کد خبر 1127201
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
چاووش اوغلو

وزیر خارجه ترکیه ساعاتی پیش وارد «باکو» شد تا با همتای خود از جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه ساعاتی پیش به منظور نشان دادن حمایت قاطعانه آنکارا از جمهوری آذربایجان در درگیری‌های اخیر با ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی»،  وارد «باکو» شد.

روابط عمومی دفتر ریاست‌جمهوری کشور جمهوری آذربایجان تصاویری را از لحظه استقبال «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان از چاووش اوغلو در باکو منتشر کرد و اعلام کرد که علی اف با چاووش اوغلو که وارد باکو شده است، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از حدود نه روز پیش آغاز شد و همچنان علیرغم آنکه بنا بر گفته «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان، شب گذشته مرز دو کشور آرام بوده است، خصومت‌ها به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد.

مقام‌های ترکیه از آغاز دور جدید درگیری‌ها بر سر قره باغ، آشکارا و قاطعانه از جمهوری آذربایجان حمایت کردند و حتی گزارش‌هایی منتشر شده است که حکایت از اقدام آنکارا در اعزام شبه‌نظامیان سوریه و لیبی به قره باغ و جمهوری آذربایجان دارد و این مسئله واکنش‌های منفی جامعه بین‌الملل را در پی داشته است.

در جدیدترین مورد از واکنش ترکیه به درگیری‌های قره باغ، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز گذشته (دوشنبه) با متهم کردن ارمنستان به ارتکاب جنایت گفت اقدام نیروهای مسلح ارمنستان در هدف قرار دادن مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان، ارتکاب «جنایت جنگی» است.

آکار در این باره توضیح داد: «همه باید بدانند که ارمنستان در حال ارتکاب جنایت جنگی است... مسئولان ارمنی که غیرنظامیان بی‌گناه را هدف می‌گیرند، در مقابل مردم خود و همچنین وجدان بشری مورد محاکمه قرار می‌گیرند».

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    13 12
    ارمنستان باید همین الان باکو رو شخم بزنه
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      11 9
      ارمنستانی باقی نمونده
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      9 4
      عرمنستان باید به مرزهای بین الملی احترام میگذاشت که نگذاشت و تاوانشو خواهد پرداخت
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    13 9
    شیطان وارد میشود
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    11 10
    فاتحه ارمنستان خوانده شد دیگه امیدی نیس پیروزی اسلام حتمی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس