بایدن

بر اساس میانگینی که از نتایج نظرسنجی‌های اخیر گرفته شده است، رئیس جمهور سابق آمریکا، رئیس جمهور فعلی را با اختلاف حدود پنج درصد شکست می‌دهد.

به گزارش مشرق، طبق نتایج نظرسنجی‌های اواخر سال ۲۰۲۱، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری بعدی، با میانگین اختلاف حدود پنج درصد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق شکست می‌خورد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، وبگاه خبری آمریکایی «رییل کلییر پالتیکس» میانگینی از نتایج نظرسنجی‌های ماه‌های گذشته در این باره را محاسبه کرده که طبق آن ترامپ با اختلاف ۴.۸ درصد از بایدن پیشی گرفته است.

بر اساس میانگینی که این وبگاه خبری محاسبه کرده، به‌طور کلی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، ۴۶ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی از ترامپ و ۴۱.۲ درصد از بایدن حمایت خواهند کرد.

نظرسنجی‌های لحاظ شده توسط این وبگاه خبری، بازه زمانی سوم نوامبر (دوازه آبان) تا نوزدهم دسامبر (۲۸ آذر) را در بر می‌گیرند.

جدیدترین نظرسنجی در این زمینه نشان می‌دهد ترامپ ۸ درصد از بایدن جلو افتاده و فقط ۴۱ درصد از رئیس جمهور فعلی آمریکا حمایت خواهند کرد.

در میان هفت نظرسنجی که توسط رییل کلییر پالتیکس در نظر گرفته شده‌اند فقط نظرسنجی «وال استریت ژورنال» در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۲ نوامبر، بایدن با یک درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفته بود.

علاوه بر این، در یک نظرسنجی جدید که نتایج آن چهارم دی ماه منتشر شده است،   شرکت تحقیقاتی «ردفیلد و ویلتون استراتژیس» (Redfield & Wilton Strategies) که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد، دریافت که  ترامپ با اختلاف ۶ درصدی بایدن را شکست خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر بر اساس نظرسنجی جدیدی که PBS/NewsHour/Marist Poll اواخر آذر انجام داده‌اند، حدود ۵۵ درصد آمریکایی‌ها، عملکرد نخستین سال حضور بایدن در کاخ سفید را تایید نکرده که در این بین، ۴۴ درصد شدیدا از عملکرد سال نخست باید ابراز نارضایتی کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس