آمریکا: محدود کردن روادید خبرنگاران چینی از روی حسن‌نیت بود!

سفارت آمریکا در پکن در واکنش به اعتراض چین پیرامون محدود کردن روادید خبرنگاران چینی به ۹۰ روز ادعا کرد: این اقدام واشنگتن از روی حسن‌نیت بود!

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، سفارت آمریکا در پکن به سخنان دیروز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص حمایت از منافع و حقوق مشروع روزنامه نگاران چینی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

نگرانی واشنگتن از اقدام متقابل چین علیه آمریکا

در بیانیه صادره از سوی سفارت آمریکا در پکن در این خصوص ادعا شده است که نگرانی چین از تصمیم واشنگتن برای محدود کردن زمان مجوز حضور خبرنگاران چینی «بی‌پایه و اساس» بوده و به نوعی «سیاسی‌کاری» است!

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: واکنش چنین تهدیدات غیرقابل قبول، نامناسب و گمراه‌کننده ای است. آنها تلاش می‌کنند تا اقدام قانونی آمریکا را با قلدری سیاسی جمهوری خلق چین یکسان کنند. ایالات متحده چنین اقداماتی را از روی حسن‌نیت می‌داند اما چین موضع ما را نادیده گرفته و به درخواست معقول آمریکا برای فعالیت خبرنگاران خود در این کشور بی‌اعتنایی می‌کند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که اقدام آمریکا در محدود کردن روادید خبرنگاران چینی به ۹۰ روز «از روی حسن نیت» بوده است!

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز دوشنبه در واکنش به تأخیر آمریکا در تمدید روادید خبرنگاران این کشور توسط آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: چین با رعایت اصل پاسخ سخن در برابر سخن و اقدام در برابر اقدام، تمامی تمهیدات لازم برای تضمین حقوق مشروع و منافع روزنامه نگاران چینی را اتخاذ خواهد کرد. بار دیگر از آمریکا می‌خواهیم تا توهماتش را کنار گذاشته، آزار و اذیت و سرکوب سیاسی روزنامه نگاران چینی را متوقف کند.

گفتنی است که آمریکا در ماه مارس شمار اتباع چینی مجاز به اشتغال در دفاتر رسانه‌های بزرگ دولتی متعلق به این کشور در آمریکا را تا حد زیادی کاهش داد و در ۱۱ ماه می حضور آنها در آمریکا را به ۹۰ روز محدود کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس