کد خبر 1118391
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
نوید افکاری نمایه

یکی از مواردی که جریان ضدانقلاب روی آن تاکید داشت، اعتراف تحت شکنجه بوده است که این ادعا بدوا در مرحله تحقیقات از سوی خانواده وی مطرح شده بود.

به گزارش مشرق، ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ بود که فردی از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز در محله شاه داعی الله و مقابل درب منزل خود، با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. 

بیشتر بخوانید:

دلیل حمایت «سلبریتی‌های وابسته» از قاتل‌ها چیست؟

سوالی که همه باید از خود بپرسند

چند نکته درباره این پرونده جالب توجه است که در ادامه می‌خوانید:

نکته اول-  شرکت در اعتراضات یا قتل؟

تحقیقات در خصوص این پرونده قتل ادامه داشت تا اینکه با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام نوید افکاری در خصوص این پرونده به عنوان متهم دستگیر شد. این در حالیست که جریان معاند به دروغ، اتهام وی را سیاسی و شرکت در اعتراضات عنوان کرده است!

نکته دوم-  چرا نوید افکاری متهم شد؟

اما سئوال اینجاست که چگونه اتهام قتل متوجه نوید افکاری شد و ادله اثبات جرم چه بوده؟
۱-  فیلم دوربین واقع در خیابان محل تعقیب مقتول که نشان دهنده تعقیب مرحوم ترکمان توسط نوید افکاری است.
۲-  چندین نفر شاهد از جمله دوستان نوید افکاری هویت وی را در فیلم دوربین مورد تایید قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی فرصت زندگی دوباره را از نوید افکاری گرفتند؟

نکته سوم-  بررسی های مخابراتی انجام شده نشان دهنده انتساب جرم به نوید افکاری است در لحظه وقوع جنایت بررسی های فنی حاکی از حضور داشتن تلفن همراه نوید افکاری در منطقه وقوع قتل است.

نکته چهارم-  شاهدی که پس از ارتکاب قتل نزد وی اقدام به تشریح ماجرا کرده، صراحتا ادای شهادت کرده است.

ببینید:

فیلم/ مسیح علینژاد: دنیا باید ورزشکاران ایرانی را تنبیه کند!

نکته پنجم-  بازسازی صحنه قتل به نحو دقیق و در حضور عموم مردم توسط نوید افکاری صورت گرفت که جزییات آن کاملا منطبق بر واقعیت است؛ چرا که در صورتی که نوید افکاری تحت شکنجه اعتراف کرده بود، نمی توانست جزییات قتل را به نحو دقیق توضیح دهد.

نکته ششم-  در مرحله دادرسی پرونده نوید افکاری صراحتا با دست خط خود به تفصیل اقرار به جرم انتسابی کرده است.

نکته هفتم- آیا اعتراف نوید افکاری به قتل تحت شکنجه بوده است؟

یکی از مواردی که جریان ضدانقلاب روی آن تاکید داشت، اعتراف تحت شکنجه بوده است که این ادعا بدوا در مرحله تحقیقات از سوی خانواده وی مطرح شده بود و بنا بر درخواست وکیل تعیینی وی دستور اعزام نوید افکاری به پزشکی قانونی صادر شد؛ اما نوید افکاری در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرد که شکنجه نشده است و  به پزشکی قانونی نمی‌رود که در این خصوص نیز صورتجلسه‌ای که به تایید وکیل وی رسیده که موجود است.

بیشتر بخوانید:

همسویی کور برخی هنرمندان با جنگ رسانه‌ای ماجرای نوید افکاری

اما باز هم به همین جا اکتفا نشد و مورخ ۱۹ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ از نوید افکاری با طرح مجدد ادعاها توسط تیم ویژه سه نفره اعزامی از پزشکی قانونی در حضور رییس کل دادگستری استان فارس معاینه به عمل آمد و بر اساس معاینات انجام شده از نواحی مختلف بدن وی، هیچ گونه آثاری دال بر آزار جسمی (شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و ... مشاهده نشد.

نکته هشتم- نوید افکاری چگونه محاکمه شد؟

در مرحله دادسرا، نوید افکاری دارای وکیل تعیینی ( وکیلی که از سوی خودش تعیین شده بود) بوده است و دادگاه رسیدگی به اتهامات نوید افکاری به صورت علنی برگزار شد و اعضای خانواده وی و وکلیش نیز در جلسه دادگاه حاضر بودند؛ بنابراین برگزاری دادگاه به صورت غیرعلنی و یا عدم حضور وکیل مدافع وی در دادگاه ادعایی کذب است و وی از تمامی حقوقی که متهمان بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری از آن ها برخورد هستند، برخوردار بود.

نکته نهم- آیا پرونده نوید افکاری به طور شتاب زده و فوری رسیدگی شد؟

۱۴ مهرماه سال ۹۸ یعنی چیزی در حدود بیش از یک سال از زمان وقوع قتل، دادگاه بدوی وقوع بزه از سوی نوید افکاری را محرز می داند و از حیث ارتکاب قتل عمد وی را محکوم به قصاص کرد. ششم اردیبهشت ماه سال ۹۹ رای صادره از سوی دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور عینا تایید شد و در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری پرونده جهت استیذان نزد معاون قضایی قوه قضاییه ارسال شد؛ در این میان از دادسرا تا دیوان عالی چندین قاضی بر محکومیت نوید افکاری رای داده اند بنابراین روند رسیدگی به پرونده نوید افکاری علی رغم ادعای جریان ضدانقلاب یک روند طبیعی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    88 72
    هلاکتش بسیار بجا و درست بود
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      24 14
      بحث درست یا غلط نیست‌‌. قصاص حق خانواده‌ مقتوله. می‌تونه استیفا کنه می‌تونه نکنه! قوه قضائیه کاره ای نیست تو این قضیه.
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      7 10
      چرا کسی از انگیزه قتل چیزی نمیگه برام خیلی جای سواله البته موافق صد در صد اعدام هستم
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      3 15
      انگیزه قتل کشتن یک مامورامنیتی بوده. یعنی خیال می کرده مرحوم ترکمان مامور امنیتی است. این حضرات پادوی سلبریتی ها و مصی ها و مهنازها یک مشت جانی خون آشام هستند
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      3 5
      اون خواننده محترمی که نوشته قوه قضاییه توی این موضوع کاره ای نیست !!!!!!! گویا ایشون انتظار داره تزریقاتچی محل یا ماستبند سر کوچه دخالت کنه !!!!! اولا قوه قضاییه همه کارست توی موضوع و ثانیا اگر بر فرض محال تقاضای قصاص خانواده مقتول منتفی میشد قوه قضاییه به لحاظ جرم مشهود و از لحاظ کیفر عمومی قتل حتما سالها زندان رو لحاظ میکرد مشکل این شده که هر کی به خودش اجازه اظهار نظر میده با این دست فرمون پس از رجعت امام زمان و انتقام مورد اشاره در کتب شیعه هم نستجیرو بالله این شامورتی بازیهای مجازات نکنید هم بروز خواهد کرد !!!
  • غلامرضا IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    57 34
    اگه کسی مرتکب قتل عمد بشه طبق قانون و شرع حکمش معلومه یا قصاص یا رضایت خانواده مقتول
  • SE ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    42 31
    خدا را شکر که با اعدام این قاتل حقوق خانواده مقتول اعاده شد و شهروندان نیز از شرش خلاصی یافتند
    • ولی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      19 13
      خدا را بر آن بنده بخشایش است ، که خلق از وجودش در آسایش است
  • شیرازی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    28 41
    اگرقصاص نمیشد،میرفت کنار رجوی جنایتکار، با به گلومی انداخت ومیگفت کشتم،..... دستشون نرسید.
  • کسری IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    11 40
    اصلا برای چی دارید دوباره بیخودی توضیح میدید ؟ اون قاتل مرده شور برده دیگه گور به گور شد رفت. نیازی به توضیح بیشتر نیست.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      4 13
      اتفاقا کار درستی هست دقیق علت اعدام این فرد بیان بشه چون متاسفانه سایتها و شبکه اهای اجتماعی پروپاگاندا و شانتناژ زیادی روی این قضیه دارند و ممکنه برخی افراد دهن بین واقعا باور کنند .
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      0 10
      اینکه دایم در موضع اتهام قرار بگیریم هی می خواهم پاسخ دهیم بد است
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    37 41
    خیییییییییییلی انسان نمای مخوف و غیر قابل پیش بینی بوده. چرا جلوی حامیان این جانی مخوف رو نمیگیرید؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آهای تو که به نفع این جانی به نظرات ما منفی میدی میخوای اثبات کنی در حد نئاندرتال های وحشی عقب مانده هستی؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    17 27
    خدا رو شکر که مرده شور برد افکاری جانی و افکار پلیدش رو ننگ به حامیان این قاتل ابلیس صفت! ننگ به تربیتتون که فرق جانی و خاطی رو نمیفهمید!
  • UA ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    7 24
    بابا خیلی نی نی به لا لای اون ها نگذارید . به اون ها چه مربوط . وقتی هی توضیح مکررات یعنی برد آنها که شما را گرفتند . همین بسه . چقدر بزرگش میکنید . میخواست نکند . مملکت قانون داره . هر کی هر کی که نیست .عده ای یا کشوری بخواد عرض اندام کنه . ما تا حالا چنین در مورد دیگران داشتیم که بخواهیم از قاتل دفاع کنیم اون هم با این وضاحت که خود او هم بارها قبول و تائید کرده . خدا همه را از جمله او بیامرزه . چون تقاص پس داده .
  • DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    11 25
    هلاکتش بسیار بجا و درست بود
  • DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    8 24
    خدا را شکر که با اعدام این قاتل حقوق خانواده مقتول اعاده شد و شهروندان نیز از شرش خلاصی یافتند
  • م IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    6 23
    خیلی مطلب خوبی بود. خلاصه و شفاف. جنگ امروز، جنگ رسانه ها و بازیهای روانی است. کشورهای معاند هزینه‌های هنگفت مالی و فرهنگی میکنند تا بطور نامحسوس برخی اعضای رسانه‌های داخلی کشور ما ایران را، همه جور رسانه‌ای را، طبق آمال و ارزشهای خود بار بیاورد، که تا حدودی موفق هم هست، ولی ما تا وقتی که غفلت داریم از این سنگر، و جهاد رسانه‌ای را فقط در رسانه‌های خاص با مخاطبان خاص خودش دنبال میکنیم و به دیگر عرصه‌ها، به خصوص فضاهایی که افرادی اینچنین به آن علاقه‌مندند، یعنی آن افرادی که در دام هشتگها و چالشهای بی اساس می افتند و ناآگاهترند و سواد سیاسی زیادی ندارند را، خالی میگذاریم، چه انتظاری از مردم داریم؟ من فکر میکنم آن قشر مردم که در این دامها می افتند معمولا نه مشرق نیوز میخوانند نه شبکه‌های صدا و سیما را می‌بینند. در زمینه آگاهسازی همه اقشار مردم، پیش از اینکه رسانه‌های معاند شروع به فعالیت کنند، خیلی ضعیف کار میشود. کارهایی میشود، ولی چون ضعیف هستند تاثیرگذار نیست. واقعا مشکل اصلی عدم آگاهی است. وقتی شما مردم را از قبل آگاه نکنید، رسانه‌های ‌‌‌‌‌‌‌دیگر هر زمان اراده کنند، به راحتی احساسات آنها را درگیر میکنند. و این آگاهسازی بهتر است برای هر قشری، متناسب با زبان و ادبیات همان قشر باشد، ولی متأسفانه فقط یک ادبیات مشخص هست که در داخل چنین رسالتی را بردوش دارد و به نظر من کافی و تاثیرگذار نیست‌.
  • کیایی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    19 21
    قاتل حتما نادم و پشیمان به سزای عملش رسید، کثیف تر از اون کسانی هستند که با قهرمان سازی از قاتل زمینه قتل بیشتر رو فراهم می کنند بی شرف ها
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      8 3
      از کجا فهمیدی نادم و پشیمان بوده؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 2
    خدارا شکر که دل خانواده مقتول کمی آرام شد
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 1
    باید زوتر از اینها اعدام می شد تا زود تر از این گرفتار عذاب الهی در قبر و برزخ شود
  • مهدی GB ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    2 18
    ضد انقلاب میدونه که چند ماه دیگه ترامپ گورشو گم می کنه میخواد از این چند صباح باقی مونده نهایت استفاده رو بکنه برای ضربه به ایران حتی با حمایت از یه قاتل رذل لات چاقوکش.
  • ضیائی NL ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 6
    مشرق، ممنونیم!
  • CA ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    داشتم نظرات رو می خوندم و متاسفانه خیلی از کسانی که نظر دادن بدون اینکه خود شاهد موضوع بوده باشن و یا با چشم خود دیده باشن، خیلی راحت نظر میدن. من کاری به اصل موضوع ندارم و البته اعتقاد دارم اگه کسی واقعا جرمی مرتکب شده باشه بایستی مطابق با قانون با اون رفتار کرد. در خصوص نوید افکاری هم متاسفانه خود فوه قضاییه با عدم شفافیت لازم به این حرف حدیث ها دامن زد. چرا بایستی اعترافات شخصی که متهم به قتل هست رو در تلویزیون ملی پخش کنن؟ چرا این همه مانور و تبلیغات داده شد روی این موضوع؟ این همه تو کشور قتل انجام میشه و کسی خبردار هم نمیشه! در خصوص این پرونده من سعی کردم یه سری اطلاعات از اینترنت پیدا کنم (هر چند که مشخص نیست منتشر کنندگان این مطالب عین واقعیت را گفته باشن) اما در هر صورت برای متهم کردن یه شخص صرفا نمیشه به این اکتفا کرد که زمان قتل موبایل قاتل در محدوده قتل بوده! و یا اینکه صرفا به فیلمی استناد کرد که متهم را تو خیایان نشون میده بودن اینکه کار خاصی انجام داده باشه. منظورم اینه که اگه فیلمی در لحظه قتل ثبت شده باشه، بایستی اون رو منتشر می کردن. از خدا می خواهم همه ما را به راه راست هدایت کنه. یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس