ایروان: ممکن است استقلال جمهوری قره باغ را به رسمیت بشناسیم - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور ارمنستان در سخنانی ترکیه را به اعزام عناصر مزدور خود به جمهوری آذربایجان متهم کرد و گفت که این اقدام موجب خشم روسیه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «آرمن سارگسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان در گفت‌وگویی، بار دیگر ترکیه را به اعزام عناصر تروریستی به جمهوری آذربایجان متهم کرد و باکو را آغازگر جنگ دانست.

بیشتر بخوانید:

ادامه حملات باکو به مرکز قره‌باغ +فیلم

او در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز، گفت که بحران «قره‌باغ کوهستانی» راه‌حل نظامی ندارد و ورود ترکیه به این جنگ، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

سارگسیان همچنین گفت که اعزام تروریست‌ها از سوریه به جمهوری آذربایجان موجب خشم روسیه و جامعه جهانی خواهد شد و در ادامه مدعی شد که بعید می‌داند ترکیه این عناصر را پس از پایان جنگ از منطقه خارج کند.

بیشتر بخوانید:

لوکاشنکو: هیچ سلاحی به ایروان و باکو نداده‌ایم

رئیس‌جمهور ارمنستان با بیان اینکه برای پایان درگیری‌ها در قره‌باغ امیدوار است و امکان رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز وجود دارد، گفت که باید ترکیه را از این بحران دور نگه داشت و جلوی دخالت‌هایش را گرفت.

او سپس ترکیه را به پاکسازی نژادی ارمنی‌ها در «قره‌باغ کوهستانی» متهم کرد و گفت آن‌چه که در این منطقه در حال رخ دادن است، یک «فاجعه انسانی» به شمار می‌رود و ادامه دار شدن جنگ موجب بی ثباتی در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

الهام علی‌اف: راه‌حل قره‌باغ، گفت‌وگو است

رئیس‌جمهور ارمنستان همچنین از وساطت کشورهای گروه «مینسک» برای حل بحران قره‌باغ کوهستانی، استقبال کرد.

استقبال ایروان از مذاکره، در حالی است که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که باکو  تنها در صورت خروج نیروهای ارمنی از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» حاضر به گفت‌وگو است.

با گذشت ۹ روز از آغاز جنگ شدید در قره‌باغ کوهستانی، اکنون جنگ شهرها آغاز شده و باکو و ایروان یکدیگر را به جنایت جنگی و هدف قرار دادن غیر نظامیان متهم می‌کنند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ناشناس IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    دستآورد علی اف+ اردوغان+ ۴ هزار تکفیری+ ۵۰۰ مزدور لیبی = تسلط بر چند روستا (تقریبا هیچ) ،ما هیچ ما نگاه
    • بهزاد IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      11 8
      هاتو برهانکم ان کنتم صادقین.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      20 17
      پایدار نمی مونه عزیز . بارها گفتم اردوغان خیلی شبیه صدام عمل میکنه که سقوط خودش رو تسهیل میکته. نوچه اردوغان علیف هم نمی پاید. خود مردمش بیرونش می کنن. خواهی دید.
    • ... IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      14 9
      اردوغان واقعا خطرناکه. از یک طرف فریاد اسلام سر میده، از یه طرف تمام سواحل کشورش شده جولانگاه فساد ( گردشگری جنسی) ، از یک طرف میخواد از مسلمانان حمایت کنه، طرف دیگر تا خرخره تکفیری ها رو مسلح میکنه!!! الان هم که اونا رو برداشته آوردن وردست علی اف!!! اگر مردم جمهوری آذربایجان کاری نکنند، این کشور تبدیل به حیاط خلوت عثمانی و مزدورانش خواهد شد.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      4 6
      بیش از 1000 کیلومتر مربع اندازه جنوب لبنان اشغالی
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      19 11
      دیگه ارتش ارمنستان به کل نابود شده دست به دامن این و آن میشوند بلکه نجاتش بدند بعید میدونم کشوری بتونه این ارمنستان رو از دست آذربایجان نجات بده
  • روزبه IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    14 2
    جنگ زمانی آغاز شد که ارمنستان قره باغ را در سه دهه پیش اشغال کرد، اتکا به مزدوران تروریست در هر جنگی حتما برای امنیت ملی کشورهای همسایه خطرناک هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس