کدام ایالت ها برای بایدن و ترامپ حیاتی هستند؟

آلن لیکتمن مورخ و پروفسور آمریکایی که از سال ۱۹۸۴ نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، این بار شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را پیش بینی کرده است.

به گزارش مشرق، در تازه ترین تحولات در خصوص انتخابات آمریکا ترامپ با کاهش محبوبیت بی سابقه ای روبرو شده است. به نظر می رسد که او برای بدست آوردن جایگاه خود باید در روزهای اخیر تلاش های بسیاری داشته باشد تا بتواند اختلافش را بایدن کمتر کند.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی نیوز، نظرسنجی جدید این شبکه خبری که با همکاری روزنامه وال استریت ژورنال انجام شده نشان می دهد که رای دهندگان به نسبت دو به یک احساس خوبی نسبت به ریاست جمهوری احتمالی جو بایدن دارند.

این نظرسنجی دو روز بعد از مناظره سه شنبه شب که ان بی سی نیوز در گزارش خود «غیرواقعی» و «پر از توهین» توصیف کرده اما قبل از اعلام تست مثبت کرونای ترامپ و بستری شدن او در مرکز پزشکی نظامی والتر رید منتشر شده است.

این نتایج نشان داد: ۵۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی اکنون از بایدن و فقط ۳۹ درصد از ترامپ حمایت می کنند. این نتایج اختلاف  دو نامزد را ۱۴ نقطه نشان می دهد. در نظرسنجی که قبل از مناظره برگزار شد، این اختلاف ۸ درصد بود بنابراین نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال افزایش اختلاف دو نامزد درحمایت مردمی را نشان می دهد.

اما اختلاف ۱۴ درصدی همچنین بیشترین میزان پیشتازی بایدن را در نظرسنجی های انجام شده ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال نسبت به ترامپ نشان می دهد. در نظرسنجی این شبکه و روزنامه آمریکایی که در ژوئیه (تیر) گذشته انجام شد، این اختلاف ۱۱ درصد بود.

بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا در ایالت آریزونا که در فاصله تنها یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده است، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر (آبان) در مقایسه با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا شانس بیشتری برای کسب اکثریت آرای شهروندان این ایالت دارد.

حدود ۴۹ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا در ایالت آریزونا اعلام کرده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری امسال به جو بایدن رأی خواهند داد؛ این در حالی است که ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند.

برتری ۸ درصدی بایدن بر ترامپ در نظرسنجی مشترک نیویورک‌تامیز و کالج سیه‌نا در آریزونا از این لحاظ حائز اهمیت است که جمهوری‌خواهان طی ۷ دهه اخیر معمولاً مشکلی برای جذب آرای شهروندان ایالت آریزونا در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی بر دموکرات‌ها در این ایالت نداشته‌اند.

در تازه ترین نظرسنجی پس ازگذشت پنج روز ازاعلام ابتلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا، بازگشت وی به کاخ سفید و برداشتن ماسک، تنها ۶۹ درصد آمریکایی‌ها گفته اند که به مواضع کاخ سفید درباره سلامت وی باور دارند.  سی ان ان در این باره نوشت:  رفتارهای ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا باید سرلوحه ای برای دیگر آمریکایی ها باشد، اما وی با رفتاری مغایر با دستورالعمل های اعلام شده برای مقابله با ویروس کرونا، پیام های متناقضی به دیگران می فرستد.

روزنامه گاردین نیز در مطلبی می نویسد که به طور میانگین بایدن در اکثر نظرسنجی ها پیشتاز است. این روزنامه نوشت که ایالت های چرخشی آریزونا و کارولینای شمالی نقش مهمی در تعیین نتیجه انتخابات دارند.

پایگاه ۵۳۸ نیز در مطلبی به بررسی ایالت های مهم در نتیجه انتخابات پرداخته و میزان درصد تاثیرگذاری آن را اعلام کرده است. بر این اساس کارولینای شمالی ۳.۱ درصد، اوهایو ۳.۸ درصد، آریزونا ۵.۳ درصد، میشیگان ۹ درصد، ویسکانسین ۱۳.۴ درصد، فلوریدا ۱۴.۳ درصد و پنسیلوانیا با ۲۸.۳ درصد جز مهمترین محسوب می شوند.

به گزارش سی ان ان پنسیلوانیا به کانون جدید بحران انتخاباتی در آمریکا تبدیل شده که متخصصان درباره عواقب آن هشدار داده اند. در پی تغییر قوانین رای گیری، اختلافات بر سر ناظران رای‌گیری و ماشین های رای گیری که در مرحله آزمایش هستند خبرهای نادرست در این ایالت خاکستری به سرعت در حال پخش است.

آخرین اخبار از جدال دو نامزد

 به گزارش پایگاه «هیل»، جو بایدن در یک نشست مطبوعاتی به میزبانی «ان‌بی‌سی نیوز» از اینکه در مناظره اولش با رئیس‌جمهور آمریکا او را دلقک خطاب کرد، ابراز تاسف کرد. بایدن با گذشت ۶ روز از این مناظره، از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا را دلقک خطاب کرد ابراز تاسف کرد و گفت: «من باید می‌گفتم که اقداماتش دلقک‌وار است نه اینکه او را دلقک بخوانم.

به نوشته وبگاه خبری نیوزمکس، بایدن در این نشست همچنین گفت ابتلای ترامپ  به کرونا غافلگیرکننده نبود؛ زیرا او ملاحظات ایمنی را رعایت نمی‌کرد.

وی افزود: هر فردی که در تماس با این ویروس قرار می‌گیرد، با گفتن اینکه اصلاً این ویروس مهم نیست و فاصله‌گذاری اجتماعی مهم نیست" به نظرم مسئول هر اتفاقی است که سر خودش می‌آید.

بایدن همچنین در گفتگوی دیگری اظهار داشته اگر شرایط مساعد باشد حاضر است تا با ترامپ مناظره کند.

از سویی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از بیمارستان والتر رید مرخص شد و پس از ورود به کاخ سفید از مردم خواست از کرونا نترسند. ترامپ همچنین با در آوردن ماسکش که با انتقادات زیادی روبرو شد خبر از تولید واکسن کرونا در روزهای آینده داد. مساله ای که می تواند تا حدودی باعث افزایش محبوبیت او در آستانه کمتر از یکماه به برگزاری انتخابات شود. در این بین مناظره کاملا هریس معاون جو بایدن با مایک پس معاون ترامپ نیز می تواند در افکار عمومی برای رای دهندگان تاثیرگذار باشد.

همچنین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که وی قصد دارد در مناظره انتخاباتی بعدی با جو بایدن نامزد دموکرات‌ها شرکت کند. به گزارش بلومبرگ «تیم مورتاگ» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ این خبر را اعلام کرد. تاریخ این مناظره که قرار است در شهر میامی ایالت فلوریدا برگزار شود، پانزدهم اکتبر ۲۰۲۰ تعیین شده است.

اعتراف آمریکا به نقش مهم ایران در انتخابات این کشور

به گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در تل آویو اخیرا اظهار داشت که ایران مهم ترین مسئله انتخابات(ریاست جمهوری آمریکا) است.  سفیر واشنگتن ابراز نگرانی کرد که در صورت پیروزی بایدن و ایجاد تغییری در سیاست های آمریکا ممکن است در سیاست دولت پیشین کارشکنی شود و تغییر در سیاست آمریکا نسبت به ایران بر کشورهای خلیج فارس اثر خواهد گذاشت. 

از سوی دیگر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که ایران بدون درنظر گرفتن اینکه چه کسی پس از نوامبر رئیس جمهور می‌شود، آماده ازسرگیری مذاکراتی جدید خواهد بود. این مقام ارشد آمریکایی با طرح این ادعا که کمپین فشار حداکثری تاثیر عظیمی بر ایران گذاشته است مدعی شد که مشکلات اقتصادی ایران حاصل تحریم‌هاست.

آبرامز در این خصوص گفت: تحریم‌های قبلی هماننده تحریم‌هایی که الان داریم نبودند. تاکنون چنین فشاری نبوده است.

تحلیل کارشناسان

 آلن لیکتمن مورخ و پروفسور آمریکایی که از سال ۱۹۸۴ نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، این بار شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را پیش بینی کرده است. رادیو کانادا اعلام کرد آلن لیکتمن مورخ و استاد دانشگاه آمریکایی در واشنگتن که از سال ۱۹۸۴ تاکنون، ۹ انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده بود، این بار از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ خبر داد.

وی در این رابطه تصریح کرد: به عنوان یک مورخ آموخته ام تاریخ را بی طرفانه مطالعه کنم. مدل پیش بینی من همه انتخابات ایالات متحده از سال ۱۸۶۰ میلادی را دربر می گیرد.

این پروفسور آمریکایی درباره مدل پیش بینی خود افزود: از زمان پیش بینی موفقیت آمیز انتخاب مجدد «رونالد ریگان» در سال ۱۹۸۲ به عبارتی دو سال و نیم قبل از انتخابات، نتایج همه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تاکنون با استفاده از ۱۳ عبارت کلیدی، به درستی پیش بینی کرده ام.

رادیو کانادا به نقل از لیکتمن ادامه داد: بسیار بعید است که پیش بینی من در هفته های آینده تغییر کند. در حقیقت مدل پیش بینی من این واقعیت را در نظر می گیرد که آمریکایی ها براساس عملکرد حزب حاکم رأی می دهند؛ در واقع ۱۳ عبارت کلیدی شامل انتخابات میان دوره ای، احزاب ثالث، شرایط اقتصادی بلند مدت و کوتاه مدت، سیاست های اتخاذ شده، وجود ناآرامی های اجتماعی، رسوایی های پیش آمده و موفقیت ها و شکست های سیاست خارجی می شود.

وی گفت: دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ به دلیل پیش بینی درست انتخاب خود به من تبریک گفت، اما او نتوانست اهمیت مفاهیم کلیدی را بفهمد؛ اینکه شیوه حکومتداری و  نه مبارزات انتخاباتی، عامل تاثیرگذار بر انتخابات است؛ ترامپ به جای دست و پنجه نرم کردن با چالش ها، به برنامه بازی خود در سال ۲۰۱۶ بازگشته است. هنگامی که رئیس جمهور هستید، بر اساس وظایف و مسئولیت های خود قضاوت می شوید. ناآرامی های اجتماعی و عملکرد اقتصادی ضعیف او را به طرز فجیعی به این شکست سوق می دهد؛ در تاریخ ایالات متحده این امر بی سابقه است که حزبی در طول چند ماه متحمل چنین عقبگرد ناگهانی و فاجعه باری شده باشد.

لیکتمن تاکید کرد: بنابراین از سال ۱۹۹۲  ترامپ اولین رئیس جمهوری خواهد بود که مجددا انتخاب نمی شود؛ او نمی تواند کسی را از جمله باب وودوارد  Bob Woodward، هیلاری کلینتون Hillary Clinton،  باراک اوباما Barack Obama را مقصر بداند جز خودش.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 130
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 90
  • IQ ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    17 76
    بدرد نخور
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    حیف شد. ترامپ می تونست آمریکا رو به سمت زوال و فروپاشی هدایت کنه. امیدوارم بایدن راهش را با سرعت بیشتری ادامه بده، البته به سمت فروپاشی
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      دلتو صابون بیخودی نزن ترامپ با قدرت انتخاب میشه و فشار یک لحظه هم کم نمیشه.تازه باید برای مسائل جدیدتر هم اماده باشید
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      44 81
      19.37 خخخخخخخخخخخ اخه امریکات داره نابود میشه
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      54 53
      ۱۹:۳۷ اینقدر پست نباش مردمی که بهشون فشار میاد ادمایی مثل تو هستن چرا راضی میشی زیر فشار و فقر باشن؟بترس از روزی که بی‌پناه و محتاج بشی و زیر بار ظلم امثال ترامپ.زمین گرده.به خدا هم ایمان نداشته باشی قانون عمل و عکس‌العمل طبیعت این بدخواهیتو به خودت برمیگردونه
    • اسد IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      8 5
      کاملاموافقم که ترامپ بدرستی آمریکارادرتمام صحنه های بین الملل به بن بست کشانده بود کاش ۱۰سال دیگه دست ترامپ بود.حیف
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      10 13
      باید منتظر یه چیزی شبیه فتنه ی 88 در امریکا باشیم
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      4 11
      ریس جمهور در آمریکا به دست مردم انتخاب نمی شود بلکه هرکدام که نظر اسراییل را بیشتر به خود جلب کنه ،انتخاب می شود
  • ب IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    50 71
    باخت ترامپ به معنی پذیرش باخت از طرف خودش وهوادارانش نیست یعنی به احتمال زیاد اغتشاش میشه وآمریکا بسوی فروپاشی کشانده خواهد شد
    • Zarei IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      4 1
      طرفدار هیچکدوم از این دوشغال نیستم ،با توجه به صبور نبودن مردم آمریکا ودودستگی اجتماعی ونه حزبی وحدود ده ماه اعتراضات مستمر.ووضعیت کرونا واقتصاد خراب جهانی ،اگر بایدن هم رئیس جمهور شود ،دملهای چرکین رسیده زمان ترامپ ،درکوتاه مدت روی صورت بایدن میترکد..
  • مریم ک DE ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    14 48
    من میگم ترامپ دوباره انتخاب میشه، و دلمم میخواد همین دلقک دوباره انتخاب شه، مهمترین دلیلمم اینه که قرار نیس برای خوشایندی اعراب حوزه خلیج فارس و اسراییل ملعون واسه دور بعدش دم تکون بده و هی به ما فشار بیاره...
  • امین IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    41 53
    به احتمال خیلی زیاد بایدن انتخاب میشه و ترامپ که از قبل طبل تقلب روبابت انتخاب نشدنش رو زد و طرفدارانش جنجال بپا میکنند و امریکا رو به اغتشاش میره
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      40 19
      داستان خیالی جذابی بود
    • گرگ بیابون ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      43 8
      تا امثال شماها باشن توکشور حال کشور همینه بابا گورپدر آمریکا شما کشور خودتون درس کنید دزدی اختلاس نکنید
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    29 51
    بی شرف وطن فروش فشار بیشتر بشه به تو چی می رسه.
    • طرفدارحق IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      20 6
      بیشرف وادم فروش زیاده انشاالله فروپاشی دولت امریکاورسوایی نچندان دورواثالهم
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    13 2
    با توجه به خوش خدمتی های بزرگ و کلان ترامپ و داماد صهیونیستش به صهیونیسم رئیس جمهور آتی ترامپ است. از حالا خودشان که میگویند یا ترامپ رئیس جمهور میشود یا تقلب شده است.
  • رحمانی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    24 6
    این اقای وطن فروشی که ط فداری ازترامپ می کنه می گه فشارها یه لحظه هم کم نمیشه اینو همه می دونند سیاست کلی امریکا ست برای سلطه برجهان ایا فشار برملت ایران دل توراشاد می کند
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      3 9
      وطن فروش چیه دیگه حالت خوبه اصلاً میفهمی خودت چی میگی
    • رضا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      6 13
      ابله عقب افتاده اون داره میگه ترامپ رئیس جمهور میشه مگه دست ماست انتخابات آمریکا تو نمیفهمی
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    31 7
    توباترامپ جفتتون غلط کردید
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      12 8
      مخالفان ترامپ چقدر هم با ادب هستند
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    19 8
    احساس قلبی من میگه ترامپ به زباله دان تاریخ انداخته میشه وماراحتتر میسیم لامید خدا
    • IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      8 0
      ظلم پایدار نیست،یداله فوق ایدیهم ، با یاری خدا این اختاپوس خونخوار که که به دلیل زیاده خواهی دنیا را نا امن و به آشوب کشیده به فرو پاشی نزدیک می شود انشاله جا'الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا به امید نابودی حکومت امریکا و نفوذیها و خیانتکاران به بیت المال و دزدان داخلی انشااله
  • سیدرسول IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    17 3
    ضرب المثل میگه شمر خوبه یا یزید نه این خوبه نه اون لعنت به روح هر دوتا شون ترامپ و بایدن هم شامل می شوند
    • امیر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      اشتباه گفتی عزیزم اصن.... نه یزید خوبه نه شمرشون .یه تف به هردوتاشون‌
  • Emad IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    7 9
    خدا کنه اسرائیل نمونه کاری کنه انشا الله بایدن میاد همه‌ی تحریم هارو بر میدارم همه چی خوب میشه فرض کنید برگردیم به دلار ۱۵۰۰تومنی . برای اینکه این اتفاق بیافتد همه هرچی میتونن صلوات نذر کنن .
    • سعید IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      7 0
      ببخشيد این بایدن خان کجاگفته اگه من انتخاب بشم همه تحریمهاروبرمیدارم وهمه چی خوب میشه، دلتون روبه چی خوش میکنیدآمریکایی آمریکایی هست این ازاون بدترنباشه بهترنیست سگ زردبرادر.........
    • رضا IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      18 0
      سگ زرد برادر شغاله. آمریکایی ها همه از به قماش هستند. به دنبال منافع ملی هستند ولو اگر کشورهای امثال ایران رو له کنند
  • Khan-daei US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    7 3
    به نظرسنجی نمیشه اکتفا و اعتماد کرد ، نمونش انتخابات سال 88 خودمون تو همه نظرسنجیها موسوی امارش از احمدی نژاد بیشتر بود ، اما آخرش احمدی رأی آورد و انتخاب شد ،،، من حتم دارم دوباره خود ترامپ برنده میشه و بایدن مثل موسوی نظریه تقلب کردن ترامپ رو ارائه میده و بعدش باید شاهد آشوب تو آمریکا باشیم ،،، اگر همچین اتفاقی بیوفته بدون شک خسارات شدیدی برای آمریکا متحمل میشه و قدرت آمریکا تنزل پیدا میکنه ،،، باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی قراره رقم بخوره
  • آریو IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    16 0
    اگه بایدن هم انتخاب بشه، هرروزمثل اوباما میادمیگه، گزینه نظامی رومیزه. 9563
    • Sh.op IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 2
      انتخابات ایران و امریکا رو باهم مقایسه میکنی؟؟
  • حسین IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 0
    سلام. پس پیشگو چه چیزی گفته است؟
    • رحیمی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      11 6
      سلام من پیشگویی می کنم ترامت به امید خدا بر اثر کرونا به درک میره و مردمشون یک نفس راحت می کشند ان شاالله
  • ناشناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    26 14
    این دوستان که حرف از فروپاشی امریکا میزنند نمیدونم فکرمیکنم یا توی ایران نیستند یا از خونه چندسالیه بیرون نیومدن
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    9 5
    ده دار ده خودتو نگه دار ترامپ وبایدن به ما چه مربوطه
  • مهدی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 4
    ترامپ دوشنده اعراب یک ضرب قبوله چون اعراب خلیج همیشه فارس روخوب دوشیده ودرسیاست اقتصاد داخلی آمریکا خوب عمل کرده
  • US ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 1
    سلام یک میزنم که ۳ دور ..دور ه خودت مچرخی
  • US ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 2
    سلام باز از نجوم بهت نظم میدیم
  • رضا FR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    11 5
    اینطور که اصلاح طلبا خودشان را به انتخابات آمریکا گره زده اندوبرای آنان آنقدر مهم است که تمامی وجود وحیاتشان را در گرو انتخاب بایدن می‌بینند بهتراست که همگی راهی آمریکا شده ودر انتخابات شرکت کنند
  • امیر IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    23 2
    اصلا مهم نیست کی انتخاب بشه اگر ما ملت و دولت واقعا تلاش کنیم و از خودبینی و خودخواهی دست برداریم و هر کس حرص و طمع را کنار بزاریم و زیاده خواهی نکنیم و به اندازه نیازمان خرید کنیم نه سود بیشتر مطمئن باشید هیچ نیازی به امریکا و اینو ان نداریم خودمان باید هوای خودمان را داشته باشیم از دشمن چه توقعی دارید ما خودمان داریم تو کشورمان که مستقل است و ربطی به دلار نداره همه چیزمان را به ان ربط میدهیم و به پول دشمن نگاه میکنیم و معلومه نابود میشیم
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      1 0
      دمت گرم
  • Gotelo Good IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    7 3
    منم پیش بینی میکنم این یک سناریو از قبل نوشته شده و داره اجرا میشه به اینصورت که برای نابودی قدرت آمریکا چه کار باید کرد اول آمدن یک ویروس ساختن که تمام کشور دنیا پوشش بده بعد زیرکانه به هدفی که داره برسه آنم امریکاس حالا نوبت آلود کردن تراپ به این ویروس که به حتما ۹۰درصد زنده نمی مونه و کشور آمریکا تحت شرایطی افت می‌کنه و اون کشوری که ویروس ساخت ووارد کرد حالا کم کم نمایان میشه و قدرت اول دنیا میشه
  • زهرا IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    16 4
    به ما چه که کی انتخاب بشه هر کسی انتخاب بشه وضع ما همین هست اونها از سیاست خودشون علیه ایران کوتاه نمیان حالا هر کسی میخواد رئیس جمهور بشه فرقی نمیکنه
  • مرضیه IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    13 3
    مرگ بر باعث و بانی تحریم چ داخلیش چ خارجیش
    • H IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      2 0
      دمت گرم از اون حرفا هس ک دو طرف به فکر عمیق فرو میرن. حتی میتونه مردم عادی هم به فکر بندازه
    • حسین دلفان IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      1 0
      ماازامریکاه تحریم نشودیم خودایرانه داردمردم بی گناهه تحریم میکنه پرایدمال امریکاه که نیست فرقی نداره این یااون ازداخل بترسید
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    11 4
    اصلاح طلبا برای اینکه تو آمریکا چه کسی رئیس جمهور بشه هشتاد میلیون ایرانی به خاک سیاه نشوندن بسیار متاسفم
  • م IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    5 2
    خیلی فرقی نمیکنه کی رئیس جمهور بشه هر کسی غیر از ترامپ هم بشه راه ترامپ رو ادامه میده اونها سیاست همه رئیس جمهور های آمریکا همین هست که علیه ایران هستند. والسلام
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    6 4
    خوب هرکی میخواد بیاد چه فرقی میکنه
    • شعبان وطندوست IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      3 1
      سلام ما ملت ایران خودمان دشمنی با خودمان داریم. وخودمان داریم خودمون رامیکوبیم. خداوند متعال بحال ما رحم کنه.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 2
    راستی نگفتی،این پیشگو گفت با سقوط ترامپ،ایران پولدار میشه؟
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 3
    ترامپ را ولش کنید بگید کی واکسن کرونا میاد اختلاسگرا بزنند به ما که کوفت هم نمیرسه
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 2
    چرا نظر منو منتشر نمی کنید مگر غیر از واقعیت چیز دیگه ای نوشتم طلا سیزده برابر شد به خاطر اینکه یه نفر دیگه تو آمریکا رئیس جمهور بشه ، دلار سی برابر شُد به خاطر اینکه تو آمریکا یه نفر دیگه رئیس جمهور بشه
  • ّبردیا IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 0
    اصل مجلس سنا هست که مخالف رژیم ایران هست ریس جمهور هرکی باشه اجازه نداره ترامپ اگه اجازه داشت بارها حمله کرده بود به ایران
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 2
    اینشالله بایدن رای بیاره. اونوقت کسانی که دلخوش کردن به بایدن میبینن که هر کس رییس جمهور آمریکا بشه واسه ما فرقی نداره ،چون سیاست آمریکا ایجاب می‌کنه ایران هراسی ادامه داشته باشه
  • مجید بی مخ IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 0
    باید واقع بین بود اهداف سر دامداران کاخ سفید چپاول ثروت کشورها به هر نحو ممکنه برای ما این و ان فرقی نداره درد ما مسئولین بی مسئولیته داخل کشوره که فقط به فکر زر اندوزی خودش نه
  • Y.h IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 2
    آقا واسه ما چه فرقی می‌کنه کی رییس جمهور میشه اینا مبنا رو گذاشتن رو فشار اقتصادی به ایران تا سر تحریمها که اصلی ترین اصلشم برد موشک‌هاس گفتگو کنند و امتیاز بگیرن ما هم عمرا قبول کنیم 8 سال تو جنگ تاوان دادیم دیگه مثل قبل نیستیم
  • حسن IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 3
    ترامپ باز رییس جمهوره شک نکنین .۴ سال دیگه بر منصبه قدرته
  • Ferydun IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 0
    چه فرقی میکنه کی ریس جمهور بشه تو امریکا مهم وضع کشور خودمونه که با اومدن و رفتن ی ریس جمهور ..... دیگه شرایط خودتون میدونینن لازم به گفتن نیست بنظرم باسیت از خودمون شروع کنیم دروغ نگیم
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 0
    چیزی به اسم پیشگو وجود نداره.همشون کلکند.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 0
    خودتونو گول نزنید چه فرقی میکنه کی بیاد هر کی باشه همون آش و همون کاسه اس هیچ چیزی تغییر نمیکنه تازه بدتر ام میشه
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    11 0
    بی کفایتی دولت ما ربطی به تحریم وامریکا نداره که اگرم داشته باشه ۱۰درصد بیشتر نیست
  • محمد IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 1
    جملات پایانی بند اعتراف آمریکا به نقش ایران نشان می دهد که ما در داخل وطن چقدر وطن فروش خائن داریم و به خاطر اهداف شومی که در سر می پرورانند چه پالس هایی به دشمن قسم خورده می فرستند خدا لعنتشون کنه در هیچ دوره ای این حجم خیانت مشاهده نشده
  • آبی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 2
    مثلا چه ربطی به ما داره که چه کسی رییس جمهور آمریکا بشه بهتر ما در انتخاب های خودمون را درست انتخاب کنیم
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      احسنت
    • بینام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      سگ سیاه وسفید نداره هردو یه نوع پارس میکنن حالا چه ترامپ چه بایدن
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      اتفاقاخیلی به ماربط داره.مثه اینکه از سیاست چیزی نمیدونین
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 4
    با دونالد ترامپ قدرتمند ، فقر و جنگ از امریکا دورکنید .
    • بااراان IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 1
      دونالد ترامپ قدرتمند به زودی زود به تاریخ میپیونده و همه آینده گان و حال حاضر براظ لعن و نفرین میفرستند زنده باد امام سید علی خامنه ای خار چشمان دولت مردان آمریکایی و اسرائیلی و منافقین کاسه لیس داخلی شون مردم غیور وطنم اگر آقا فرمودآینده ما روشنه و آینده دردستان ماست با دل و جان باور کنید که وعده خدا حق و سید علی جانشین بر حق امام مهربانی هاست تعجیل در فرج مهدی موعود صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم الهی آمین
  • علی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 1
    این جهود ممکن است نه پرفسور باشد و نه پیشگویی های درستی کرده باشد.اغلب رسانه های صهیونیستی شخصیت ساز هستند تا نظریات خود را الغاء کنند. بنظر میرسد از ترامپ قطع امید کرده قرار است بایدن به صحنه بیاید.
  • نعمتی IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام چه ترام چه دیگریی چیزیی عاید مانمیشه ماباید فکر خدکفایی خودمان باشیم مردم راحت طلب نباشیم فکرو اندیشه وپشت کار درهرزمینه
  • کیانوش IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    به نظر من ایشون اشتباه میکنند و ترامپ ریس جمهور میشه
  • علیرضا IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    مرده شور همشون را ببرند سگ زرد برادرشغال است. مرگ بر آمریکا شیطان الاکبر.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    انشاء الله خدا از زبونت بشنوه پرفسور .
  • حسام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    والا همه میگفتن، این ترامپ، احمقه، دلقکه، همین به اصطلاح دلقک کاری با ایران کرد که هیچ رئیس جمهوری در طول تاریخ با ایران نتونست بکنه،
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    هر کس رئیس جمهور آمریکا شود از دیگری بدتر عمل میکند
  • عباس IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    اگر بایدن به امید خدا بشه مطمئن باشید که خودرو به شدت گوشی به شدت ارزون میشه مثلا سانتافه 2017 2300 میشه 1200 و این قول رو به همه میدم که دلار به شدت ارزون بشه و زیر 15 تومن بیاد
  • باران IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    با امریکا قطع رابطه داریم انوقت نشستیم همه چی کشور رو ب انتخاب جمهوری خواه با دمکرات آمریکایی وابسته کردیم لطفا تمومش کنین دولت و ملت یک کشور اینطوری فکر کنن فاتحه شون خونده هس همه چی تو ایران هس از غیر طلب میکنیم !
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    دست ب دامن پیشگوه شدید یه فال قهوه هم بگیرید ببینیم چی میشه
  • رضا IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    اقا.ماسک یادتون نره حتمابزنید کرونا هرروز۲۰۰ب بالا میکشه. ول کنید این چرندیاتو هرکی بره همین اش وهمین کاسه است. کارگر روزمزد کوچیک شما
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    فرقی نمی کنه بایدن یا ترامپ هرکدوم بتونه نظر یهودی های صهیونیست رو جلب کنه اون پیروز انتخاباته مابقی تبلیغاته
  • ایرانی IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    اگرکمی تفکرکنیم وبه نحوه انتخاب وواقعایع دورههای مختلف روسای جمهورامریکادقت کرده باشیم میبینیم واقعیت اینکه درسیاست پشت پرده امریکاخط مشهابرای سالهاطراحی شده وهیچ فرقی نمیکنه کی رئیس جمهوربشه آنچه بایداتفاق بیفته می افتدحال توسط ترامپ زودتریاتوسط بایدن دیرترخوبشون مثلااوبامابودکه بدترین جنایات رابافعال نمودن گروهای ترویستی هم چون داعش ایجادکردوجاده ضافدکن ترتمپبود.
  • علی IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 1
    حتی اگر بایدن هم رییس جمهور بشه آمریکا رو به سمت نابودی هست و داره وضعیتش مثل شوروی سابق میشه، همه باید فاتحه ی آمریکا رو خونده بدونن چون اونها هم در سیاست خارجی هم در سیاست داخلیِ خودشون شکست بدی خوردن
  • سینی چی عبدالرحیم ابن محمد مهدی IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    میگوید من از اوباش حمایت نمیکنم الدنگ توخودت صد قدم جلوتر از هراوباشی تو بی شرف قا تلی در دنیا تو دررذ الت و نامردی اولی خدا رسوات کرده اگر بفهمی بای خودکشی کنی ولی باید بادرد بمیری انشاالله
  • بی نام IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    هرکدام رای بیاورد به نفع ماست چون هرکدوم رای بیاورند جنگ داخلی میشود این احتمال هم هست که حکومت آمریکا تغیر کنه و دیگر تحریم نباشیم.
  • حجت سرخه ۴۵۱۹ IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    به نطرم پاشیم بریم امریکارای بدیم چون اینقده که ماایرانیهابه فکرنتیجه انتخابات امریکاهستیم خودشون نیستن
  • حسن IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    اگه آمریکا با انتخاب ترامپ به سمت نابودی میره،پس ما ایرانیا به کجا چنین شتابان؟اگه از داخل خوب مدیریت بشیم،به امید خدا به همه مشکلات غلبه میکنیم،ما که کشور اسلامی هستیم نباید به جز خودمون ازکسی هراس داشته باشیم،مسیر مستقیم ترس و واهمه ندارد،ملت از فشار اقتصادی خسته شدند...خدایا خودت کمک کن
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    من هم دلم روشنه ایشالله ترامپ انتخاب نمیشه همه دعا کنند ترامپ خیلی به مردم ایران ظلم کرد ایشالله خدا جوابش رو بده از یه طرف کرونا وار یه طرف ترامپ مردم رو بدبخت کرده ایشالله به همین زودی همه چی درست بشه
    • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      1 0
      اوباما بدتر ظلم کرد اساس تحریم و داعش رو اون گذاشت حالا واسه اومدن معاون اولش دعا کنیم؟
  • عبدالحسین نعامی IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام بنده حقیر میگم انا لیه الله وانا الیهه راجعون هرچه از خدا آید خوش آمد صبر میکنیم تا ببینیم خداوند چه میکند
  • میثم IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    هیچ فرقی نمیکنه هر سگی سر کار بیاد همینه سگ سیاه رفت جاش سگ زرده اومد حالا سگ زرده می خواد بره جاش سگ سفیده بیاد ما فقط باید به خودمون متکی باشیم همین
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    روزی میرسه انشااله که امریکا هم مثل شوروی تکه پاره میشه هر ایالت سازه خودش کوک میکنه دنیا از ظلم وستم این قبیل رهبرا نفس راحتی میکشن با لشکر کشیهاشون دنیا را به ریختن اون موقع اغای جهان میشه کلفت جهان صبر خدا تاکی با هیدروشیما ویتنام سوریه عراق افغانستان و۰۰۰۰ فکر میکردن ایران هم مثل اونایه ندیدن ایرانیا از پیرمرد هشتاد ساله تا نوجوان سیزده ساله اش با بیش از سی کشور جنگید یا هنوز ایرانیا را نشناختن یا فقط بلف میزنن ایران پاینده
  • حمید IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 1
    گور بابای امریکاه ما باید انشاالله به کمک خدایی متعال وامام زمان ایران راخودمان ایرانیها بسازه هرچه سر امریکاه بیاد یانیاد به ماه چه درود بر ایران وهرچه ایران دوسته
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ۱۰۰درصدترامپ میشه حالا ببین.
  • ح م IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    زمان اوباما هم خیلیا فکر میکردن اوباما ایا با ماست؟ دیدین که خیلی هم فرقی نکرد
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 1
    مشرق کاش این قدر که آمریکا براتون مهم بود دلتون برای ایران میسوخت. اونا که زندگی خوبی دارن
  • FR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    زمانی که خبرنگار آقای نجف نژاد زیر ساختمان سازمان ملل از آمریکایها پرسید ایران کجاست یکی گفت نمیدانم یکی گفت فک کنم آفریقاست ما خودمان را درست کنیم نه فرافکنی...آرامش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا عملکرد ترامپ در کاهش هزینه مبارزه با موار مخدر در آمریکا با دیوار مکزیک مشخص شد در زمینه سییاسی هر حرفی زد درست یا غلط انجام داد....ما فکر خودمان باشیم که پراید شد ۱۳۰ میلیون اینم ترامپ گرون کرد....
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ترامپ چهار سال دیگه هم هست دلتونو الکی خوش نکنید
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    این دیکتاتورهای تروریست عمری باخون مردم مظلوم جهان کودتا وقتل وترور وحکومت های دست نشانده امورات سپری کردن واکنون تیرشون به سنگ خورده وشرایط عوض شده وبه پایان دیکتاتوری وسرنگونی نزدیک شده ولمس میکنن که ان روزها سپری شده.......
  • محسن IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    والا خیانتکاران و رانت خواران داخلی کشور را به پرتگاه کشاندن وگرنه ترامپ فشارش نمی تونست انقدر موثر باشه .همینهایی که دارن سو استفاده می کنن و پولها را دزدیدن و بردن به کشور ترامپ
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ارزش ریال ایران یک هفتم طی سه سال
  • عیارسیستانی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    سگ برادر شغاله
  • محسن IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    گذشته از مسایل سیاسی و اقتصادی روز مشکل مردم کره زمین ترامپ و بایدن نیست مشکل نظامی هست که شکل گرفته . نمیدونم سران و ملتهای کشورهای دیگر چگونه تخت سلطه آمریکا قرار گرفته و آیا احساس ذلت نمیکنند ؟ غرور ملی ندارند ؟ چگونه است که آمریکا هر امری کند تمام کشورها باید تابع باشند ؟ آیا ملتها نباید از سران کشورشان مطالبه گری غرور ملی را داشته باشند .جای تاسف است که اشرف مخلوقات خدا . یا بهتره بگویم انسان روز قانون حاکم بر جنگل را سفید کرده ! به امید روزی که عدالت و آزادی بر جهان حاکم شود .
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    فک کردین روحانی رو هم میگفتن رای نمیاره ولی یه حرکت زد فوری رای هاش شد بیست ملیون
  • بردیا IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 1
    ههه مردم ایران خیلی باحالن مخصوصا خودم که ازشماهامیخندم شده برام ی تفریح دعوای شماها. برین ایینه نگاه کنید همتونه انداختن بجون همو سرگرمتون کردن که به هم بی احترامی کنید
  • حسین BG ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 1
    اشتباه پیشگویی کرده ، چون در این یکماه باقیمانده ترامپ برگ برنده ای رو میکنه که همه ارا رو به نفع خود تغییر میده
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 1
    آمریکا همان شیطان بزرگ است آمریکا باید با احترام در مقابل ملت ایران بنگرد ملت ایران دارای هویت، عزت، و امام حسینی است یعنی شهامت، شجاعت، رشادت، اصالت، شهادت
  • ترنم IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    انگار ترامپ پدرشون هست،چه متعصبانه ازش دفاع میکنن،این همه فشار بر ملت رو حس نکردید واقعا،یا جزء اون ۶ درصدی ها هستید یا خیلی پوست کلفت تشریف دارید.امیدوارم هر کسی میشه به نفع ایران تموم بشه
  • مهدی منتشلو IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    خدا لعنت کند ترامپ را خدالعنت ال سعودخدالعنت کنداسراییل را باعث همه بدبختیهای مردم ایران هستن
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      خدارحمت کند مسئولان مارا
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ترامپ سقط شده و این یارو مشابه است
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    شما دلتان را به چی خوش کردید؟ اینها دکور هستند و فرقی نمیکند کی ریس جمهور شود.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    سگ سیاه برادر شغال هست. تُف به این و لعنت به اون. همه شون سراپا یک کرباسند . کی از امریکا خیری به کشوری رسیده و مخصوصا به ایران ؟؟؟ مردم آمریکا هم احمقند که یک مشت دل و دیونه دور خودشون جمع کردند و هر از چند سالی جای اینها رو عوض می کنند.
    • JP ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      سگ «زرد» برادر شغال است!!!
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    آمریکا در حال فروپاشی است چون اقتصاد آمریکا خیلی ضعیف شده؟ هردوی ایناسگ دست آموز اسرائیل اند
  • دهخدا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    برف بیاد وای به کلوخ بارون بیاد وای به کلوخ سگ زرد برادر شغاله ایران پاینده باد جانم فدای رهبرم سید علی
  • جوادطاهونچی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ترامپ با راه انداختن هرج ومرج وقبول نکردن انتخاباک خودرا نابدوجان خودراازدست خواهدداد.
  • سید IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    امیدوارم که مسئولین فعلی و بعدی به حرف رهبری گوش دهند و این خیال‌بافی اینها را نقش بر آب کنند. تمدن سازی با کنار آمدن با آمریکا جور در نمی آید.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    دروهله اول ما باید تکیه مون به ظرفیت خودمون باشه ولی در بعد خارجی ترامپ رای نیاره به نفع ایرانه
  • JP ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    سلام سگ «زرد» برادر شغال است شاه شدن ولیعهد محال است با سپاس
  • بینام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    هیچکدومش دلش به ملت ایران نمیسوزه همشون سرتا پا یه کرباسن اینو تاریخ نشون داده باید دولت خودمون به فکر مردم باشن وخودشون را از تویه این مشکلات بکشن بیرون وگرنه جور بایدن از ترامپ هم بدتر خواهد شد چون جو بایدن هم توله سگ همون محله هستش
  • امید IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    هرکدام رای بیارن جز دشمنان ایران هستن ....یکی بیشتر فشار میاره ..‌یکی کمتر....نابود شوندخدا خودش به این ملت صبر وعزت بده
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ترامپ برده شک نکنید به هیاهو توجه نکنید.
  • عبدو IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    هر الاغ که بره کاخ سفید،برای ما فرقی ندارد
  • GB ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    ‌فقد‌تحریم‌برداشته‌شه‌وامریکا‌وایران‌صلح‌کنند‌که‌همه‌تحریم‌برداشته‌شه‌کافیه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 2
    ترامپ باعث تجزیه خاک آمریکا میشه. امیدوارم ترامپ رای بیاره. مهمتر اینکه برای ۱۴۰۰ هم برای همیشه سیفون اصلاحطلبا با عملکرد بسیار درخشان حسن روحانی کشیده میشه.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    مشاهدات نشان میده که خداوند ب ایران و ایرانی ها کمک میکنه و در نهایت کام انها رو شیرین میکنه.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 1
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواتد بکند.ترامپ فاسد احمق
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    نقش ایران در انتخابات امریکا میتونه فقط به ارای ایرانیانی که طبعه امریکا هستند محدود بشه البته کم ایرانی وطن فروش در امریکا هم نداریم که راضی به فشار بیشتر روی ایران هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس