کد خبر 1122847
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
پیاده روی مردم عراق به سمت کربلا

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق تهدیدهای وزیر خارجه آمریکا علیه نیروهای مقاومت را بیهوده دانست و آن را به دست‌وپا زدن فردی تشبیه کرد که در حال خفگی است.

به گزارش مشرق، اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، طی پستی در توئیتر به تهدید دولت آمریکا به هدف قرار دادن نیروهای مقاومت در عراق به بهانه حملات جاری علیه سفارتش در بغداد و کاروان‌های نظامی آن در مناطق مختلف عراق واکنش نشان داد و بر ضرورت تداوم مقاومت مقابل نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد.

وی نوشت: پس از تهدیدهای بیهوده وزیر خارجه آمریکا به خوبی مشخص شد که [چگونه ] کسی که در حال خفگی است، لگد می‌اندازد و تلاش‌های مقاومت به ثمر نشسته و حاکمیت چپاول شده [عراق] را از چنگال آمریکایی‌ها بازپس گرفته است.

دبیر کل جنبش النجباء در ادامه ضمن تبریک گرفتن به نیروهای مقاومت و تشویق آنها به ادامه فعالیت‌هایشان نوشت: تهدیدات آنها ما را نخواهد ترساند و ما این راه را برنگزیدیم مگر اینکه آرزومند یکی از این دو نیکی بودیم: پیروزی یا شهادت.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: به این مناسبت و به این دلیل که پیروزی رزمندگان و مجاهدان، داد و فریاد دشمنانانشان را در آورده است از کلیه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌خواهیم تا این پیروزی را پررنگ‌تر و تجاوز و اهانت آمریکا به حاکمیت و  کرامت کشور را محکوم کنند و از آنها بخواهند که مصوبه مردم و پارلمان را با خروج کامل نیروهای اشغالگر خود از عراق اجرا کنند.

دیروز جمعه (۲۵ سپتامبر)، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق نیز در توئیتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت :« پاسخ ما به پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) کودن که به زبان تهدید و ارعاب عادت کرده است، این است که به مکر و نیرنگ خود ادامه بده، هر چه می‌توانی تلاش کن و به دشمنی‌ها و تلاشهای خصمانه‌ات ادامه بده، به خدا قسم، نمی‌توانی یاد نیروهای مقاومت را محو کنی و هرگز قادر به تضعیف اراده آنها نخواهی بود، تهدیدها و اراجیف تو بر خلاف میل تو و ارباب احمقت، به خودت بازخواهد گشت.»

العسکری، وزیر خارجه آمریکا را مخاطب خود قرار داد و خطاب به وی گفت :« تو خوب می‌دانی که مردانی را (در عراق) خواهی یافت که قلب‌هایشان پولادین و مستحکم است، و بینی تو و نظامیانتان را بی رحمانه به خاک خواهند مالید و آن هنگام خواهیم دید چه کسی رحم نمی‌کند، آن طور که خودت توصیف کردی».

 «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در نشست سران سه قوه این کشور که روز دوشنبه هفته پیش با رهبران احزاب و گروههای سیاسی عراق برگزار شد  از تهدید دولت ترامپ به بستن سفارت آمریکا در بغداد و حمله به گروه‌های مقاومت عراق خبر داد و گفت که «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا یکشنبه درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.

صالح به نقل از پامپئو خبر داد که «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفته بود که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

صالح به نقل از پامپئو همچنین گفت که عملیات احتمالی آمریکا علیه «کتائب حزب الله» و«عصائب أهل الحق» خواهد بود

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    فقط انتقام سخت و ضربه متقابل میخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس