کد خبر 1118627
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

امروزه با توجه به شلوغی ها، آلودگی شهر و دغدغه های روزانه مردم برای کار و زندگی، در اولین فرصت مانند دو روز آخر هفته و ایام تعطیل، همه از تهران فرار می کنند تا به یکی از مناطق اطراف تهران یا شهرهای شمالی کشور سفر کرده و چند روزی در آرامش کامل و به دور از روزمرگی استراحت لذت بخشی داشته باشند. اما چرا بجای سفر به شهرهای شمالی یا شهرستان های اطراف تهران، به سراغ کردان برویم؟

معرفی کردان

کردان روستایی از توابع ساوجبلاغ در استان البرز است که در نزدیکی شهرستان کرج قرار دارد. در گذشته کردان  روستایی خوش آب و هوا، بکر و دلنشینی بود که مردم با چند ساعت نشستن در مناطق خوش آب و هوا و دشت های روستا، دیگر نمی خواستند به جای دیگری بروند اما امروزه با توجه به وجود کارخانه های آلومینیوم سازی، مرغداری ها، ریسندگی و  بافندگی و غیره در اطراف کردان، روستا همچنان توانسته خوش آب و هوا و زیبا بودنش را حفظ کند اما در روزهایی که مردم به سمت روستا هجوم می آورند دیگری خبری از مناطق دنج و آرامش بخش نیست.اگر میخواهید در مورد مناطق دیدنی کردان اطلاعات بیشتری داشته باشید میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

کردان کجاست؟

روستای کردان در 60 کیلومتری تهران و 25 کیلومتری کرج واقع شده است و اگر می خواهید به روستا دسترسی داشته باشید می بایست خود را به یکی از شهرهای کرج یا تهران برسانید. برای دسترسی به کردان از تهران می بایست تهران را به سمت کرج ترک کرده و وارد آزادراه تهران – کرج بشوید. بعد از 45 دقیقه که وارد کرج شدید، اتوبان را ادامه داده و وارد آزادراه کرج – قزوین شوید تا پس از 20 کیلومتر به روستای کردان برسید. در روزهای عادی تنها یک ساعت زمان نیاز است تا از تهران به کردان رسید اما در ایام تعطیل، این زمان به لطف ترافیک گاه تا بیش از 2 ساعت نیز به طول می انجامد.

نگاهی به جاذبه های دیدنی و تفریحات کردان

عده بسیاری کردان را فقط به نشستن در ویلای لوکس و لذت بردن از هوای خنک منطقه می دانند اما خوب است بدانید در کردان، جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که خاطرات سفر را لذت بخش تر می کند.

در اطراف کردان کوه های مختلفی وجود دارد که معروف ترین آن ها، کوه کهار با ارتفاع 4هزار متری است. مسیرهای کوهنوردی در کردان اغلب از میان دشت های سرسبز و درختان مختلف عبور می کند که خود باعث جذاب تر کردن کوهنوردی می شود.

اگر به دنبال این هست که چند ساعتی را در طبیعت زیبای کردان اتراق کرده و بساط پیک نیک به راه کنید، نگاهی به رود کردان بیاندازید. رود کردان مهم ترین رود روستا است که از ارتفاعات کهار سرچشمه گرفته و به رود شور واقع در اطراف نجم آباد ختم می شود. رود همیشه جاری کردان باعث شده منطقه سرسبز اطرف رود، صدای دلنشین جریان آب و پرندگان بهترین مکان برای کمپ زدن را به وجود بیاورد.

دهکده ورزشی کردان هم جزء محبوب ترین نقاط کردان به حساب می آید. در دهکده ورزشی هم سالن های استخر، فوتبال و والیبال وجود دارد و هم مردم می توانند در منطقه پروازی دهکده، تجربه شیرین و هیجان انگیز پرواز بر فراز روستای کردان را داشته باشند اما لازم است بدانید در صورتیکه هوا ابری و با احتمال رعد و برق باشد یا برفی و طوفانی امکان تجربه پرواز وجود نخواهد داشت.

اگر میخواهید با تاریخچه روستای کردان نیز آشنا شوید، نگاهی به بناهای تاریخی مانند برج مقبره و  پل بانوصحرا بیاندازید. با اینکه گفته می شود قدمت سکونت بشر در کردان به هزاران سال پیش برمیگردد اما پل بانو صحرا که در دوران صفویه ساخته شده است ما را تا حدودی با تاریخچه روستا آشنا می کند.

نکات لازم برای سفر به کردان در شرایط کرونایی

مدتی است که کشورمان میزبان ویروس عجیب و غریب کرونا شده و این ویروس تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی، شست و شوی روزانه دست و صورت، استفاده از الکل قبل و پس از استفاده از هر وسیله ای و همچنین ضدعفونی کردن اقامتگاه از بین خواهد رفت. متاسفانه به دلیل جو ترسناکی که از این ویروس پخش شده، اکثر افراد به دلیل ترس از مبتلا شدن و عواقب آن به سراغ اجاره ویلا در نقاط مختلف کشور نمی روند.

یکی از نکات سفر به کردان در شرایط کرونایی است بدانید، پروتکل های بهداشتی لوکس ویلا است. ویلاهایی که توسط لوکس ویلا به مسافران اجاره داده می شوند همگی پس از تحویل کلید از مسافر قبلی با مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های مخصوص عاری از هرگونه ویروس از جمله کرونا می شوند و همچنین، تمامی لوازم مصرفی مانند لیوان، قاشق و چنگال و غیره نیز مجدداً شسته شده و ضدعفونی خواهند شد اما یک نکته ای را معمولاً اکثر مسافران از آن غافل می شوند و آن هم به همراه داشتن وسایل مصرفی روزانه مانند دستمال، پتو، مسواک و غیره است چراکه به دلیل شرایط کرونا، لوکس ویلا اجازه نمی دهد همچین وسایلی از طرف صاحب ویلا در ویلا گذاشته شود.

لوکس ویلا به شما اطمینان می دهد تمامی ویلاها، پیش از ورود مسافر به صورت سختگیرانه ای ضدعفونی شده و شما را خاطر جمع می کند که سفری بدون هیچ ترس و اضطرابی را به ارمغان می آورد.

چرا برای اجاره ویلا در کردان به سراغ لوکس ویلا برویم؟

امروزه راه های زیادی برای اجاره ویلا در کردان وجود دارد. راحت ترین، ارزان ترین و بی دردسرترین راه برای اجاره ویلا، سایت لوکس ویلا است. فرقی نمی کند به دنبال سوئیت یا ویلای ارزان هستید یا ویلای استخردار، لوکس و دوبلکس، تنها کافیست با کارشناسان لوکس ویلا تماس حاضل فرمائید تا با توجه به بودجه و نوع ویلایی که میخواهید، بهترین ویلا را برایتان رزرو کند تا سفری خاطره انگیز داشته باشید اما خوب است این نکته را بدانید ویلاهای استخردار در کردان جزء محبوب ترین ویلاها هستند و اگر شما هم قصد اجاره ویلا استخردار در کردان را دارید خوب است حداقل از یک هفته قبل نسبت به رزرو آن اقدام کنید چراکه در ایام تعطیل و آخر هفته ها تمامی ویلاهای محبوب کردان اجاره داده می شوند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس