فاضل میبدی

یک فعال اصلاح‌طلب، راه حل مشکلات اقتصادی را به جای "نظارت بر قیمت‌ها"؛ رفع تحریم عنوان کرده و گفته است: روحانی باید روی "برجام ۲" ایستادگی می‌کرد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

تاکتیک حجاریان برای تبدیل ایران ۱۴۰۰ به "پایگاه جهنمی"!

حجاریان در دو راهی مهاجرت یا انقلاب

سعید حجاریان، از فعالان و تئوریسین‌های اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد وابسته به حزب اتحاد ملت آنرا بازنشر کرده است از دروغگویی آقایان روحانی و احمدی‌نژاد سخن گفته و تأکید کرده است که "این بازتولید دروغ بالادست است"!

او در این گفت‌وگو همچنین مدعی گرسنگی و بیکاری بحرانی در ایران و بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود و اظهار می‌کند:

"نتیجه آنکه با حکومت کوچک‌شده‌ای مواجه هستیم که نه تنها همه مردم بلکه حتی بنیان‌گذاران و کارگزاران خود را نمایندگی نمی‌کند تا جایی که مردم به‌گمانم کارگری در امارات و کویت را به شهروندی در ایران ترجیح می‌دهند. "[۱]

حجاریان پیش از این نیز در اظهارات دیگری شرایط جامعه فعلی کشور را "عام‌البلوی" توصیف کرده بود، تأکید کرده است که بی‌اخلاقی در جامعه ایرانی از بالا تزریق می‌شود و همچنین بدون نکوهش اعتراض خیابانی از این گفته بود که قرار است در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد اغتشاش باشیم. [۲]

حجاریان تئوریسین تحریم انتخابات مجلس یازدهم که منجر به کاهش مشارکت کسانی از مردم شد نیز هست.

*دقت شود که آقای حجاریان عملا هیچ نکته مثبتی را در نظام جمهوری اسلامی نمی‌بینید و در همه حوزه‌ها اعم از سیاست، اجتماع، اقتصاد و... عملا در یک "جهنم ذهنی" و به قول خودش در یک "سیاه‌بهار" زندگی می‌کند.

جهنمی ذهنی که البته برخی معتقدند حجاریان و دوستانش در اردوگاه اصلاحات قصد دارند برای ایجاد "فتنه اقتصادی" آنرا به مردم نیز القا کنند.

دقت شود که هیچکس منکر مشکلات روز کشور و مثلا مسئله گرانی نیست. اما نکته اینجاست که اولا این گرانی‌ها تماماً نتیجه گزینه‌ای است که حجاریان و دوستان او با "تَکرار می‌کنم" در دامن رأی مردم گذاشتند، ثانیا تمام این مشکلات ریشه داخلی دارند و با نظارت بر قیمت‌ها و مدیریت جهادی قابل رفع هستند و ثالثا در کنار تمام این مشکلات که در همه کشورهای دنیا وجود دارد؛ نقاط مثبت زیادی هم هست.

ضمن اینکه باید دانست حجاریان متأسفانه در بحث گرسنگی و بیکاری نیز به مخاطبان خود نگفته است که ایران در جایگاه سیرترین کشورهای جهان قرار دارد، نان و سوخت در ایران ارزان‌ترین نرخ‌ها را در میان کشورهای جهان دارد و نرخ بیکاری در ایران نیز بحرانی نیست. [۳] 

مع‌الوصف و با توجه به جهنم ذهنی پدید آمده در نزد حجاریان؛ او هم‌اکنون در مقابل ۴ راهکار قرار دارد:

_بماند و اصلاحات مد نظر خود را دنبال کند

_ تحمل کند

_مهاجرت کند

_انقلاب کند و هزینه‌های انقلابش را بدهد!

دقت شود که این ۴ گزاره که بیرون از آنها هیچ گزینه دیگری متصور نیست؛ ۴ گزاره فلسفی هستند برای کسانی که نظام جمهوری اسلامی را یک جهنم تمام عیار می‌پندارند و به عبارت دیگر این نظام را نمی‌خواهند!

با یک تدقیق ساده مشخص می‌شود که گزینه‌های تحمل یا ماندن و اصلاح در نزد حجاریان بی‌معنیست چون او سال‌هاست که به هیچ نکته مثبت یا نقطه امیدی اشاره ندارد و فقط بر القای جهنم ذهنی خود اصرار می‌ورزد.

بدیهیست که برای چنین کسی نه تحمل معنا دارد و نه اصلاح و اصلاح‌طلبی!

و می‌ماند راهکار مهاجرت از ایران یا گزینه انقلاب همراه با پذیرش هزینه‌ها.

اینکه حجاریان از بین این دو راهکار، کدامیک را انتخاب می‌کند در ظاهر امر مشخص نیست.

اما در باطن امر و بر اساس شواهد و قرائن می‌توان به نتایجی دست یافت...

ذکر این نکته با مخاطبان محترم ضروریست که به نظر می‌رسد همه اعضای هسته سخت اصلاحات سال‌هاست تصمیم خود را در قبال یکی از چهار گزینه بالا گرفته‌اند و البته نکته اینجاست که قصد پرداخت هزینه را ندارند.

به عبارت دیگر آنها قصد دارند هزینه انقلابشان علیه نظام اسلامی از کیسه مردم و توسط کسانی از مردم عادی پرداخت شود و آقایان هم در صورت شکست؛ پس از یک مصاحبه یا اعتراف ساده در دادگاه؛ زندگی جدیدی را شروع کنند.

کما اینکه مردم دیدند سعید حجاریان و دوستانش چگونه آتش فتنه ۸۸ را روشن کردند و سبب ساز مرگ ده‌ها نفر شدند و بعد خیلی ساده مصاحبه کردند و گفتند تقلب نشده و...

اینکه در ادامه ۴ راه ناگزیر مذکور، ایران اسلامی تبدیل به پایگاه جهنمی بشود یا آتشی که سال‌هاست حجاریان و دوستانش هیزم آنرا گرد آورده‌اند؛ دامن خودشان را بگیرد مقوله‌ای است که به روشنگری خواص و بصیرت مردم عزیز ایران ربط مستقیم دارد.

***

برای حل مشکلات اقتصادی و به جای نظارت بر قیمت‌ها؛

روحانی باید روی "برجام ۲" ایستادگی می‌کرد!

محمدتقی فاضل میبدی، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک یادداشت که در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی منتشر شد، نوشته است:

"دکتر روحانی بعد از به ثمر رسیدن برجام از برجام ۲ در زمان اوباما سخن گفت و باید روی این مساله می‌ایستاد. شیطنت آمریکایی‌ها با توجه به سوابق قبلی، قابل پیش‌بینی بود اما نکته مهم، حل اقتصاد کشور است و موقعی حل می‌شود که تحریم‌ها برداشته شود. رئیس‌جمهور باید در برابر عدم تصویب FATF  در مجمع تشخیص موضع محکم می‌گرفت چون مراودات مالی با سایر کشورها از طریق سیستم بانکی صورت می‌گیرد. شوخی نیست؛ بیمار روی تخت بیمارستان خوابیده و دارو نیست و پولی رد و بدل نمی‌شود. نمی‌توان دوپهلو حرف زد، رئیس‌جمهور هم می‌خواهد نهادهای انتسابی قدرت را از خود راضی نگه دارد و هم مسائل را کنترل کند. رئیس‌جمهور برای مردم شفاف سخن بگوید و موانع کار را بیان کند. "[۴]

*ما قضاوت درباره این اظهارات را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

اما این سؤال را نیز می‌پرسیم که مگر ایستادگی آقای روحانی در برجام ۱ چه عایدی برای کشور داشت که حامیان اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور از لزوم برجام ۲ سخن می‌گویند؟

و یا چرا آقایان خود را در قبال این حقیقت که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است؛ به تجاهل می‌زنند!؟

آیا اینهمه دروغ ناشی از محاسبه غلط است یا ناشی از اینکه ستاد اصلاحات با القائات غلط در ذهن جامعه قصد ایجاد بلوا و اغتشاش دوباره را دارد!؟

چگونه است که اصلاح‌طلبان سکوت دولت در قبال نظارت بر قیمت‌ها را به رأی‌العین می‌بینند اما هنوز هم مایلند از اثر تحریم‌ها حرف بزنند!

شاید یکی از شفاف‌ترین حقایقی که در موضع کنونی باید به مردم گفت؛ نقش اصلاح‌طلبان در وضع موجود و شیطنت آنها در ارائه راه‌حل‌هایی است که قرار است جملگی به کف خیابانی منتهی شوند...

***

بودجه و اجرائیات کشور چگونه از چنبره اصلاح‌طلبان خلاص می‌شود؟

افشای ذات چپ ایرانی پس از ۴۱ سال؛ صندوق رأی به نفع مردم نیست!

مصطفی درایتی، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ با اشاره به آمار پایین مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: در حدود ۴۲ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، تقریبا به همین تعداد انتخابات برگزار شده است. اما از آنجایی که مردم احساس می‌کنند کم‌کم انتخابات تغییر وضعیت داده به همین دلیل این ذهنیت را دارند که صندوق رای دیگر به نفع مردم نیست!

او می‌افزاید: این وضعیت در حالی به وجود آمده که مردم در بدترین شرایط هم به دلیل پشتیبانی از نظام در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شدند. این را هم نمی‌توانیم هضم کنیم که ساز و کار فعلی انتخابات مردم را از انتخاب صحیح محروم کرده است. با این توضیح که تداوم ردّ صلاحیت‌ها به معنی تقابل با مردم است و همین موجب شده تا جامعه از صندوق رای مایوس شود. بنده هشدار می‌دهم، اگر قرار باشد در انتخابات ۱۴۰۰ هم فضا برای رقابت مسدود شود، ممکن است با فاجعه‌ ملی‌  رویگردانی مردم از انتخابات روبه‌رو شویم.

درایتی گفته است: برای گذر از این شرایط دشوار، نظام باید به مردم اعتماد کند و اگر دولت و مجلس و حتی دستگاه قضایی را کارآمد می‌خواهیم، لازم است قواعدی که در همه جهان تجربه شده را مو به مو اجرا کنیم. در واقع اگر انتخابات در فضای رقابتی برگزار شود، ‌ در صورت انتخاب غلط، ‌ جامعه تاوان اشتباه خود را پس خواهد داد.[۵]

*دقت شود اینکه می‌بینیم درایتی اصرار دارد: "مردم این ذهنیت را دارند که صندوق رای دیگر به نفعشان نیست" و یا مشاهده می‌کنیم که حجاریان در یک مصاحبه می‌گوید: "مردم به حکومت بی‌اعتماد شده‌اند"! تماما القائاتی هستند که چپ‌های ستادی برای دمیدن بر آتش فتنه اقتصادی بر زبان می‌رانند.

و گرنه آنها نه تنها قادر به خوانش ذهن مردم نیستند بلکه هیچ آمار مستندی هم در این زمینه ندارند و جالب‌تر آنکه رخدادهایی مثل تشییع میلیونی سردار سلیمانی وجود دارد که نشان می‌دهد اتفاقا به مردم به نظام اسلامی و آرمان‌های آن باور عمیق دارند.

در این میان البته رخدادهایی مثل کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم وجود دارد که دلیل آنرا هم نه در حرف موهومی به نام بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت که در طرح شریرانه "تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌ط‌لبان" باید جست و با آن تحلیل کرد.

دو دیگر اینکه اوج خیانت آنست که عده‌ای به مردم نگویند راه حل تمام مشکلات مبتلی‌به کشور صندوق رأی است و مشکلات را می‌توان با یک "رأی خوب" حل کرد. چه اینکه مگر جز با صندوق رأی می‌توان اصلاح‌طلبان را از چنبره‌ای که بواسطه دولت بر عمده اجرائیات و بودجه‌های کشور دارند جدا کرد!؟

و بلکه بر خلاف آن اصرار داشته باشند و این اصرار را نیز به مردم ربط دهند و نه به خود!

گفتنیست اصرار چپ‌ها مبنی بر اینکه ردّ صلاحیت‌ها به مثابه تقابل با مردم است به این معنی است که آقایان می‌گویند شورای نگهبان باید چهره‌های بدسابقه و اشرار سیاسی را تأیید صلاحیت کند و در معرض رأی مردم بگذارد!

اقدامی نشدنی که البته با عقلانیت هم سازگار نیست و هرکس بر آن اصرار کند به هیچ وجه نمی‌توان او را خیرخواه مردم دانست.

کما اینکه اصلاح‌طلبان با حمایت دو دوره‌ای از چهره‌های ناکارآمد نشان دادند که خیرخواه مردم نیستند و صرفا به گزینه فتنه، خیابان و اشغال مراکز حساس نظام می‌اندیشند.

اصرار درایتی به رعایت مو به موی قواعد جهانی هم اصراری درست و البته مورد خواست همه خواص کشور است. خاصّه اینکه موجب محاکمه براندازان و کسانی می‌شود که در یک رفتار رسمی و علنی مرتکب خیانتی به نام "تحریم انتخابات" شدند...

در اینجا لازم به اشاره است که باید در منابر و تریبون‌ها بر این گزاره تأکید شود که حیات یک انتخابات به قانون است و انتخابات با هر میزان مشارکتی اما در صورت رعایت مُرّ قانون برگزار می‌شود و نتیجه آن نیز لازم‌الاتباع است.

البته حضور بیشتر مردم نیز بعنوان یک امتیاز مثبت موجب حرکت سریعتر کشور در مسیر رفع مشکلات خواهد بود.

برخی محافل تحلیلی معتقدند جریان سیاسی خاص قصد دارد رفتار شریرانه تحریم انتخابات مجلس یازدهم را در انتخابات ۱۴۰۰ نیز تکرار کند...

***

1_https://telegra.ph/%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B5%D8%B1%DB%8C%D8%AD-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%DB%8C-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-09-23

2_ mshrgh.ir/1119442

3_ mehrnews.com/xx5C3

4_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/297775

5_ https://etemadonline.com/content/434736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 63
  • منتظر IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    85 35
    اینها با کلاهی وکشمیری که برای خوش خدمتی کشتند ، زیاد فرقی نمیکنند . بخصوص حجاریان ... حجاریان کلیدهای بسیاری از معما ها را دارد و قطعا پشت بسیاری از بازیهای پنهان است . این جماعت جنایت میکردند و به گردن اصولگراها می انداختند . و حالا چنین شخصی میتواند و به خودش حق میدهد که برای همه و اقتصاد و سیاست خط و نشان بکشد . استخر هیچ کاخی جای خالی ندارد ؟؟؟
    • حجت IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      48 11
      اصلاحطلبها حزب طلبکار و خیانتکار و مناق
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      48 15
      حجاریان نفوذی دشمن و خائن به مردم و کشور است. سلطان واردات گندم آلوده باید محاکمه و بجرم به خطر انداختن سلامت مردم اعدام شود.
    • بمب IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      10 33
      داداش دنبال استخر هستی بیا ببرمت من یه دونه استخر خالی سراغ دارم ...خیلی باحاله میبرمت تو استخر حالشو ببری!
    • نثار IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      4 7
      به نظرم من این ها رو ازاد گذاشتن تا اون طب تاب سیاسی بین مردم باشه در گام دوم انقلاب باید دهن این اقایون که افکار کثیفی دارند و دسته به سابقه فتنه دارند باید بست
    • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 8
      امثال حجاریان هم شکم دارند، تازه ها یادش افتاد که ...، سعی کنید بیشتر بهش برسید.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      4 10
      در سالگرد 13 آبان امسال، و به مناسبت فرارسیدن روز تسخیر سفارت آمریکا، مذاکرات با آمریکا که از ماهها قبل شروع شده است، رونمایی شده و از تلاش کشور عمان در ماههای قبل برای رسیدن این دو عاشق و معشوق به دامان هم، قدردانی خواهد شد!!
    • العبد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      6 3
      سرطان اصلاحات امریکایی صهیونیستی ای عزیزان........
  • حامد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    63 34
    شکی نیست که اصلاحات منافقینند درلباس اصلاحات
    • سید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      31 11
      اصلاح طلبان تهوع آور بهتر است همگی شان در اندیشه کوچ از این کشور باشند تا ضمن این که گورشان را گم کنند ایران را هم از لوث وجودشان منزه کنند!!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    64 40
    روحانی باید حرف رهبر را که گفته بود هرمذاکره ای وبرجامی با آمریکا سم است،گوش میکردواصلا وارد مذاکره نمیشد
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      8 37
      گرچه مخت اندازۀ فنچ هست اما اگه همون رو هم قدری بکار بندازی می فهمی که تفافق برجام در قواره ی روحانی نبود.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      23 8
      حتی فنچ هم میدونه نباید با عقاب مداکره کرد
    • احمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      5 6
      اگر توافق کار روحانی و ظریف الممالک نبود، چرا اونا مدالش رو به خودشون دادن و هر کس سوالی پرسید با فحاشی و دلواپس خوندن به کنار کشیدنشون؟ کار هر کی بودن خوب می داد جلیلی توافق می کرد. یعنی سناریوی ابوموسی اشعری و خوارج رو قدم به قدم باید تکرار کنید تا خیالتون راحت بشه.
  • کاوه IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    42 28
    چرا شنیدن حرف حق برایتان تلخ است ؟
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      21 2
      ??????????????
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      28 13
      منظورت همون حقی هست که به عشق دلار هزار تومنی تا صبح تو خیابانوها رقصیدی
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      11 6
      08:32 حرف حق اینه که شما و امثال شما لیاقتتون اینه پراید 90 تومنی بهتون بندازن و واسه خونه ی 25 متری برید تو نوبت. اُسکُل
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      کی بود گفت تحریمها ترک برداشت ؟ کی بود گفت ملت ایران ارزش پول ملی در خطر است؟ کی بود گفت دیوار تحریمها ریخت؟ چی شد بادکنک دستشون دادن بعدم ترکید . هوس برجام ۲ و ۳ کردن برید همین بدتر از ترکمنچای داشته باشین . بعد که گندکار دراومد گفتن مسئله رفع تحریم نبوده . پس چی بوده مذاکره کننده دیپلمات. یک کلام یا مذاکره کننده ها احمق بودن که شد این ، یا خائن کدوم عاقلی اول همه امتیازاتو میده همه کار میکنه بعد میگه حالا شما یه نفر عقلش نرسید که بگه ما یه کار انجام میدیم شما یه کار پله پله بریم جلو . جالبه تو مجلسم یه نفر عقلش نرسید البته وقتی ۲۰ دقیقه ای تصویب بشه همینه . وجالبتر شروط رهبری در امضای برجام رعایت نشد ، این شد که میبینید
  • DE ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 22
    انتخابات رقابت را تشدید داده و مخارج را گران می کند. هر که بیشتر به منتخب پیروز خرج کند بیشتر می تواند از طریق منتخب روی سیاست تاثیر بگذارد. به خصوص نیروی های بیگانه قادر خواهند بود منتخبین را کمک مالی کرده فساد سیاسی را گسترش دهند. .. برای همین غرب دم از انتخابات آزاد می زند تا سیاست مدار بخرد.. بهترین روش تربیت صالحین شایسته در دانشگاه های مخصوص می باشد.
  • مجید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    29 11
    ای پادشه خوبان ای رهبر عزیز ای کسی که در یک اتوماتیسم تاریخی همان کوروش زمانی که اقتدار رو به ایران برگردونده . تو رو خدا به خاطر وطنمون به خاطر دین و قرآن به خاطر خون شهدا سرنوشت کشور را از دست ما که سواد رسانه ای نداریم و تحت تاثیر چهارتا سلبریتی گ..و و فضای رسانه ای تغذیه شده از امریکا و اسراییل و دشمنا هست دست به انتخاب میزنیم ، با حذف پست ریاست جمهوری که یک سیستم غربی و ربطی به ایران متمدن ندارد موافقت بفرمایید
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      3 0
      چی نوشتی؟
    • ناشناس IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      1 0
      داروهاتو سر موقع بخور حالت اصلا خوب نیست واسه اجتماع خطرناکی
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    10 22
    شمردن نکات مثبت بی شمار نظام را شما و رسانه های بی شمار شبیه شما هر روز و هر لحظه داد می زنید. بگذارید یکی هم نقاط صعفش را بگوید.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    30 9
    ای بابا! انگار تمام تصمیم گیریهای ایران با حجاریانه. این اگه انقدر خطرناکه و میخواد ایران رو جهنم کنه چرا یک. گذاشتین دوره اقای احمدی نژاد پولدارتر بشه؟ دو. چرا خود نکبتشو دستگیر نمیکنین و راحت ول میچره؟
  • نا شناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    21 9
    با سلام،آقا جان به ولله برای ملت ایران هیچ فرقی ندارد که اصول گرا سر کار باشد یا اصلاح طلب مردم ایران فقط یک چیز می خواهند،آن هم ثبات اقتصادی است و امید به آینده ای که همه نسبت به آن در شرایط فعلی نا امید هستند،شکم گرسنه نه چپی و نه راستی و نه رومی و نه زنگی میشناسد،کارد به استخوان ملت ایران رسیده است،وای از روزی که کاسه صبر ملت لبریز شود،حالا شما به جای حل مشکل اقتصاد بیماری مشکل و تقصیر را بر گردن هم بیندازید،اگر کمی دندان طمع خودتان را نسبت به جان و مال و بیت مال مسلمین ایران کند تر میکردید هیچ یک از اتفاقاتی که الان شاهد آن هستیم نیفتاده بود.به ملت ایران رحم کنید تا مبادا روزی محتاج ترحم از سوی ایشان شوید.وسلام
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      17 7
      از آلبانی چه خبر ؟
    • احمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      3 1
      بله، الان که سبز و بنفش به قهوه ای گراییده اند از این حرفها می زنید. یادتون رفته برای کنسرت و استادیوم و رفع حصر چطور خودتون رو جرواجر می کردید. همین سه سال پیش بود ها. اینقدری هم حافظه تاریخی نمی خواد. خدا این طوری روسیاه می کنه آدمی رو که بره به طرف کدخدا.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      1 0
      خخخخخ ناشناس. حوصله نداشتم دو خط اول رو خوندم مثبت دادم بعد که ادامه دادم پشیمون شدم. عجب اُسکُلی هستی.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    21 9
    اقای حجاریان کاردرامارات وکویت برای شمامهیاست دست دوستانت روبگیربسم ا...
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      می دونن در امارات و کویت و امثالهم از رانت دولتی کندم خواری براشون خبری نیست! برا چی برن؟!
  • کامران IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 7
    عاره بابا انتخابات چیه همش هزینه داره چه سیاسی چه اقتصادی، هزینه سیاسی اینه که نامزدهاشونو مث همیشه باید فیلتر کنیم که باعث اعتراض میشه!! اگه نامزدهای اصلی آنها رد نمیشدن آنها بهیچ وجه از سر ناچاری حامی روحانی نمیشدن! اصلا چطوره از سیستم کره شمالی الگوبرداری کامل کنیم!؟ چه کاریه انتخابات بذاریم ما که آدم خودمونو میآریم بالا دیگه چرا این همه هزینه کنیم ؟ این حجاریان آدم بدیه چون خیلی حقایق رو میگه ولی خیلی از حقایق رو هم از سر ترس چلاق شدن بیشتر جرات نداره بگه! چه روزای خوفناکی بود دوران زنجیره ای. مشرق مدتهاس ایمان دارم چکاره ای ولی انتشار نظر مخالف و منتقد بدون سانسور جزو وظایفته که هیچوقت....!! بعد هر روز از دیگران همین پاکی و راستی را مطالبه میکنی ولی خودت سرآمدی تو این چیزا!!!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      1 4
      از زمان فتنه 88 از همین حقایقتون تو پاچه ملت کردین همه رو به خاک سیاه نشوندین. حالا که موقع جواب پس دادنتون شده دارین مقصر پیدا می کنین از جوابگویی و عذرخواهی فرار کنین. مردم بیچاره کردین هنور دارین برا مردم سخنرانی میرین!!!
  • ali IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 12
    اقای میبدی گیریم تحریمها برداشته بشه، این مو و ریش سفید نشون میده بچه قبل از انقلابی.ایا نمیدونی حتی در زمان قبل از انقلاب که در تحریم نبودیم اگر دولت وقت نظارتی بر روی بازار نداشت گرانفروشی و احتکار پیش می امد.از تو بعید تا این حد.تا این حد بیسواد باشی.
    • ali IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      تو اگه حرف نزنی سنگینتری پسته بی مغز گر لب واکند رساشود
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 6
    در تمام این سالها در رابطه با حجاریان یک چیز رو نفهمیدم و اون هم این که کی ایشون شدند قیم انقلاب که هر چیزی که گفتند و هر نظری که دادند و هر تصمیمی که گرفتند و هر اقدامی که کردند، اهمیت ارزیابی و توجه پیدا کرده؟ یه آدم .... شده ای که هیچ پول و پله و قدرتی حداقل در حد به دست گرفتن قدرت و کودتا هم نداره، نشخوارهای ذهنش رو بلغور می کنه.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    کرونای اصل
  • هموطن دلسوز IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    19 7
    چرا نمی خواهید بفهمید، تا زمانی که ما با آمریکا درگیر هستیم وضعمان روز به روز بد تر خواهد شد شرق هم بدون آنها به ما چیزی نمی دهد ، اگر چهر سال دیگذ ترامپ رئیس جمهور باشد و اینها نخواهند به یک توافق با او برسند بدون ارتباط موثر دنیای خارج کل اقتصاد ما از هم خواهد پاشید و همه 40 سال مقاومت و رنج به باد خواهد رفت
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      14 18
      برو آخرین قسمت سریال مختار رو ببین تا متوجه شی اعتماد به دشمن چه نتیجه ای خواهد داشت
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      6 5
      10:26 کمتر بی بی سی بزن داداش.
    • احمد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      3 8
      قسمت آخر مختار لازم نیست. به داستان شنگول و منگول هم رجوع کنی کافیه که بفهمی در رو برای گرگ با دست سفید کرده باز کنی چی میشه. بنده خدا مذاکره گرگ و گوسفند بر سر اینکه چطور از دست سگ کله خلاص بشیم، به نظرت چه عاقبتی داره؟ الان فکر می کنی ترامپ داره خودش رو می کشه به ما پول بده، ما میگیم نده؟ یکم عراق و افغانستان رو نگاه کن، ببین بیست سال دوستی با آمریکا براشون چی داشته.
  • ایرانی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 8
    حتی از قیافه هاشون هم ذات کثیف و خیانت کارشون پیداست
  • شهین IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 1
    خدارا صدمرتبه شکر که به اندازه جن به ما عمرنداده قبلا صد سال عمرمیکردیم الانه سره ۶۵سال سکته میزنیم دیگه به فکر چی هستین نون خشک بخورید تا این چندسال بگذرد وبمیرید که بخاطر یه دست کباب که ندارم برا بچم بخرم الان یک هفتس بامن غهره اون که نمیفهمه کارتم خالیه
  • ناشناس IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 10
    همین الان بیشترپسته ها دست اصلاح طلبها می باشد چه گلی به سر کشور زدند .دغل تر از اینها پیدا نمیشه.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    7 6
    حجاریان گنده تر از دماغش حرف می زند
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 4
    سلام حجاریان دستش برای همه آپشن ها با چند ده میلیون دلار سودی که از واردات گندم به جیب زده باز است و چون میلیاردر دلاری شده که موجب شده آنقدر بالا برود که چیزی جز سیاهی نبیند. در عین حالی که باید حرف هایش را به دقت خواند و کاری کرد
  • مهدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    7 5
    مسعود رجوی ها تو این دوره زیاد شدند
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 8
    ما حاضریم از(گرسنگی،بیکاری،بیگاری،فساد،باندبازی پارتی بازی زور وتزویر،بی عدالتی،بی پولی...)ببریم ولی هرگز اسیر زندگی پوچ مادیگرایی نمیشویم و هرگزاستقلال وامنیتمان را ازدست نخواهیم دادوصلح،سازش،مذاکره،توافق وبرجام دیگر وافتادن دردام دیگری نخواهد بود تا(نابودی ومحو جنایتکاران،متجاوزان،قاتلان آمریکایی عربستانی اسرائیلی وغربی...
  • علی کربلایی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 3
    فتنه پشت فتنه! هی به کشور ضربه می زنند ، نظام جمهوری اسلامی هم که مدارا می کنه،، آتش و دود فتنه هم به ملت ضربه می زنه،ظاهرا باید وارد انقلاب اسلامی 1400 شد تا این فتنه گران همگی بالمرة _بله بالمرة_فلع و قمع بشن. آیا راه دیگری برای نجات مظلومان و مستضعفان هست؟
  • محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 5
    آقایان خودشان باعث دل سردی مردم و طرف داران خودشان شده اند حال که هیچ جایگاهی بین طرف داران خودشان هم ندارند اصل رآ زیر سوال میبرند میخواهند به جای حل مشکل شان صورت مسئله‌ را پاک کن
  • ناشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 4
    بهتر است صحبتهای8سال پیش حجاریان را منتشر کنید که برای مردم هیچ راهی را به غیر از روحانی صلاح نمیدانست
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 4
    تا زمانی که تفکرات منحط لیبرالی حلقه کیان و اصلاح طلبان امریکایی در حوزه اقتصاد / فرهنگ / و سیاست خارجی بر کشور و نظام حاکم است فقر و فساد و تبعیض و دروغگویی و نفاق و خشونت و ناهنجاری های اجتماعی و حقارت در سیاست خارجی همچنان ادامه خواهد داشت . اصلاح طلبان و روشنفکران نفوذی در نظام مانع تحقق عدالت و معنویت و نشاط روحی مردم هستند .
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 5
    جریان های روشنفکری چه چپ و چه راست امریکایی در صد سال گذشته تاریخ ایران و مخصوصا 40 سال انقلاب اسلامی نقش سربازان و میلیشیای غرب علیه ایران / تشیع و انقلاب را بازی میکنند .
  • علی اکبر IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 5
    مگر نه اینست که آمریکا مهد دموکراسی است ؟!!!!!!! یعنی انتخابات متکی به رای مردم است ؟ انتخابات رئیس جمهور درآمریکا با رای مستقیم مردم انتخاب نمی شود مردم فقط تشریفاتی رای می دهند رای های الکترالی تعیین کننده است حتی اگر کاندیدایی رای بیشتر مردم را داشته باشد باز رئیس جمهور آن کسی است که کارتهای بیشتری از الکترالها داشته باشد در اونجا دقیقا احزاب رئیس جمهور تعیین می کنند نه مردم
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 4
    صدها مثل بنی صدر و رجوی و حجاریان و تاجزاده و سروش و سازگارا و بهزاد نبوی و مرعشی و... مثل گنجشکهای ضعیف و کوچکی هستند که بر شاخسارهای درخت کهن و استوار و ایستاده و مستحکم انقلاب و ملت بنشینند و بلند شوند این درخت تکان نخواهد خودر . گر چه اینها از روی جهل و لجاجت فضله ای هم بیندازند .
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 3
    باید به مزاحمین و معارضین انقلاب و ملت گفت : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری اقایان حجاریان و شرکاء اصلاح طلب از سرنوشت شوم رجوی / بنی صدر و دیگر دوستانتان عبرت بگیرید .
  • علیرضا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 9
    باسلام؛طبق کدام دلیل عقلانی،جامعه ایران اسلامی بایدبابت اینچنین افرادی هزینه های متعددوخسارات گوناگون را متحمل شود به کدام دلیل سعیدحجاریان وامثال اوهنوزآزادانه دراین مملکت مانورمیدهندوراجع به هر موردی نظرات خطرناک میدهند؟!چرابااینهایک برخوردمنطقی نمیشودتادرس غیرتی برای دیگران شود؟!خداوندریشه افکارضددینی وضدپاکی رابخشکاند؛انشاالله
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 6
    چرا حرفهای ایشان پیگرد قانونی ندارد امثال این ودزدان مملکت اجازه پیشرفت را گرفته
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 7
    ان شاء الله اصلاح طلبان تند رو و مزدور امریکا در اتشی که شعله ور کنند خواهند سوخت
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 6
    لعنت بر تاج زاده
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 2
    شکی نیست که جریانهایی مثل داعش و روشنفکران غربزده / وهابیت و بهائیت ساخته و پرداخته سرویسهای امنیتی و خروجی فرقه فراماسونر و دانش سیاسی و اجتماعی غرب بخصوص انگلیس و امریکاست . و تا هنگامی که این جریانات نفوذی و تحمیلی در جهان اسلام نفوذ و حضور و فعالیت دارند مسلمانان به عدالت اجتماعی و رشد و تعالی فرهنگی و استقلال و نظم اجتماعی و کمالات مدنی نائل نخواهند شد .
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 2
    اصلاحات = کثافات
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 2
    هر کس میخواهد نفاق جدید را ببیند به حجاریان و دوستانش بنگرد
  • مجید IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    چه زمانی قرار است که این دعواهای بیهوده و مس گری تمام بشه؟ اصولگرایی و اصلاح طلبی هیچ فایده وتوفیری برای ملت نداشته. چرا عده ای مدام بر طبل این دولت و آن دولت میکوبند و ذهن مردم رو بازیچه قرار میدهند؟ مگر در دولت احمدی نژاد مثلا اوضاع ملت فرقی داشت؟ مشکلات حادتر الان به دلیل تحریم است. هیچ جای مملکت نمیچرخه. به گفته شما همان 30 درصد نقش تحریم، تاثیری کمی است؟؟!!!
  • جوادی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 2
    گرچه از حجاریان آن روز که مخش هدف گلوله قرار نگرفته بود هم انتظار هوشمندی نداشتیم اما غلب تاریخ را حتی ناآگاهان بی خرد هم با احتیاط انجام می دهند . از این مغز به اصطلاح متفکر اصلاح طلب می پرسیم که در زمان اربابتان شاه خائن مهاجرت به کشور های عربی حوزه خلیج فارس بیشتر بود یا امروز ؟ بهتر است بدانید که حتی شیوخ امارات و بحرین و قطر هم ریشه ای ایرانی دارند و غالبا بوشهری ها و شیرازی های کوچیده به انجا هستند . از طرفی دولت هایی که شما برای روی کار آمدنشان دست به هر کاری زدید آنقدر وضع اقتصادی را خراب کردند که مردم برای یک لقمه نان خود و خانواده شان رنج و ذلت کوچ را به جان می خرند .و گرنه همه عاشق ایران و اسلام هستند . کتاب همسایه ها که نوشته یکی از همفکرانتان هست را که حتما خوانده اید و تلاش برای کوچ به کویت را آنهم در زمان رهبرتان ، محمدرضای پهلوی خائن ؟ راستی از یارانتان ، مهاجرانی و اکبر پونز و سروش ووووو که به ینگه دنیا نه برای نان و مبارزه در راه آزادی بلکه برای جاسوسی علیه ایران کوچیدند ، چه خبر ؟ شما ذاتتان خراب و ضد نظام اسلامی است . این را همه فهمیده اند .
  • عبدالرضا بادنوا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 2
    آنچه که در این مدت با آن روبرو شده ام در مسئله گرانی اب به آسیاب ریختن برای دشمن است اکثر فعالیتهای اقتصادی در گرو رانت و بی مدیریتی مدیران است و در جایی که منافعشان نباشد مسئله نهادهای نظارتی را پیش می کشند و بهانه های مختلف برای کار نکردن . انجام نشدن کار ارباب رجوع هیچ تاثیری در حقوق دریافتی آنان ندارد و این یعنی هزینه اضافه برای بخش خصوصی
  • کیخا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 2
    اقای حجاریان خوارج زمان حضرت علی است خدا را شکر که بی ابرو شدند انحرافی که در جامعه ایجاد کردند و مشکلات اقتصادی که درست کردند دامن خوذشان را گرفت. دزدها
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 2
    کاملا راست گفته و حقیقت هم غیر از این نیست.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 1
    حجاریان مثل طلحه و زبیر خیلی وقتی از انقلاب جدا شده اند و دنبال جنگ جمل هستند جمهوری اسلامی هم دست او و همپیاله هایش را ازاد گذاشته تا دست به شمیشیر ببرند و تا جمل انها را توسط امام حسن (ع) پی کند و بساط قاسطین را از ریشه بر کند . البته جریان اصلاحات حجاریان انگشت کوچه ناکثین انقلاب یعنی منافقین خلق هم نمی شود که بساطشان بر باد شده و ریشه های خودشان و خانواده هایشان هم کنده شد الحمدلله . ریشه منافقین و اصلاحات را کس نمی کند جز خون بناحق ریخته شهدا و اه خانواده هایشان و البته ما هم در خدمتشان هستیم تا انشاالله بر خاک سیاهشان بنشانیم .
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 2
    این شیخک زیادی نان مفت خورده یا به تعبیری هدیه زیاد گرفته زندگی ایشان با هدیه دوستانش اداره می شود تصور می کنند ملت را زیر پاله کردن و با رشوه ی یانکی ها زیستن خود راهی است برای زندگی دنیوی وای براین روحانی نما های دین به دنیا فروش - دادگاه ویژه روحانیت چرا اینهارا خلع لباس نمی کنند -
  • محمد IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین. علی الخصوص اصلاح طلب ها
  • ناشناس IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    نمیدانم تواین هفت سال رییس جمهوری روحانی کجا بودند حالا سرازلاک درآوردند واقعا این افتضاحطلب ها واقعا حقه باز وخیانتکارند حالا که با حمایت کردن ازروحانی گندزدن به مملکت برای مبراکردن خودشان با زبان بازم کردن که بگن کی بود کی بود مانبودیم نفوذیهای استکبار بریدگم شوید
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 1
    این پایگاه خیلی وقته جهنمیه
  • بهزاد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    خونی که درگ ماست / هدیه به رهبر ماست یاوه گویانی که برای 1400 نقشه کشیده اند بدانند این مردم همان هایی هستند که در 9 دی بساط فتنه شان را جمع کردند و به ندای ولی امر و رهبر و مقتداشان لبیک گفتند . . .
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    آقای حجاریان یک راه دیگه هم هست رانت واردات گندم یا چیزای دیگه
  • ملت ایران IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    وای بر شما اصلاح طلب ها
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    فقط شعار میدین که مشکلات قابل حل هستن باشه اما چطور تا حالا حل نشدن
  • مجید IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 2
    جالبه زیر هر خبر قسمت نظر میذارید ولی فقط یه دیدگاه رو منتشر میکنید. مفهوم رسانه واقعی هستید شما!!! رسانه یک طرفه. فقط نظرات و طرز فکر خودتون حق بیان شدن و انتشار دارند ولی آرای اکثریت جایی در به اصطلاح رسانه شما ندارند. هر نظر مخالف شما که به شخصه عنوان کردم هیچ وقت پخش نشد ولی حتی اگر به بالاترین مقام های الان دولت هم یا اون عده مقابلتون توهین بشه، شفافیت دارید و عینشو منتشر میکنید.
    • هاتف IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      دقیقا همین طوره من نظر دادم درج نشد.ظاهرا اینها هم رسانه ی میلی اند.
  • بافقی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    فاضل چان میشه تو فضولی نکنی.هرچه پستی مزدوری بیشرمی بیشزافتی هست از دهان کثیف بعضی اصلاح طلبان مزدور بیرون میاد .
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    وقتی میری اداره ای ثبت نام کنی باید بلد باشی هنگام رفتن به توالت اول پای چپ را بگزارید یا راست را و..........اما اگر ضد نظام هم باشی ولی رانت داشته باشی می توانی هم بر علیه نظام فعال باشی هم گندم سالم یا تا سالم خدا میداند با نرخ دولتی وارد کنی ؟میتوانی عضو هیات مدیره شرکت ها و سازمان های دولتی شوید ؟؟؟
  • محمد IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    کثیف‌تر از اصولگراهای متوهم چماق بدست کجای دنیا سراغ داری به هیچ صراتی مستفیم نیستند مرغشان یه پا داره
  • حسين DE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    آقاى ميبدى فعال اصلاح طلب ممكنه لطفاً توضيح دهيد كه برجام شماره يك حسن كليدار چه گلى به سر ملت زد كه ميخواهيد برجام شماره دو را علم كنيد؟مگه جواد نيويوركى نگفت كه ما نميتوانيم حتى يك حساب بانكى در انگليس باز كنيم خب مگر كل مذاكرات هسته اى بر اين مبنا نبود كه تمامى تحريمها بطور كلى برداشته شود؟پس چى شد؟مگر حسن كليد دار نگفت كه سه تا گل زديم دو تا گل خورديم ؟يعنى ما برنده شديم چونكه يك گل بيشتر زديم و حالا چرا همه سر باخت شديم؟پاسخى دارى جناب ميبدى؟
  • حسين DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    آقاى درايتى ممكنه لطفاً هنگام صحبت كردن و اظهار نظر نمودن يك كمى درايت از خودتان نشان دهيد؟ ميشه با درايت خودتان آقاى درايتى توضيح دهيد كه در كدام كشور پيشرفته بزعم شما ارگانى براى تائيد صلاحيت كسانيكه در انتخابات كانديد ميشوند وجود ندارد و لطفاً اين كشور و يا كشورها را كه فاقد چنين ارگانى هستند نام ببريد خيلى ممنون ميشم آقاى درايتى كه درايت به خرج ميدهيد اميدوارم هميشه با درايت باشيد.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    سرطان اصلاحات امریکایی صهیونیستی ای عزیزان........
  • بصیر IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    تمام سابقه این حجاریان شاخه زیتونی که در گل گیر کرده ودارد تقلا میکند در صورتی بیشتر مردم فهیم از سابقه ایشان اطلاع دارند واز فرصت طلبی بر رانت گرفتن و قطع یارانه گندم تا بتواند جیب خود از پول باد اورده بقیمت عقب ماندن کشور در خود کفائی وفشار معیشتی به مردم. اصلاح طلبا هیچ وقت بفکر کشور وملت نبوده ونخواهد بود چون ان یک عامل نفوذی ودشمن ملت وکشور.
  • FR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    خب برای همین اصلاح طلبها نیاز به امثال نوید افکاری ویا مصی علینژاد دارند چون میخواهن یا با هزینه بچه های مردم و یا لاف در غربت با انقلاب مبارزه کنند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    باید ۱-باید قانونی وضع شود که هر خانواده فقط حق در اختیار داشتن یک خانه را داشته باشد و زمین برای تولید کننده مسکن باشد تا قیمت زمین سر به فلک نکشد. ۲-باید بازار غیرشفاف ارز از بازار کف خیابانی تبدیل به یک بازار با بستری شفاف شود تا تقاضای کاذب ایجاد شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به راحتی کنترل شود. ۳-باید قانونی وضع شود که دولت نتواند از بانک مرکزی استقراض کند و پایه پولی را افزایش دهد و سبب تحمیل تورم مضاعف به آحاد جامعه و علی الخصوص مستضعفین شود. ۴-باید سیستم بانکی ربوی که دائم در حال خلق پول است و علمای مسلمان و مسیحی نیز خلق پول را حرام اعلام کرده اند اصلاح شود و از خالق پول تبدیل به واسطه وجوه شود تا از ایجاد هر چه بیشتر تورم و شکاف طبقاتی جلوگیری شود. ۵- باید کلیه قوانین و سیاست گذاری ها در جهت تشویق فعالیت های اقتصادی مولد و تنبیه فعالیت های اقتصادی غیر مولد باشد نه مانند وضعیت فعلی که بالعکس هست. (مالیات را از تولیدکننده میگیرند ، تامین اجتماعی از خرید تولیدکننده نیز حق بیمه میگیرد ، مواد اولیه تولید صادر میشود و مواد اولیه وارداتی نیز مدیریت نمیشود و باکمبود مواجه میشود و مواد اولیه نیز در جهت دلالی ، احتکار و سوداگری است و....)
  • مهدی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    این حجاریان خائن به وطن است ستون پنجم است او باید اعدام شود بی شرف بی حیا.
  • راستین IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    مشکل مردم ما اینه تا وقتی شکمشون سیر هست براشون مهم نیس چه گندی زدن اما وقتی کار بیخ پیدا میکنه همه این به اصطلاح تئوریسینهای پشمک گاو میشن .موش میشن معلوم نیس میرن کجا .تئوری آقایون فقط یه چیز تسلیم شدن آخه اینم طرح که شما حضرات دارین شاید آمریکا فردا گفت ایرانیا باید زناشون و دختراشونو برا سربازای آمریکایی بفرستید..آقای حجاریان دخترتو میفرستی..؟؟؟؟
  • ابوالقاسم رافع IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    با سلام.1- برای آقای حجاریان علاوه بر آن چهار راه یک راه آسان هم هست بماند و مانند مردم عادی زندگی کند و جوانان عزیز ما را تحریک نکند.2- از آقایان مصطفی درایتی و محمد تقی فاضل میبدی خواهش می کنم بیشتر از این مردم را با این لباس به روحانیت بدبین نکنند و این لباس را در آورده کت و شلوار بپوشندو پس از کسب دانش لازم در باره کشورداری اظهار نظر کنند
  • حمید IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    اصلاح طلبها شاخه سیاسیه مجاهدین خلق ایرانند که بعداز انقلاب در حاکمیت مشارکت داده شدند با چانه زنیهایی که شد ابولحسن بنی صدر هم ازهمین طیف بود والبته قبل ازانقلاب بسیاری از اخوندها هم عضو سازمان مجاهدین بودند وبعداز انقلاب اجبارا به حضور اینها تن داده شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس