کرملین توافق با روسیه درباره خروج آمریکا از سوریه را تکذیب کرد

سخنگوی کرملین، اتهام‌زنی‌های وزیر خارجه آمریکا به روسیه درباره مسمومیت چهره مخالف مسکو را نادرست و غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اتهام‌زنی‌های بامداد امروز (پنجشنبه) «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به مقام‌های عالیرتبه روسیه درباره مسمومیت «الکسی ناوالنی» یکی از چهره‌های مخالف کرملین، را نادرست و غیرقابل قبول توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

اتهام‌زنی پامپئو به روسیه درخصوص مسمومیت «ناوالنی»

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی در خصوص لفاظی‌های پامپئو گفت: «ما اظهارات وی را شنیدیم. علاقمندیم که دلایل این حادثه را دریابیم. معتقدیم که هرگونه ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم یا نشانه‌ای درباره مداخله هر نماینده رسمی روسیه در این رخداد غیرقابل قبول و اشتباه فاحش و تحریف حقیقت است».

پامپئو بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) مدعی شد که احتمالا «مقامات عالی‌رتبه روسیه» دستور مسموم شدن ناوالنی را صادر کرده‌اند.

پسکوف در خصوص وضعیت فعلی این چهره مخالف روسیه توضیح داد: «گزارشات رسانه‌ای وجود دارد، ما عادت داریم در مقابل این گزارشات رسانه‌ای بسیار محتاط باشیم. تا زمان به دست آوردن اطلاعات رسمی، قصد نداریم از این گزارشات رسانه‌ای بعنوان منبع اصلی خبر یاد کنیم».

بیشتر بخوانید:

درخواست سازمان ملل از روسیه درباره ناوالنی

انتقاد روسیه از اقدامات ضدروسی غرب در رابطه با ماجرای «ناوالنی»

الکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند «آلکسی ناوالنی» ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

سخنگوی کرملین در خصوص ادعاهای آلمان نیز توضیح داد که اگر آلمان واقعاً اسناد و شواهدی در اختیار دارد، باید با روسیه به اشتراک بگذارد.

وی در این خصوص گفت: «ما فقط به این فکر می‌کنیم که چه مشکلی با به اشتراک‌گذاری این نتایج با ما وجود دارد و قطعاً ما همچنان ترجیح می‌دهیم که (آلمان) مستقیماً نتایج را در اختیار ما قرار دهد».

پسکوف همچنین با برخی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر وعده «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای راه‌اندازی کمیسیون بررسی پرونده ناوالنی در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر ایتالیا را رد کرد.

وی همچنین برای همکاری روسیه با آلمان در خصوص تحقیق درباره مسمومیت ناوالنی ابراز آمادگی کرد و گفت: «روسیه آمادگی تبادل اطلاعات با آلمان را دارد. پزشکان روس ابتکار عمل مربوط به این ماجرا را مطرح کرده‌اند اما متأسفانه پاسخی از سوی همکاران آلمانی خود دریافت نکرده‌ایم».

مسکو از همان ابتدا اتهامات غرب در خصوص ناوالنی را رد کرد و اعلام کرد که حیرت آور است که برلین قبل از تماس مستقیم با روسیه مسئله را با اتحادیه اروپا، ناتو و طرف‌های ثالث در میان گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس