ناصر قوامی

یک "نماینده مستعفی مجلس ششم" در اشاره به مشکلات روز کشور و راه رفع آنها، خواستار استعفای مسئولان شده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

اصغرزاده: ما اصلاح‌طلبان باید به مردم ثابت کنیم در کنار آنهاییم!

فریب جریان سیاسی خاص برای زنان و کارگران

ابراهیم اصغرزاده، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در یک میتینگ سیاسی اظهار کرده است: عملکرد مسئولین و حوادث و مسائل مختلف پیش آمده در طی چند سال گذشته موجب بروز انباشت مطالبات به حق مردم گردیده و دست و پنجه نرم کردن ملت با مشکلات و بروز برخی اعتراضات در سطح جامعه، ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر اصلاحات اساسی در کشور را برای حاکمیت پر رنگ‌تر کرده است.

به گزارش سایت روزنامه آرمان ملی، او همچنین می‌گوید: اصلاح‌طلبان در شرایط حساس فعلی و در راستای اعتماد سازی مجدد و نجات کشور نیازمند بازنگری جدی در استراتژی گذشته خود هستند و باید به مردم ثابت کنند که همچنان در کنار آنها بوده و صدای بی‌صدایان جامعه همچون کارگران، فقرا، زنان، دانشجویان، معلمان و اقلیت‌ها هستند! [۱]

*آقای اصغرزاده دیر به صرافت افتاده‌اند و باید زمانی به فکر مردم و کارگران و فقرا و... می‌افتادند که همکارانشان در دولت اصلاحات به همین مردم می‌گفتند "لشکر قابلمه بدست‌ها" و یا دوستانشان در دولت اعتدال صراحتا ابراز می‌کردند که راننده‌تاکسی‌ها و لبوفروش‌ها دانشی در مسائل سیاسی ندارند!

فلذاست که این تئاتر سیاه‌بازی هرگز از جانب مردم باور نخواهد شد و اصلاح‌طلبان در همان خاستگاه شمال‌شهری خود که همیشه به آن افتخار می‌کنند، محدود خواهند ماند. از طرفی چپ‌ها اگر با این حرف‌ها دنبال سربازگیری از بین مردم برای فتنه اقتصادی نیستند، می‌توانند برای بازگشت به مردم بصورت کاملا رسمی و علنی به همین مردم بگویند که چگونه گزینه انتخاباتی دو دوره‌ای آنها یعنی دولت رئیس‌جمهور روحانی موجبات اینهمه گرانی را در بازار کالاها پدید آورد!

و اما در بحث اظهارات اصغرزاده مبنی بر "ضرورت اجرای هر چه سریع تر اصلاحات اساسی در کشور" نیز باید خاطرنشان کرد که آقایان در پس شکست‌هایشان در مجلس دهم، شورای شهر و دولت اعتدال؛ تقلا می‌کنند تا گزاره "شکست نظام" را القا کنند.

و جالب اینکه در این القاگری اثری از هم پذیرش مسئولیت خودشان بعنوان بانیان شکست نیست و دائما انگشت اشاره را به سمت این و آن دراز می‌کنند.

مع‌الوصف لازم به تأکید است که این القاگری اصلاح‌طلبان هیچ مبنای عقلانی ندارد و نه تنها کشور در شرایط بن‌بست یا بحران نیست بلکه در صورت رأی خوب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰، ضعف‌های موجود نیز در فرایند رفع قرار می‌گیرند و سرعت پیشرفت کشور بیشتر خواهد شد.

این مسئله حتما باید مد نظر مردم و مخاطبان باشد که القای شکست و بن‌بست به بهانه شکست یک جناح سیاسی چیزی جز بلاهت و جوان‌سری سیاسی نیست.

و البته اگر واقعا با یک بلاهت تاریخی مواجه باشیم!

زیرا برخی معتقدند این رفتارها و القائات به دلیل عزم جزم جناح شکست خورده‌ی مذکور برای ایجاد فتنه اقتصادی و یکسره کردن کار نظام رخ داده است.

اصغرزاده پیش از این نیز در اظهاراتی اینطور گفته بود که نمی‌توانیم تا ابد برای اصلاح صبر کنیم! [۲]

***

نماینده مستعفی مجلس ششم: مسئولان استعفا بدهند!

ناصر قوامی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت روزنامه آرمان ملی آنرا بازنشر داد اظهار کرده است:

"شرایط –کشور- به شکلی است که هیچ‌کس بابت عملکردش توضیحی نمی‌دهد، دوگانگی در کشور غالب شده است و رئیس‌جمهور اختیارات محدودی دارد و به همین دلیل مشکلات کمی هم به نهادهای دیگر بازمی‌گردد. کشمکش‌ها بین مجلس و دولت هر روز وجود دارد و سعی دارند تقصیرات را به گردن یکدیگر بیندازند و ظاهرا همه درصددند از خودشان سلب مسئولیت کنند، در صورتی که همه آنها مسئول هستند. اگر هرکس که در مسئولیت خود تخطی کرده استعفا بدهد مردم متوجه می‌شوند که مشکل کجاست و آیا حل‌شدنی است یا نه؟ "! [۳]

*بدیهیست که اگر خواص کشور به امثال چنین چهره‌هایی و چنین سوابقی تودهنی زده بودند و روشنگری لازم در پیشگاه مردم صورت گرفته بود؛ امروز هرگز شاهد این نبودیم که یک چهره بدسابقه که هیچ درکی از اهمیت رأی مردم و مسئولیت‌پذیری ندارد و داغ استعفای از نمایندگی مردم به بهانه‌های سیاسی نیز بر پیشانی او حک شده؛ دوباره به صحنه بیاید و همین نسخه غلط را برای دوستان خود در دولت نیز تجویز کند.

و البته این عدم درک در حالت خوشبینانه است زیرا تحلیل‌های بدبینانه می‌گوید هسته سخت اصلاحات اساساً گزینه‌های ناکارآمد را در دامن رأی مردم می‌گذارد که بعدا خواستار استعفای آنها شود و در فرایندهای کشور اخلالگری کند.

راه حل مشکلات نیز استعفای مسئولان نیست. زیرا در این صورت نه جامعه به اثر رأی خوب یا بد خود پی می‌برد و نه هیچ مسئولی به اصلاح روند امور خواهد اندیشید! بلکه مسئولان باید تا روزی که قانون تعیین کرده در مسئولیت خود بمانند، نقاط قوت خود را تقویت و نسبت به رفع نقاط ضعف نیز اقدام کنند.

زیرا فرایندهای اداری و اجرایی کشور تنها با همین راه بهبود می‌یابد. مگر در شرایط خاص که موضوع این بحث نیست.

***

آن‌کس که به اشرار گفته بود مراکز حساس نظام را اشغال کنید!

رَد گم‌کنی "فرماندهان آشوب" با لباس بسیجی

علیرضا علوی‌تبار، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یادداشتی با عنوان "هیچکس از جنگ سالم برنمی‌گردد! " که در وبسایت مشق‌نو منتشر شد به انتشار خاطرات خود از دوران حضور در جبهه‌ها و صحبت با دوستان شهیدش پرداخته است.

او در خطوط پایانی این یادداشت می‌نویسد:

"بیش از سی سال از آن وقایع می‌گذرد. جا مانده یک کاروان رفته‌ام. ظاهرا من سلامت از جنگ برگشتم، اما در واقعیت هیچکس از جنگ سالم برنمی‌گردد. تکه‌ای از دل شکسته ما آنجا می‌ماند. هنوز هم از یکسو دائم نگران آینده‌ام. از سوی دیگر همراهان تلاشگر را که می‌بینم، آرامش پیدا می‌کنم. هنوز هم نشانه‌های زندگی و تلاش دیده می‌شود. آیا این همان آینده نیست که در حال می‌بینیم؟ تداوم این راه طوفانی تنها با همان میراثی ممکن است که از حبیب، علی، مجتبی و حسن به جا مانده: خدا، زندگی معنادار، شجاعت و امید. "

این فرد همچنین تصویری از خود با لباس بسیجی که گفته می‌شود در هنگام حضور او در جنگ بوده است را نیز در متن این گزارش منتشر کرد. [۴]

انتشار این یادداشت در مقطع فعلی توسط علوی‌تبار که صراحتا دست به معارضه تئوریک علیه نظام اسلامی زده است جای سؤالات و تأملات فراوان دارد...

*دقت شود که همانطور که سوابق مجاهدت برای نظام اسلامی و همراهی با شهیدان محل احترام و افتخار است اما تصور اینکه داشتن چنین سابقه‌ای باید جاده صاف کن رفتارهای غلط برخی افراد باشد نیز حتما غلط است.

مثلا ما در تاریخ صدر اسلام چهره‌هایی مثل طلحه، شمربن‌ذی‌الجوشن و زبیر بن عوام را نیز داریم که از سوابق بسیاری در مجاهدت و حضور در جبهه حق برخوردار بودند اما بعدا به سرسخت‌ترین و خونریزترین دشمنان راه حق تبدیل شدند.

و بدیهیست که در هنگام بروز این خطاهای فاحش و غیر قابل بخشش دیگری کسی نباید خواستار نادیده گرفتن خطا به دلیل آن سوابق مجاهدت باشد.

در بحث آقای علوی‌تبار نیز باید گفت با توجه به اظهاراتی که از این فرد در سال‌ها و ماه‌های اخیر در دست است حتی می‌توان گفت التجا بردن وی به خاطرات و عکس‌های دوران دفاع مقدس می‌تواند امری مشکوک نیز تلقی شود...

مردم باید بدانند که این فرد طی سالیان اخیر اظهاراتی داشته است از این قبیل که: معترضین خیابانی باید نقاط حساس نظام را اشغال کنند، هدف اصلاح‌طلبی حفظ نظام نیست و شاید از روش‌های غیر قانونی علیه نظام بهره بگیریم! [۵]

مردم ایران همچنین در جهت حفظ امنیت خودشان و حفظ نظام اسلامی باید بدانند که این فرد چند سال قبل نیز به خرج دولت آقای روحانی و تحت نظارت حسام‌الدین آشنا به مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت رفت و طی اظهاراتی خواستار زمینه‌سازی برای اغتشاش میلیونی مسالمت‌آمیز! علیه نظام اسلامی شد. [۶]

او در اظهارات سیاسی خود پیرامون نظام اسلامی همچنین از مفهومی به نام "ایفای نقش دوباره جمهور در بنیان‌گذاری" نیز حرف می‌زند که ارزیابی راهبردی نشان می‌دهد منظور او لزوم انقلاب دوباره است.

ما اکنون این قضاوت را به عهده مردم و مخاطبان محترم می‌گذاریم که وقتی چنین فردی با چنین نظرات و تئوری‌هایی اقدام به انتشار خاطرات خود از دوران جنگ و رونمایی از تصویرش در لباس رزمندگی می‌کند؛ دقیقا این اقدام او به چه معناست!؟

آیا با یک سفید سازی از جانب کسی مواجه هستیم که پروژه‌های خود را شکست خورده می‌بیند!؟

یا با طراحی برای ایجاد یک "سنگر امن" طرفیم که سنگرنشینانش مطمئن از آماده بودن هیمه فتنه اقتصادی و موفق بودن فرماندهی خود در این فتنه؛ مشغول پراکندن فرکانس‌های رادیویی برای منحرف کردن چشمان رصدگر جامعه هستند؟

اینها سؤالاتی است که خواص و نخبگان کشور بایستی پیرامون آنها به اقتراح بنشینند.

در راستای تئوری پیش‌گفته می‌توان به گزارش چند روز  قبل روزنامه شرق نیز استناد کرد که در یک سفیدسازی آشکار منکر هرگونه تقلای اصلاح‌طلبان برای ایجاد اغتشاش و یا تحریم انتخابات شده بود!

این در حالی است که مثلا رفتار تحریمی اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات مجلس یازدهم حتی مورد سرزنش کسانی مثل بهزاد نبوی یا محسن هاشمی نیز قرار گرفته است. [۷]

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/136416

2_ mshrgh.ir/1063737

3_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/298768

4_http://mashghenow.com/%d9%87%db%8c%da%86%e2%80%8c%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%86%da%af-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85-%d8%a8%d8%b1-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%af%d8%b1%d8%af%d8%af/

5_ mshrgh.ir/1095931

6_ mshrgh.ir/836280

7_ mshrgh.ir/1127224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    24 1
    ثروت مفتی را که از بیت المال دزدیده اند بگیرید . تا بلبلی یادشان برود !!!
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    17 1
    فقط عوام الناس که گستره آگاهی و اطلاعات محدودی دارند امید اول اصلاح طلبان تهوع آور برای فریفتن شان هستند! برای همین سران اصلاح طلبان تهوع آور کنسرت را بر تفسیر قرآن ترجیح می دهند تا عوام به آن سرگرم باشند و ذهن و دلشان در غفلت بگذرد و نفهمند که امورشان را به دست چه نااهلانی سپرده اند!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    18 1
    1400 وانتخابات سختی خواهیم داشت ان شاءالله مردم به کسی رای دهند که باعث شود فشار گرانی از روی دوش آنها برداشته شود، در غیر این صورت بدانند که این آقایون هیچ عزمی برای کاستن فشارها بر مردم ندارند و بالعکس می خواهند با فشار بر مردم باعث طغیان آنها شوند.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      13 1
      اگر کشور را به یک چوپان می سپاردیم وضع کشور هزار بار بهتر از این بود که دست اصلاح طلبان باشد. پ.ن: با عرض پوزش از چوپان های عزیز
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    14 0
    متاسفانه مسئولین توان اداره کشور را ندارند
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      5 4
      از آلبانی چه خبر؟
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    5 0
    با سلام اصغرزاده, قوامی, علوی تبارو ... پرچم دار تبلیغ ثنویت و مدرنیته هستند. این جریان بطور اساسی با حاکمیت دین و نظام دینی و ولایت فقیه زاویه دارند و با انگیزه استحاله ج اا فعالیت می کنند. ریشه بحران ها بطور کلی به حضور این تفکر در سطح نظام تصمیم گیری است. در مقابل در خیمه گاه ولایت مداران کم کاری های زیادی مشاهده می شود و جبران این کوتاه ورزی ها نیازمند پویشی از جنس مکتب سلیمانی است. عظمت انقلاب اسلامی چون خورشیدی عالمتابی است که ابرهای جهل و گمراهی تلو تلو آن را کم فروغ کرده است. پس برای زدودن این تیره بختی هائی که جریان نگون بخت اصلاحات بر دین و مردم نازل کرده بایستی از نو بسیج شده و با صدای قاطع و محکم و اندیشه ورزانه ابرهای ظلمت را کنار زده و پیام آور اسلام و عدالت و رستگاری گردید. نفاق اصلاحات چون ویروس متاسفانه انتشار پیدا کرده و نسل های حاضر را بخود آلوده کرده است. به امید نصرت الهی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    13 1
    این سبز های فتنه گر با رنگ عوض کردن در این 7 سال انتقام خودشان را از مردم گرفتند
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    12 1
    اقای علوی تبار کیاوش سابق بابا سخنران رادیو نفت ملی ابادان انقر خودتو افتابی نکن گندش درمیاد ماهیتتان معلوم میشه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    11 1
    مدعیان اصلاحات بزرگتریم موانع پیشرفت و آرامش کشور
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    7 0
    یقیناخطر جریان نفوذی غرب موسوم به اصلاح طلبان برای کشور و مردم از ویروس منحوس کرونا بشدت خطرناکترو ویرانگرتر است . و تا دست این جریان نفوذی از هرم قدرت و نظام اسلامی کوتاه نشود کشور در مسیر رشد و تعالی و جهش اقتصادی و تعالی فرهنگی و امنیت پایدار قرار نخواهد گرفت . با وجود این جریان در نظام از اشتغال و ازدواج و ازدیاد نسل و نشاط و سر زندگی مردم خبری نخواهد بود .
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    6 0
    چرا اصغر زاده استایل دستهاش همیشه اینجوریه؟
  • آرش IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    6 0
    خطاب به دوستان انقلابی که آگاه کردن مردم ناآگاه براشون مهمه: دوستان اینکه ما نظراتمون رو اینجا در مشرق بیان می کنیم و مطابق طرز فکرمون رسانه خودمونو داریم خیلی با ارزش و عالیه. ولی بچه های خوش فکر انقلابی باید همه جای فضای مجازی حضور داشته باشند و نوع دیدشون رو به جامعه ارائه کنند.. مشرق باید مقـــــــر ما انقلابی ها باشد نه فقط سنگر..
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 1
    خاک بر سر این قوامی احمق که جریان اصیل حوزه و انقلاب و امام و رهبری را رها کرده چسبیده به امثال اصخر زاده و غلوی تبار اینها اخه قابل اعتماد هستند ما در روستامان یک خر را هم اعتماد نمی کنیم دست اینها بدهیم تا بماند مملکت
  • سلیمانی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    این روحانی که دم از اختلاف مجلس و دولت میزنه یکی بهش بگه آقای اصلاح طلب ، مجلس که 7سال دست شما بود و مردم از دست شما سوختند وساختند. حالا شدی معرکه گیر.اف بر شما
  • CA ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    بهترین راه اصلاح ایران کلا اصلاح اصلاح‌طلب و لیبرال هست. کلا لیبرال بایستی در تمامی کشورها از اقتصاد و سیاست کنار گذاشته شود تا برده داری از بین برود و منابع زمین هدر نشود.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    جناب آقای ناصر قوامی سلام علیکم اگر خودت در انتخاباتت شک دارید مردم را به شک نیندازید اگر می دانستید که ریس جمهور اختیاری ندارد پس بی خود برای نامزد مورد نظر تبیلغ می کردی یک بار اشتباه دوبار اشتباه سه بار اشتباه و.... نشانه بی خردی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس