انتخابات آمریکا| چه کسی پیشتاز ایالات کلیدی آمریکا است؟

جدیدترین بررسی‌های روزنامه «گاردین» از نظرسنجی‌های آمریکا حاکی از آن است که «جو بایدن» در تمامی ایالات کلیدی آمریکا به جز یک ایالت و همچنین در سطح ملی از «دونالد ترامپ» جلوتر قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، با داغ شدن رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه)، روزنامه انگلیسی «گاردین» جدیدترین نظرسنجی‌ها در هشت ایالت کلیدی که می‌تواند سرنوشت انتخابات آمریکا را تعیین کند، مورد بررسی قرار داد.

بررسی‌های روزنامه گاردین حاکی از آن است که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های در سطح ملی آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان جلوتر قرار گرفته است.

با اینحال، این روزنامه انگلیسی گزارش کرد که پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی، پیروزی وی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا را تضمین نمی‌کند زیرا «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات پیشین آمریکا نیز در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ علیرغم آنکه در اکثر نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گرفته بود اما در نهایت ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شد زیرا در سیستم رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هر ایالت تعداد محدودی رأی «الکترال کالج» (مجمع گزینندگان) دارد که صرفنظر از اختلاف آراء میان دو نامزد، به پیروز آن ایالت تعلق می‌گیرد و تنها تعداد انگشت‌شماری از ایالات کلیدی  در آمریکا وجود دارند که احتمالاً سرنوشت انتخابات آمریکا را تعیین می‌کنند و نامزدهای انتخاباتی برای جلب حمایت این ایالات تلاش و رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ هم برای رأی به دولت قبل متوسل شد!

ردیاب نظرسنجی روزنامه گاردین هر روز، میانگین همه نظرسنجی‌های ۱۴ روز قبل در هشت ایالت کلیدی آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد. آریزونا و کارولینای شمالی هم به دلیل آنچه که ممکن است درباره تغییر فضای انتخاباتی نشان دهند، به ایالت‌های کلیدی اضافه شده‌اند؛ به نوشته گاردین، آن‌ها ممکن است در انتخابات امسال به عنوان ایالت‌های سرنوشت‌ساز ظاهر شوند.

گاردین در ادامه یادآوری می‌کند که نظرسنجی‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به ویژه نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی به شدت حامیان ترامپ را دست‌کم گرفتند و به رغم آن که گفته می‌شود این اشکال اصلاح شده، در این خصوص اطمینان وجود ندارد. به اضافه این که در نظرسنجی‌ها ممکن است حمایت از نامزد دموکرات‌ها بیش از اندازه واقعی حساب شود به این معنی که در روز انتخابات تعداد کمتری از افرادی که از بایدن اعلام حمایت کرده بودند، به وی رای بدهند.

روزنامه گاردین در بررسی‌های خود ایالات فلوریدا با ۲۹ رأی الکترال، پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال، اوهایو با ۱۸ رأی الکترال، میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال، آریزونا با ۱۱ رأی الکترال، «ویسکانسین» با ۱۰ رأی الکترال و آیووا با ۶ رأی الکترال را مورد سنجش قرار داد.

طبق این گزارش، ۶ ایالت از ۸ ایالت کلیدی آمریکا که گاردین مورد بررسی قرار داده، جزء ایالاتی بودند که در انتخابات ۲۰۱۲ از اوباما دموکرات حمایت کردند و در انتخابات ۲۰۱۶ از ترامپ جمهوری‌خواه حمایت کردند.

فلوریدا

ایالت فلوریدا یکی از ایالات کلیدی جنوبی آمریکا است که دارای ۲۹ رأی الکترال است و میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۲.۲ درصد و کسب ۴۷.۸ درصد از آراء از ترامپ با ۴۵.۶ درصد آراء پیشتاز است.

پنسیلوانیا

پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال، دستاوردهای ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را تثبیت کرد و ترامپ با اختلاف ۰.۷ درصد در مقابل کلینتون پیروز شد. میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۵.۶ درصد و کسب ۴۹.۷ درصد از حمایت مردم این ایالت از ترامپ با حمایت ۴۴.۱ درصدی جلوتر قرار گرفته است.

اوهایو

اوهایو این ایالت از سال ۱۹۶۴ در همه انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع پیروز رقابت رای داده است. ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف ۸.۱ درصد در این ایالت پیروز شد که این کار را برای دموکرات‌ها دشوار می‌کند. آن‌ها در این ایالت به مشارکت گسترده رای‌دهندگان سیاه‌پوست امید بسته‌اند.

میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت با ۱۸ رأی الکترال نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۰.۴ درصد و حمایت ۴۷ درصدی در این ایالت از ترامپ با حمایت ۴۶.۶ درصدی پیشتاز است.

میشیگان

میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت با ۱۶ رأی الکترال نشان می‌دهد بایدن با اختلاف ۷.۱ درصد و جلب حمایت ۴۹.۸ درصد رأی‌دهندگان این ایالت از ترامپ با حمایت ۴۲.۱ درصدی جلوتر قرار گرفته است.

این ایالت پیش از این سنگر دموکرات‌ها بود تا این که ترامپ توانست در سال ۲۰۱۶ در آن به پیروزی برسد. بایدن امیدوار است این سنگر را در انتخابات امسال از ترامپ پس بگیرد و به برتری شکننده او با اختلاف ۰.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ پایان دهد.

کارولینای شمالی

کارولینای شمالی در تمامی انتخابات ریاست‌جمهوری به جز یک دوره از چهار دور انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری آمریکا به جمهوری‌خواهان رأی داده‌اند.

میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت با ۱۵ رأی الکترال نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۱.۴ درصد و با جلب حمایت ۴۶.۹ درصدی رأی‌دهندگان از ترامپ با جلب حمایت ۴۵.۵ درصدی رأی‌دهندگان پیشتاز است.

آریزونا

آریزونا ایالت سنگر جمهوری‌خواهان است و در ۴ انتخابات اخیر هر بار به نامزد این حزب رای داده است، با این حال بایدن به مشارکت گسترده لاتین‌تبارهای این ایالت امید بسته تا بتواند نتیجه را در آنجا به نفع خود رقم بزند.

میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت با ۱۱ رأی الکترال نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۲.۶ درصد و کسب ۴۷.۴ درصد آراء از ترامپ با ۴۴.۸ درصد جلوتر قرار گرفته است.

ویسکانسین

ایالت ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال یکی دیگر از ایالت کلیدی آمریکا است که بایدن امیدوار است که افزایش مشارکت در شهرهای لیبرال این ایالت بتواند نتیجه را در انتخابات سال جاری به نفع وی تمام کند. ترامپ در سال ۲۰۱۶ در ویسکانسین با اختلاف کمی کلینتون را شکست داد. قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶، هیچ نامزد جمهوری‌خواهی نتوانسته بود از سال ۱۹۸۸ در این ایالت به پیروزی برسد.

میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت نشان می‌دهد که بایدن با اختلاف ۶.۶ درصد و کسب ۵۰.۲ درصد آراء در نظرسنجی‌ها از ترامپ با ۴۳.۶ درصد آراء جلوتر قرار گفته است.

آیووا

ایالت روستایی آیووا با ۶ رأی الکترال در انتخابات‌های اخیر، تاحد زیادی به جمهوری‌خواهان گرایش داشته است و از حمایت رأی‌دهندگان طبقه سفیدپوست طبقه کارگر برخوردار است و ترامپ در سال ۲۰۱۶، با اختلاف ۱۵ درصد موفق به پیروزی در این ایالت شد.

میانگین نظرسنجی‌های ۱۴ روزه در این ایالت نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف ۰.۴ درصد و کسب حمایت ۴۶.۱ درصد از آراء از بایدن با ۴۵.۷ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

نظرسنجی‌های ملی

میانگین جدیدترین نظرسنجی‌های در سطح ملی آمریکا نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ جلوتر قرار گرفته است.

نتایج جدیدترین بررسی‌های ردیاب نظرسنجی‌های گاردین در حالی منتشر شده است که در بررسی‌های پیشین روزنامه گاردین از جدیدترین نظرسنجی ها در هفتم مهرماه، بایدن در تمامی ۸ ایالت کلیدی آمریکا از ترامپ پیشی گرفته بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    3 1
    اون زمان ترامپ شد چقد خوشحال بودید حداقل سیصد یملیارد دلار به ما خسارت زد سردارماراهم شهید کرد
    • سید جواد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      شهادت آرزوی سردار ما بود، اما ترامپ اگر چه مشقتهای زیادی برای ملت ما داشت، اما آمدنش بعضی از فواید نیز برای ما داشت. آمریکا را بیشتر به سراشیبی سقوط هدایت کرد. در حال خروج سربازانش از افغانستان و عراق است. در ضمن ترامپ باعث رسوایی جریان غربگرای داخلی شد و مردم با جبران اشتباهشان یک مجلس غالبا انقلابی را انتخاب کردند و امید است این روند با انتخاب رئیس جمهور انقلابی تکمیل شود و در این صورت با تکیه به توان داخلی و عدم التماس از غربی ها تحریمها بی اثر خواهد شد.
  • عبدالله مومن IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    4 0
    ما دشمنیم با شیطان .. هم با بایدن صهیون هم ترامپ نادان
  • PL ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 1
    مشرق دل خودتو خوش نکن! ترامپ رییس جمهور میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس