کد خبر 1117988
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
جزیره سقطری یمن

منابع یمنی از تحرکات و اقدامات خطرناک امارات در جزیره سقطری یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، منابع یمنی از تحرکات و اقدامات خطرناک امارات در جزیره سقطری یمن خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

امارات دوستان جدیدش را به جزیره یمن اعزام کرد

«فهد سلیم کفاین» وزیر منابع شیلات یمن وابسته به دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد: امارات اخیراً تجهیزات ارتباطاتی پیشرفته وارد جزیره سقطری یمن کرده است.

وی افزود: امارات همچنین تجهیزات و ادوات دیگری هم وارد این جزیره یمنی کرده است.

وزیر شیلات یمن تاکید کرد: در اگوست گذشته، خارجی‌ها( از سوی اماراتی ها) از اتباع مختلف بدون روادید، به سقطری آورده شده‌اند که این اقدام نقض حاکمیت یمن است.

وی اقدامات انجام شده را غیرقابل قبول دانست.

این در حالی است که روز گذشته، «هاشم سعد السقطری» استاندار جزیره سقطرای یمن اعلام کرده بود که امارات، کارشناسان اسرائیلی را به جزیره راهبردی سقط را فرستاده است.

بیشتر بخوانید:

جنگ قدرت در کاخ پادشاهی سعودی

وی با اشاره به اینکه این جزیره در طول تاریخ حضور متجاوزان را نپذیرفته است، افزوده بود: بزودی مطامع کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن و نیز آمریکا و اسرائیل در این جزیره هم ناکام خواهد ماند. امارات از زمان آغاز تجاوز به یمن برای ایجاد پایگاه نظامی و تشکیل شبه‌نظامیان جهت بر هم زدن امنیت و ثبات سقطری تلاش می‌کند به ویژه اینکه این جزیره از اهمیت استراتژیک در اقیانوس هند برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش‌های امارات برای ایجاد پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی، گفته بود: ابوظبی خدمات زیادی به اسرائیل در منطقه کرده است و یمن میزان و حجم روابط بین ابوظبی و تل‌آویو را نمایان کرد.

استاندار سقطری ضمن تمجید از مخالفت مردم سقط را با عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی، تاکید کرده بود: آزادگان سقط را نقش برجسته ای در آشکار کردن طرح‌های اشغالگران اماراتی و اسرائیلی دارند و طرح‌های متجاوزان را در هم خواهند شکست. تمامی تحرکات امارات و اسرائیل در این استان با همدستی عربستان سعودی است. عربستان حضور نظامی استعماری در سقطری دارد. ریاض، ژانویه گذشته کارشناسان آمریکایی را به منظور بررسی امکان ایجاد پایگاه‌های نظامی به سقطری اعزام کرد و امروز نیز امارات کارشناسان اسرائیلی را به این جزیره اعزام کرده است. آمریکا و اسرائیل و در ورای آن عربستان و امارات در سقط را، در سایه بیداری و آگاهی قوی ساکنان آن، جایی نخواهند داشت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قاسم IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 2
    باید هر چه سریعتر این جزیره را به نیابت از یمنیها و با اجازه آنها فتح کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس