اخبار ویژه روزنامه ها

ک روزنامه حامی دولت با انتقاد از گفتار و رفتار متناقض رئیس‌جمهور و برخی مدیران اجرایی نوشت: آقای رئیس جمهور! ناساز و ناکوک نمی‌نوازید؛ کلاً دارید خارج می‌زنید، آن که برایش نسخه می‌پیچید اسمش مردم است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

ترامپ له‌له می‌زند رسانه‌های مرتجع و غربگرا خبر جعل می‌کنند

بازی رسانه‌ای افراطیون مدعی اصلاحات با خبرسازی نشریه کویتی، از هماهنگی در زمینه انتشار شایعه دروغ حکایت می‌کند.

اخیراً روزنامه کویتی الجریده که بارها اخبار صد درصد دروغ را منتشر کرده، مدعی شد ایران و دولت ترامپ در عمان در حال مذاکرات محرمانه هستند.

روزنامه کویتی مدعی شد در این مذاکرات، دولت آمریکا طرح پیشنهادی برای همکاری و پایان دادن به همه اختلافات دو کشور ارائه کرده است. اما در این مذاکرات از طرف ایران، دولت مشارکت ندارد.

الجریده همچنین مدعی شده «در چارچوب این مذاکرات، دونالد ترامپ برای سفر به تهران، امضای توافقنامه میان دو کشور با رهبر عالی ایران و تضمین برداشتن تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده است. با این حال سازمان اطلاعاتی آمریکا به ترامپ توصیه کرده است «منتظر دولت اصولگرا در ایران باشد تا این دولت، تعهدات را اجرا کند» همچنین به ترامپ توصیه شده بر دولت روحانی، تکیه نکند.»

این خبر جعلی که با هماهنگی قبلی توسط  برخی رسانه‌های اجاره‌ای سازمان سیا در کشورهای عربی بازنشر شد، از یک طرف می‌خواست از اثر خیانت برخی کشورهای عربی در عملی کردن سازش با رژیم صهیونیستی که در کاخ سفید انجام شد، بکاهد و از طرف دیگر برای محافل وابسته به آمریکا در داخل ایران، دستمایه عملیات روانی جدید فراهم کند؛ چنان که بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های وابسته به شبکه عنکبوت بلافاصله خبر جعلی الجریده را پوشش دادند و حتی روزنامه‌هایی مانند اعتماد نیز به قلم افراد بدسابقه‌ای مثل عباس عبدی (متهم پرونده نظرسنجی‌سازی به نفع آمریکا) به آن استناد کردند.

هدف از این پرونده مشترک، تطهیر خط مذاکره با آمریکا و القای این بود که نظام پشت پرده در حال ارتکاب مذاکره‌ای است که علناً -و به استناد تجارب موجود- آن را خیانت می‌داند.

نوع تنظیم خبر جعلی الجریده نیز به نحوی است که بتواند موضوع مذاکره را از واقعیت عبرت‌آموز و دافعه‌برانگیز آن خارج کرده و به موضوعی مورد مسابقه در میان محافل داخلی جا بزند.

اما آنچه دروغ بودن این شایعه را روشن می‌کند، التماس توأم با تهدید ترامپ از ایران برای انجام مذاکره قبل از انتخابات است که تقریباً روزانه و بعضاً هر روز انجام می‌شود. او که قافیه را در انتخابات باخته و تقریباً در بسیاری از حوزه‌های سیاست خارجی با ناکامی مواجه شده- از جمله در مقابل ایران- نیاز راهبردی به واداشتن ایران به مذاکره و استفاده تبلیغاتی از آن دارد. بنابراین اگر واقعاً حتی شبه‌مذاکره‌ای اتفاق می‌افتاد؛ بی‌تردید مقامات دولت ترامپ همین موضوع را در بوق و کرنا می‌کردند.

مبارزه قضایی با رانت‌خواران امید مردم را احیا کرده است

یک روزنامه اصلاح‌طلب حامی دولت نوشت مبارزه قوه قضائیه با رانت‌خواری در واگذاری‌ها، امیدها را احیا کرده است.

عصر ایران نوشت: «خصوصی‌سازی»؛ واژه‌ای زیبا که قرار بود شعار «دولت کوچک» را محقق و بخش خصوصی را قدرتمند سازد اما در عمل به گله‌موش‌های جونده تبدیل شد که ثروت عمومی راجوید و بلعید و نیست کرد و نابود.

در سال‌های اخیر، بارها شاهد بوده‌ایم که چگونه اموال و شرکت‌های دولتی را به نام خصوصی‌سازی غارت کردند. این که این شرکت‌ها را بعد از مفت‌بری چه کردند و چه بر سر کارگران بی‌نوایشان آوردند حکایتی غم‌انگیز و آشناست.

اما آنچه از اصل ماجرا اسفناک‌تر است، بی‌توجهی نهادهای نظارتی به روند فاجعه‌بار این واگذاری‌هاست. مگر می‌شود فلان شرکت دولتی را با میلیون‌ها دلار گردش مالی و اموال و املاک متعدد به قیمتی حتی کمتر از بهای زمین‌هایش به خودی‌ها بفروشند و بعد، کارگرانش را اخراج کنند و یکشبه به ثروت افسانه‌ای برسندو کک کسی هم نگزد؟!

سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به اردبیل اما کورسوی امیدی برای اصلاح این روند تلخ ایجاد کرده است. سید ابراهیم رئیسی در این سفر پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان را روی میز گذاشت؛ مجموعه‌ای که با دارا بودن هزاران هکتار زمین زراعی مرغوب و کارخانه‌های تبدیل محصولات کشاورزی،‌ قطب بی‌نظیر کشاورزی، دامداری و صنعت در شمال غرب ایران است.

می‌رفت که این واگذاری نیز همانند برخی واگذاری دیگر، به بایگانی برود و نقدها و انتقادات در حد تیترهای رسانه‌ای باقی بماند که سفر رئیس قوه قضائیه به اردبیل انجام شد و سید ابراهیم رئیسی دستور ویژه‌ای برای بررسی مجدد پرونده این واگذاری بزرگ صادر کرد.

حال که قرار شده است پرونده کشت و صنعت مغان مجدداً بررسی شود، چه بهتر که در قوه قضائیه و زیر نظر شخص رئیس آن، کمیته‌ای برای بررسی سایر واگذاری‌های مسئله‌دار شکل بگیرد.

اگر این کمیته تشکیل شود، افراد متعددی از سراسر ایران اطلاعات ذیقیمتی از نحوه واگذاری‌ها و احتمالاً حیف و میل‌های صورت گرفته به آن خواهند داد؛ افرادی که سال‌هاست سوختن بیت‌المال را برابر چشمان خود می‌بینند ولی امیدی به احیای آن و مجازات سوء استفاده‌کنندگان ندارند.

به نظر می‌رسد اگر این اقدام صورت پذیرد، با ابطال برخی واگذاری‌های کلان و ناروا، آنچه به بیت‌المال برمی‌گردد، به معنای واقعی کلمه «تاریخی» خواهد بود.

یادآور می‌شود «عصر ایران» اخیراً در گزارش دیگری تأکید کرده بود محبوبیت عمومی آیت‌الله رئیسی به خاطر اهتمام به مبارزه با فساد و رانت‌خواری - به ویژه مفاسد عناصر دانه‌درشت و متنفذ- بسیار بالا رفته است. عصر ایران نوشته بود: اقدامات رئیسی از چشم مردم دور نمانده و رضایت مردم از دستگاه قضایی پس از ریاست وی بسیار بالا رفته است.

شرق: سیاست‌های دولت عرصه را بر سرمایه‌گذاری مسکن تنگ می‌کند

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید: سیاست‌های دولت، موجب مشکل شدن عرصه برای سرمایه‌گذاران بخش مسکن شده است.

شرق در گزارشی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای خارج شدن مصالح ساختمانی از بورس کالا نوشت: این تصمیم موجب شد صنعت مصالح ساختمان با چالش جدید مواجه شود. اتفاقی که بسیاری بر این اعتقاد هستند که به‌دلیل اطلاعات اشتباهی که به رئیس‌جمهور داده شده رخ داده و باید در آن تجدیدنظر شود.

سیاست‌های دولت کار را برای سرمایه‌گذاران مسکن دچار مشکل کرده و ریسک ورود به این عرصه را بالا برده است که همین باعث گرانی قیمت مسکن خواهد شد. دخالت‌های پیدا و پنهان دولت و اینکه اصرار دارند همه‌چیز زیر نظر آنها باشد، باعث این‌گونه رفتارها شده که در نهایت به ضرر مردم تمام خواهد شد.

در کشور ما تمام مصالح اصلی به صورت غیرمستقیم در دست دولت است، از بتون تا آهن و آجر و قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهند، متاسفانه درباره گرانی کالایی مثل تخم‌مرغ سروصدا به پا می‌شود اما مصالح ساختمانی بدون صدا و در سکوت گران می‌شود و هیچ‌کس نمی‌فهمد که چه اتفاقی افتاده است و چگونه این اجناس گران شده‌اند.

مسکن بعد از خوراک، نیاز مهم جامعه است و دولت نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و دستوری عمل کند. اگر طرح‌های مسکن در آلمان، فرانسه و حتی ترکیه را مطالعه کنید، خواهید دید که دولت روی مسکن جامعه بسیار حساس است و در آلمان دیدیم که بعد از جنگ جهانی دوم به صورتی عمل کردند که زندگی مردم را از لحاظ اقتصادی تحت تاثیر قرار ندهد؛ اما در ایران برعکس عمل شده و دولت در کوچک‌ترین مسائل ساخت‌وساز مسکن نیز دخالت می‌کند و هر روز شیوه‌ای را به صورت دستوری جلو می‌برد.

اکنون همه ساخت‌وسازها به‌دلیل نگرانی از وضعیت بازار کمتر شده. در دوران تولید و فعالیت کشور باید ریسک نیز پذیرفته شود اما وقتی دولت این‌گونه در امور دخالت می‌کند، هیچ تولیدکننده‌ای برای سرمایه‌گذاری خطر و ریسک نمی‌کند. چرا باید یک نفر سرمایه خود را وارد چنین بازار بی‌سامان و پرریسکی بکند. دخالت‌های دولتی و گرانی مواد اولیه ساختمانی باعث شده از یک‌طرف آنها که قبلا در زمینه مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، خانه‌ها و آپارتمان‌ها را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند و از یک طرف نیز هیچ سرمایه‌گذاری این ریسک را قبول نمی‌کند که وارد ساخت‌وساز جدید و چالش این بازار شود.

اگر به آمارهای شهرداری مراجعه کنید خواهیم دید که چقدر تعداد صدور پروانه ساخت مسکن کم شده و حتی مساحت ساختمان‌ها و حجم آن نیز کاهش پیدا کرده است. در نتیجه بورس واقعا یک میدان درست برای خرید و فروش مصالح و ابزار ساختمانی است و در همه‌جای دنیا برای عرضه‌کننده و خریدار بهترین موقعیت را ایجاد می‌کند.

دولت، رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه دستوری را ابلاغ می‌کند که خیلی با واقعیت مطابق نیست و بازار و بورس را دچار سردرگمی و مشکلات می‌کنند و عرضه‌کننده، خریدار و صاحب سرمایه را نیز فراری می‌دهند. باید این روش‌های دستوری اصلاح شود تا بورس کالا بتواند تاثیرگذاری خود را در بهبود و متعادل‌سازی قیمت‌ها نشان دهد.

آفتاب یزد: آقای روحانی به سرمایه اعتماد مردم رحم کنید

یک روزنامه حامی دولت با انتقاد از گفتار و رفتار متناقض رئیس‌جمهور و برخی مدیران اجرایی نوشت: آقای رئیس جمهور! ناساز و ناکوک نمی‌نوازید؛ کلاً دارید خارج می‌زنید، آن که برایش نسخه می‌پیچید اسمش مردم است، مردمی که هرچه داشته‌اند به پای سخنان امیدوارکننده شما ریخته‌اند. انتظار دارید مردم با باد هوا و وعده روزگار بگذرانند.

آفتاب یزد می‌نویسد: فقط سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه اعم از طلا و مسکن و ارز و بورس در حال تبخیر شدن نیست بلکه «سرمایه‌های اجتماعی» نیز در حال از بین رفتن است (مردمی که با جان و دل همراه نظام بوده و هستند ولی تحمل برخی مدیران ناکارآمد را ندارند) یعنی در دوسوی ماجرای بر باد رفتن‌ها، هم‌زمان که مردم سرمایه از کف می‌دهند به همان میزان و شاید اندکی بیشتر، سرمایه‌های اجتماعی خود را در حُکم کالایی می‌نگرند که دیگر خریداری ندارد.

ممکن است بگویید این روزها، حاشیه بر متن غلبه کرده است، ما نیز با شما همداستانیم که حواشی از متون پیشی گرفته اما باید اقرار کنیم که متنی باقی نمانده و هرآن چه هست حاشیه است حاشیه‌هایی که سفیدی‌های متن را نیز سیاه کرده است.

شنیده‌اید لابد که «هر سخن جایی و هر نکته، مکانی دارد.» این را نیز قطع به یقین شنیده‌اید که: «تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.» ناگهان خبر می‌رسد رئیس دولت فرمایش فرموده‌اند که:«کی گفته حال مردم بد است؟ ما هر روز نظرسنجی بصری می‌کنیم، خیلی هم خوب و از خوب بهتر؛ عالی هستند!» ما نمی‌دانیم، مردم نیز متوجه نشدند که گفتن چنین حرفی، اولاً چه دلیلی داشت و ثانیاً چه ضرورتی!

بگذارید موضوع را از زاویه‌ای دیگر بشکافیم. روزنامه‌ها بارها و بیشتر از بارها نوشته و درخواست داده‌اند که آقای رئیس جمهور! بیایید با مردم بدون هیچ واسطه‌ای حرف بزنید، از صدا و سیما از تریبون‌هایی که در اختیار دارید حتی از کانال روزنامه‌ها، بالاخره مردم تشنه شنیدن هستند اما جماعتی تنگ‌نظر و دچار افکار فضائی و ماورائی اطراف حضرتعالی را گرفته‌اند و لابد به جز فیلتر کردن انتقادات، طرح‌هایی نیز ارائه می‌دهند که تهِ ماجرا ختم می‌شود به حذف نام روزنامه‌های عمدتاً منتقد و بی‌پاسخ گذاشتن سوالاتی که مردم پرسیده‌اند و ما فقط سر و شکلی روزنامه‌نگارانه به آن داده‌ایم.

القصه...

این روزها، مردم از هم می‌پرسند بغل دستی شما در هیئت دولت که سخن گفتن نمی‌داند، از منبر پایین آمدن نیز بلد نیست؟! یعنی اگر مجلس ملاحظه می‌کند یا حتی دچار محافظه‌کاری است، خود رئیس دولت متوجه نیست که این دیگر محبوبیت حسن روحانی نیست که به تاراج می‌رود و این سرمایه‌های مردم است.

حالا فرض می‌کنیم شخص رئیس قوه مجریه خودش را تنها شخص لایق می‌داند که می‌تواند این کشتی بی‌لنگر را به ساحل نجات برساند، نمی‌شود دستی به سر و روی کابینه کشید، تغییری، تبدیلی، مشاوری، مشاوره‌ای... بینی و بین الله اصلا احساس نمی‌کنید برای مردمی که «باورشان» درد می‌کند نباید«مسکن و پماد درد» تجویز کرد؟

این همه نوشتیم که بگوییم آقای رئیس جمهور، ناساز و ناکوک نمی‌نوازید؛ کلاً دارید خارج می‌زنید آن که برایش نسخه می‌پیچید اسمش مردم است، مردمی که هرچه داشته‌اند به پای سخنان امیدوارکننده شما ریخته‌اند. آیا انتظار دارید مردم با باد هوا و وعده روزگار بگذرانند از همان دست وعده‌های به سر نیامده یعنی... آقای رئیس جمهور! هنوز و همچنان از ولنجک که راهی پاستور می‌شوید از همان پشت شیشه متوجه نشده‌اید «باور» مردم درد می‌کند نه دست و پای‌شان!؟

پاسخ قوامی به موسوی خوئینی‌ها مردم به اصلاح‌طلبان بدبین هستند

عضو فراکسیون مشارکت با انتقاد از موضع موسوی خوئینی‌ها درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت ما نباید دوباره پشت سر عارف راه بیفتیم.

سایت اینترنتی نامه‌نیوز با اشاره به بلاتکلیفی اصلاح‌طلبان درباره انتخابات و تأیید موسوی خوئینی‌ها بر ضرورت شرکت در آن نوشت: اما نامه قوامی نظر دیگری دارد. او رویکرد خوئینی‌ها درنامه اخیر را یک اشتباه بزرگ خواند و گفت: «مشارکت در انتخابات به نظر من اشتباه برای اصلاح‌طلبان است. فرقی هم ندارد که این پیشنهاد را آقای موسوی خوئینی‌ها بدهد یا فرد دیگری. دلیلش نیز این است که ما اولاً نمی‌دانیم چه کسی از اصلاح‌طلبان داوطلب ریاست جمهوری خواهد شد؟ بعد هم که شد، تأیید صلاحیت می‌شود یا خیر؟ حکایت ما شده مثل آن فردی که می‌گفت عاشقم، عاشقم. پرسیدند عاشق که هستی؟ گفت عاشق هر که شما بگویید.»

وی افزود: «اصلاح‌طلبان برای مشارکت در انتخابات آتی اولا باید بدانند که کسی از اصلاح‌طلبان واقعی ثبت‌نام می‌کند، بعد هم ببینیم که تأیید صلاحیت می‌شود یا خیر؟ در مرحله بعد از آن است که می‌توان اظهار نظر کرد و گفت که اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند یا خیر؟»

قوامی گفت: «از آقای خوئینی‌ها باید سؤال کرد که اگر شما، عبدالله نوری، شکوری راد، محمد خاتمی یا دکتر محمدرضا خاتمی ثبت‌نام کنند، تأیید صلاحیت می‌شوید؟ اگر پاسخ مثبت باشد که حرف همه ما مشارکت در انتخابات است. اما این اشتباه بسیار بزرگی است که دوباره پشت سر عارف و امثال روحانی راه بیفتیم.»

وی افزود: «نمی‌دانم آقای موسوی خوئینی‌ها چقدر با مردم ارتباط دارد، اما من می‌بینم که مردم نسبت به اصلاح‌طلبان بدبین هستند و همه مشکلات دولت به حساب اصلاح‌طلبان ریخته شده است. به هر کوی و برزن یا مغازه که می‌رویم مردم می‌گویند شما اصلاح‌طلبان چه کار کردید؟ و روحانی پدر مردم را درآورد».

این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه آیا منظور موسوی خوئینی‌ها از این نامه آن است که اصلاح‌طلبان برخی کاندیداها که خودشان هم می‌دانند تأیید صلاحیت نمی‌شوند، را معرفی کنند؟ گفت: «خیر، برداشت من این نیست. به نظر من اگر آقای موسوی خوئینی‌ها چنین نظری دارد باید به صورت شفاف و صریح بگوید.

اگر می‌خواهد نامه بنویسد باید شفاف حرف بزند و این‌ها را بگوید. این نامه که الان نوشته است بیشتر اصلاح‌طلبان را گنگ و گیج می‌کند. مردم هم دیگر این حرف‌ها را در جامعه قبول ندارند.»

ایران

پیام شفاهی نخست‌وزیر عراق برای روحانی

خبر اول اینکه، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که فؤاد حسین در سفر اخیر خود به تهران پیام شفاهی نخست‌وزیر این کشور را به رئیس جمهوری ایران رسانده است.

به گزارش ایسنا در این بیانیه وزارت خارجه عراق با اشاره به دیدارهای فؤاد حسین با مقامات عالی‌رتبه کشورمان آمده است: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق پیام شفاهی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور در رابطه با آخرین تحولات منطقه، بررسی مهم‌ترین تحولات احتمالی و بازتاب‌هایی که ممکن است به دنبال داشته باشند را به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران رساند.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که در این دیدار دو طرف در مورد روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها بحث و رایزنی کردند و فؤاد حسین از مواضع تهران در رابطه با عراق تقدیر و تشکر کرد. در این بیانیه همچنین به دیدارهای فؤاد حسین با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اشاره شده است.

دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای استان تهران

خبر دیگر اینکه، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران، از دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای استان تهران از جمله لواسان، شهریار و رودهن در ایام اخیر خبر داد و گفت: برخی شهرداران مرتکب جرم رشوه‌خواری می‌شوند و از این‌رو عدم نظارت دقیق شوراهای شهر موجب این آسیب‌ها می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و رسانه‌ دادگستری کل استان تهران، وی ادامه داد: نظارت‌های لازم برای جلوگیری از جرایمی که اتفاق می‌افتد باید انجام شود. حشمتی همچنین علت اصلی جرائم اتفاق افتاده را زیاده‌خواهی مقامات اثرگذار در نهادهای شهری دانست و گفت: نظارت شوراهای شهر و فرمانداران باید بیشتر شود تا شاهد این قبیل مسائل نباشیم.

برخورد ۲ راکت دیگر به ایران در جریان درگیری‌های قره‌باغ

شنیدیم که، در پی درگیری نیروهای نظامی جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ، ۲ راکت خمپاره طرف‌های درگیر به مناطق مرزی این شهرستان اصابت کرد. به گزارش ایرنا، علی امیری‌راد فرماندار خداآفرین روز گذشته گفت: یکی از این راکت‌ها در زمین‌های کشاورزی روستای شرفه و دیگری در مراتع نزدیک میله 50 مرزی فرود آمده و خسارت مالی و جانی بر جا نگذاشته‌اند.

او با بیان اینکه روز یکشنبه نیز یک راکت خمپاره عمل نشده به اراضی مرتعی روستای خلف بیگلو بین روستای شرفه و رود ارس اصابت کرده بود، افزود: با توجه به احتمال اصابت راکت‌های دیگر به منطقه مردم و روستاییان از تجمع و حضور در مناطق مرزی خودداری کنند. فرماندار خداآفرین، گفت: جلسه شورای تأمین با حضور مسئولان کشوری و محلی برگزار و مقرر شده است به طرفین مناقشه تذکر و هشدار جدی داده شود تا احتیاط‌های لازم را برای اصابت نکردن راکت و خمپاره به مرزهای این شهرستان انجام دهند.

کلیه مرزهای کشور با عراق مسدود است

دست آخر اینکه،  ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرده کماکان کلیه مرزهای کشور با کشور عراق مسدود بوده و بنابر مصوبات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هرگونه تجمع و راهپیمایی به سمت مرزها  یا اماکن مقدسه ممنوع  است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین آمده است: علیرغم صدور اطلاعیه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مبنی بر مخالفت دولت عراق و همچنین ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هرگونه سفر به کشور مذکور؛ متأسفانه عده‌ای تلاش دارند با سوء‌استفاده از نیات پاک عاشقان و سرسپردگان به بارگاه حسینی(ع) با درج آگهی در درگاه‌های اینترنتی ناشناس و غیرمجاز یا تحریک مؤمنین در برخی از اجتماعات آنان را به سوی مرزهای غرب و جنوب غرب کشور رهسپار کنند.

لذا بدینوسیله مجدداً به اطلاع مردم شریف و عزیز می‌رساند کماکان کلیه مرزهای کشور با کشور عراق مسدود بوده و بنابر مصوبات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هرگونه تجمع و راهپیمایی به سمت مرزها  یا اماکن مقدسه ممنوع است.

خراسان

توصیه  دولت به ناجا برای کمک به رونق گردشگری

یک مسئول مهم اجرایی در ابلاغیه جدید خود خطاب به وزارت کشور، از نیروی انتظامی خواسته است در خصوص نحوه برخورد با گردشگران در مبادی ورودی و خروجی کشور و اعمال کنترل نامحسوس در مقصدهای گردشگری، نیروهای خود را آموزش دهد. همچنین از ناجا خواسته شده ضمن آن که برای اجرای برنامه های آموزشی پلیس شهری در خدمات دهی به گردشگران اقدام می کند، امنیت اجرای جشنواره های فرهنگی، سنتی، هنری و موسیقی زنده در تأسیسات گردشگری دارای مجوز از نهادهای مربوط را هم تأمین کند.

تداوم رونق ایمیل و جیمیل در برخی ادارات 

یک نهاد مسئول در گزارش جدید خود خطاب به تعدادی از مدیران دولتی، با اشاره به تاکیدات و دستورالعمل های صادرشده از سوی مقامات مسئول در سال های گذشته مبنی بر ضرورت کنار گذاشتن سایت های خارجی ارسال مکاتبات الکترونیکی همچون یاهو و گوگل، اعلام کرده که مشخص شده است همچنان برخی دستگاه ها و مدیران از ایمیل و جیمیل برای انجام امور اداری خود استفاده می کنند.

آرمان

واکنش به حواشی اخیر مجلس

امیرابراهیم رسولی مدیرکل هیات رئیسه و مشاور رئیس مجلس با اشاره به حواشی اخیر پیش آمده برای مجلس یازدهم، در صفحه شخصی خود نوشت: درحالی که تیم عملیات روانی علیه مجلس یازدهم سخت مشغول است و برخی دوستان ساده‌اندیش را نیز در داخل و خارج پارلمان مشغول کرده‌اند؛ طرح بسته حمایت معیشتی مجلس با 200 امضا به جریان افتاده است. روزی که بنای تحول در مجلس شروع شد، حدس می‌زدم جریان متضرر ساکت نخواهد نشست.

دانشگاه آزاد شهریه گرفت اما...!

از زمان معمول انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد حدود یک ماه گذشته است. عملکرد نامطلوب دانشگاه آزاد در زمان انتخاب هر ترم مشهود است، اما امسال همزمان با شیوع کرونا، با وجود آنکه حتی آموزش نیز قرار است آنلاین انجام شود، مشکلات فوق نه‌تنها مرتفع نشده بلکه تشدید شده است. در این رابطه نکته قابل‌توجه اینکه نیمی از شهریه این دانشجویان قبل از انتخاب واحد از آن‌ها دریافت شده و یک سوم شهریه متغیر نیز تا 5 مهر اخذ شده است. یعنی با وجود دریافت حدود 70 درصد شهریه از دانشجویان، نه تکلیف کلاس‌ها و دروس مشخص است و نه حتی انتخاب واحد دانشجویان.

دستگیری تعدادی از شهرداران

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره دستگیری تعدادی از شهرداران گفت: برخی شهرداران مرتکب جرم رشوه‌خواری می‌شوند و از این رو عدم نظارت دقیق شوراهای شهر موجب این آسیب‌ها می‌شود. محمدجواد حشمتی‌مهذب از دستگیری تعدادی از شهرداران شهرهای استان تهران از جمله لواسان، شهریار و رودهن در ایام اخیر خبر داد و گفت: نظارت‌های لازم برای جلوگیری از جرائمی که اتفاق می‌افتد باید انجام شود.

امیرآبادی دچار عارضه قلبی شد

یک عضو هیات رئیسه مجلس در پی عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده است. ایسنانوشت؛ احمد امیرآبادی‌فراهانی به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده و اقدامات درمانی برای وی در حال انجام است.

دستگیری در شهرداری بوشهر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر در خصوص دستگیری در شهرداری بوشهر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری بوشهر، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر دستگیر شده است. علی حسن‌پورافزود: در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات شهردای بوشهر، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر به موجب دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب دستگیر شده و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره کل اطلاعات استان قرار گرفته است.

تهمتی عجیب به سحر زکریا!

سحر زکریا به افترا درباره رابطه وی با مهران مدیری واکنش نشان داده است. سحر زکریا با انتشار کامنتی نوشت: من واقعا متاسفم برای یکسری از مردم، شما انسانید، بله قطعا من می‌خواستم تجاوز کنم به ایشون و ایشون نذاشتن، چرا اینقدر بی‌انصافید. من شمارو واگذار می‌کنم به خداوند و از شما شکایت خواهم کرد. در طی سال‌هایی که کار کردم با شرافت بوده و تمام اهالی این حرفه می‌دانند برام مهم نیست. معلوم است من از کسی گلایه کردم که قدرت دست اوست، پس منتظر این موضوعات بودم ولی نه از کسی می‌ترسم و نه باجی خواهم داد. کسانی که باید بفهمند می‌فهمند.

شهره بیات: یهودی مخفی بودم

شهره بیات دبیر سابق فدراسیون و داور بین‌المللی شطرنج آسیا که ضمن کشف حجاب و ایجاد جنجال رسانه‌ای اعلام کرده بود، دیگر به ایران باز نمی‌گردد به تازگی دست به افشاگری تازه زده است. بیات حالا در گفت‌وگو با دیلی تلگراف فاش ساخته است که از یهودیان مارانوس و مخفی بوده و به دروغ ادعای مسلمانی می‌کرده است. ده‌ها هزار نفر با دین یهودی در ایران زندگی می‌کنند و مشخص نیست او به چه دلیل این موضوع را پنهان می‌کرده است، اما تصور می‌شود حرف‌های جدید برای بهره‌برداری شخصی است.

هیات‌رئیسه پول ویلموتس را بدهد؟!

علی کفاشیان نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من روی کاغذ نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال هستم و برای همین در جریان پرونده ویلموتس نیستم. یک مدیر و هیات‌رئیسه کار کردند و زحمت کشیدند و در یک‌جا تصمیمی که سرنوشت آن مشخص نبوده و به قول معروف مثل هندوانه در بسته بوده است گرفتند. حالا که باز شده مشخص است که کال است. اینجا دلیل ندارد که بگویند باید خودشان پول قرارداد مربی را بدهند. همه ما با تمام توان‌مان به سمتی برویم که ویلموتس که خواسته پول را بگیرد به او پرداخت نشود چراکه این پول ناحق است.

سفر به کلاردشت ممنوع شد

براساس مصوبات ستاد مقابله با ‌کرونا، براساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان کلاردشت، با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در کلاردشت، از امروز عبور و مرور کلیه مسافران در مبادی ورودی شهرستان کلاردشت تا اطلاع ثانوی ممنوع است و محدودیت عبور و مرور در ورودی‌های شهرستان کلاردشت به علت وضعیت قرمز کرونایی اجرا می‌شود. براساس این گزارش، با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تمام تفرجگاه‌ها و اماکن توریستی اعم از کوهنوردی، دریاچه دریوک و روستای مازیچال تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

احمدی ‌نژاد توئیت زد

رئیس‌جمهور سابق کشورمان درباره جنگ آذربایجان و ارمنستان توئیتی منتشر کرد. احمدی‌نژاد نوشت: جنگ ارمنستان و آذربایجان نقشه سلطه‌گران جهانی و به نفع دشمنان دو ملت است و نتیجه‌ای جز کشتار و خرابی ندارد. همه باید اجازه دهند مساله در فضای آرام و بر اساس حقوق اساسی مردم حل شود.

عصبانیت نماینده اصولگرا

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: رزم‌حسینی امروز تنها می‌آید. البته غیبت رئیس‌جمهور با حضورش تفاوتی ندارد؛ چه در مجلس چه در کابینه. محسن دهنوی با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت، اسحاق جهانگیری درخواست حضور و سخنرانی در صحن علنی را داشت که به علت مغایرت با آیین‌نامه مجلس، مخالفت کردیم.

رئیس جدید شورای حکام مشخص شد

نماینده دائم کانادا در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین به ریاست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مدت یکسال منصوب شد. به گزارش ایسنا، هایدی آلبرتا هولان، نماینده دائم کانادا در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین و سفیر این کشور در اتریش و اسلواکی به ریاست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بین سال‌های 2020 الی 2021 منصوب شد. وی از دیروز ریاست شورای حکام را از میکائیلا کوملین گرنیت سوئدی تحویل می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس