن همه فساد در مدیریت اصلاح طلبان ، همه این نابسامانی را به غیر نسبت می دهد
  • mojtaba SE ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 1
    تنها راه نظام .کشتن مگسها است .اپن شعار نیست حقیقت است .چون اپن مفسدهای فعل ارض نه ادم می شن ونه تا سرنوشت ایران و ایندگان ایران رو نابود نکنن دست بر نمی دارن
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    8 0
    به عباس عبدی بگین شوره و نمک این دیار شمایین یه آب شیرین کن به این وطن اضافه کنیم شما ها رو فلتر کنه همه مشکلات حله تو خود حجاب راهی عبدی ز میان خیز
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 0
    از کوزه همان تراود که در اوست
  • مهران US ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    8 0
    آقای عبدی، چرا مغز خود را به ایران زمین تشبیه می کنید؟
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 0
    این عباس عبدی موقعی که همفکران افسادطلبش پست دارند همه چی خوبه و جمهوری اسلامی عالی است ولی وقتی گند میزنند و مردم ناراضی می‌شوند می‌گویند جمهوری اسلامی مشکل داره متاسفانه این افراد لاابالی وبی درد همه‌چیز روخراب کردند
  • حمید IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 0
    هر مزدوری هرچی بگه شما منتشر میکنید؟!
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      1 0
      برای بصیرت افزایی بله.!!!
  • مصطفی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    من که موندم اصلاح طلبها چی را میخواند اصلاح کنند اصلا نیازی به اصلاح نیست نیاز به تعامل هست!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 0
    چرا هر مرتب اراجیف این بی شرف بی همه چیز عبدی رو می زارید خودتون هم یه چیزیتون میشه این مردک رو وقتی می دونید مورد دارد چرا اعلام جرم نمی کنید در موردش برای این بی وطنای خائن همه جور ازادی وجود داره ولی وقتی مثلا یک فیلم از پلیدی های دولت خائن مثل گاندو پخش میشه با تمام قدرت جلوش رو می گیرن هیچکس هم جرات حرف زدن نداره
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    3 0
    انتخابات شورای شهر رد صلاحیت ندارد ولی شوراها عملکرد رضایت بخشی از هر جهت نداشتند و بنابراین متهم کردن شورای نگهبان اشتباه است.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 0
    درست می گی یکی از محصولات شوره زار وجود خود همین عبدی است. اگه مرد بودی تو شوره زار پهلوی عربده می کشیدی. چرا اومدی تا ایجا.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    3 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    اصلاحات=حامی مفسدان و جاسوس ها و قاتل ها
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    شیطان طلبان فحاشو دهن لق سی ساله مملکتو بچپاول بردندوبسقوط رسوندن .حالا که غارت گریایاشون لو رفته درامدنفتی کلانو بی زحمت جهت غارت بیپایان درکار نیست .هرچه لایق خودشونه به اینو اون نسبت میدن.
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    .....همه اینها دشمن ملت اند
  • DE ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    اقای عمادالدین باقی این سفتی بازی ها و قرتی بازی ها رو بذارید برای اعضای خانواده خودتون تا حسابی همدیگه روتار و مار و استخون های همدیگه رو خورد و خمیر کنن و شما بایستید و با متانت تماشاشون کنید و این موعظ های کشیشانه رو براشون تکرار کنید! شماکه نه تخصص جرم شناسی و روانکاوی جرم شناسی رو ندارید، این چرندیات رو برای خودتون نگه دارید شاید یک روز دراروپا بدردتون بخوره و نان و جیره پناهندگی باهاش دریافت کنید. شما مقلدان غرب زده دیگه شورش رو دراوردید! جناب پروفسور! ایا فکر میکنید چند تا کشور اروپایی که اعدام رو کنار گذاشتند، خیلی نرم خو شدند! دیگه همه جرم هاشون فروکش کرده؟ اگر خبر ندارید بدونید این جوامع دارند از نظر انسانی و اخلاقی بشکل سلولی از درون متلاشی میشن و جنایت هاشون رو در شرق آسیا و افریقا و امریکای لاتین به توان 100 رسوندند! اگر این کشورهای اروپایی که اعدام ندارندو اهل جنایت نیستند. همه اسلحه هاشون رو زمین بذارند و کارخانه های اسلحه سازی شون رو تعطیل کنن ودراین سه قاره جنگ و خونریزی راه نندازند! دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟ لطفا جماعت دیگه رو رنگ کنید دوست داشتید رنگارنگ کنید! برای اینکه دم خودتون تو تله نیافته دارید این سازها رو برای فرداها کوک می کنید. تا هرکدومتون هر وقت بطور مثال از زنتون خوشتون نیومد مثل اب خوردن جونش رو بگیرید و از سرتون بازش کنیدو بهایی براش نپردازید! با این چرندیات راه رو برای قاتلین و مجرمین مسطح و اسفالته میفرمائید به بیان دیگه امنیت جامعه روهدف قراردادید و به امنیت اجتماعی دارید تیر خلاص میزنید! خائن تراز شما کسی پیدا نمیشه! اگر عاقل بودید و دانا بودید این چرندیات رو تکرار نمی کردید، باید می فهمیدید که قصاص قدرت بازدارندگی از جرم رو داره .
  • DE ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    5 1
    با اینهمه فساد مالی ، باند بازی ، قبیله بازی ، ناکارامدی ، کارشکنی و فتنه افروزی نگرانی تون واقعا بجاست. میخواستید خربزه نخورید...................تا به این سرنوشت دچار نشید . جرم سنگینی ترتون اینه از اعتماد سرشار و پاک مردم ایران نهایت سوء استفاده رو انجام دادید. مردم دیگه به چه زبونی به شما اصلاحاتچی ها بفهمونن که مردود شدید!
  • کیایی IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    فقط امثال آقای عبدی اعدام بشن، همه چی حله
  • يحيا IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    ايران شوره زار نيست اما اگر شوره زار بود علفهاي هرزي مثل عباس عبدي در آن نمي روييدند. مگر اينکه بگوييم عباس عبدي يک خارشتري است که در شوره زار ايران روييده است!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    تا امثال شما جانوران لیبرال در این زمین سمپاشی میکنید همیه، شما نباشید این زمین نفسی تازه می‌کنه که روح تمام ملت زنده بشه ولی مگه شما کفتار صفت ها میگذارید.
  • محمد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    جناب عبدی جمهوری اسلامی ایران هست که تووامثال مثل توآزادانه هرحرفی بخاین میزنید.جمهوری اسلامی ایران حاصل داردامابرای خودت گریه کن چراکه اربابانت آمریکااسرائیل و....اذعان به برتری قدرت ایران اسلامی عزیزدارن ولی توداری مثل بی سوادهای سیاسی حرف میزنی.سپاه روببین چه کردزدتوی دهن آمریکادرعراق وجاهای دیگرغلطی نتوانستن بکنن ونخواهندهم توانست.وجناب آقائی که می گویی به اراذل واوباش احترام بگذاریداگراینهابه شماوخانواده شماحمله کنندساکت می نشینیدودادشمامانندزن ابن حردرزمان مختارهفت آسمان راکرمی کند.شماهائی دنبال سند2030هستیدآیاحاضریدکه بستگان شمابرای اجراعملی این طرح دراختیاربگذارید اگرنه.پس بتمرگیدخفه خون بگیریدکه وعده الهی نزدیک است.
  • قاسم باوی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    این دلشوره شماست که فکرمیکنید این انقلاب وشهدا ورهبریهای حکیمانه امام ورهبری مانند شوره زار است واقعا ادم احمقی هستی حضرت مستطاب اقای رییسی بخدا ازدست این وطن فروشها خسته شدیم ترابخدا دستوردهید بخاطر تشویش اذهان عمومی وخیانت بخون شهدای انقلاب ودفاع مقدس ومقاومت پای میزمحاکمه کشیده شوند
  • علیرضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 0
    علی لعنت الله
  • حجت IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    اصلاحطلبان منافقترین و فریبکارترین گروهها و فرقه های ایرانی
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 0
    به نظر میرسه ارازل و اوباش از دارو دسته عباس خان اند باید عبدی را اعدام کرد تا مردم راحت شوند این فرد به درد گل دیوار میخوره هیچ عقلی و آثار عقلی در کله این به اصلاح ادم نیست
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 1
    فقط شهید لاجوردی این مزدوران بی پدر ومادرعبدی وحجاریان ودوستانشان راخوب میشناخت ومیگفت اینهاهزاران مرتبه پست تر بیشرفتر ازمنافقان هستندوبه ارکان نظام مثل علف هرز نفوذ کرده اندودرعمل نان ونمک نظام را میخورندبادزدی اختلاس جاسوسی خیانت ریشه نظام رامیزنندوخود را طلب کار مردم ونظام میدانندخداوند به حق چهارده معصوم درهردودنیا ذلیل وخوارشان بکند با منافقان صدر اسلام دردوزخ هم نشین شان بکند انشااللاه
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 1
    عباس جون زیاد جوش نزن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    این شوره زار برای هر کی اب نداشت برای شما اصلاح طلبان که خوب نون داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس