کد خبر 1128027
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
قره باغ ارمنستان آذربایجان

جمهوری آذربایجان در پی برخی گزارش‌ها مبنی بر مشارکت اتباع یونان در درگیری های قره باغ، سفیر خود در این کشور را برای رایزنی فراخواند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که باکو سفیر خود در یونان را برای پاره‌ای رایزنی‌ها در ارتباط با برخی گزارش‌ها مبنی بر مشارکت اتباع یونان در درگیری‌های منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» فراخواند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به تحولات میدانی در یازدهمین روز جنگ قره‌باغ+تصاویر

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما وزارت خارجه یونان را در جریان اطلاعات خود از منابع آگاه درباره ورود اتباع ارامنه از کشورهای خارجی از جمله یونان به قلمروهای اشغالی (جمهوری) آذربایجان (قره باغ کوهستانی) برای مشارکت در عملیات نظامی قرار دادیم».

بیشتر بخوانید:

رونمایی از نسخه جدید جنگ‌های نیابتی در معرکه قره‌باغ؛ طراح کیست و هدف کجاست؟

با اینحال، ارمنستان اتهامات جمهوری آذربایجان را رد کرده است. پیش از آن روز گذشته (چهارشنبه)، یونان سفیر خود در جمهوری آذربایجان را پس از اتهامات دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه آتن حضور شبه‌نظامیان در خاک خود را تحمل می‌کند، فراخوانده بود.

تنش‌های میان باکو و ایروان از یکشنبه دو هفته گذشته (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مداوم به قلمروهای خود متهم کردند و این درگیری‌ها علیرغم درخواست‌های بین‌المللی از طرفین برای خویشتنداری، همچنان ادامه دارد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    13 3
    یونان هم اظهار وجود میکنه ای خدا به کجا رسیدیم
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    4 0
    این پاراگراف آخرتون باید ذیل تمام خبرهای مرتبط باشه !؟!؟ :))))
  • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    14 5
    تمام تروریست های جهان از پ.ک.ک گرفته ارامنه داشناک یونانی ، لبنانی ، فرانسوی ، و غیره همه داخل سرزمین قره باغ اسلامی هنوز در حال اسغالگریند اما همان سرزمین اسلام به گورستانتان تبدیل خواهد شد ، یاشاسین قره باغ
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    24 2
    به نظر میاد یونان بی جهت خودشو درگیر این جنگی کرده که ربطی بهش نداشت و با این حماقتش موجب شده ازین به بعد آذربایجان هم در تنشهای پیش روی یونان با ترکیه مثل قبل بیطرف نشه و از ترکیه حمایت کنه
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    12 2
    یونان هم بد می‌خواره
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    22 4
    تورکها دارن با جهان مسیحیت و مسلمان نما ها میجنگن
  • ایرانی IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 2
    دوستان عزیز.لطفا کمی هم آداب معاشرت یادبگیرید.توی رسانه ها صحبت کردن چند کلاس سواد لازم داره.
    • آندو IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      درود بر شرف ادب و شخصیت انسانی شما بنده با نظر حضرتعالی کاملا موافقم و در این مورد فکر میکنم پیش از سواد درس آداب معاشرت تربیت خانوادگی شعور و سطح کم و کیف زندگی در چنین بیانات زشت بعضی از کاربران دخیل باشد و از این عزیزان نباید کینه گرفت چون در تمام موجودات تنها انسان برخوردار از این صفات انسانی است و بس در باقی موارد هیچ فرقی میان انسان و حیوان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس