پاسخ رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر به اظهارات ضدایرانی سفیر عربستان

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران به اظهارات ضد ایرانی سفیر عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه الاخبار مصر، واکنش نشان داد و این اظهارات را مردود دانست.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در این ارتباط اظهار کرد: اتهامات سفیر عربستان سعودی در قاهره به ایران در مصاحبه با روزنامه الاخبار مصر، در مورد دخالت در امور کشورهای منطقه کاملا مردود است.

وی افزود: فرافکنی و تکرار ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مشکلی را از عربستان سعودی و از منطقه حل نمی‌کند و بر خلاف ادعاهای بی اساس ایشان، متن و روح قانون اساسی و سیاست عملی و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی ملت های دیگر و احترام به استقلال و حاکمیت کشورها و در عین حال حمایت از مظلوم است.

این دیپلمات ارشد ایرانی اظهار کرد: ایران هم در مواضع و هم در عمل نشان داده است که در کنار دولت های ملی و ملت های منطقه ایستاده و مخالف توسل به زور و روش های تروریستی برای ایجاد بی ثباتی و تزلزل در منطقه است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، همواره در کنار ملت ها و دولت های منطقه از جمله لبنان و فلسطین بوده  و در توانمندسازی آنان برای دفاع از خود در مقابل متجاوز، شرافتمندانه ترین اقدامات و بیشترین موفقیت ها را داشته است. مضافا آنکه ایران در مبارزه علیه تروریسم داعشی و تکفیری – که خاستگاه فکری و عقیدتی و نیز حامیان مادی و معنوی آنان برای جهانیان مشخص است- نقشی تعیین کننده در کل منطقه از جمله در عراق و سوریه داشته است.

رییس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر تصریح کرد: در خصوص یمن نیز برخلاف ادعاهای ایشان، شکل گیری و ادامه بحران اسفناک و دردناک این کشور، محصول تجاوز نظامی غیرقانونی و غیراخلاقی ۷ ساله عربستان علیه مردم مسلمان یمن است. به ایشان توصیه می‌کنم به جای اتهام زنی ناشیانه به ایران در قضیه یمن، به دولت متبوع خود توصیه کند به تلاش های ایران برای حل سیاسی بحران یمن بپیوندد و نیز به حسن نیت و ابتکارهای سیاسی ایران برای انجام گفتگوهای منطقه ای و ایجاد ثبات و امنیت جمعی پاسخ مثبت دهد.

وی در پایان تاکید کرد: بدیهی است ایران از هرگونه تصمیم عربستان برای در پیش گرفتن گفتگو و همکاری به جای منازعه استقبال می‌کند، چرا که بهبود مناسبات و همکاریهای دو کشور می‌تواند به نفع دو کشور و بلکه همه منطقه باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    15 0
    این وهابیها مثل بهائی ها و صهیمنیت ها و علی الخصوص. غرب به رهبری امریکا ،،، بهتر است خفه شن و کم اراجیف بگن
    • عبدالله مومن IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      6 0
      بر آل یهود ملعون. لعنت
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 0
    همان ترامپ ریس جمهور آمریکا بهترین نامگذاری و لقب رو به عربستان سعودی داد گاوهای شیرده آمریکا !!!
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 3
    خودتون می دونید چقدر دروغ میگید.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 0
      لابد تو راست میگی سایبری فارسی نویس مجازی از ریاض ..! هشت سال شما گاوهای شیرده آمریکا و خادمین اسرائیل سر ملت مظلوم و بی دفاع یمن بمب خالی میکنید زنان و کودکان بی دفاع یمنی رو قتل عام و نسل کشی میکنید !
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 1
    بهایی ها کسانی که هیچگاه اسلحه بدست نگرفتند؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      البته که شما وحشی‌ها جرات ندارید بقیه اش را چاپ کنید .. آموز بخاطر همین هم مشرق سپاهی دنبال صیانت هستش ...خخخخ
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    متحدان ایرانهیچ کدام مزدور نیستند بلکه برای حق و حقوقشان تلاش می کنند برخلاف متحدان عربستان
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    سفیر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس