انتخابات آمریکا ۲۰۲۰؛ بیشتر آمریکایی‌ها به بایدن فکر می‌کنند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین روزها(حدود سه هفته قبل از موعد اصلی در روز ۱۳ آبان) برگزار شود، بیشتر مردم به جو بایدن نامزد دموکرات ها رای خواهند داد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای هیل، نتایج تازه ترین نظرسنجی مشترک این رسانه امریکایی و موسسه هریس ایکس نشان داد که در سطح ملی فاصله پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ ۵ درصد است.

این نتایج نشان داد  ۴۵ درصد رای دهندگان واجد شرایط آمریکایی، در صورت برگزاری انتخابات ۱۳ آبان در همین روز نظرسنجی به بایدن نامزد دموکرات ها رای خواهند داد.

این نتایج که در بازه زمانی ۶-۳ اکتبر (۱۵-۱۲ مهر) انجام شد در مقایسه با نظرسنجی قبلی هیل- هریکس ایکس از کاهش دو درصدی در پیشتازی بایدن در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه آمریکا حکایت دارد. در نظرسنجی که هیل و هریس ایکس در فاصله زمانی ۳۰ سپتامبر تا اول اکتبر (۱۰-۹ مهر) اختلاف پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ ۷ درصد بود.

این نتایج همچنین نشان داد که فقط ۴۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی به ترامپ رای خواهند داد و ۷ درصد از رای دهندگان گفتند هنوز مطمئن نیستند که به چه کسی رای خواهند داد.

این نظرسنجی درحالی انجام شده که ۶ میلیون از رای دهندگان آمریکایی تاکنون در سراسر این کشور آرای خود را به صندوق های رای انداخته اند.

این نظرسنجی به صورت آنلاین از بین ۲ هزار و ۸۴۱ نفر از رای دهندگان واجد شرایط و با حاشیه خطای مثبت و منفی ۱.۸۴ درصد انجام شده است.

فورچون: پیشتازی بایدن قوی تر از اوباما در سال ۲۰۰۸ است

مجله فورچون گزارش داد که باراک اوباما نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ میلادی با پیشتازی مثبت ۷.۶ درصد از جان مک  کین سناتور سناتور ارشد آمریکایی جلو بود.

این رسانه پیش بینی کرد که در سال ۲۰۲۰ شاهد پیروزی به مراتب بزرگتر حزب دموکرات خواهیم بود.

بر اساس این گزارش تا روز جمعه ۱۸ مهر، نظرسنجی موسسه افکار سنجی ریل کلیر پالتیکس نشان داد بایدن با اختلاف مثبت ۹.۷ درصدی از ترامپ جلوتر است. این پیشتازی نسبت به رقم ۶.۶ درصدی نظرسنجی قبل از مناظره اول انتخاباتی و بستری شدن ترامپ در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا افزایش داشته است.

تا روز جمعه، پیش بینی موسسه «فایو ترتی ایت» نشان می دهد که شانس بایدن برای پیروزی درانتخابات پیش رو ۸۵ درصد است. موسسه اکونومیست شانس  نامزد دموکرات ها در کسب آرای الکترال کالج را ۹۲ درصد پیش بینی کرده است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان برگزار می شود. پیروز انتخابات در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ مصادف با یکم بهمن ۱۳۹۹ کارش را آغاز می‌کند.

این یک انتخابات غیرمستقیم است. رأی‌دهندگان، گزینندگان را انتخاب خواهند کرد؛ گزینندگان نیز در روز ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰  (۲۴ آذر ۹۹) رأی نهایی خود برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید را به صندوق خواهند انداخت. در نتیجه، مشخص خواهد شد که رئیس‌جمهور فعلی دونالد ترامپ و معاون او مایک پنس به کار خود ادامه خواهند داد، یا رئیس‌جمهور و معاون جدیدی زمام امور کاخ سفید را در دست خواهند گرفت.

دو حزب اصلی شرکت‌کننده در انتخابات، حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه هستند. رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه متقاضی انتخاب مجدد برای دوره دوم در سال ۲۰۲۰ است. او بدون روبرو شدن با یک رقیب جدی در رقابت‌های مقدماتی، توانست نامزدی حزب جمهوری‌خواه را مال خود کند. در سوی دیگر، جو بایدن قرار دارد. او با شکست‌دادن برنی سندرز که در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات نزدیک‌ترین رقیبش بود، به عنوان نامزد دموکرات‌ها انتخاب شد.همزمان با این انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا نیز برگزار می‌گردد.

نتایج نظرسنجی های چند وقت گذشته در سطح ملی و ایالتی پیشتازی بایدن را نشان داده است.

در تازه ترین مورد  نظرسنجی  موسسه افکارسنجی مورنینگ کانسالت در روزهای ۵ تا ۷ اکتبر (۱۶-۱۴ مهر) از میان بیش از ۱۷ هزار رأی دهنده احتمالی در سراسر آمریکا  نشان داد که ۵۲ درصد رای دهندگان آمریکایی از نامزد دموکرات‌ها و ۴۳ درصد آنان از نامزد جمهوریخواهان حمایت می‌کنند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی در آن سوی اقیانوس اطلس نیز نشان می‌دهد که اکثر شهروندان هفت کشور اروپایی از پیروزی بایدن مقابل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حمایت می‌کنند.

طبق نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو، ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در دانمارک، ۷۱ درصد در آلمان، ۶۴ درصد در فرانسه، ۶۱ در انگلیس خواهان پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند. در ایتالیا نیز ۵۸ درصد از شرکت کنندگان خواهان پیروزی بایدن و تنها ۲۰ درصد خواهان حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 0
    بیشتر آمریکایی‌ها به بایدن فکر می‌کنند ترامپ هم کم کم باید به بای بای فکر کنه
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    بجاش من هروقت میرم دستشویی به هر جفتشون فکر میکنم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس