اولویت امسال وزارت کشور معیشت، امنیت و سلامت است

وزارت کشور دولت اعتدال در جریان انتخابات مجلس یازدهم و ایضا در قبال انتخابات آینده نشان داده است که متوجه پروژه "تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان" نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

"سوت‌زنی" وزارت کشور در پروژه تحریم انتخابات!

علی‌محمد حاضری، از فعالان اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به معاون سیاسی وزیر کشور که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، با اشاره به دیدار این مقام با نمایندگان احزاب پیرامون انتخابات ۱۴۰۰، نوشته است:

"از اینکه در احصاء و برشمردن عوامل موًثر در کاهش مشارکت مردم، از اصلی ترین و کلیدی ترین عامل که اعمال سلیقه ای و تنگ نظرانه نظارت استصوابی و حذف بسیاری از کاندیداهای مورد نظر احزاب و اقشار مختلف مردم بود و از آن بالاتر، روندها و اقداماتی که به تصور و تلقی بی اعتباری و فقدان اثر بخشی نهادهای انتخابی در سرنوشت کشور انجامیده است تغافل و بی اعتنایی عامدانه داشتید متاسف شدم و آن را در شان یک جامعه شناس فارغ التحصیل دانشگاه معتبر کشور یعنی دانشگاه تربیت مدرس که اکنون فرصت آنرا یافته است در سمت معاونت سیاسی وزارت کشور و ریاست ستاد انتخابات، تدبیر نموده و مواضع عالمانه و درخور این جایگاه والا را نشان دهد نیافتم، البته محذورات این سمت های سیاسی و انتظارات و فشارهای متصور که توجیه کننده این تغافل‌هاست را به خوبی می شناسم اما تعهد علمی و وارستگی شما را فراتر این ضرورت ها می دانم! "

*این قبیل فرافکنی‌ها و عملیات‌های فریب اعضای ستاد اصلاحات در حالی است که نظارت استصوابی شورای نگهبان در دوره‌های قبلی انتخابات که حتی گاهی با مشارکت بیش از ۸۰ درصدی مردم مواجه بود نیز وجود داشته است.

پس چرا میزان مشارکت در آن انتخابات‌ها کم نبود!؟

پاسخ در علت همان فرافکنی‌هاست!

اصلاح‌طلبان قصد دارند با این رفتارها، علت‌العلل کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم که همان "تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان" بود را بپوشانند تا کسی متوجه این شرارت سیاسی و خروج آشکار جریان چپ از دموکراسی نشود.

چه اینکه اگر توجه عمومی جامعه به این خروج اصلاح‌طلبان از دموکراسی معطوف شود؛ چپ‌های ستادی بر منابر کشور محاکمه خواهند شد و جریان اصلاحات نیز مجبور به تغییر ماهیت خواهد شد.

در همه حکومت‌های جهان این یک نکته پذیرفته شده است که تشویق مردم به عدم حضور در انتخابات با رفتارهایی مثل رأی ندادن یا عدم معرفی کاندیدا از سوی رجال سیاسی (که جریان اصلاحات بصورت رسمی و غیر رسمی مرتکب هر دو رفتار شد) موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود و از همین روست که با مرتکبان چنین رفتاری بعنوان خائن برخورد می‌شود.

اما اصلاح‌طلبان با عملیات‌های فریبی که از قبل از انتخابات مجلس یازدهم انجام دادند [۱] و با نامه‌هایی مثل آنچه که از حاضری در بالا خواندیم؛ قصد استتار این معنای مهم را در ذهن مردم و خواص کشور دارند.

به تازگی و قبل از حاضری، مصطفی درایتی نیز در اظهاراتی عجیب گفته بود: مردم احساس می‌کنند کم‌کم انتخابات تغییر وضعیت داده به همین دلیل این ذهنیت را دارند که صندوق رای دیگر به نفع مردم نیست! [۲]

موسوی خوئینی‌ها هم اخیراً در یک بیانیه بصورت کاملا زیر پوستی و در لفافه؛ اصلاح‌طلبان را به تکرار رفتار تحریمی خود در انتخابات ۱۴۰۰ تشویق کرده است. [۳]

این نکته بدیهیست که انتخابات ۱۴۰۰ نیز همانند انتخابات مجلس یازدهم، در صورت رعایت مُرّ قانون با هر میزان مشارکتی برگزار خواهد شد اما عدم رصد درست رفتار اصلاح‌طلبان نیز از جانب خواص کشور، مشکلاتی را گریبانگیر امنیت و سیاست کشور خواهد کرد.

نکته جالب آنجاست که وزارت کشور دولت آقای روحانی گویا نه در انتخابات مجلس یازدهم و نه در قبال انتخابات ۱۴۰۰ متوجه رفتار خائنانه "تحریم انتخابات" نیست!

اینکه این متوجه نبودن عمدی است یا سهوی!؟ تأملات بسیاری را سبب می‌شود...

***

آدرس چاشنی‌های انفجار یک جنگ در جیب تاجزاده

مصطفی تاجزاده، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸، در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی، در چند مقطع از مصاحبه به بهانه مشکلات اقتصادی بر شورش و بلوای مردم تأکید کرده است!

او در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: پیام ما به مسئولان ذیربط این است که اگر با روش‌هایی درصدد حذف اصلاح‌طلبان هستید، دست‌کم خودتان اصلاحات لازم را انجام دهید. یعنی حساب اصلاحات را از اصلاح‌طلبان جدا کنید چون اگر اصلاحات فوری و ساختاری انجام ندهید، کشور به سمت هرج و مرج و یا خدای نکرده به طرف جنگ کشیده می‌شود.

تاجزاده همچنین در پاسخ به این سؤال که "به‌نظر می‌رسـد جـــامعه بیش از همه مواردی که ذکر کردید از وضعیت اقتصادی نگران و ناراضی است. " اظهار می‌کند:

"موافقم. به‌همین دلیل اشاره کردم که ممکن است جامعه به‌خاطر تنگناهای اقتصادی به مرحله انفجار برسد. ولی اگر مردم احساس کنند چشم‌انداز امیدبخشی وجود دارد، اعتراض رادیکال نخــــواهند کرد. یکی از مهمترین راه‌هـــای جلب اعتماد و رضایت و مشارکت مردم برپایی انتخابات رقابتی و آزاد است. براین اساس باید هرچه سریعتر اعلام شود هر شخص واجد ‌شرایطی می‌تواند کاندیدای ریاست‌جمهوری شود تا مردم به هر نامزدی که دوست دارند رای دهند و وی با دست باز به وضع اقتصادی کشور سر و سامان دهد. در آن صورت نگرانی مردم منتفی می‌شود، چراکه احساس می‌کنند شخصیت و احترام پیدا کرده‌اند و از جمله می‌توانند هر کاندیدایی را که می‌پسندند، برگزینند. در این حالت به او مهلت خواهند داد به اقتصاد کشور سامان دهد. اگر انتخابات ۱۴۰۰ مانند مجلس یازدهم برگزار شود و تنها اصولگرایان کاندیدا شوند، جامعه به بن‌بست می‌رسد، چراکه مردم احساس می‌کنند حرف آنها شنیده نمی‌شود و به احتمال زیاد با صندوق رای قهر می‌کنند و ممکن است درصدد برآیند با یک روش دیگر صدای خود را به گوش مسئولان برسانند. "

این فعال اصلاح‌طلب در قسمت دیگری از مصاحبه مطوّل خود همچنین تصریح کرده است که امثال او قصدی برای دعوت کردن مردم به حضور در انتخابات ندارند! [۴]

*قبل از تاجزاده، سعید حجاریان نیز در اظهاراتی تأکید کرده بود که: "ممکن است در بزنگاه انتخابات برخی هرج‌ومرج‌های بخشی و منطقه‌ای پدید آید. مانند انباشت مطالبات معوق دی‌ماه ۱۳۹۶ یا آنچه در آبان‌ماه ۱۳۹۸ رخ داد. "[۵]

در کنار این دو نفر، موسوی خوئینی‌ها هم اخیراً در یک بیانیه بصورت تلویحی اصلاح‌طلبان را به تکرار رفتار شریرانه "تحریم انتخابات" تشویق کرده است. [۶]

همانطور که واضح است این افراد صراحتاً و بی هیچ خجالتی به تکرار رفتار خود مبنی بر "تحریم انتخابات مجلس یازدهم" و در ادامه ایجاد تکرار آبان ۹۸ یا همان "فتنه اقتصادی" می‌اندیشند.

و اینکه چرا به این حد از جسارت رسیده‌اند نیز به این دلیل است که حرکت آنها آنطور که باید در منابر کشور تقبیح نمی‌شود و خواص درباره این روندهای خطرناک چیزی به مردم نمی‌گویند.

دقت شود که در سخنان تاجزاده یا حجاریان یا موسوی‌خوئینی‌ها هیچ اثری از این نیست که "اعتراض خیابانی بد است، صندوق رأی یک راه حل است، در هر شرایطی نباید ناامید شد و ما با معرفی روحانی به مردم اشتباه کردیم و شرایط موجود حاصل عملکرد بد ماست"!

بله! آنها از بیان این حرف‌ها طفره می‌روند چون اظهارات آنها در واقع یک نوع فرماندهی و کنترل از راه دور آشوب است و مزاجی تشویق‌آمیز برای شورش و بلوا دارد.

و بدیهیست که در چنین فرمولی هرگز کسی از اصلاح‌طلبان که مدعای دموکراسی را داشتند نخواهد شنید که صندوق رأی یعنی راه حل مشکلات موجود.

***

طنّازی یک سلبریتی در "جشن روحانی"!

"محسن تنابنده"، از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان به تازگی در یک استوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"شنبه: دلار ۲۶۵۰۰ تومان

یکشنبه: جشن روحانی

دوشنبه: دلار ۲۷۰۰۰ تومان

سه‌شنبه: دلار ۲۷۵۰۰ تومان

چهارشنبه: دلار ۲۸۰۰۰ تومان

پنجشنبه: دلار ۲۹۰۰۰ تومان"

*البته انتظار این بود که محسن تنابنده تصویر شعار خود مبنی بر "تا ۱۴۰۰ با روحانی" را هم به فهرست بالا اضافه می‌کرد تا طنز تلخ این رفتار او بیشتر شود!

اینکه بانیان وضع موجود و کسانی که رئیس‌جمهور روحانی را در دامن رأی مردم گذاشتند؛ امروز به جای عذرخواهی و اشاره به مثبتات رقیب؛ چنین رفتارهای سخیفی را از خود بروز می‌دهند بسی مایه تأسف و شرمساری است.

خاصّه اینکه رفتار درست اینان در موقعیت موجود می‌توانست تا میزان زیادی موجب شناخته شدن اشتباهات خطرناک و مایه استشفای خاطر مردم شود.

در کنار تنابنده، ‌ سعید حجاریان نیز که او هم از بانیان وضع موجود است در واکنش به بروز برخی مشکلات در کشور؛ به جای عذرخواهی و اشاره به مثبتات رقیب، اخیراً مشغول طنّازی و ریشخند کردن ساختار کشور شده است. [۷]

برخی معتقدند این رفتارها با هدف آتش زدن به هیمه اعتراضات مردم و مسئولیت‌گریزی حامیان رئیس‌جمهور روحانی انجام می‌شود.

***

1_ mshrgh.ir/1035158

2_ mshrgh.ir/1122553

3_ mshrgh.ir/1121882

4_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/297931

5_ mshrgh.ir/1119442

6_ mshrgh.ir/1121882

7_ mshrgh.ir/1115685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    88 9
    اصلاحات = کثافات
    • سعید IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      31 2
      مصداق کامل برای منافقین اطلاحطللبها هستند ایات 11 و 12 سوره بقره
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      30 1
      سرطان اصلاحات صهیون.....
    • سعید IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      25 1
      در تاریخچه گوتاه اصلاحطلبها علاوه بر تمام خصوصیات منافقانه اضافه کنید که اینها دژخیم ترین افراد هستند و این خوی ادم کشی در نحوه سیاست ورزی اینها بخوبی معلوم هست و زن گشی اینها دلیل بر این مدعا است
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 23
      = اصولگرا
    • بابک IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      8 17
      اصولگرا هم دست کمی از اصلاح طلبا ندارند همه دنبال ویلا و تحصیلات بچه ها و دامادها توی کانادا ووو متعجبم که تا حالا برا کی سینه میزدیم؟ اصولگرا و افساد طلب؟ کدوم کشک کدوم پشم؟11 خیلی عقبیم ما
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      30 0
      تا اصلاح طلبها مملکت را به جنگ داخلی نکشند دست بردار نیستند
    • ناشناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      4 24
      قدر اصلاح طلبها رو بدونید چون سوپاپ اطمینان سیستم هستند اگه اصلاح طلبها نباشند باید برید در خونه ها واسه 2 تا رای گدایی کنید . چون فعلا اونها با دروغ و دغل مردم رو به پای صندوق میارند و گرنه هیچ خبری نیست هیچ هیچ
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      12 0
      روح الله تاجزاده = مصطفی زم
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      2 6
      ادب مرد به زدولت اوست .. لطفا مودب باشید
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    29 4
    کار آقای طنابنده شبیه یه جور ببخشید هست. حالا چه می‌شه کرد، توبه مردم زمان موسی کلیم‌الله در رای به گوساله سامری هم پذیرفته شد اما به چه قیمتی!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    34 3
    خفت و ذلت و خواری در چهره تارج زاده دیده میشود واقعا دلم بحالش می سوزد دردولت اصلاحات پست گرفت ولی خراب کرد هیچ کاری برای این مردم نکرد این ادم فقط می خواهد یک پستی داشته باشد و کمی هم درامد خوب می خواهد لذا این عرعر کردنش هم برای همین است والا این ادم و هم پیاله هایش نه دغدغه کشور دارند نه مردم نه دین . بخدا قسم اخورشان پر کنید عرعرشان می افتد این همه جفتک پرانی برای این است که بچاپد.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    55 0
    حالم از تنابنده به هم میخوره
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 0
      مرده شور چشای چپ و چولت ببرن تنابنده خیلی خائنی متنفرم از تنابنده
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    33 1
    تاجزاده : اگر در صدد حذف اصلاحات هستید حداقل خودتان اصلاحات رو انجام دهید ؟؟؟ مردک بی چشم و رو دولت اصلاحاتی روحانی ۸ ساله سرکاره دقیقا چه گلی به سر ملت زده ؟؟؟
    • مهدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      15 1
      این بی شرف فرصت گیر بیاره رحم نمیکنه به مردم حتی اگر مدیر یک مدرسه زپرتی باشه.
  • احمد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    26 2
    اگر خبر محکوم شدن اصلاح طلبان بیاد مردم امید پیدا می کنن به آینده.
    • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      2 13
      قدر اصلاح طلبها رو بدونید چون سوپاپ اطمینان سیستم هستند اگه اصلاح طلبها نباشند باید برید در خونه ها واسه 2 تا رای گدایی کنید . چون فعلا اونها با دروغ و دغل مردم رو به پای صندوق میارند و گرنه هیچ خبری نیست هیچ هیچ
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    29 1
    بی تقوایی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی خردی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی وطنی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی وجدانی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی تدبیری = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی بصیرتی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ پس به چه درد این مردم می خورند؟!؟!؟!
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    26 0
    تنابنده میدونستی خیلی پررو و بی حیایی؟!
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    15 2
    تاجزارده دوغ میگه
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    16 1
    از تنابنده معلوم الحال و تحریم کننده صدا و سیما بیش از این انتظار نمیره اما عجیبه که رسانه ملی چرا اصرار داره با این اشخاص کار کنه؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 10
    اینقدر اشتباه مردم در انتخابات را چماق نکنید! دلیلی ندارد که کسی بخاطر رای درست یا غلط خود دیگر حق انتقاد و اظهار نظر نداشته باشد.بنی صدر هم 14 میلیون رای داشت! بجای این موضعگیری بچگانه نگاهی به اشتباهات سیاسی و انتخاباتی خودتان داشته باشید. با وجود احترام فوق العاده نسبت به آقای رئیسی شخصا معتقدم در آن مقطع جناب قالیباف اولیت بیشتری برای معرفی از طرف جمنا را داشت و احتمال انتخابش بسیار بیشتر بود.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      16 0
      خواص، مردم، سلبریتی ها و کاندیداها هریک به سهم خود باید درباره اشتباهاشان فکر کنند و درست عمل کنند تا در انتخابات آینده شاهد رأی خوب باشیم.
    • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 1
      موافقم
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 2
    بازم عکس تاجزاده که سر شتر شیاد اصلاحات رو تو دستاش گرفته. مشکل اینها بیدینی و بی خدایی است و بس.
  • ho3ein021 IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    16 1
    تا دیروز ۱۴۰۰ با روحانی میگفت حالا از نوسان دلار میگه. نون به نرخ روز میخورن دیگه
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    12 1
    فتنه گری که ادای نگرانی معیشت مردم را در می آورد
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      1 1
      اصولا روحت شاد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    10 1
    تاجزاده و حجاریان خلف صالح منافقین صدر اسلام هستند. پستی ذات اینها حد نداره. حواسشون باشه اگر قرار بر جنگ باشه این دو اولین اهداف جبهه حق هستند.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 0
    آقای تاجزاده چه کاره است که خط و نشان می کشد؟!!!!
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      1 0
      خری در سیستان
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    10 0
    برای این مصطفی تاجزاده آیا نباید بالاخره یک فکر اساسی کرد ؟!!! حتماً باید اینجا هم سوریه بشود آنموقع بگیم ای افسوس ... !!! تا کی درنگ و بی خیالی ؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 0
    در دولت روحانی همه فتنه گران هفت تیر کش شده اند!
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    12 2
    هیچ انفجاری صورت نمی‌گیرد اگر افساد طلبان چون تاجزاده حرف نزنند.!!! آینده کشور روشن است اگر افساد طلبان ساکت باشند.!!!
  • سعید IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 2
    تازه گیها معنی اصلاح را در فرهنگ اصلاحطلبها متوجه شدم اصلاح در فرهنگ این قماش یعنی تهمت زدن به بی گناهان یعنی خیانت یعنی دروغ یعنی مردم فریب و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی ا لارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون سوره بقره
  • محمدایوب IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 2
    اینها مانند کسانی هستند که هرچه پول بیشتر وماشین بهتر وویلا خوش گلتر داشته باشند هم خواب میشوند. ناراحت شوید طبیعت این شبه ادمهاست سر دراخوری دارند که جویش لذیذ ترباشد
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 5
    ببینید همه چیز را گردن سلبریتی ها نیندازید. چه شد که مردم به دنبال سلبریتی ها رفتند؟ مگر اصولگرایان چه مشکلی داشتند؟ چرا طرفداران اصولگرایان تعدادی ثابت هستند؟ چرا اصلاح طلبان نمی توانند کار کنند؟
  • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 35
    به عنوان کسی که به روحانی رای داده، قبول دارم که روحانی ناامیدکننده عمل کرده ، ولی حقیقت اینه که بد عمل کردن روحانی دلیل بر خوب بودن بقیه کاندیداها نیست، همین الان هم برگردیم عقب مردم مجبورن به روحانی رای بدن چون هیچ گزینه بهتری نبود...، همه میدونستیم و میدونیم که تنها راه خروج کشور ازین وضعیت مذاکره هست و اون زمان تنها کاندیدایی که حرف از مذاکره زده بود روحانی بود، و ما مجبور بودیم به روحانی رای بدیم... جدای ازین مدیریت ضعیف رقیب روحانی توی قوه قضاییه دلیل دیگه ای هست که تو انتخابات فرد اصلح دیگه ای به جز روحانی نبود... البته اگه قالیباف تو انتخابات میموند وضع فرق میکرد، کما اینکه سال 92 از نظر من قالیباف اصلح بود و به اون رای دادم ، ولی سال 96 با کنار کشیدن قالیباف عملا فقط روحانی مونده بود واسه مردم...
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      13 1
      عزیزم چرا انقذه ساده لوح و کودنی.....؟......
    • کسری IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      23 0
      مزخرفات و جفنگیاتت رو برای خودت نگه دار.گزینه ای بهتر از روحانی وجود نداشت ؟ تمام گزینه ها بهتر از روحانی بودن. و ما گندترین گزینه رو انتخاب کردیم. الان هر کدوم از اون کاندید ها میشد رئیس جمهور وضعمون از الان بهتر بود. آقای رئیسی الان داره به نحو احسن کارشو انجام میده و داره با مفسدین محکم برخورد میکنه. در ضمن ما هیچ نیازی به مذاکره نداشتیم. این آمریکا بود که نیاز به مذاکره داشت. خود اوباما اعتراف کرد که تحریم ها کارایی خودشو از دست داده بود و تنها راه غلبه بر ایران مذاکره بود. این دولت خائن با شارلاتان بازی و دروغ رای جمع کرد و با دروغ اینکه اگه مداکره نکنیم بهمون حمله می کنن مردم رو ترسوند که باید مذاکره کنن و دقیقا اهداف آمریکا رو دنبال می کرد. در حالی که مذاکره برای منافع شخصیشون بود نه منافع کشور. الانم که میگن آمریکا بده و از برجام خارج شده به خاطر این ناراحتن چون اعتبار و منافع شخصیشون خدشه دار شده نه منافع ایران. اینا ذره ای به کشور اهمیت نمیدن. این گرونی ها هیچ ربطی به تحریم نداره. همش بخاطر سوء مدیریته. دیگه اگه هنوزم فکر میکنی درست رای دادی بهتره به روانشناس مراجعه کنی.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      18 0
      مدیریت ضعیف رییسی در قوه قضاییه؟؟؟؟ استاد شما معنی مدیریت رو می دونی کلا؟
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      25 0
      حال و روز امروز مملکت به خاطر توهم مذاکره هستش کدوم کشوری رو پیدا میکنی که با مذاکره به جایی رسیده باشه اگه به کره و ژاپن نگاه کنید به خاطر پیشرفت اونها هم تحریم شدن ولی کوتاه نیامدند(کمی مطالعه کنید در مورد پیشرفت کشورها)
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    32 1
    سرطان اصلاحات صهیون.....
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    32 1
    تقوا که که نباشه نتیجه همین است معذرت خواهی که بماند طلبکار هم هستند باید این چهره نفاق برای مردم روشن بشه
  • امیر IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 3
    در دور دوم انتخابات مجلس در بعضی استان تعداد کل آرا به ۵ هزار نمی‌رسید اگه اصلاحات انتخابات رو تحریم کرده بود پس اصولگراها کجا بودن که در جمعیت میلیونی یک استان فقط چند هزار نفر رای دادن
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 1
    سران اصلی فتنه امثال این حجاريان و تاجزاده ها هستند که باید بی آبرو شوند
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 0
    امان از تزویر امان از جهل
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    27 0
    حیف این تاجزاده اگه اهل عربستان بود الان به سرنوشت خاشقچی دچار شده بود
  • حسين DE ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    6 1
    در پاسخ به اظهارات اين يارو زاده تاج بايد به نكته اى كه خودش اشاره كرد استناد نمود و آن اينكه هر شخص واجد شرايطى ميتواند كانديداى رياست جمهورى شود،خب حال يك پرسش ساده از اين يارو زاده تاج اين است كانديداى واجد شرايط را كدام ارگان و يا سازمانى بايد تائيد كند؟ ويا ملاك و معيار خود اين يارو زاده تاج براى كانديداى واجد شرايط چيست و حداقل چند مورد را نام ببرد،نكته ديگر در صحبتهاى سخيف اين يارو زاده تاج مانند ساير همپالگيهاش در بحث مسائل و مشكلات بويژه در عرصه اقتصادى بلافاصله شروع ميكنند فهرست ارائه دادن پندارى با دسته كورها طرف هستند،زاده تاج خيلى كم سواد اگر شعور و درك و سواد سياسى دارى به ريشه و عوامل ايجاد مشكلات اشاره كن و در ضمن بگو چه نوع مناسبات اقتصادى و اجتماعى و سياسى در جامعه وجود دارد و اين دولت كه هوادار و طرفدارش هستى نماينده كدام قشر و يا طبقه اجتماعى است؟البته من مطئن هستم كه تو فاقد درك و شعور و سواد سياسى هستى،فقط بلدى هر از چند گاهى مانند ساير رفقات عسل ميل كنى،ميل كنيد نوش جانتان.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    حسن روحانی بهمراه وزیران ناکارامد = امریکا و انگلیس و اسراییل و....
  • DE ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    1- وجود احزاب در ایران بی معنی است! 2- وقتی کاندیداهای یک جریان سیاسی قلع و قمع میشوند چه اشتیاقی برای مشارکت در انتخابات؟ 3- مردم از این همه فشار، تبعیض، فساد و اختلاس خسته شده اند!
  • حسين DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    اين يارو طناز رو بايد فقط بايد يه كمى بهش خنديد نه بيشتر آخه قابل نيست.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    این بی وجدان هم از تبره میخوره هم از آغل
  • ارش IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 2
    من بشخصه عرض میکنم مخالف تمام عیار اصلاح طلبان هستم همه گرانی ها زیر سر همین اصلاح طلبان هست اگه نظام بتواند اصلاح طلبان را کامل درهم بشکند و نابود کند و ثروت نامشروح انها و طرفدارانشان را به بیت المال برگرداند واجازه خودسری به انها ندهد ایران گلستان میشود
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    اگه همین مالیات بر سفرهای خارجی سه لیتریها برداشته میشد دوباره همشون شروع میکردن به به و چه چه از روحانی.خدا لعنتشون کنه که به خاطر ۱وعده آزادی تو بی بندوباری و هرزگی مردمو ۸سال بدبخت کردن
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 0
    این سلبریتی بی سواد که فقط پول دارد ، سیاست ندارد از حمقا روزگار فعلیایران است
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    آقا طنابنده باشه یا نباشه مگر اهمیتی داره. حالا اظهار نظرش چی باشه. چه به طرفداری و چه علیه روحانی. این آدما مگر سواد سیاسی هم دارند که نظرشان اهمیتی داشته باشه.
  • حسن IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    مرگ بر اصلاحطلبان خائن. وطن فروش. بخدا نزدیک چهل سال اقتصاد کشور زیرپوستی دست اینهاست اینها همان دنباله تفاله های قاجار و پهلوی هستند با رنگ و لعاب مختلف. بخدا از آمریکا و اسرائیل بدترند. تاریخ ایران رو مطالعه بفرمایید متوجه می‌شوید چه کسانی وطن فروش و خائن بودند و هستند.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    شورای نگهبان این آشغالهای بی سرو پا رو تایید بکنه ببینم کدوم عاقلی میخواد به اینها رای بده ، اینها مثل گربه میمونند که روی سنگ پای قزوین رو سفید کردند
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    رای ندادن مردم ربطی به هیچ حزبی ندارداطلاح طلبهابااین سخنان میخواهندوانمودکنندمردم با انها هم عقیده اندواین یک فرافکنی سیاسی است حتی اگرکاندیداهای مدنظراصلاحات درانتخابات شرکت داشتندباز مشارکت مردم همین بود به جای پاک کردن صورت مسئله ،برای یکبارهم که شده اصل واقعیت رابامردم درمیان بگذارید هرچندمردمواقعیت رابه خوبی میفهمند
    • Mohsen IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      کاملا درسته
  • رحیم اب منگل IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    اون وقتی که لب زنتو بنفش میکردی با روحانی تا 1400 یادمونه اقای تنابنده
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    اینا نجاست طلبن.نه اصلاح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس