اتحادیه اروپا: تلفات غیرنظامی در درگیری ارمنستان و آذربایجان غیرقابل قبول است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه تاکید کرد که تلفات غیرنظامی در درگیری میان ارمنستان وآذربایجان غیرقابل قبول است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه از افزایش تلفات غیرنظامیان در درگیری میان آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «در تعطیلات آخر هفته با وزیران ارمنستان و آذربایجان صحبت کردم. افزایش تلفات غیرنظامیان غیر قابل قبول است. جنگ باید فورا متوقف شود. مذاکرات باید در سریعترین وقت ممکن تحت گروه مینسک آغاز شود.»

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

این درگیری‌ها علاوه بر آنکه تلفات زیادی در میان نظامیان داشته، تلفات قابل توجهی نیز در میان غیرنظامیان به همراه داشته است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

«الهام علی‌اف»  رئیس جمهور آذربایجان، امروز مقامات ارمنستان را به پذیرش و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت دعوت کرد و گفت که باکو حاضر است در آینده روابط خود را با مردم ارمنستان عادی‌سازی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس