کد خبر 1115891
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
فیلم/ سردرگمی متجاوزان بعد از حمله پهپادی یمنی ها

سخنگوی نظامی ارتش یمن از حمله مجدد انصارالله به فرودگاه بین المللی ابها در عربستان خبر داد.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که بامداد امروز سه‌شنبه تعدادی از پهپادهای صماد ۳ فرودگاه بین‌المللی «ابها» عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

وبگاه «المسیرة» با اعلام این خبر افزود که اهداف مورد نظر به صورت دقیق هدف قرار گرفته‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تأکید کرد که این حمله پاسخ طبیعی به حملات مستمر نیروهای متجاوز سعودی و محاصره مداوم ملت بزرگ یمن است.

او افزود تا زمانیکه تجاوزات و محاصره ادامه دارد، عملیات ما نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد که حمله مستمر پهپادها به فرودگاه بین‌المللی أبها باعث تعطیلی چند ساعته آن شد.

ائتلاف سعودی طی هفته‌ای اخیر ده‌ها حمله هوایی به استان‌های شمال غربی و استان صنعاء که در کنترل دولت نجات ملی است، انجام داده و در این حملات شمار زیادی غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی و امارات از ششم فروردین ۱۳۹۴ علیه یمن و انقلاب این کشور اعلان جنگ کرده و شدیدترین حملات هوایی را علیه این کشور داشته‌اند.

با گذشت بیش از پنج سال از تهاجم این دو کشور در قالب ائتلاف ضد یمنی، اهداف اعلام شده از این لشکرکشی نه‌تنها محقق نشده که یمن در آستانه تجزیه به سه بخش است و عربستان سعودی چشم طمع به استان‌های شرقی مانند المهره دوخته و امارات با مزدوران یمنی خود موسوم به شورای انتقالی جنوب، استان‌های جنوبی از عدن و أبین گرفته تا جزیره سقطری را به اشغال خود درآورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 11
    اگر تحریم های سازمان ملل برگشت چه برمیگدد الکی دلخوش نکنید زور کسی به امریکا یاقی که سخت افراز نرم افزار جهان دستش نمیرسه باید عربستان و امارات نابود کنیم
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      4 1
      09:30 یه معلم فارسی بگیر تابلو نباشه!!!
    • حبیب اله IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      0 0
      آمریکا هیچی نیست.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    عربستان همین یکی دو نقطه را داره!؟
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 0
    یمنی ها باید به موشک های دوش پرتاب ضدهوایی مجهز شوند
  • حسین IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    4 0
    الله اکبر الله اکبر الموت لاسرائیل الموت لامریکا العنة علی الیهود النصر للإسلام
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 0
    قرآن‌کريم می‌فرماید:«وَ قَاتِلُواْ فِى سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يقَاتِلُونَكمْ وَلَا تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لَا يحِبِّ الْمُعْتَدِينَ‏ (بقره: 190)؛ و در راه خدا با كساني كه با شما كارزار مي‏كنند، كارزار كنيد و از حد مگذريد كه خدا از حد گذرندگان را دوست ندارد». به دلالت صریح این آیه جهاد تنها مقابله با کسانی است که عملا درگیر جنگ هستند، بنابر این افرادی که در حقیقت نظامی نبوده و نیز قادر به جنگ نیستند مثل زنان، کودکان، پیرمردان، مجروحین، و نیز کسانی که تسلیم و اسیر شدند، هیچکس حقّ تعرّض به آنان را ندارد و هرگونه تعدّی به آنان مصداق مقابله با حدود الهی است و قطعا کسانی که خود را مسلمان و ملتزم به قرآن می‌دانند هیچگاه چنین رفتاری از آنان صادر نخواهد شد. در حالی که در عملیات های هوایی عربستان زنان، کودکان و افراد غیرنظامی و بی گناه هم کشته می شوند که این کار هیچ سنخیّتی با دین ندارد. ابن جریر و ابن منذر و ابن ابی حاتم از علمای اهل سنّت از ابن عباس درباره مراد از « وَ لا تَعْتَدُوا » در آیه بالا نقل کردند: « لا تقتلوا النساء و الصبیان و لا الشیخ الکبیر و لا من القی السلم و کف یده فان فعلتم فقد اعتدیتم؛ زنان، کودکان، پیرمردان و کسانی که تسلیم شده و دست از نبرد کشیدند را نکشید و اگر چنین کنید تعدّی کردید». (عبدالرحمن بن ابى‏ بكر سيوطى، الدر المنثور فى التفسير بالماثور، قم‏، كتابخانه عمومى حضرت آيت الله العظمى مرعشى نجفى( ره)، 1404 ه. ق‏، ج 1، ص 205؛ عبدالرحمن بن محمد ابن ‏ابى‏ حاتم، تفسير القرآن العظيم( ابن ابى حاتم)، محقق: طيب، اسعد محمد، عربستان- رياض‏، مكتبة نزار مصطفى الباز،1419 ق‏، ج1، ص 325)؛ آیا این کار پادشاهان عربستان چیزی جز بی دینی است. مردم مسلمان جهان سکوت تا کی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس