کد خبر 1116998
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه کمیته خودخوانده اتحادیه عرب به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد به جای صدور بیانیه های بی محتوا ، با منبع اصلی تهدید منطقه یعنی رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب با ابراز تاسف در خصوص مطالب سخیف و تکراری بیانیه کمیته خودخوانده اتحادیه عرب، به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد به جای صدور بیانیه های بی محتوا و خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی، بر مقابله با منبع اصلی تهدید منطقه یعنی رژیم صهیونیستی متمرکز شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه بیانیه های ملال آور را  حرکت در دور باطل ایران هراسی و مشروعیت بخشی به رژیم نامشروع صهیونیستی خواند و افزود: اتهام‌های بی اساس مطرح شده برآمده از دیدگاه  کشورهایی است که خطای راهبردی برقراری روابط با رژیم‌صهیونیستی را مرتکب شده اند و اکنون دستپاچه می خواهند به خیال خام خود توجهات را از منبع تهدید منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی باز کردن پای رژیم اشغالگر قدس به منطقه، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین، حمایت همه جانبه از تروریست‌ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه و ادامه جنگی ظالمانه علیه ملت مظلوم یمن از  سوی ورشکستگان ائتلاف سعودی را از جمله اقدام های تهدید آفرین و تنش زا در منطقه برشمرد که این کشورها درگیر آن هستند.

خطیب زاده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نیز اظهار داشت: اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است و بدیهی است مداخله دیگران در این زمینه محکوم می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش انصارالله یمن به سکوت اتحادیه عرب در برابر توافق امارات

جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان از اتحادیه عرب خارج شود

ترکیه: تصمیمات اتحادیه عرب را جدی نمی‌گیریم

اتهامات وزیر اماراتی به ایران در جلسه اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه با بومی خواندن توان نظامی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر اینکه این قابلیت دفاعی هیچگاه تهدیدی برای کشورهای همجوار نبوده است به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا و دیگران تبدیل نکنند و به جای اعتماد بر قدرت ملی به خرید امنیت وارداتی روی نیاورند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: کشورهایی که چشم خود را بر توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی بسته اند و  با عیان ساختن روابط خود با رژیم صهیونیستی به آرمان آزادی قدس شریف خیانت کرده اند، حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سؤال ببرند.

به گزارش فارس، «کمیته چهارجانبه عربی» (امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر) روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در حاشیه نشست اتحادیه عرب بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

اعضای این کمیته با تکرار این ادعای همیشگی و بی‌اساس خود مبنی بر اینکه ایران در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند، این اقدام ادعایی را محکوم کردند و از ایران «خواستند که از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، حمایت از نواب خود در منطقه و ایجاد اختلافات فرقه‌ای دست بردارد».

در کمیته چهارجانبه عربی همچنین «پیش‌نویس طرح مربوط به دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این کمیته در پایان نشست با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر مضمون بیانیه‌های پیشین خود، بار دیگر، از جامعه بین‌الملل خواست که «در مقابله با ایران» و آنچه آن را «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه» خواند، موضعی قاطع اتخاذ کند.

نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب به دلیل کارشکنی برخی وزرا، در صدور قطعنامه‌ای در محکومیت هر گونه سازش کشورهای عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی ناکام ماند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    13 63
    انشاء الله روزی جهان اسلام یکپارچه و متحد شود و شر استکبار را ازسر امت اسلامی خود دور کند انشالله آن روز را ببینیم
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    7 21
    فاصله کشورهای حاشیه ای تا برگشت به ۵۰ سال قبل جنگ یک هفته ای است
  • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 2
    بهترین کار را امریکا و اسرائیل با این عربهای بی غیرت انجام می دهد که هم مالشان را می برند هم ناموسشان را اگر ایران هم اینکار را میکرد خوب بود دیگر این همه اراجیف نمی گفتند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 0
    سیب زمینی غیرتش از بعضی از حکام عربی بیشتره چشماشونو بستن و دهنشونو باز کردن ای کاش نفت مفت تموم می شد تا دوباره برمیگشتن به بادیه نشینی
  • خلیل خلیلی هستم IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 2
    انشاءالله خیلی زودشاهدشکست بدون قیدوشرط امریکا ورژیمهای خودفروخته خواهیم بودوتاریخ خوگواه هست که ظلمان هرکشوری فناخوهندشد
  • حمید IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 2
    سلام من عربم وبه عرب بودن خودم افتخارمیکنم.کشورهای حوزه خلیج فارس عددی نیستندبرای ایران خطونشان بکشندانهاگاووبزشیرده هستندشرف وحیثیت ندارند اصل خباثت وخیانت عربهاهستند ازابتدای وجودرژیم کودک کش اینهامدافع ان رژیم منحوس بودن وفیلم بازی میکردند
  • کورش IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 2
    امارات وبحرین ،قطر ،عمان را باید به خاک میهن برگردانیم
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 5
    به این عربها بگید ما ایرانی هستیم وفدایی رهبر وازهیچ کشوری نمیترسیم
  • ناشناس SE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    اینها همه فرزندان ابوجهل هستند
  • ناصرالدین IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    معمار گر نهد خشت اول کج،تا ثریا رود دیوار کج ،از آن قومی که گفتند پیامبر اکرم صلی الله علیه واله به هنگام بستری شدنش ،هذیان می گوید،و هیچ توصیه آن حضرت گوش ندادند،چه انتظاری دارید،شیوخ اعراب امروز با آن زمان پیامبر اکرم فرقی کرده اند ،همه اینها به دنبال حق نبوده و نخواهند بود،اینها شهوت دنیا رو میخوان با همه ابعاد ش والسلام،لعنت الله علی قوم الظالمین الی یوم الدین
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    کشورهای عربی نوکران آمریکا و اسراییل هستند و به اندازه همون نوکر بودن هم ارزش دارند.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 1
    بی شرفهای عوضی ب جای اینکه اتحاد داشته باشند بر علیه اسراییل ولی وقتی یک جا جمع میشن بر علیه ایران توطیه میکنن ذره ای از خاک ایران جدا شدنی نیست گذشت اون زمانی که خیانت کردن وبحرین راجدا کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس