يمني (4).jpg

نیروهای ائتلاف سعودی که تصور می کردند رزمندگان یمنی در جنوب استان الجوف حضور ندارند عملیاتی را برای اشغال برخی مناطق آغاز کردند اما در کمین گرفتار و نقره داغ شدند.

به گزارش مشرق، پس از کاهش نسبی درگیری ها در استان الجوف (جبهه شرقی و جنوب شرقی پایگاه الخنجر) عناصر ائتلاف سعودی بار دیگر شانس خود را برای اشغال مجدد برخی مناطق آزمایش کردند و حملات گسترده ای را در جنوب این استان ترتیب دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای ائتلاف سعودی حملات گسترده خود را از مناطق مرزی مشترک شمال استان مارب (محور کوه های العلم ابیض و...) علیه رزمندگان یمنی آغاز کردند.

این منبع میدانی با بیان این که حملات جدید ائتلاف در جنوب استان الجوف تکرار سناریوی شکست خورده اخیر در مناطق مرکزی بخش «خب والشعف» است، گفت: عناصر تحت فرمان سعودی در این عملیات به سمت منطقه «نضود» در جنوب بخش «خب والشعف» هجوم آوردند.

اعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان یمنی مستقر در منطقه در همان گام نخست متوجه تحرکات مزدوران سعودی شدند و در اقدامی پیش دستانه در منطقه المیته (خطوط درگیری طرفین) مسیر عبور کاروان نظامی ائتلاف را به تله های انفجاری آلوده کردند.

این منبع میدانی با بیان این که کمین دقیق نیروهای یمنی در این محور به سرعت انجام شد، افزود: زمانی که کاروان نظامی عناصر ائتلاف سعودی از منطقه مورد نظر عبور کردند رزمندگان تله های انفجاری را منفجر و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

در جریان این کمین سرتیپ «صالح شتف» و سرهنگ «عبدالله بن ضاعن» کشته شدند و حداقل ۲۵ تن دیگر که برخی از آنان فرماندهان میدانی ائتلاف هستند از جمله «أمین العبیدی، حمد العبیدی، سالم العبیدی، شاجع العبیدی، صالح العبیدی و ...» زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از عناصر ائتلاف سعودی که از این کمین جان به در بردند به سمت کوه العلم ابیض متواری شدند؛ این کمین دقیق و به موقع نشان داد رزمندگان یمنی در تمامی خطوط درگیری استان مارب والجوف در آمادگی کامل هستند.

‌ به گفته منابع میدانی، فرماندهان ائتلاف سعودی تصور می کردند رزمندگان یمنی به دنبال درگیری های روزهای گذشته در جبهه شمال غرب مارب و شمال غرب الجوف در جنوب بخش «خب و الشعف» حضور ندارند اما غافلگیر و متحمل ضربات مهلک شدند.

نیروهای ائتلاف سعودی در این عملیات قصد داشتند با اشغال منطقه «النضود»، بخش دیگری از جنوب غرب بخش خب و الشعف را از کنترل نیروهای یمنی خارج و به سیطره درآورندو خود را به مناطق و کوه های «العاقر، دحیضه، الدحلات، سعره و ...» برسانند.

اگر عناصر ائتلاف در این عملیات به نتیجه می رسیدند مناطق شمال شرقی حومه پایگاه الکنایس را تا حدودی امن تر و رزمندگان را از پایگاه نظامی «الرویک» دورتر می کردند؛ عناصر ائتلاف سعودی در مجموع در این محور تلاش می کنند از نزدیک شدن رزمندگان به جاده بین المللی «صنعاء - حضرموت» جلوگیری کنند.

از سویی دیگر، از شمال غرب استان مارب خبر می رسد، تلاش رزمندگان یمنی برای پاکسازی مناطق شرقی و جنوب شرقی حومه پایگاه مهم و راهبردی «ماس» ادامه دارد؛ این پایگاه که آخرین و مهم ترین مقر ائتلاف در غرب استان مارب به شمار می آید.

به گزارش مشرق، این پایگاه از محور شرقی به شهر مارب و از غرب به شهر صنعاء متصل می شود و نقطه اتصال شهر مارب به پایتخت (سه راهی الجوف - مارب) است؛ در حال حاضر، نیروهای یمنی با پایگاه ماس ۳ کیلومتر فاصله دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    14 2
    چرا نیرو به یمن نمیفرستید برند بجنگند
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      4 0
      بدبختی اینه که کشتیهای موادغذائیو مواد سوختیرو عربستان مصادره میکنه ونمیزاره بیمن برسه.یمنیهای مظلوم کاری ازشون برنمیاد ..کسیم کاری براشون نمیکنه .نه ایران ونه سازمانهای بین المللی. یعنی درکل تاریخ مظلومترین ومجاهدو زاهدترین انسانها هستند
  • محمد امین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    امیدوارم که این پایگاه ماس بگیرن نمیدونم چرا تمرکز کردن رو بیابان ها
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    11 0
    درود خدا وبندگان صالحش بر انصارالله عیور مردان راه حق حقیقت
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    برای محاصره مارب به بیبان امده اند باید عملبات ها در بیابان ها همش شبانه باید باشد
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    6 0
    باید یمنی ها را به موشکهای ضدهوایی و ضدزره کورنت مجهز نمود
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 0
    کاش یمنی ها تمام کشور سعودی را تصرف کنند و کشور عربستان بزرگ را ایجاد نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس