آمریکا

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده هشدار وزیر خارجه آمریکا درباره بستن سفارت این کشور در عراق برخی از مقام‌های پنتاگون را شوکه کرده است.

به گزارش مشرق، یک  رسانه آمریکایی گزارش داده هشدار «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به مقام‌های عراق درباره اینکه واشنگتن ممکن است تصمیم به تعطیلی سفارت خود در بغداد بگیرد، برخی از مقام‌های پنتاگون را شوکه کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از سه مقام آمریکایی مدعی شده پامپئو، مقام‌های عراقی را تهدید کرده چنانچه دولت عراق نتواند حملات به تأسیسات آمریکا را متوقف کند، آمریکا ظرف چند هفته سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز نوشته بسته شدن سفارت آمریکا در عراق این پیام را مخابره خواهد کرد که واشنگتن «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را تنها رها کرده است.

کاظمی ماه پیش با ترامپ در واشنگتن دیدار و تلاش کرد او را نگاه داشتن نیروهای آمریکا در عراق متقاعد کند. چند هفه بعد، دولت ترامپ اعلام کرد شمار نیروهایش در عراق را تا آخر ماه اکتبر به ۳۰۰۰ نفر کاهش خواهد داد.

با وجود این، سفر کاظمی نشانه حمایت گسترده کاخ سفید از او بود و درست به همین دلیل است که تهدیدهای پامپئو مقام‌های عراق را گیج کرده است.

تهدیدهای وزیر خارجه آمریکا ممکن است تا حد زیادی هیاهوهای مبالغه‌آمیز با هدف مجبور کردن دولت عراق به انتخاب میان ایالات متحده یا ایران باشد.

با وجود این، مقام‌های آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند وزارت خارجه آمریکا بررسی برای بستن سفارت را آغاز کرده است و انتظار می‌رود قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم لازم در این خصوص گرفته شود.

مطابق این طرح، سفیر آمریکا در عراق یا به کنسولگری آمریکا در اربیل و یا به پایگاه هوایی الاسد در استان الانبار منتقل خواهد شد.

یک مقام آمریکایی گفته پامپئو در یکی از تماس‌های تلفنی خود با مقام‌های عراق گفته در صورت تصمیم به خروج از عراق، نیروهای آمریکایی، «تک تک اعضای کتائب حزب‌الله» را خواهند کشت.

نیویورک‌تایمز نوشته برخی از مقام‌های پنتاگون و فرماندهان نظامی آمریکا از هشدارهای پامپئو به عراق شوکه شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 2
    ببینید مرگ بر امریکاها داره جواب میده.....
  • CA ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    نه بابا هزینه این پایگاه نظامی سفارت نما اینقدر بالا هست که میخواد از شرش خلاص بشه و فقط دنبال بهانه هست
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 3
    الان عراقیا باید بیفتن به پای امریکا که تو رو خدا سفارتتونو تو بغداد نبندین
  • US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 0
    "یک مقام آمریکایی گفته پامپئو در یکی از تماس‌های تلفنی خود با مقام‌های عراق گفته در صورت تصمیم به خروج از عراق، نیروهای آمریکایی، «تک تک اعضای کتائب حزب‌الله» را خواهند کشت." انشاالله نیروهای مقاومت با درایت و هوشیاری این نقشه اهریمنی را خنثی خواهند کرد تا مثل ترور سردار غافلگیر نشوند. قدرت دشمن اشغالگر فقط در حملات هوایی‌ است و در غیاب پدافند مستحکم (که مقاومت دارا نمیباشد)، باید به شبکه بزرگ زیرزمینی برای زدن ضربه و گریز روی بیاورد. پاشنه آشیل دشمن دادن تلفات جانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس