عراق از شورای امنیت خواست برای نظارت بر انتخابات ناظر اعزام کند

وزیر خارجه عراق از ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اعزام ناظرانی جهت نظارت بر انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور، خبر داد.

به گزارش مشرق، در بیانیه جمعه شب وزارت خارجه عراق آمده است: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق امروز در تماس تلفنی وزیر خارجه سوئد با وی گفت که عراق نامه ای به شورای برای حمایت و اعزام ناظران به منظور برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود ارسال کرده است.

وی افزود: دولت عراق برای تهیه مقدمات لازم برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم در سال آینده میلادی تلاش می کند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه گذشته قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

وزیر خارجه عراق در این تماس تلفنی همچنین از حمایت سوئد از عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش تقدیر کرد.

دو طرف در این دیدار شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه را بررسی و بر لزوم تلاش برای کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه و پرهیز از هرگونه تشدید اوضاع تاکید کردند.

برپایه این بیانیه، وزیران خارجه عراق و سوئد همچنین "تصمیم برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق و کاهش شمار این نیروها به ۲۵۰۰ نفر با فراررسیدن سال آینده میلادی را بررسی کردند و وزیر خارجه عراق خواهان توسعه کار آموزشی نیروهای ناتو در عراق شد".

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    خاک تو سرتون
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    متاسفانه عراق اشتباه بزرگی مرتکب شدوتوصیه چندی پیش حاج حسین شریعتمداری عزیز راجدی نگرفت!سرشون که به سنگ خورد میفهمند دوست کیه ودشمن کیه!عراق نیز از نفوذ رنج میبرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس