دادگاه آمریکا پیشنهاد ترامپ برای ممنوعیت آرای پستی را رد کرد

یک قاضی فدرال ایالات متحده پیشنهاد رئیس جمهور این کشور برای ممنوعیت جمع آوری آرای پستی در ایالات رقابتی را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «نیکلاس رانجان» قاضی بخش دادگاه فدرال آمریکا روز شنبه با صدور یک حکم پیشنهاد کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» مبنی بر اِعمال محدودیت در شیوه جمع آوری آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا را رد کرد.

گروه آزادیهای مدنی این حکم دادگاه فدرال را به مثابه یک پیروزی ستود.

با این حال، کارزار انتخاباتی ترامپ کمتر از یک ماه (تا قبل از انتخابات سوم نوامبر) فرصت دارد که دادخواست تجدیدنظر در این حکم صادره را به دادگاه تسلیم نماید.

در ماههای گذشته دونالد ترامپ علاوه بر تلاش فراوان برای انتشار اطلاعات غلط و نادرست در خصوص آرای پستی، مدعی شد که این سیستم- که در دوران شیوع کرونا به طور گسترده ای در سرتاسر آمریکا با اقبال رأی دهندگان مواجه شده- ممکن است مورد دستکاری قرار گیرد و به تقلب انتخاباتی بیانجامد.

از این رو، کارزار انتخاباتی ترامپ درصدد بود تا از طریق دادگاه آرای پستی را که در آنها امضای فرد رأی دهنده با امضای آنها بر روی پرونده های ثبت نام رأی دهندگان مطابقت ندارد، مردود اعلام کرده و در قوانین ایالتی، شرط اقامت در بخش را برای ناظران مجاز انتخاباتی حذف کنند.

گفتنی است که ایالت پنسیلوانیا واقع در شمال شرق آمریکا یکی از ایالات تعیین کننده در انتخابات آمریکا است که تحت عنوان ایالت چرخشی نیز شناخته می شود و هم ترامپ و هم «جو بایدن» رقیب دموکرات وی در این ایالت از شانس پیروزی برخوردارند.

بایدن روز شنبه در این ایالت به فعالیت انتخاباتی پرداخت و کارزار انتخاباتی ترامپ نیز از برگزاری یک گردهمایی انتخاباتی در این ایالت در روز سه شنبه خبر داد.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۶، ترامپ با اختلاف آرایی اندک- کمی بیش از ۴۴،۰۰۰ رأی- در این ایالت بر رقیب دموکرات خود «هیلاری کلینتون» پیروز شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس