کد خبر 1127495
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مایک پامپئو نمایه پمپئو نمایه

سفارت چین در ژاپن، ضمن رد اتهام‌زنی‌ها و سخنان اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در توکیو علیه پکن اعلام کرد که او مکرر درباره چین دروغگویی کرده است.

به گزارش مشرق، سخنان تند ضد چینی وزیر خارجه آمریکا در سفر روز سه شنبه (دیروز) او به توکیو واکنش سفارت پکن در ژاپن را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا باید به حملات بی خود و بی جهت خود علیه چین و اتهام‌زنی‌هایش پایان دهد.

سفارت چین در ژاپن در واکنش به سخنان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر روز گذشته به توکیو و دیدارهایش با همتایان ژاپنی، استرالیایی و هندی اعلام کرد که پامپئو به گونه کینه‌توزانه در حال ایجاد تقابل سیاسی و افترا بستن علیه چین است.

بیشتر بخوانید:

چین: آمریکا در صدد بازگرداندن جهان به «عصر جنگل» است

پامپئو در جریان سفر به توکیو و دیدارهایش با وزرای خارجه سه کشور ژاپن، استرالیا و هند از این کشورها خواست با آمریکا به منظور مقابله با نفوذ منطقه‌ای رو به گسترش چین همکاری کنند.

سفارت چین در ژاپن در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان او اعلام کرد: «پامپئو مکرر درباره چین دروغگویی کرده است و به طرزی کینه‌توزانه یک فضای تقابل سیاسی ایجاد کرده است».

در بیانیه تصریح شد: «ما یک بار دیگر از ایالات متحده می‌خواهیم که ذهنیت جنگ سردی و تعصبات ایدئولوژیکی خودش را کنار بگذارد و اتهام‌زنی‌های بی‌خود و بی‌جهت خود علیه چین را متوقف و روابطش با چین را به روشی سازنده برقرار کند».

بنا بر گزارش رویترز، سفر اخیر پامپئو به شرق آسیا که طی بیش از یک سال اخیر اولین سفر او به این منطقه بوده، همزمان با تشدید تنش‌ها در روابط آمریکا و چین انجام شده است.

به گزارش این رسانه غربی، «ایالات متحده و چین که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان هستند، بر سر طیفی از مسائل از مدیریت موضوع ویروس کرونا توسط پکن گرفته تا اعمال قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ و اهداف و جاه طلبی‌های پکن در دریای چین جنوبی اختلاف نظر دارند».

پامپئو در جریان سفر به توکیو خواستار ایجاد یک جبهه واحد آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا علیه نفوذ چین، در حالی مطرح شده که برخی از کشورهای این منطقه به ویژه استرالیا روابط تجاری گسترده‌ای با چین دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    آرزوی توقف ارتقاء جایگاه سیاسی و اقتصادی کشور چین برای سران صهیونی آمریکا کم کم دارد دیوانه و پریشان گوی شان می کند! در حالی که هند با اشتیاق در گروه بریکس عضو شده است و در تلاش است که در گروه شانگهای هم به عضویت پذیرفته شود، آمریکا توهم یک بلوک جدید در غرب اقیانوس آرام با مشارکت هند برضد چین می کند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس