آناتولی: پایگاه جاسوسی امارات و اسرائیل در جزیره سقطری علیه ایران، چین و پاکستان است

اماراتی ها پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با اعتراض مردم یمن هم مواجه شد یک هدیه ویژه ای دیگر را برای صهیونیست ها در جزیره سقطری در نظر گرفته اند.

سرویس جهان مشرق؛ واکنش ها به عادی سازی روابط میان رژیم امارات و رژیم صهیونیستی پس از چند روز همچنان ادامه دارد و در این میان مردم یمن نیز همانند سایر ملت های مسلمان و آزادی خواه به خیانت صورت گرفته علیه فلسطین معترض هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مردم شهر «زنجبار» در مرکز استان «ابین» در جنوب یمن تظاهراتی را در محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی برگزار و در حمایت از ملت فلسطین، شعارهایی را علیه خاندان «آل نهیان و صهیونیست ها» سر دادند.

به گفته منابع میدانی، عناصر موسوم به نیروهای انتقالی که تحت فرمان رژیم امارات هستند از این تظاهرات خشمگین شدند و به سوی مردم معترض شلیک و این تجمع را سرکوب کردند؛ تاکنون آمار دقیقی از تعداد شهدا و مجروحان اعتراضات در دسترس نیست.

رفتار غیر انسانی نیروهای انتقالی با مردم «زنجبار» و پیام تبریک فرمانده آنان به اماراتی ها و صهیونیست ها، خشم یمنی ها را به دنبال داشته و به گفته منابع میدانی در آینده نزدیک باید منتظر دور جدیدی از اعتراضات علیه نیروهای مورد حمایت امارات در مرکز استان ابین بود.

در حال حاضر، شهر زنجبار و مناطق وسیعی از جنوب شرق، شرق و شمال  استان ابین در اشغال نیروهای انتقالی هستند؛ استان عدن، جنوب غرب استان ابین، جنوب استان ضالع، غرب استان شبوه و جنوب استان حضرموت در اشغال نیروهای تحت فرمان امارات هستند.

به گزارش مشرق، شهر «المکلا» در جنوب استان حضرموت و مناطق «نصاب و الحوطه» در استان شبوه از جمله نقاطی در جنوب یمن به شمار می آیند که در اشغال عناصر مزدور موسوم به نیروهای انتقالی» هستند.

وادادگی و خیانت اماراتی ها فقط به عادی سازی روابط با صهیونیست ها خلاصه نشده است و سرکرده های این رژیم در تلاش هستند با کمک عناصر موسوم به نیروهای انتقالی در مناطق اشغالی جنوب یمن هم به رژیم صهیونیستی امتیاز دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رژیم امارات با این اقدام قصد دارد توازن قدرت را با رژیم عربستان در خاک یمن به سود خود تغییر و نفوذ آل سعود را بیش از پیش کاهش دهد و در نهایت ریاض را در موقعیت ضعف فرو ببرد.

به گفته منابع میدانی آگاه، اماراتی ها و عناصر مزدور تحت فرمان آنان در همین راستا با فراهم کردن تمامی شرایط درصدد هستند یک پایگاه نظامی در جزیره «سقطری» در غرب دریای عرب برای رژیم صهیونیستی احداث کنند.
 

ساخت پایگاه نظامی برای صهیونیست ها در جزیره «سقطری» فقط به قدرت نمایی برای سعودی ها محدود نمی شود و این اقدام خطرناک تبعات دیگری هم دارد و فرصت برای رژیم صهیونیستی مهیا خواهد شد تا تحولات را خلیج عمان و مناطق حومه رصد کند.

 جزیره «سقطری» در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را نشان می دهد.

این جزیره با مساحت ۳ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی در ۲۵۰ مایلی جنوب شبه جزیره عرب و ۱۴۰مایلی شاخ آفریقا قرار دارد؛ نظامیان صهیونیست با استقرار در جزیره سقطری یک برتری نظامی ویژه را در اقیانوس هند به دست خواهند آورد.

به گزارش مشرق، جزیره سقطری در یک سال گذشته نیز صحنه درگیری های شدیدی میان نیروهای منصور هادی (مورد حمایت عربستان) و نیروهای انتقالی (تحت فرمان امارات) بود که در نهایت ریاض شکست سنگبنی را در این منطقه متحمل شد.

در حال حاضر، حدود ۹۷ درصد از مساحت این جزیره در اشغال نیروهای انتقالی (امارات) است و تنها بخش کوچکی از شرق این جزیره در تصرف نیروهای رژیم سعودی است؛ ساکنان جزیره سقطری با اشغالگری اماراتی ها و سعودی مخالف هستند و تاکنون چند تظاهرات را برگزار کرده اند اما هر مرتبه اعتراض آنان با گلوله پاسخ داده شده است.

مخالفت آشکار اهالی باعث شده اماراتی ها و سعودی ها برای تغییر بافت جمعیتی این جزیره راهبردی دست به کار شوند و مهاجران را به این منطقه انتقال دهند؛ از سویی دیگر این احتمال هم وجود دارد اماراتی ها در آینده این جزیره را از خاک یمن حدا کنند تا صهیونیست ها به راحتی و بدون دردسر بتوانند مانور دهند و هیچ خطری پایگاه دائمی آنان را تهدید نکند.

به گزارش مشرق، تحرکات اماراتی ها برای تغییر بافت جمعیتی جزیره سقطری باعث شده شیوخ و بزرگان این منطقه از جمله «عیسی بن یاقوت» از مردم یمن و اهالی بخواهند برای خارج کردن این جزیره از چنگال نیروهای ائتلاف غربی - عبری - عربی به ویژه اماراتی ها وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • NL ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    56 26
    مشرق با این اخبار فقط اعصاب ملت رو خورد میکنی ،قرار بود کنترل تنگه باب المندب دست حوثی ها و ایران باشه الان ورودی خلیج عدن افتاده دست اسراییل!! این عاقبت صرفا شعار دادن و تهدید الکی کردن مسئولین ایران هست تو لفاظی درجه یک هستیم به عمل که میرسه میشیم تماشاگر الان باید نیروی دریایی ما یه تکونی به خودش بده وگرنه این پایگاه اسراییلی ها هر روز به مرز های ما نزدیک تر میشه
    • قریشی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      13 24
      امثال شماها فقط همین مورد رو بعنوان پیروزی برای صهیونیستها علم می کنید در حالیکه ما صدها پیروزی در چند سال اخیر در همین جبهه داشتیم به چشمتان نمی آید . شما بصیرت ندارید تا شاهد حضور نیروهای سپاه در مرز جولان اشغالی باشید آنوقت دل مردم را از تصرف یک جزیره ناخوش احوال می کنید؟!!! بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز بیشتر از روز قبل رژیم صهیونیستی ضعیف تر و خوار تر بوده و هر روز ایران قویتر از روز قبل ظاهر گشته است
    • میثم IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      15 9
      دقیقا نتیجه تهدیدات توخالی مقامات ما نتیجه ای غیر از این نداره فقط بلدیم تهدید کنیم و شعار بدیم تو مقام عمل فقط سکوت اختیار میکنیم
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      11 4
      مسئولان امارات فقط به فکر منافع شخصی هستند و گماشته صهیونیست ها هستند
    • GB ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      7 6
      پاسخ به آقای قریشی مرز جولان اشغالی در کنترل روسها و سوری ها هست برادر من باشه من بصیرت ندارم شما که داری یه زحمتی بکش از زمان ترور سردار سلیمانی وضعیت جبهه های مختلف رو به روز رسانی بکن ببین شرایط چیه؟ متاسفانه عملکرد تمام فرماندهان ما (تاکید میکنم در مقام عمل) یک دهم اون خدا بیامرز نبوده ،این حرفهای من پاشیدن بذر نا امیدی نیست دیدن واقعیات هست ،مومن باید واقعگرا و عملگرا باشه نه اینکه از تو منزل یا پشت دفتر کارش شعار مدیریت دنیا رو بده ولی در عمل .....
  • DE ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    32 7
    وقتی ما با این همه قدرت دست رو دست گذاشتیم معلومه کشوری که یک دهم تهران هم نیست میاد همچین جزیره استراتژیکی و تصاحب میکنه
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    10 10
    یمنی ها میگویند بهر آزادی قدس از سقطری باید گذشت . آنجا را مدفن هر آنچه خیانتکار و جنایتکار و غاصب و تجاوزگر با یاری خدا و همت مردم شریف و باغیرت یمن عزیز خواهیم دید . دور نیست . از این ببعد از یک سو موشک ها از سرزمین اصلی و درگیری با متجاوزان از سوی مردم مستقر در جزیره خواب را از چشمانشان خواهد ربود . سران امارات وحشی شده اند و کار را بجائی رسانده اند بیشرمانه سرزمین ملل دیگری از اعراب را به غاصب سرزمین فلسطین اهدا میکنند . چقدر بیچاره و بدبخت شده اید . از شما بعنوان بدترین حکام تاریخ عرب بعنوان خائنین وا داده محض یاد خواهد نمود . شما آگاهانه خنجر از پشت به جسم دیگر ملت های عرب میزنید . به بذترین وجه جواب پس خواهید داد .
  • مارلون IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    40 6
    ایران قبل از اسرائیل باید این اماراتو از رو نقشه محو کنه
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    14 6
    سعودی و امارات ....کی باشن که خاک کشور دیگر را به کسی ببخشن؟!!!
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    14 16
    ما هم در این قضیه مقصریم. حالا هی به تنگه هرمز بنازیم. متاسفانه اینقدر با همسایه ها بد تا کردیم که حاضرن ننگ دوستی با اسرایبل رو قبول کنن ولی پیش ما کم نیارن ما هم مجبوریم به چین و روسیه امتیاز بدیم. یه جورایی تمام حرکات ما در منطقه به سود اسرایبل و امریکا و روسیه و چین هست و کلا ضرر برای خودمان اینقدر در موضع ضعف هستیم که دیگه حضور نظامی اسراییل رو در بیخ گوشمون پذیرفتیم
  • تاس DE ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    26 5
    نیروهای مقاومت یمن چندتا موشک بزنه داخل جزیره حساب کار دستشان میاد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      3 6
      متاسفانه نمیشه. چین این اجازه رو نمیده. کلا امارات کاری کرده که همه حتی ما اونجا منافع داریم. هر نا امنی در امارات تاثیر مستقیم منفی روی اقتصاد ما خواهد گذاشت.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    28 1
    امارات گستاخ راه اسرائیل رو در پیش گرفته دولت ایرانم منفعل کار میکنه انگار هیچ اتفاقی اطرافمون نمی افته سوریه هم داره بمباران میشه خبری از سامانه های هوایی فروشی به سوریه نیست هر چه زودتر جلوی آفت و بگیرید سود کردین
    • مهرداد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      5 1
      تا یه عده که در امارات دارای منافع مادی می باشند در آنجا حضور دارند هیچگونه عکس العمل واقعی به کارهای آنها در منطقه از طرف ایران نشان داده نخواهد شد
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    10 6
    مرگ بر سازمان بی ملل
  • بختیاری IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    7 4
    آل یـــــــهود خـــــــائن همیشه به اجداد یهودی خود افتخار کردند.بدون شک اینها منافق هستند یهودیانی در لباس اسلام ومسلمانی برای خیانت وپیشبرد اهداف صهیونیست ها.این واقعیت داره ودرعمل ثابت کردند بجزموارد گفته شد تخریب مکان های تاریخی اسلامی هست بعنوان شرک وبت پرستی ولی درکمال تعجب همه مکانهای تاریخی یهودیان عربستان حتی مرمت وبازسازی شده هستند.همچنین بارها به نسب وقبیله خود که از یهودیان خیبر هستند افتخار وتاکید کردند. مـــــــــــــــرگ بــــــــــــــرآل یــــــــــــــهــــود خــــــائـــــــن و همه طرفدارانش!
  • NZ ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    10 3
    نباید گذاشت اینها چنین تجاوزی کنن. چرا از همین ابتدا با موشک نمی زنن!؟
  • یهود قوم برتر NL ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    7 13
    ما یهودی های اسراییل اعتقاد داریم وقتی یهود بر فلسطین ارض مقدس حاکم بشه و از فلسطین تا بابل محل تولد ابراهیم در دست آل یهود و قوم یهود باشه آن موقع خداوند منجی قوم بنی اسراییل یعنی عیسی را زنده خواهد کرد و یهود پادشاه کل عالم میشه...شما ایرانی ها و ترکان 2 انتخاب بیشتر ندارید یا مثل اعراب یعنی امارات عربستان بحرین عمان کویت تسلیم ما میشیم یا به خدای موسی قسم شما را از خاوریانه جایی که 5 هزار سال فرزندان ابراهیم و یهود حکمرانی می کردن بیرون می اندازیم به همان آسیای مرکزی که بودید....
    • علی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      17 3
      وَ قُلْ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ اعْمَلُوا عَلى‌ مَكانَتِكُمْ إِنَّا عامِلُونَ وَ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ و به كسانى كه ايمان نمى‌آورند بگو: هر چه در توان داريد انجام دهيد، ما نيز انجام مى‌دهيم. و شما در انتظار باشيد، ما هم منتظريم آیات 121و 122 سوره مبارکه هود
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      10 3
      بپا نچایی؟مردک یه ابگرمکن از طرف بچه های پنج ساله فلسطین بطرفتان میاد ارتشتان زیرش خیس میکنه.موشک زلزال ما حیفا و تل اویو رو شخم میزنه
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      7 1
      بزک نمیر بهار میاد
    • محسن IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      6 3
      آقای اسرائیلی اون وعده رو خدا به فرزندان ابراهیم داده نه شما که از قوم خزر (یاجوج و ماجوجی) و هیچ ارتباطی با یعقوب ندارید، دومندش پیشگویی شمارو اگه درست بگیریم اون واسه مؤمنان یهودی نه کسایی که پایه گذار شرک و همجنس بازی و... است، سومندش از پیشگویی حرف زدی، اینم پیشگویی ما: امام صادق گفت:زمانی یهودیان فلسطین را تصرف می‌کنند، اما مردانی به آنها حمله می‌کنند به زبانی آنها نمی‌شناسند صحبت می‌کنند و میگویند"بکش" و تمام یهودیان را میکشند امام علی:در آینده مردی از فرزندانم در مصر پایگاه‌هایی را بنا می‌نهد وبه اسرائیل حمله میکند، به خدا که هیچکدام از آنها را زنده نخواهند گذاشت دوستان و برادران هم ترس بخود راه ندن یادتون رفته وقتی سوریه و عراق تو دستای داعش بود، اسرائیلی‌ها میگفتن بعدی ایرانه، بعد کی الان بیشترین نفوذ رو در عراق و سوریه داره،؟ امارات هم(استان جلفاوه ی سابق) هم بزودی تقاص کارشو پس میده
  • رضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    45 12
    پس سپاه دلاور قدس در يمن چه ميكنه ؟! حواس مبارك تون هست كه پنج ساله نتونستيم عربستان زپرتى را شكست بديم ؟! خب صلح را براى چنين روزهائى گذاشتند به گمونم !
  • مهدی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    9 3
    دوستان .. دوستان ؟؟ فقط یه جمله .. آرام باشید و مطمعن .. همه چی با برنامه داره پیش میره ✌
  • فرهاد US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 4
    باید محکم و جدی وارد شدو زد تو دهنشون.هم باید به داد مردم بی پناه یمن رسید همم باید جلوی نفوذ اینا رو گرفت و نباید بذاریم یواش یواش طناب بندازن دور گردنمونو خفمون کنن.آخه چرا دولت ما انقد انفعالی عمل می کنه.اگه دولت جلوی پیشرفتای دفاعی رو نگرفته بودو ما جنگنده های عالی داشتیم که تولید انبوه شده بود اینا اینطوری نمی تونستن جولون بدنو هر غلطی که می خوان بکنن.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 2
    نشستن کنار گود و هورا کشیدن و فحش دادن ، کاری نداره . عراقتونو دیدیم ، سوریه تونو دیدیم ، یمنتون را هم دیدیم ، بقیه را هم خواهیم دید . با لجبازی و ننه من غریبم بازی و کله شقی هیچ کاری تا حالا پیش نرفته .
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 3
    اینها از منافع نا مشروعشان نمی‌گذرند تا ملت ها بیدار نشوند کاری نمیتوان کرد
  • آجرلو IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    11 2
    متأسفانه بعد از شهادت سردار سلیمانی، ما در وضعیت انفعالی قرار گرفته‌ایم. در سوریه، در عراق، در لبنان، ساکت نشسته‌ایم و دشمن با جسارت در حال پیشروی است. حال امارات فسقلی در کنار گوش ما هم پر رو شده و اسرائیل را تا دم در ما آورده. جزیرة استراتژیک سقطری هم که در حال تحویل به اسرائیل، آخر انفعال تا کی. هر چقدر این وضعیت ادامه داشته باشد، وضعیت برای ما سخت‌تر خواهد شد.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    9 2
    جووووون به زودی ناوهای جنگی اسرائیل وارد خلیج خواهند شد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 3
    مرگ بر آل سعود ...
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 3
    درود بر حاکمان میهن پرست ایران زمین
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    امریکا هم چنان فشاری بر اقتصاد ایران را نپه داشته...بیچاره مردم ایران...بیچاره ایران مظلوم...
  • قاسم باوی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 1
    بهترین زمان برای تادیب خائنان به امت اسلام بمباران شدید این جزیره است تا امکان دسترسی صهیونیستها به این جزیره مهم ازبین رفته وامیدانان را به یاس تبدیل کند ازانصارالله یمن انتظارمیرود بابمبتاران پهبادی به این مهم دست پیدا کنند انشاالله
  • مهدی رمضانی خردمردی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 2
    تغییر بافت جمعیتی همراه با تخریب زیرساخت‌های اقتصادی اجتماعی مانور سیاسی نظامی جدید رژیم منحوس اسرائیل برای برابری تعادل یا تفوق سیاسی منطقه جنوب غرب آسیاست و این در آینده خطرات جدی را برای منطقه به همراه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس